Hop til indhold

Folk har sagt at min hvalp ikke er OEB, men hvad er hun så?


Claudia2500
 Share

Recommended Posts

  • Svar 106
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jamen dog , 12 stk- det lyder for mig som hvalpe af 2 kuld, men man ved jo aldrig.Mindst den ene af dyrlægerne på Tåstrup Dyreklinik er selv DKK opdrætter og kender alt til de sidste ændringer i love vedr hunde.

Så de tør nok ikke komme der. At importerer hvalpe til videresalg kræver nemlig en godkendelse, både mht at bo i landzone, afstand til naboer, indretning af hus, også med sygerum, momsregistrering, skat af indtjening osv.Og et fyldestgørende register over hundene.

Sådanne overskudshvalpe kan i mange lande erhverves for 1000- 1500 kr/stk, så en biltur sydpå kan betale sig, selvom de senerer skal vaccineres, chippes osv. Så kan der med benzin, dyrlæge osv løbe max 2 000 kr på /hvalp. Hvilket ved hurtig salg vil give et skattefrit overskud på vel mindst 3000 kr/hvalp. Her gange 12.

Så er det klart at de er så glade og flinke.

Desværre kender jeg ingen her med 3 stk ammbuller.Ville ellers gerne knalde dem, da disse ofte tager for unge hvalpe fra moderen, for at få mange med på en køretur sydfra.

Men lad ikke denne oplevelse tage glæden fra din nye hvalp, den er jo helt uskyldig.Men køb aldrig mere fra et sted, hvor moderen ikke kan ses.Kun hvis hun døde under fødsel og hvalpene er hos en plejemor.

Og jeg har selv 2 hunde fra Grækenland med en kummerlig hvalpetid, de er begge velfungerende.Så bare gør, hvad du kan for din hvalp. Og start med at finde et godt hvalpemotivationskursus, så den kan lære mere hundesprog og omgang med andre hunde af forskelligt udseende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da kæft hvor er det for meget..... Føler mig så dum, men har heller aldrig købt hund før, og man lærer selvfølgelig af sine fejl :) Havde bare ikke lyst til at købe hos en kennel, og jeg ved der er andre muligheder, men så faldt jeg for hende, og da jeg kom for at møde hende vidste jeg bare at det skulle være hende...

Og ja det er klart hvis de har skrabet så mange penge ind at de er glade og tilfredse, de havde også et gigantisk hus og 2 biler (bl.a. en mercer -.-) Er godtnok sure på dem ligenu, skal dog hen til dem d. 1 for at betale resten af pengene, der må jeg spørge lidt mere ind til omstændighederne.... Vil gerne se dem forklare den hollandske dyrlæge..

 

Jeg vil heller ikke hænge sælger ud, selvom jeg gerne selv ville knalde dem og sørge for at de fik en straf. Men jeg kan vel ikke rigtig gøre noget? Eller hvad?

 

Jeg er i fuld gang med at finde et hold, håber at starte i januar ^^ Hun er jo skøn og velfungerende, har bare rigtig ondt af hende ligenu.. :/

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da kæft hvor er det for meget..... Føler mig så dum, men har heller aldrig købt hund før, og man lærer selvfølgelig af sine fejl :) Havde bare ikke lyst til at købe hos en kennel, og jeg ved der er andre muligheder, men så faldt jeg for hende, og da jeg kom for at møde hende vidste jeg bare at det skulle være hende...

Og ja det er klart hvis de har skrabet så mange penge ind at de er glade og tilfredse, de havde også et gigantisk hus og 2 biler (bl.a. en mercer -.-) Er godtnok sure på dem ligenu, skal dog hen til dem d. 1 for at betale resten af pengene, der må jeg spørge lidt mere ind til omstændighederne.... Vil gerne se dem forklare den hollandske dyrlæge..

 

Jeg vil heller ikke hænge sælger ud, selvom jeg gerne selv ville knalde dem og sørge for at de fik en straf. Men jeg kan vel ikke rigtig gøre noget? Eller hvad?

 

Jeg er i fuld gang med at finde et hold, håber at starte i januar ^^ Hun er jo skøn og velfungerende, har bare rigtig ondt af hende ligenu.. :/

Jeg ville kontakte forbrugerstyrelsen hvis jeg var dig..Og så vente med at betale til jeg har snakket med dem. Du kan online starte en sag.
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jeanette&simba
Hold da kæft hvor er det for meget..... Føler mig så dum, men har heller aldrig købt hund før, og man lærer selvfølgelig af sine fejl :) Havde bare ikke lyst til at købe hos en kennel, og jeg ved der er andre muligheder, men så faldt jeg for hende, og da jeg kom for at møde hende vidste jeg bare at det skulle være hende...

Og ja det er klart hvis de har skrabet så mange penge ind at de er glade og tilfredse, de havde også et gigantisk hus og 2 biler (bl.a. en mercer -.-) Er godtnok sure på dem ligenu, skal dog hen til dem d. 1 for at betale resten af pengene, der må jeg spørge lidt mere ind til omstændighederne.... Vil gerne se dem forklare den hollandske dyrlæge..

 

Jeg vil heller ikke hænge sælger ud, selvom jeg gerne selv ville knalde dem og sørge for at de fik en straf. Men jeg kan vel ikke rigtig gøre noget? Eller hvad?

 

Jeg er i fuld gang med at finde et hold, håber at starte i januar ^^ Hun er jo skøn og velfungerende, har bare rigtig ondt af hende ligenu.. :/

 

Jeg har virkelig ondt af dig. Kan virkelig sætte mig i dit sted.:(

men hvis man gør noget så bliver lille vaps vel taget fra dig? :vedikke:

Jeg glæder mig til, at hører mere om hvordan det går med hende og hvordan hun kommer til, at se ud.

Jeg forstår udmærket godt hvis du følder dig dum.

Sådan nogen mennesker burde bare komme i fængsel :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du vil , må du gerne ringe og give mig deres adresse.Så vil jeg prøve at undersøge gennem evt andre hundeejerer jeg stoler på, om de jævnlig har hvalpe til salg.

Det er ikke specielt for at knalde disse, men jeg vil gøre en del for at stoppe at hvalpefabrikker i EU med tæver i små bure skal føde kuld efter hver løbetid uden nogen form for et godt liv.De bor som regel som vore svineavl, uden meget menneskelig kontakt uden friareal uden andet en lidt mad hver dag.

Tro mig det findes i mange lande, førhen især i østlandene.

Jeg har tlf,.nr 43521587, og vil ikke bringe dig i miskredit hos disse, bare prøve at finde en indgangsvinkel til,hvad disse mennesker laver?????Kunne ikke drømme om at gøre noget før vi evt havde en aftale vedr det.

Jeg afskyr, at hunde holdes som svin og så mange bare skal skore kassen på deres afkom.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er godtnok sure på dem ligenu, skal dog hen til dem d. 1 for at betale resten af pengene, der må jeg spørge lidt mere ind til omstændighederne.... Vil gerne se dem forklare den hollandske dyrlæge..

Du skal da endelig ikke give dem flere penge før du er sikker på du kender hele historien.

Hvis du ikke betaler kan de jo vælge at melde dig, men hvis det er en ulovlig biks gør de det næppe. En anmeldelse vil jo betyde at forholdene vil blive gransket og deres "opdræt" er næppe registreret som en anden også er inde på ....

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil lige sige at sådanne mennesker har forskellig indgangsvinkel til hundehandel.For vel 15 år siden bestilte jeg et udstilingsbur hos Likita import. Ejer af firmaet afleverede det her på adressen da han alligevel skulle forbi disse kanter. Burene er fra Tjekkiet og han netop været der og også udstilllet selv. og selvfølgelig indkøb af hundeting. Hans kone havde udenfor udstillingsområdet købt en moppehvalp. Pris 6oo kr.Sikkert uden FCI papirer, det vidste de ikke endnu.

Senere blev dette hvalpeimport en givtiv forretning og de måtte flytte flere gange for at gemme sig for myndighederne før de blev knaldet.Dette så vel primært pga af for mange syge solgte hvalpe, så dyrlæger også anmeldte dem. Hvalpene var ofte ikke 8 uger. Hellerikke ved salg.

Jeg vil tro de kørte dette import i næsten 10 år med mange døde hvalpe, før Holbæk politi fik dem dømt.

Men måske er de startet som hundevenner. Overskudshvalpe solgt her kommer ofte til omsorgsfulde hjem, de tjener kassen og hjælper dyrene. At de indimellem fik over 20 hvalpe hjem af gangen, hvad gør det, når firmaet skal tjene ind.

Ders egne hunde var normalt rothweilerer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder MEGET som den familie jeg købte af! De sagde nemlig selv at de var "hundeelskere/venner", og da jeg spurgte om hvor moderen og faderen kom fra, kennel eller andet, sagde de bare at de også var almindelige tossede hundeelskere :S Og de har jo normalt Ammbull's, så det lyder ikke helt forkert.. Vil bare ikke melde dem før jeg har hørt deres version, men jeg kan vel skrive en mail til dem og spørge om den hollandske dyrlæge i deres papirer?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil lige sige at sådanne mennesker har forskellig indgangsvinkel til hundehandel.For vel 15 år siden bestilte jeg et udstilingsbur hos Likita import. Ejer af firmaet afleverede det her på adressen da han alligevel skulle forbi disse kanter. Burene er fra Tjekkiet og han netop været der og også udstilllet selv. og selvfølgelig indkøb af hundeting. Hans kone havde udenfor udstillingsområdet købt en moppehvalp. Pris 6oo kr.Sikkert uden FCI papirer, det vidste de ikke endnu.

Senere blev dette hvalpeimport en givtiv forretning og de måtte flytte flere gange for at gemme sig for myndighederne før de blev knaldet.Dette så vel primært pga af for mange syge solgte hvalpe, så dyrlæger også anmeldte dem. Hvalpene var ofte ikke 8 uger. Hellerikke ved salg.

Jeg vil tro de kørte dette import i næsten 10 år med mange døde hvalpe, før Holbæk politi fik dem dømt.

Men måske er de startet som hundevenner. Overskudshvalpe solgt her kommer ofte til omsorgsfulde hjem, de tjener kassen og hjælper dyrene. At de indimellem fik over 20 hvalpe hjem af gangen, hvad gør det, når firmaet skal tjene ind.

Ders egne hunde var normalt rothweilerer.

 

Jeg har også købt klatretræer til mine katte hos Likita, og det var virkelig flinke mennesker. Sørgeligt at de begyndte med hundehandel. Men de har ikke kunnet modstå fortjenesten. De sælger stadigvæk hundehvalpe, som de siger er eget opdræt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det hele er bare så suspekt og trist, er virkelig blevet snydt synes jeg :( Ikke den rigtige race, ikke den rigtige opdrætter, har betalt for mange penge....

 

Det er selvfølgelig irriterende at blive snydt, men det er jo faktisk ikke dig der er offeret her, det er hele det hvalpekuld (og sikkert osse tæven) der bliver brugt som indtægtskilde.

Var det meget vigtigt for dig at få en renracet hund, så havde du jo indkøbt en der var stambogsført. Syns du samtidig hvalpen var dyr kunne du have undladt at købe den.

I din higen efter noget "specielt og anderledes" som du kunne spare 2000 kroner på ved at "fravælge tavlen" har du støttet hundehandleri som jo for pokker bliver advaret imod overalt hvor der findes hundefolk.

 

Der var oven i købet en der gav dig et lille "heads up" inden du hentede hvalpen....

 

Du skal ikke tage det tungt, men hvad jeg kan se ligner den meget en amerikansk bulldog og med fare for du skal ud i spørgsmål om race osv. så håber jeg du har nogle papirer på hvad race det er, for nogle vil ukendeligt gerne anfægte oprigtigheden af din hund... desværre...

 

Jaa jeg ved det godt :/ Og eftersom den ikke er anerkendt i DKK, så kunne det hurtigt blive et problem, men forældrene kommer fra Holland og de har papirer, de er med i EKC :)
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror nu, at hvis der stilles for mange spørgsmål lige nu, så vil de lugte lunten.Altså ,at du har fundet ud af, at din hvalp aldrig har været det, du har købt den som. Og altså falsk varebetegnelse. Og deres tankegang er anderledes, for de forventer jo, at man som alle hvalpeejerer har fået den elskede hvalp ind og vil elske den uanset dens afstamning.

Og jeg er i tvivl om hvad man kan hos ikke DKK opdrætterer, når de sælges med forkerte oplysninger.

Mener du nu skal samle al din viden i konkret lille form og evt kontakte advokat Henrik Holm via hjemmesiden Vi med hund.

 

Han har selv stor hundeerfaring og hans desværre afdøde 1 ste hustru var DKK opdrætter. Og hun var min bedste veninde.

 

Afvent svar fra ham før du gør noget:

Spørg Vi med hund advokat - BT.dk

 

Bare nu mit bedste råd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror nu, at hvis der stilles for mange spørgsmål lige nu, så vil de lugte lunten.Altså ,at du har fundet ud af, at din hvalp aldrig har været det, du har købt den som. Og altså falsk varebetegnelse. Og deres tankegang er anderledes, for de forventer jo, at man som alle hvalpeejerer har fået den elskede hvalp ind og vil elske den uanset dens afstamning.

Og jeg er i tvivl om hvad man kan hos ikke DKK opdrætterer, når de sælges med forkerte oplysninger.

Mener du nu skal samle al din viden i konkret lille form og evt kontakte advokat Henrik Holm via hjemmesiden Vi med hund.

 

Han har selv stor hundeerfaring og hans desværre afdøde 1 ste hustru var DKK opdrætter. Og hun var min bedste veninde.

 

Afvent svar fra ham før du gør noget:

Spørg Vi med hund advokat - BT.dk

 

Bare nu mit bedste råd.

Det var da en virkelig god idé ja!

Du kan evt. ligge dit brev til ham, ud her inden du sender det, så kan vi jo vurderer om du har fået alt med :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg så på en hjemmeside nogle OEB hvalpe fra den måske korrekte klub. Og din ligner godt nok ikke din. Deres hoveder og hals meget mere kraftigtbygget, deres krop meget mere massiv og benstammer meget kortere end din.Så hvis disse var korrekte racetypiske er din det bestemt ikke.Hvilket ikke kan sig,e om din ikke bliver en superlækker hund,. Her i området findes en bullmastif , ammbull blanding med verdens bedste egenskaber. Han er så født i DK.Og heldigvis i DH register beskrevet som bullmastif ,fordi det ligner han da. Så hvalpen er stadigvæk en ønskehund- HUSK DET I DENNE FORVIRRING

Link til indlæg
Del på andre sites

Hopsa: Det handlede jo ikke om at de var hundehandlere, hvordan skulle jeg kunne vide at EKC ikke er anerkendt til OEB's, og at det kun er International Olde English Bulldogge Association der er det?! Kan godt høre på dig at du synes jeg er en uvidende ung tøs, og det er jeg på sin vis også.. Men jeg prøver jo at finde en løsning, jeg vil gerne udslette alle hundehandlere, og jeg ville ALDRIG købe hund sådan et sted igen! :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Til Hovsa- du har da ret, men hvor mange snydes ikke med disse køb, selv om de synes, de har gjordt deres forarbejde.

Faktisk er det ofte kun gamle som mig, der alliere sig med andre opdrætterer af racen eller nogle andre,der kan undersøge tingene helt til bunds.

Og som nybegynder og vil gerne selv, tror jeg faktisk at jeg ville finde den rette familiehund lettere hos Græske hunde end hvis jeg ønskede en avls og udstillingshund her fra DK. Opdrætterer lovpriser jo deres egen avl og deres aner.

Men du har ret, der er noget , vores TS ikke lige har været opmærksom på. og især pris kontra kvalitet.

Og ja- så bliver man ofte snydt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...