Hop til indhold

De gamle hunde:)


luckyluna
 Share

Recommended Posts

Jeg synes vi mangler en tråd om vores alle sammens grå guld:hjerte:

 

Når hunde når senioralderen så har de noget helt særligt over sig.. de lyser af erfaring og ro og så har de ikke midst så mange sjove vaner at der må være nogle skønne historier derude:)

 

Sheila som nu er 10 og et halvt (som man begynder at tælle med efter de 10 år ) har ændret sig på nogle områder det sidste år til halvandet..

feks er hun blevet helt enormt stædig! Hun kan sagtens stoppe op på gåturen og så VIL hun ikke gå længere, før hun har fået lov at snuse til den der plet hun nu lige var kommet til at gå forbi:blink:

 

Eller i går da vi var på aftentur og nogen havde smidt et stykke pizza fra sig på en græsplæne. Det meste var væk, men græsset var fuldt af stegt oksekød og ikke 10 vilde heste kunne få Sheila til at rokke sig en cm før hun havde støvsuget hele plænen:laughing: For få år siden ville det ikke have været SÅ vigtigt.

 

Men man er selvfølgelig også bare blevet mere madglad... faktisk handler livet meget om mad.. Hun mener hun skal have mad hver gang hun har været udenfor og nogengange skal hun så når hun har spist have mere eller også insisterer hun på at få aftenslik, så vi har et fast ritual med 2 tyggestænger til dessert:) Og det skal være 2 stk og man skal have dem een af gangen for så kan man komme hen til mig og plage om nummer to når den første er spist:blink: Og hun er verdens sødeste plageånd:hjerte:

Madglæden indebærer jo så også at man kan glemme sine manerer og komme til at slikke på mad der ligger på sofabordet eller endda stjæle det:shocked:

Og tager man hende så i at slikke på noget, så ser hun da bare ud som om hun tænker "kagen tilhører den der rørte ved den sidst":engel:

 

 

Kom med jeres søde, sjove historier og evt bekymringer for jeres gamle hunde:)

 

Selvfølgelig gerne MED billeder!

sheila, mysla og taco 589.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 58
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gamle hunde er noget særligt... :lun: Desværre nåede Frostie ikke at bli' sådan helt gammel, men fik da nogle "halv-gammel-vaner". Daiwa blev 11, og havde helt klart gammel-hund-vaner! :mrgreen: Pludselig bestemte hun selv om hun skulle komme når man kaldte og sådan.

 

ja, den med selv at bestemme om man vil komme kender vi også godt! De bliver faktisk sådan lidt på tværs, men på sådan en sød måde og så ved de lige præcis hvor lnagt de kan gå, før den ikke går længere, hehe

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er Ling godt nok ikke rigtig gammel, men i mine øjne er han oppe i årene, især fordi jeg jo desværre ikke har været så heldig med mine andre hunde, som jeg har måttet tage afsked med alt alt for tidligt. Tænk, han har allerede boet sammen med 5 andre hunde, i sine snart 7 år hos mig...

 

Ling :lun: Bliver 8 år d. 27. dec.

P1013259.JPG

S5003300.JPG

S5003399.JPG

P1012359.JPG

P1013451.JPG

P1013458.JPG

_MG_8833.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Her er Rocky på 13 1/2.

 

Han er døv så han kan sådan set gøre lige hvad der passer ham, og der er stort set ingen regler for ham. Men han kommer stormende hvis jeg svinger med armene, og hvis jeg hopper lidt rundt går han i playbow.

Stor personlighed, og heldigvis ved godt helbred - men det kan jo ændre sig fra den ene dag til den anden, så vi nyder bare hver dag vi får lov at have med ham.

 

DSCN0009.jpg

DSC_0008.jpg

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Herlig tråd. Jeg knus-elsker vores golden oldies :lun: :lun:

 

Min Zigo fik mange sjove vaner. Han kom selv med sin skål, når han var sulten, hans ellers perfekte indkald blev langsomt men sikkert, når han havde tid. i det hele taget blev han meget insisterende på sådan en rolig velovervejet måde :lun:

 

Hans øjne :lun: og blik kunne få en til at smelte :lun: - og han vidste det xxx

 

Det er Zigo på mit profilbillede. Et par uger før han blev 12 :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

ja, den med selv at bestemme om man vil komme kender vi også godt! De bliver faktisk sådan lidt på tværs, men på sådan en sød måde og så ved de lige præcis hvor lnagt de kan gå, før den ikke går længere, hehe

 

Ja, det er sjovt som de kan se på én, sådan à la "ja ja, jeg hør at du kalder - men jeg har faktisk gang i noget reeeet vigtigt her, og kommer når jeg er færdig..." :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Her er Rocky på 13 1/2.

 

Han er døv så han kan sådan set gøre lige hvad der passer ham, og der er stort set ingen regler for ham. Men han kommer stormende hvis jeg svinger med armene, og hvis jeg hopper lidt rundt går han i playbow.

Stor personlighed, og heldigvis ved godt helbred - men det kan jo ændre sig fra den ene dag til den anden, så vi nyder bare hver dag vi får lov at have med ham.

 

[ATTACH=CONFIG]71856[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]71857[/ATTACH]

uh, hvor er han smuk og med det der kloge blik på det nederste billede:) Tænk at han holder sig så godt, det er da en høj alder for en dobermann ikke?
Link til indlæg
Del på andre sites

Ling er da også skøn:)

At være gammel må i selv definere. Har Ling nogle sjove vaner?

 

Han skal ligge i fodenden uden dynen om natten... Og det skal foregå ved, at han går fra hovedenden under dynen og ned i fodenden, hvis man kommer til at tage dynen af ham, så er han nødt til at gøre det om :lol: Det er ikke godt nok at få lagt dynen over sig igen :lol:

 

Hjem-is bilen SKAL der gøes af, også selvom det bare er reklamen i fjernsynet :stupid:

 

Hvis han er med på udstilling, prøve el.lign. hvor stofburet er med, så vil han ligge på et tæppe ovenpå buret :hjerte:

 

Jeg skal ikke bryde mig om, at røre ved ham, hvis jeg har rørt ved en fremmed hund :badr:

 

Hvis man gerne vil være sikker på, at han ligger sig hos en selv i sofaen frem for en anden, så skal man bare tage et tæppe over sig, så kommer han farende :hjerte:

 

Han danser rundt om sig selv når han er glad, og når der er lækkerier i sigte, og han har altid gjort det mod højre side... Men efter han blev blind, på højre øje, så er det ikke altid helt heldigt... For han ser jo ikke hvis han står tæt op af væggen inden han begynder at danse rundt, og så banker lige ind i væggen :genert: :hjerte: Og han bliver lige overrasket hver gang :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

uh, hvor er han smuk og med det der kloge blik på det nederste billede:) Tænk at han holder sig så godt, det er da en høj alder for en dobermann ikke?

 

Jo, han er lidt over sidste salgsdato. Gennemsnitsalderen er vist omkring 11 år, men han er virkelig i fin form for sin alder, så forhåbentlig får vi lov at beholde ham et godt stykke tid endnu.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Det er altså sjovt så klog sådan en gammel hund er!

 

Så var vi på tur med en hudneven igår, Taco. Han er en festlig og lynhurtig lille terrier og pludselig finder han et rådyr løb (altså et underben af et rådyr), dejlig råddent og lækkert. Det er også en af sheilas yndlings fangster så hun ser da lige efter hvad det er for noget spændende noget taco har. Han forsøger jo på bedste terriervis at ruske det lidt mere til døde og sørge for at sheila ikke kommer til det.

Hun lsiter sig dog lige så forsigtigt ind på ham og tager fat i den ene ende, sådan helt stille.... Og taco rusker, knurrer og prøver ihærdigt at hive det fra hende og sheila står bare lige så stille og holder fast...

Lige til det sekund hvor taco slipper for at få bedre fast, vupti, så drejer sheila væk og det er hendes , hehe

 

Så helt uden at skabe konflikter fik hun det hun ville have og hun bar den nydeligt hele vejen hjem, hvor den så blev gravet ned:)

Og hverken taco eller mysla prøvede at tage den fra hende igen:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Man skal ikke sige at gamle hunde ikke kan lære nye tricks! Sheila beviser her det modsatte:

 

På nær det sidste, alle nye tricks indlært siden okt engang. Dog ikke trænet mere ned nogle få gange hver. Det der tog længst tid var "Shake".

 

Hvor er hun dygtig og fin - selvom labben i hende ikke lader sig skjule.

 

"sheila ruller håndklæde ud": godbid nu? hmm, hvad så med nu? eller nu? :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Siger damen med den meste madglade schæfer ever, haha

 

Men ja, lige netop, hvornår, hvornår, hvornår får jeg den, hehe

 

Jep, som ejeren så sin hund :slem:

Hehe tilgengæld er han nem at motivere.... Måske det skyldes jeg kun har haft labbere før?:lol:

Jeg kan godt lide madglade hunde...

Link til indlæg
Del på andre sites

hehe er det så nu jeg skal spørge hvad den lille fyr vejer?? (nu hvor det ikke lyder til at vi skal snakke om højde *SUK*)

 

Suk, niks han skyder stadig i vejret har lige målt ham i dag...

Han tager også på bliver bare ikke rigtig tykkere :damn: Så nu sætter jeg ham igen igen op i foder.

Måler pt er 68 cm over skulderne (hvis jeg trykker med hånden :slem:) kun 34-35 kg. Er endelig begyndt at se lidt mere voksen ud, så nu tror jeg at han stopper med at vokse opad (troede ellers det var aftalen for 1½ mdr siden). Og bliver jo så nok lidt bredere og sådan.

Men Nille og jeg er blevet enige om at Enzo er størst :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...