Hop til indhold

Dobermann opvækst - hvad skal jeg vide?


Gæst paradise_lost
 Share

Recommended Posts

Gæst paradise_lost

Hej

 

Jeg har fået en dejlig dobermann og vil selvfølgelig gerne have at han har det bedst muligt.

 

Så kan jeg få nogen gode råd til bla. opvæksten? Hvilket foder er bedst? osv

 

Ellers andre ting som jeg bør være opmærksom på?

 

På forhånd tak

 

mvh Ryan

Link til indlæg
Del på andre sites

En dobermann har en meget dyb brystkasse og har tendens til at få mavedrejning og det er jo ikke til at spøge med. Din hund bør derfor fodres et par gange om dagen, som voksen og ikke udsættes for fysisk aktivitet, lige op til, og en time efter et måltid. Det er desuden en god idè at fodre hunden lidt højt så den ikke skal bukke sig for meget når den spiser.

 

Jeg fodrer med et fabrikat der hedder Orijen. Det er dyrt men efterligner hundens naturlige diæt og består derfor af 70% protein, 30% grøntsager/ urter og ingen korn.

 

Når du har dobermann vil jeg foreslå dig at vænne hvalpen til at man nogle gange bare skal være.... og at der ikke altid skal foregå en masse ting. Sæt dig på en bænk og lær hunden tålmodighed.

 

Stort tillykke med hvalpen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ulla - Ulla !

Det er ofte bedre svar fra "fieldtest" end dem der kan læses i divese bøger og hvem er bedre til at svare end andre hundeejere ?

Jeg finder det ansvarligt at spørge om der er noget man kan gøre for sin hund - vi har alle været "grønne"

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja hvad skal man være opmærksom på... Vi har en tæve og har været noget af en mundfuld til tider... Det er MEGET vigtigt at man er konsekvent da de vil prøve at stige i hirakiet ind imellem... Lømmelalderen er ikke sjov, da de kan blive vildøve og bare gøre som de vil... Foder med et kvalitets foder for at undgå diverse skader i deres opvækst, sørg for stimulere dem rigelig meget da du ellers vil få en hund som kravler på væggene...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...