Gæst Sisse Skrevet December 7, 2011 Rapporter Share Skrevet December 7, 2011 Det kan godt være jeg er lidt smålig men for dælen hvor er jeg skuffet på min veninde og hendes kæreste. Min veninde har fået sit barn i pleje da hun ikke lige kan "klare" ham pt.. Hun har en kat og en hund. Igår kom hendes kæreste hjem med en chi på 8 uger hun skulle slet ikke ha haft den hund. Hun kan ingen gang tage vare på sin søn, hun skal flytte i lejlighed for at spare penge.. så de skal op i en 2ér dvs der er : to voksne , søn hver/hver anden weekend , en kat og to hunde hvor den ene er en hyrde hund, kender jeg hende ret kommer de ikke nok ud til at få brændt den energi af de har brug for, selvom hun godt nok siger at hun ville komme mere ud end hun gør nu ( de har have der hvor de bor) .. Hendes kærste kan ik så godt tåle hund , men køber en ny til hende , de brokker sig over de ingen penge har , og anskaffer sig en dyr til, må nok indrømme at jeg er lidt bitter.. Udover det er hunden merle farvet og er en sygdomsfarve i dens race , så de har så os købt en syg hund .. men de har jo ikke forstand. Er det bare mig der er , ja hvad kalder man det "tarvlig" da jeg ikke kan se hvorfor de sku ha den hund? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret December 7, 2011 Rapporter Share Besvaret December 7, 2011 Nogle mennesker er bare svære at være venner med! Ja, kald mig intolerant, men jeg har simpelthen ikke tålmodighed eller "rum" til den slags mennesker. Jeg kan sagtens forstå at du er skuffet over deres prioritering. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst pixiedee Besvaret December 7, 2011 Rapporter Share Besvaret December 7, 2011 trist trist og trist når brugshunde bliver familiehunde som ikke får de nødvendige stimuli, nej mener ikke du er sippet. det er endog endnu værre med barnet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sisse Besvaret December 7, 2011 Rapporter Share Besvaret December 7, 2011 Barnet har det helt fint og er slet ikke bekymret som sådan , da jeg kender personen han er hos.. Jeg synes bare ikke man kan anskaffe sig noget man hverken har råd eller der er andre ting der er en smule vigtigere Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst pixiedee Besvaret December 7, 2011 Rapporter Share Besvaret December 7, 2011 Enig og en border collie som ikke får luft og motion nok .. Uha det går lige i mit bløde hundehjerte, hvor er det synd. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Howlucky Besvaret December 7, 2011 Rapporter Share Besvaret December 7, 2011 HAr du prøvet at tage en snak med dem om at det de har gang i er helt :stupid: ? Hvis ingen konfronterer dem med at der er et problem, kan det jo sagtens være at de går rundt i deres lykkelige uvidenhed og tror alt er :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sisse Besvaret December 7, 2011 Rapporter Share Besvaret December 7, 2011 Howlucky Jeg har sagt til hende at jeg da er glad på hendes vegne og under hende alle de dyr hun vil ha, men bare ikke lige nu, da de skal til at flytte og tit udtrykker at de ikke har penge plus div. Og så det med hendes søn.. Hendes kommentar var at det vidste hun jo egetlig godt men hun ville så gerne ha denne hund her og ja nu er den jo i huset. Jeg fortalte hende at den farve den har er ikke en korret farve blandt chi, og faktisk kunne bringe til sygdom..(har je fået fortalt) I mens jeg sagde alle disse ting fortalte jeg hende også at det va på ingen måder for at tag hendes glæde fra hende men for at fortæle hvordan tingene var.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Howlucky Besvaret December 7, 2011 Rapporter Share Besvaret December 7, 2011 tjaa... så kan du vel ikke gøre så meget mere... så kan jeg godt forstå du vil af med dine frustrationer et sted:blink: nogen mennesker vil altså bare ikke lytte til fornuft.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret December 8, 2011 Rapporter Share Besvaret December 8, 2011 Jeg synes bare ikke man kan anskaffe sig noget man hverken har råd eller der er andre ting der er en smule vigtigere Jeg er sikker på at din veninde værdsætter din omsorg - hvis den ellers er venligt ment. Personligt kan jeg ikke forstå hvad du skal blande dig i hendes økonomi for. Der går jo ikke noget fra dig fordi hun og kæresten er ufornuftige (efter din mening) med deres økonomi. Jeg har selv haft en kollega, der i tide og utide formanede mig om hvordan jeg skulle bruge mine penge, og jeg blev ret sur på hende, for jeg kan ikke se hvad det kommer andre ved. I øvrigt er det forkert at farven merle nødvendigvis fører til sygdom. En merle hund kan leve et langt og sundt liv. Men hvis den får hvalpe med en anden hund, der er bærer af merle-genet, kan hvalpene blive syge. Der skal altså ikke avles på den. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sisse Besvaret December 8, 2011 Rapporter Share Besvaret December 8, 2011 Umulia Den er bestemt venlig ment.Og det ved hun godt. Jeg blander mig som sådan ikke i hendes økonomi og det er faktisk ikke den der går mig mest på. -Hun er min bedste veninde, og spørg tit mig til råds om alle mulige ting.. Det jeg ser som et problem er at, de skal flytte ind i den her lejlighed, at hendes søn faktisk ikke er særlig sød mod disse små hunde og det ved hun da hun har haft en chi før som hun blev nødtil at gå af med. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninjamor Besvaret December 8, 2011 Rapporter Share Besvaret December 8, 2011 Jeg kan godt forstå du er bekymret, men "bitter"?? Skuffelse kommer af bristede forventninger, så du må have ventet noget mere af denne veninde, og det er naturligvis ikke rart. Vi kan tage manges liv og problemer på os, men det bliver ingen lykkeligere af. Kunne du hjælpe din veninde i den dumme situation hun har sat sig i? Du har fortalt hende din mening og så er det vel ude af verden. Nu skal de fremad og hundene have det så godt som muligt. Jeg kender jo ikke din veninde, men hvis hun ikke er på toppen er det stadig nemmere at udleve sin omsorg for et par hunde end at leve op til de krav et lille barn stiller. Hun lyder ikke specielt moden, men modenhed kommer typisk med alderen og ikke fordi andre mener noget andet. Som helt ung ville jeg også have masser af dyr og havde min mand ikke holdt igen var det endt med en katastrofe. Han var ankeret. Vi er alle forskellige og måske trænger din veninde til venindesnak og omsorg nu i stedet for skuffelse og bitterhed. Det kan heller ikke være helt let at være nødt til at sætte sit barn i pleje tænker jeg Der er også en modningsproces i det du oplever lige nu og selvom det er svært at se på, så vil jeg råde dig til at slappe af med det så godt du kan Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Joey-Salome Besvaret December 9, 2011 Rapporter Share Besvaret December 9, 2011 Uanset om man har sagt sin mening og så ikke kan gøre mere, så er det da frustrerende at se på - fordi det simpelthen er synd for de hunde. Det kan jeg godt forstå, TS. Desværre kan folk bare anskaffe sig hunde, som de nu vil ... også når de ikke har specielt gode forhold at tilbyde hundene og ikke er sikre på, om de kan beholde dem heller. Det sucks. Hundene er taberne i sådan noget, og de kan ikke selv vælge, hos hvem de kommer til at bo, om de får en god familie eller en, som ikke er særlig heldig. Det er pissesynd. Men sådan er verden bare. Der er desværre ikke mangel på uansvarlige, egoistiske idioter. Suk. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Howlucky Besvaret December 9, 2011 Rapporter Share Besvaret December 9, 2011 Uanset om man har sagt sin mening og så ikke kan gøre mere, så er det da frustrerende at se på - fordi det simpelthen er synd for de hunde. Det kan jeg godt forstå, TS. Desværre kan folk bare anskaffe sig hunde, som de nu vil ... også når de ikke har specielt gode forhold at tilbyde hundene og ikke er sikre på, om de kan beholde dem heller. Det sucks. Hundene er taberne i sådan noget, og de kan ikke selv vælge, hos hvem de kommer til at bo, om de får en god familie eller en, som ikke er særlig heldig. Det er pissesynd. Men sådan er verden bare. Der er desværre ikke mangel på uansvarlige, egoistiske idioter. Suk. Og sætte dem til salg på G&G et halvt år senere.... :stupid: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Afganskmynde Besvaret December 9, 2011 Rapporter Share Besvaret December 9, 2011 At prove at vise forstaaelse og holde sin mening for sig selv imens en mulig katastrofe situation er forude. Det gor ingen en god hjaelp. Hverken din eller din venindes. Situationen er ret alvorlig naar man afleverer sit barn til andre fordi man ikke magter ansvaret selv. Man mister muligvis ens veninde ved at ytre sine raad og meninger, men er alternativet bedre?. Ikke at fortage sig noget paa sidelinien imens en daarlig situation faar lov at udvikle sig velvidende man muligvis kunne have gjort noget for at aabne deres ojne. Jeg har fuld forstaaelse for dem der ikke kan magte at blande sig, men synes det klart er paakraevet under visse situationer.Som denne. Nogle gange er det ret vigtigt at blive rusket lidt op til virkeligheden, selvom man muligvis ikke kan lide det. Haaber selv mine veninder og familie vil tage fat i mig, hvis jeg er igang med noget selvudslettende. Det vaere sig okonomi, erhvervsliv eller privatliv. At man viser interesse for at vedkommende ikke odelaegger sit liv yderligere er da beskrivelsen for en god veninde. Dem der interesserer sig for og holder af en, har tildens til at blande sig i ens liv. Ja, det er irriterende sommetider, men hvis det gores af godt hjerte er det noget man bor saette mere pris paa og lytte til, synes jeg. For mit vedkommende handler et venskab ikke om at man stotter og viser omsorg i alt og ikke siger sin aerlige mening, men ogsaa tage afstand til ting man ikke er enig i og siger sandheden hvis man ikke kan staa inde for det der sker. Specielt hvis det er en alvorlig situation. Og det vil jeg mene det er her. Saa kan man tage det til sig eller lade vaere. Men man har i det mindste selv forsogt at goere noget. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Joey-Salome Besvaret December 9, 2011 Rapporter Share Besvaret December 9, 2011 Og sætte dem til salg på G&G et halvt år senere.... :stupid: Ja ... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anne-lise hansen Besvaret December 9, 2011 Rapporter Share Besvaret December 9, 2011 forstår 100% din frustration !! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts