Riesenfan Skrevet December 5, 2011 Rapporter Share Skrevet December 5, 2011 Pet Food: A Dog's Breakfast - YouTube Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst E.G. Besvaret December 5, 2011 Rapporter Share Besvaret December 5, 2011 Fantastisk link :5up: Jeg kan kun skrive under på at 2007 var et år jeg aldrig glemmer hvor jeg snakkede med mange hundeejere som var skræmt og gik over til hjemmefodring. En god ide hvis man har den viden der kan sikre at de får både de rigtige næringsstoffer, i de rigtige mængder og at det som mangler i selve madvarerne bliver tilsat som kosttilskud. Under alle omstændigheder synes jeg at TV-udsendelsen forleden havde lidt ret mht til næringsstofferne i de forskellige produkter men gik ikke dybt nok og kiggede på ingredienserne som jeg synes er langt vigtigere. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Riesenfan Besvaret December 5, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 5, 2011 Fantastisk link :5up: Jeg kan kun skrive under på at 2007 var et år jeg aldrig glemmer hvor jeg snakkede med mange hundeejere som var skræmt og gik over til hjemmefodring. En god ide hvis man har den viden der kan sikre at de får både de rigtige næringsstoffer, i de rigtige mængder og at det som mangler i selve madvarerne bliver tilsat som kosttilskud. Under alle omstændigheder synes jeg at TV-udsendelsen forleden havde lidt ret mht til næringsstofferne i de forskellige produkter men gik ikke dybt nok og kiggede på ingredienserne som jeg synes er langt vigtigere. Helt enig! Jeg havde selv en tæve med uhyre mærkelige opkastninger i slutningern af 2009 - skiftede foder og hun blev helt rask igen. Idag fodrer jeg med VetCur + lidt råt og har super sunde hunde. Men ja vi kunne alle ønske os en meget større tilbundsgående undersøgelse af foderindustrien. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret December 5, 2011 Rapporter Share Besvaret December 5, 2011 Øv mine højtalerer virker ikke???? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Riesenfan Besvaret December 5, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 5, 2011 Øv mine højtalerer virker ikke????Ja så bliver du ikke så meget klogere. Det er en udesendelse på ca.45 min. så det bliver lidt for langt at referere her.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Miss_menelli Besvaret December 5, 2011 Rapporter Share Besvaret December 5, 2011 Haha... Ejerne bør være opmærksomme på bakteriel infektion når de laver mad til deres kæledyr. Så vi burde faktisk købe tørkost som mad til os selv, fordi vi ikke kan finde ud af at styre bakterier i madlavningen? Ej, seriøst!! Er folk virkelig så dumme, at de falder for den? Jeg har intet imod fiskehoveder, kyllingehalse og grisetryner - Mine hunde synes sådan noget er fantastisk. Men jeg tror jeg bliver nok nød til at tænke lidt mere over, om jeg tror på mine hunde kan leve optimalt udelukkende af det + et vitamin tilskud hele livet... Og det tror jeg ikke. :hmm: Jeg savner at man kan få information, som ikke kommer fra producenterne om hvilke typer foder man med ro i sindet kan fodre med, hvis man ikke vil nøjes. Er det kun hjemmelavet og rå? Findes der ikke noget tørfoder, som man med ro i sindet kan fodre med? Jeg ville rigtig gerne med egne øjne se, hvad der rent faktisk kommer i foderet, hvordan det bliver lavet osv. Det undre mig, at jeg bare ikke kan finde nogle valide film, links eller oplysninger, som viser præcis hvad der kommer i det vi fodre vores hunde med? Der ligger da skrækfilm nok på nettet, af afdøde kæledyr der bliver til foder for vores nye - Men det går simpelthen over min forstand hvis det stadig er tilfældet. Den eneste grund til jeg ikke råfodre, er fordi jeg føler mig usikker på om jeg kan holde styr på at hundene får alle behovene dækket. Men hvis det kan klares med olie (ikke af den spiselige slags) gamle støvler, savsmuld og et vitamintilskud, at få et "foder" til at leve op til minimumskravene, så er det måske slet ikke så svært alligevel :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst E.G. Besvaret December 6, 2011 Rapporter Share Besvaret December 6, 2011 Jeg savner at man kan få information, som ikke kommer fra producenterne om hvilke typer foder man med ro i sindet kan fodre med, hvis man ikke vil nøjes. Er det kun hjemmelavet og rå? Findes der ikke noget tørfoder, som man med ro i sindet kan fodre med? Der er en del lødige produkter synes jeg i hvert fald så gode som man nu kan gøre det efter fakbriksmetoden. Der findes en del sider på engelsk som virkelig gør et stort arbejde med at vurdere og forklare om de forskellige tørfoder produkter - The Dog Food Project - How does your Dog Food Brand compare? er en af de bedste. Jeg prøver også på min egen hj.side at vejlede efter bedste evne lidt om det. Det er ikke alle som magter selv at lave hundens mad og de fleste der fodre med fabriksfremstillede kan virkelig øge værdien ved at tilsætte lidt frisk mad af og til. Hvis bare man læser lidt om det kan man som regel finde et produkt som passer både ejeren og hunden. Der ligger da skrækfilm nok på nettet, af afdøde kæledyr der bliver til foder for vores nye - Men det går simpelthen over min forstand hvis det stadig er tilfældet. Det er tilfældet for mange af de billigste typer fra supermarkedet og det er grunden til at jeg mener at indgredienslisten er den bedste måde at vurdere efter. Uspecificerede ord som kød, bi-produkter og animalske siger intet som helst. Prisen kan være vejledende, man får hvad man betaler for normalt men ikke altid. Den eneste grund til jeg ikke råfodre, er fordi jeg føler mig usikker på om jeg kan holde styr på at hundene får alle behovene dækket. Men hvis det kan klares med olie (ikke af den spiselige slags) gamle støvler, savsmuld og et vitamintilskud, at få et "foder" til at leve op til minimumskravene, så er det måske slet ikke så svært alligevel Det kan godt lade sig gøre at holde styr på hundenes behov med en smule arbejde og vejledning, det er ikke rumvidenskab men kræver tid og viljen til at sætte sig ind i nogle få regler. Og det kan ikke klares med motorolie og gamle støvler, det er bare ment som et eksempel på hvordan dårlig kvalitet alligevel kan gå igennem nåleøjet. :slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret December 6, 2011 Rapporter Share Besvaret December 6, 2011 Det kan godt lade sig gøre at holde styr på hundenes behov med en smule arbejde og vejledning, det er ikke rumvidenskab men kræver tid og viljen til at sætte sig ind i nogle få regler. Og det kan ikke klares med motorolie og gamle støvler, det er bare ment som et eksempel på hvordan dårlig kvalitet alligevel kan gå igennem nåleøjet. :slem: Og flair for tal:engel: Det har jeg ikke, så jeg kan slet ikke hitte rundt i skemaerne:genert: Men ja, ellers bør det være rimelig simpelt:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst E.G. Besvaret December 6, 2011 Rapporter Share Besvaret December 6, 2011 Tro det eller ej Jeanette, jeg har overhovedet ikke "flair" for tal, tværtimod. Det var absolut mit svageste fag i skoletiden og var bestemt ikke nemmere som halv-gammel kælling. Men lidt koncentreret arbejde og nætter ved bøgerne og PC'en fik tal-koden til at gå op så jeg kunne hjælpe min Bella den gang for mange år siden. Ren og skær nødvendighed som blev mere interessant efterhånden for mere vil åbenbart have mere. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret December 6, 2011 Rapporter Share Besvaret December 6, 2011 Tro det eller ej Jeanette, jeg har overhovedet ikke "flair" for tal, tværtimod. Det var absolut mit svageste fag i skoletiden og var bestemt ikke nemmere som halv-gammel kælling. Men lidt koncentreret arbejde og nætter ved bøgerne og PC'en fik tal-koden til at gå op så jeg kunne hjælpe min Bella den gang for mange år siden. Ren og skær nødvendighed som blev mere interessant efterhånden for mere vil åbenbart have mere. Jeg har prøvet SÅ mange gange, men der går bare ikke mere end et par minutter, så er jeg lost. Min hjerne siger bare "blaaagh" når jeg prøver:cry: Sprog til gengæld! Der er jeg god:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst spitZ Besvaret December 6, 2011 Rapporter Share Besvaret December 6, 2011 Jeg savner at man kan få information, som ikke kommer fra producenterne om hvilke typer foder man med ro i sindet kan fodre med, hvis man ikke vil nøjes. Er det kun hjemmelavet og rå? Findes der ikke noget tørfoder, som man med ro i sindet kan fodre med? Det har jeg også tænkt meget over... Findes der virkelig ikke et produkt hvor man kan være helt sikker på hvad der er i og hvordan, eller er jeg bare for dum til at forstå det Det kan man jo inden for alt andet, menneske mad, hårprodukter, tøj osv. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts