Hop til indhold

Omplacering schæferdreng

AnneMangetal
 Share

Recommended Posts

Undskyld at jeg også smider den her, men er desperat :(

Jeg hjælper en familie med at finde en ny familie til deres scæferdreng på knap 8 mdr. Han er med stamtavle, flot lige ryg, meget lys med sorte markeringer, vant til små og store børn, kan med alle hunde. Han har ikke gået til træning, men er velopdragen og går rigtig pænt i snor.

Han er så smuk og dejlig, og mit hjerte bløder for ham! Familien vil af med ham asap.

De skal af med ham fordi en af personerne i den store familie hader hunden og nægter at lade den komme ind.

Han har et fantastisk sind, men er bange for at han bliver mærket af alt det her hvis han ikke snart kommer væk

Prisen er efter det oplyste ca 7.000 kr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome

Undskyld min kommentar, men KÆFT, hvor er det også bare smart at anskaffe sig en stor hund i en familie, hvor der er en hundehadende person. Man må da håbe, de lærer af den fejl. Folk, altså. Stakkels hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Synd for hunden. Det lader til, at det ikke har været en enig beslutning om at få en hund.:roll:

Tror desværre, at det kommer til, at tage nogen tid, før den måske får et andet hjem. 7.000 kr. er rigtig mange penge og især her i julemåneden.

Måske skulle de sætte prisen ned, selv om de taber penge på det. Det må være vigtigere, at finde et godt hjem til hunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det bliver meget svært at få så mange penge for en 8 mdr gammel hund når der er så mange hvalpe til salg, så prisen må ned hvis hunden skal have en chance, hvad er stambogsnummer? er den startet træning og i så fald hvilken form for træning?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det bliver meget svært at få så mange penge for en 8 mdr gammel hund når der er så mange hvalpe til salg, så prisen må ned hvis hunden skal have en chance, hvad er stambogsnummer? er den startet træning og i så fald hvilken form for træning?

Jeg er enig med Kleo, hvis du kan/vil så forklar dem at de færreste vil give så meget for en hund i den alder når den ikke kan mere end det. det er kun venligt ment fra mig, når jeg skriver sådan :-)

Jeg ville sætte prisen godt og grundigt ned hvis det var mig, eller se efter om opdrætter vil omplacere den eller sætte den på internat. En så ung hund fortjener et nyt hjem og en ny chance, jeg håber at det lykkes for dem :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Familien er af anden etnisk herkomst, og familiens ældre medlemmer er meget tro mod deres baggrund - derfor kan de ikke lide hunden.

Jeg vil på ingen måde forsvare dem, men heller ikke udtale mig negativt - jeg vil bare gøre alt for at han får et nyt hjem!

Den indstilling er heldigvis på vej til at ændre sig, tror jeg, for jeg ser da flere og flere udlændinge med hund.

Jeg håber, at du finder en god familie til hunden, men nemt bliver det nok ikke. Jeg kan ikke forestille mig, at nogen vil betale næsten fuld pris for en unghund, så hvis du kunne få de nuværende ejere til at forstå det, vil hunden have større chancer. Jeg krydser fingre for dit forehavende (og ærgrer mig fortsat over, at det er ALT for nemt at købe sig en hund, grrrrr).

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke stambogsmummer - vil egentlig bare formidle kontakt.

Han har ikke gået til træning, men er som skrevet velopdragen og går rigtig pænt i snor.

Et stambogsnummer vil gøre det lettere at hjælpe med at finde ny familie, det betyder en del hvor hunden stammer fra:), at gå pænt i snor er ikke nok for en unghund:) i de kredse jeg kommer fra vil man gerne vide hvor langt den er i træning og hvad man kan forvente af den, en Schæfer er jo for mig en brugshund og bør ikke sælges til familier som ikke vil træne.

Så midt råd må være find ud af hvor hunden stammer fra, og lav en regulær annonce med alle oplysninger samt få familien til at indse at prisen er for høj.

Link til indlæg
Del på andre sites

• 2 weeks later...
Gæst milder batmusen
Jeg har ikke stambogsmummer - vil egentlig bare formidle kontakt.

Han har ikke gået til træning, men er som skrevet velopdragen og går rigtig pænt i snor.

Et stambogsnummer vil gøre det lettere at hjælpe med at finde ny familie, det betyder en del hvor hunden stammer fra:), at gå pænt i snor er ikke nok for en unghund:) i de kredse jeg kommer fra vil man gerne vide hvor langt den er i træning og hvad man kan forvente af den, en Schæfer er jo for mig en brugshund og bør ikke sælges til familier som ikke vil træne.

Så midt råd må være find ud af hvor hunden stammer fra, og lav en regulær annonce med alle oplysninger samt få familien til at indse at prisen er for høj.

Jeg er enig bør ikke ende hos folk som ikke vil træne.

Har desværre ikke tid og plads til en tredje schæfer

Link til indlæg
Del på andre sites

• 10 years later...