Hop til indhold

De gamle hunde:)


luckyluna
 Share

Recommended Posts

haha, ja det kan være han kommer til at slå enzo der:)

 

Jeg kan ikke finde ud af at takke for et GODT indlæg længere - men TAK :banan:

 

Suk, niks han skyder stadig i vejret har lige målt ham i dag...

Han tager også på bliver bare ikke rigtig tykkere :damn: Så nu sætter jeg ham igen igen op i foder.

Måler pt er 68 cm over skulderne (hvis jeg trykker med hånden :slem:) kun 34-35 kg. Er endelig begyndt at se lidt mere voksen ud, så nu tror jeg at han stopper med at vokse opad (troede ellers det var aftalen for 1½ mdr siden). Og bliver jo så nok lidt bredere og sådan.

Men Nille og jeg er blevet enige om at Enzo er størst :mrgreen:

 

Eiii I to :evil: Godt han stadig vokser dog haha. Men altså Enzo er ikke over 68 cm. Han er målt til 65-66 cm (han havde lidt svært ved at stå stille, så mere præcist kommer det ikke :engel:) med sådan et rigtigt måle-instrument.. Men han vejer mere.... Han har vejet 37 kg længe, men nu er han hoppet på 39 - det er nok hans brede bryst, der er vokset på det sidste hø hø hø

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 58
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg kan ikke finde ud af at takke for et GODT indlæg længere - men TAK :banan:

 

 

 

Eiii I to :evil: Godt han stadig vokser dog haha. Men altså Enzo er ikke over 68 cm. Han er målt til 65-66 cm (han havde lidt svært ved at stå stille, så mere præcist kommer det ikke :engel:) med sådan et rigtigt måle-instrument.. Men han vejer mere.... Han har vejet 37 kg længe, men nu er han hoppet på 39 - det er nok hans brede bryst, der er vokset på det sidste hø hø hø

 

Niks han er minimum omkring de 70 cm, altså Enzo!

Har målt med stangmål også, altså! Så skal der slides poter ned :engel:. Zeus er også for tynd, men virker frisk sund og rask, så tænker det er fordi han stadig vokser mere end jeg lige har haft regnet med. Nu er han sat op i foder igen.

 

Ja Enzo skal vel blive bredere på den rigtige måde lige så stille...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg elsker også gamle/ældre hunde. Jeg har Zozo som er min 12 år. Hun er gadehund fra Grækenland og har boet hos mig i 6 år. Hun er såå sjov og dejlig. Hendes ben er blevet lidt gamle og hun er næsten døvbarnevogn 012.jpg, så hun sidder enten i klapvogn eller barnevogn på vores ture.

Hun kan sagtens gå en god tur på en times tid et par gange om ugen, men ikke hver dag.

Derfor bliver hun kørt noget af turen går lidt og bliver kørt lidt igen. Det fungerer bare godt. Da hun ikke kunne følge med mere på de alm lange túre prøvede jeg at lade hende blive hjemme. Det kunne hun selvfølgelig ikke lide og blev ked af det. Da hun sad i barnevognen første gang, var det bare som om hun sagde : Endelig fandt du da ud af det" :hjerte:

 

Hun er bare sådan er skøn hund. Jeg kan ikke finde på nogen som helst situationer hun ikke kan håndtere. Hun er super skøn, dog kan hun ikke lide nytårs aften kl. 24.

 

Håber at have glæde af hende nogle år endnu, men prøver ikke at tænke på det. Bare nyde hver dag med prinsessen. :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg elsker også gamle/ældre hunde. Jeg har Zozo som er min 12 år. Hun er gadehund fra Grækenland og har boet hos mig i 6 år. Hun er såå sjov og dejlig. Hendes ben er blevet lidt gamle og hun er næsten døv[ATTACH=CONFIG]74417[/ATTACH], så hun sidder enten i klapvogn eller barnevogn på vores ture.

Hun kan sagtens gå en god tur på en times tid et par gange om ugen, men ikke hver dag.

Derfor bliver hun kørt noget af turen går lidt og bliver kørt lidt igen. Det fungerer bare godt. Da hun ikke kunne følge med mere på de alm lange túre prøvede jeg at lade hende blive hjemme. Det kunne hun selvfølgelig ikke lide og blev ked af det. Da hun sad i barnevognen første gang, var det bare som om hun sagde : Endelig fandt du da ud af det" :hjerte:

 

Hun er bare sådan er skøn hund. Jeg kan ikke finde på nogen som helst situationer hun ikke kan håndtere. Hun er super skøn, dog kan hun ikke lide nytårs aften kl. 24.

 

Håber at have glæde af hende nogle år endnu, men prøver ikke at tænke på det. Bare nyde hver dag med prinsessen. :lun:

 

så sød hun er og genialt med barnevogn:) jeg cykler jo med sheila i trailer hvis vi sådan skal lidt længere og hun skal kunne holde til at gå der også. Og sidst jeg gjorde det, passerede vi et par med en gammel gravhund som stoppede smilende og kiggede på os. Jeg råber jo så mens jeg kører forbi at man jo må hjælpes i skoven når man er blevet gammel og det kendte de alt for godt, så dejligt:)

 

 

og dit citat i bunden er bare så sandt så sandt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Niks han er minimum omkring de 70 cm, altså Enzo!

Har målt med stangmål også, altså! Så skal der slides poter ned :engel:. Zeus er også for tynd, men virker frisk sund og rask, så tænker det er fordi han stadig vokser mere end jeg lige har haft regnet med. Nu er han sat op i foder igen.

 

Ja Enzo skal vel blive bredere på den rigtige måde lige så stille...

 

haha nope :blink:

 

Hehe er han så ved at vokse Enzo over skuldrene (det er skulder-målet du går efter ikke *så du ikke presser stakkels Zeus' hoved ind under metal-bjælken haha)

 

Ja det er naturligt nok at de er lidt magre (staves det virkelig sådan?) på Zeus' alder. Det har mine også været.

 

Ja, men han har nu stadig kyllinge-bryst... hmm men det kommer. Han kan sagtens nå at få lidt bredde :-D

 

åh, så dejlig:hjerte: kunne godt tænke mig at have set sheila og Zigo sammen, sådan et pensionist par på tur, så seje:)

 

Ja det kunne have været SÅ hyggeligt. Er sikker på at Zigo ville have elsket Sille-Bille :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde

Nemo er min (og mandens) hjerte dreng og forste hund sammen, inden barn og andre dyr kom til i hjemmet.

 

han blev fundet som intakt cocker hjemlos i en taet trafikeret indre by i usa,ifort sort halsbaand men intet skilt eller chip. Han var saa mattet og havde kennelhoste med dertilhorende slem forkolelse, at han fejlagtigt blev klassifikeret som en gammel hund af internatet. Han tilbragte hele december (og julen) 2004 paa internat og haardt koldt beton gulv at ligge paa. Vi adopterede ham dagen inden hans aflivelsesdato.

Grundet Nemo's omstaendigheder og mange aar sammen, er vi knyttet til hinanden paa en helt saerlig maade.

 

Nemo er nu ca. 10 aar. Vi kender ikke hans fodselsdato eller opvaekst, saa det er en estimation af dyrlaegen. Dog er han meget rask og rorig at vi og dyrlaegen forventer han bliver 18 aar uden problemer.

 

Billeder fra December 2011:-).

 

:hjerte:

M1120052.jpg

M1120049.jpg

M1120097.jpg

M1120028.jpg

M1120066.jpg

M1120001.jpg

M1120061.jpg

M1120088.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

så sød hun er og genialt med barnevogn:) jeg cykler jo med sheila i trailer hvis vi sådan skal lidt længere og hun skal kunne holde til at gå der også. Og sidst jeg gjorde det, passerede vi et par med en gammel gravhund som stoppede smilende og kiggede på os. Jeg råber jo så mens jeg kører forbi at man jo må hjælpes i skoven når man er blevet gammel og det kendte de alt for godt, så dejligt:)

 

 

og dit citat i bunden er bare så sandt så sandt!

 

 

Tak :hjerte:

Ja, vi bor i et sommerhus område og jeg bliver jævnligt spurgt om hvorfor hun sidder der, folk kigger og vinker, stopper bilen, tager billeder osv. hi hi Men det er det hele værd, det har givet Zozo SÅ meget livskvalitet og flere år at leve i. Havde jeg trukket hende med på ture, havde hun ikke været her nu.

Det er virkelig genialt med en vogn, ligemeget hvad det er for en. Zozo har både barnevogn, klapvogn og slæde til om vinteren. :-D

Ja ja, folk kan bare grine og mange gør det, men tsk tsk Zozo nyder livet :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

haha nope :blink:

 

Hehe er han så ved at vokse Enzo over skuldrene (det er skulder-målet du går efter ikke *så du ikke presser stakkels Zeus' hoved ind under metal-bjælken haha)

 

Ja det er naturligt nok at de er lidt magre (staves det virkelig sådan?) på Zeus' alder. Det har mine også været.

 

Ja, men han har nu stadig kyllinge-bryst... hmm men det kommer. Han kan sagtens nå at få lidt bredde :-D

 

 

SUK jo skuldermålet har lige målt ham igen for at se om jeg ikke kunne presse ham ned på bare 65 - men niks kræet vil ikke være mindre end 68 cm!:damn:

 

Men nu kommer der forhåbenligt kun noget på i bredden - synes også han er lang nok.

 

Tilgengæld har jeg jo nu en hund jeg ikke skal bøje mig ned for at klappe, hvilket jo var målet:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

SUK jo skuldermålet har lige målt ham igen for at se om jeg ikke kunne presse ham ned på bare 65 - men niks kræet vil ikke være mindre end 68 cm!:damn:

 

Men nu kommer der forhåbenligt kun noget på i bredden - synes også han er lang nok.

 

 

Tilgengæld har jeg jo nu en hund jeg ikke skal bøje mig ned for at klappe, hvilket jo var målet:engel:

 

ih, så er han jo nok lidt højere end enzo, hehe. bare i stedet meget kortere og med et meget mindre hoved;) Og dejlige øjne den lille zeus har:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

ih, så er han jo nok lidt højere end enzo, hehe. bare i stedet meget kortere og med et meget mindre hoved;) Og dejlige øjne den lille zeus har:hjerte:

 

Ihh tak :hjerte: Ja han har et meget lille hoved sammenlignet med Enzo... Og er bestemt stadig kortere, synes dog han ser pæn harmonisk ud allerede, men har jo stadig en del tid at vokse til i endnu...

Link til indlæg
Del på andre sites

ih, så er han jo nok lidt højere end enzo, hehe. bare i stedet meget kortere og med et meget mindre hoved;) Og dejlige øjne den lille zeus har:hjerte:

 

Nårh og så har du ladet mig gå længe i den tro at Enzo var meeeeeeeeeeeeeeeeget større!! :evil:

 

Ihh tak :hjerte: Ja han har et meget lille hoved sammenlignet med Enzo... Og er bestemt stadig kortere, synes dog han ser pæn harmonisk ud allerede, men har jo stadig en del tid at vokse til i endnu...

 

haha harmonisk er nok heller ikke ord jeg ville bruge om Enzo hehe

Og har lige set dine videoer.... Zeus virker ikke ret stor? Har du målt rigtigt?? :hmm::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 10 months later...

Fik lige lyst til at dele et par historier om den gamle hundepige :herte:

Hun laver altså sjove ting!

 

Efter hun blev 10 år er hun blevet mere og mere selvstændig og "bedrevidende";) Dronning sille gør KUN hvad dronning sille vil;) ....næsten...

 

Igår aftes da vi havde spist var sheila åbenbart sulten og da hun er blevet vendet til at hundene tit får rester, så har hun det meget svært med at der står mad tilbage på bordet!

Og da de havde fået lidt rester og jeg havde taget af bordet, så lå der stadig et stykke kage på bordet til senere..Sheila gjorde mig højlydt opmærksom på at jeg havde begået en fejl! Bruuuuummmm, bruuuummm - kigge på bordet -kigge på mig skiftevis. Jeg sagde "nej sille" den er ikke til dig.. Bruuuuummmm, brummm "hundeøjne". Nej sille! Et øjebliks tavshed og så prøvede hun at hoppe op af spisebordet! Og jeg stod lige ved siden af hende! Men niks om damen tror på at den grænse gælder for hende mere, hehe

 

Idag var vi så inde ved dyrlægen efter piller til mysla og jeg tænkte vi ville tage en tur i skoven derinde istedet for den vi plejer...men nej, det ville dronning sille ikke! Da jeg styrede mod skovstien, satte hun bremserne i og ingen af de veje jeg prøvede var åbenbart gode, istedet prøvede hun ihærdigt at vise mig at hun ville den anden vej - mod bussen hjem.

Så jeg gav mig, da hun normalt er meget glad for tur, kunne der jo være noget galt.. Hun styrede os hen til busstoppestedet, ventede fint på bussen, logrede glad da den kom. Da vi kom til vores by kiggede hun tydeligt ud af vinduet, logrede og rejste sig, da hun så hvor vi var. Styrede målrettet hjem og stilede sig straks på trappen med forbenene med en spørgende udtryk - "må jeg komme op i min seng"?

Hun fik så lige mad først, men lykkelig for at være inde i sin seng i varmen;)

 

Så når dronning Sheila lægger en plan, så giver hun ikke sådan op, hun skal nok får fortalt hvad hun vil;)

 

Er Jeres gamle hunde ligesådan?

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Dejlig historie om Sheila. Og så er det både skønt og vemodigt at læse denne tråd igen.

 

 

Jo, han er lidt over sidste salgsdato. Gennemsnitsalderen er vist omkring 11 år, men han er virkelig i fin form for sin alder, så forhåbentlig får vi lov at beholde ham et godt stykke tid endnu.

 

Der gik så kun 21 dage efter dette indlæg, før Rocky forlod os. :cry:

 

Men sådan er det med de rigtigt gamle, når det sker går det ofte hurtigt.

 

Sadie er 11 nu, og hun får da også lidt fripas på mange områder. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna gør det lidt. Hvis hun vil med den vej, jeg har tænkt mig, så forsøger hun det med at stoppe op. Og hvis jeg så endelig får lokket hende med, så går hun og ligner en, der får tæsk på et langt stykke af turen, indtil hun opdager, at det da egentlig er en okay tur vi er på:-D

 

I morges ville hun ud på en tur, der er på 7 km, og det orkede jeg altså ikke, så der drejede jeg af. Det passede ikke damen, så resten af turen gik hun slukøret ved siden af mig. Ikke engang kommentaren: "Skal vi hjem og have mad?" virkede:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Før jeg fik Taiki, mødte jeg tit Oslo og hans ejer, der hvor jeg boede på Amager.

 

Oslo var en gammel, gammel samojedblanding. Han var mere grå end han var hvid. 16 år gammel var han og havde stadig gnist i øjet.

Hans ejer var en tidl. alkoholiker, nu førtidspensionist. En meget flink mand.

 

Det var tit sådan, at når jeg gik til metroen for at tage på sygeplejerskeskolen (dengang jeg læste dér), så kom de travende i retningen af Amager Strand. Oslo havde sin lille vogn spændt bag på, med et tæppe, to øl (og altid kun to, fordi Oslos ejer ikke kunne sige stop efter den tredje), vandskål og vand, og en indkøbspose med kødben og hundemad til Oslo.

 

Og så var det også tit sådan, at når jeg så kom hjem og gik fra metroen og imod min lejlighed, så mødte jeg dem på vej hjem fra stranden. Nu uden vand, øl og hundemad, men til gengæld med Oslo siddende i vognen, mens hans ejer trak ham. Engang imellem ville Oslo lige gø, og så ville ejeren stoppe for at ryge en smøg, mens Oslo steg af kareten for lige at tisse et sted, der trængte til lidt tis.

Og så ellers op igen i vognen og afsted.

 

 

På et tidspunkt så jeg ikke Oslo eller ejer mere. Jeg blev lidt trist, for jeg troede det værste. Men så en dag mødte jeg hans ejer ved et tilfælde. Han fortalte, at en dag de havde ligget på stranden og taget en middagslur, var Oslo ikke vågnet igen. Han sov simpelthen ind lige dér ved havet, med hovedet på sin ejers mave, efter at have trukket sin vogn derhen.

 

Ejeren var blevet ked af det, men samtidig mente han også, at det var den bedste måde det kunne være sket på! Der gik nogle måneder og så så jeg ham. På vej til stranden med en vogn. Nu var der en ældre schæferblanding spændt for og den var meget, meget lykkelig kunne man se.

 

Jeg tror, at ejeren med vilje adopterede de lidt ældre hunde som ingen andre ville have og selvom jeg aldrig hørte et eneste strengt eller vredt ord fra ham, føjede de ham som var de lydighedschampions. Gid jeg vidste, hvad hans trick var. Fantastisk mand! Og fantastiske hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og en ting jeg gerne vil tilføje min historie. Der var tit folk der kiggede skævt til Oslo og hans ejer, når de sad på stranden. Der er jo mange fordomme om en ældre, slidt herre der sidder med en øl hele dagen.

 

Men han var aldrig fuld, han drak aldrig mere end de to øl han havde med. Og den hund manglede aldrig noget. Hver dag når de gik hjem, tog de forbi slagteren hvor de fik et kødben til Oslo til aftenen og næste dags strandtur. Og de gik gerne op og ned af stranden, ad den cykel/gang sti der er anlagt, hvor vognen kørte nemt. De gik også tit i strandkanten.

 

Det lærte mig, at man ikke skal dømme folk på udseende og at det vigtigste ikke er formen, men om hunden har det godt. Oslo blev aldrig trænet. Men han fik lov at trække, det gjorde ham glad, og når han var træt så blev han trukket. De var ALTID sammen, de to. På den led havde Oslo det bedre end mange hunde, der er alene mange timer hver dag når ejerne er på job. Han fik virkelig en god alderdom.

 

Det gælder faktisk også en del landevejsridderes hunde. Om vinteren bor de jo derhjemme, de fleste landevejsriddere har en bolig, men foretrækker vejene om sommeren. Men fordi de elsker at vandre, går de rundt og rundt på gader og i parker med deres hunde om vinteren, og om sommeren går de på landevejene med deres vogne og hundene løbende frit omkring i grøften.

Og det er aldrig hundene som mangler noget, uanset hvor nussede de selv er i tøjet.

 

 

Der er nogle hjemløses hunde, der er lige forhutlede som de selv er. Så det er ikke for at glorificere den livsstil eller skære alle over én kam. Men nogle gange skal man lige lægge sine fordomme på hylden. Det har jeg i hvert fald lært.

Link til indlæg
Del på andre sites

Her er min gamle ven :lun:

 

Han er født her, modtaget af mig der masserede liv i ham efter en problematisk fødsel

Saga12.jpg

 

Her hilser han på næste generation

hvalpe085a.jpg

 

Og her er han nu - 8 år gammel, klog og stadig pjattet og barnlig :kys:

saga8.jpg

 

Her er han så et år senere, stadig frisk og fin og for tiden ved at putte lidt lærdom ind i børnebørnene :-)

 

1IMG_8586.jpg

 

1IMG_8695.jpg

 

1IMG_8578.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har jo også gamle Molly., som måske er den i verden der kender mig bedst.Molly er født den 21 juni 2000 , så snart 12 1/2 år.Molly kommer fra en meget seriøs opdrætter og har hele livet haft et utroligt overskud, fordi hun kun een gang har været syg.Da fik hun så fjernet livmoder , 11 år gammel(på når en uge).

Molly har i hvertfald som voksen været en personlighed, og jeg gruer for når hun pludselig er væk.

Hun er rimelig frisk i hovedet, ser nok ikke optimelt mere,men nyder livet og tror, jeg er ansat til at passe hendes hundefamilie, med ture og lækker mad

Og så er hun lidt underlig. Kan slet ikke huske hun har været en besværlig hvalp, kan ikke huske , jeg har haft lydighedsproblemer med hende.Hun har været noget ala selvopdragende. Dog har vi stadig nogle kontroverser vedr haven og stureplanter.Hun beskærer, hvad hun synes , der skal gøres.

Hun har aldrig nogensinde vist aggresion mod fremmede hunde, men en del unghunde har været bange for hende, fordi hun gøer med denne blide lyd- hold dig væk fra min flok.-

Molly er sådan en , hvor man et øjeblik kan glemme at hun er slidt og gammel,f.eks sidst vi gik på flere timers langtur havde kommunnen fældet træer, der endnu ikke var opskåret og de lå over gangstier. Så vi kom over dem ved at få kommandoen spring.De var i snor.

Først bagefter tænkte jeg, ÅH nej, Mollys krop skal skånes,, men det gik.Og uden halten efterfølgende.

Molly er den heldigste hund, jeg har haft, med hensyn til medfødt stabilt sind, ingen arvede sygdomme og aldrig nogen skader af nogen art.

Molly har haft 4 kuld, hun elsker at være moar, og har haft 12 græske plejehvalpe, hun har hjulpet på vej med sit syn på livet.

Eneste negative har været at hun stort set aldrig har

Jeg håber , hun får en værdig afslutning på sit liv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bliver helt misundelig når jeg sidder og kigger/ læser i denne tråd. Jeg savner i den grad det bånd man har til sin hund når den kommer lidt op i alderen.

 

Helt enig, jeg får også en vemodig følelse og bliver lettere misundelig på dem der har fornøjelsen af de grå mulehår :lun: :lun: :lun:

Husker dog også de bekymringer jeg havde til sidst. Hvornår var nok nok og gad vide... men altså hvor jeg elskede min Gråmule. Han var så god til at fortælle hvad han ville og vi vidste præcis hvor vi havde hinanden :lun: :lun: :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...