Hop til indhold

Folk har sagt at min hvalp ikke er OEB, men hvad er hun så?


Claudia2500
 Share

Recommended Posts

Til Claudia

Jeg håber så, at hun er sundt og rask.Den dag, jeg var til hvalpeundersøgelse med vaccination og sundhedsbog til mine egne 7-8 ugers hvalpe,havde vor dyrlæge lige haft en bichon inde til 12 ugers vaccination og kontrol..

Den var uden korrekte papirer, havde alle tænder kastet ind i munden, voldsom bidfejl , som evt skulle rettes , hvis hunden ikke udviklede det bedre, mens den voksede op.Så ville den ikke kunne lukke munden.Den havde en rimelig stor , måske operativ navlebrok(kan rette sig til det bedre) ,+ haleknæk, der kun er kosmetisk.

Det allerværste var, at begge knæskaller var løse, og dette bliver ofte værre i opvækst. Normal pris for patella operation er her 7.500 kr /knæ.

Denne yndige hvide lille hvalp havde kostet 10.000 kr.

Så du er ikke den eneste der falder for en yndig hvalp. Der/vi er mange, der må betale lidt lærepenge her.

Håber du har skrevet til Henrik Holm, advokaten fra Vi med Hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 106
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Til trådstarter øv en situation og virkelig ærgeligt at du højst sansynlig er blevet snydt asf hundehandlere og har købt en hund igennem og derved støttet derved støttet deres erhverv. Men men men

 

Man lære af sine fejl for det meste ihvertfald :-) Jeg kan hurtigt føle mig bedrevidende og klogere end de fleste ( den sætning lyder godt i mine øre hehe) men vores første hund blev købt da jeg var 9 år en samojede på papiret eller det vil sige vi valgte at få hunden billigere og så uden stambog, der var frit valg de havde en hel stald med hunde mange racer samojeden var den smukkeste så det blev den, jeg var lykkelig familien ligeså desvære aflivet som 4 årig hd og syg altid med diverse lidelser og lignte ikke en ægte samojede.. Nå jeg var knust og ville så gerne have hund så vi kørte tilbage til samme sted og valgte denne gang en cocker spaniel den blev vidst også kun lige knap 4 :-(

 

Jeg er ikke stolt af vores valg dengang og ja jeg var et barn mine forældre burde måske sætte sig bedre ind i tingene men nu var det jo "bare" en hund, og det var til mig så jeg kunne træne lydighed med den...

 

 

Nu har jeg lært så meget at bare det at finde den rigtige hund kan være en lang rejse, men vi starter alle et sted og helt grønne engang.

 

Ved ikek hvad jeg ville med indlægget men nok lidt sympati til trådstarter ked af din situation håber din hund er sund og rask og i får mange gode år sammen og du får lært en masse om hunde det er helt fantastisk hvad det indebære :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 5 years later...
  • 3 years later...

Jeg er frygtelig ked af det på dine vegne, men du er blevet snydt så vandet driver. En ren OEB fåes ikker under 20.000. Så allerede der er der et stort fingerpeg. Det er helt normalt at dem der sælger kan vise en mor til hvalpene frem. Men om det er moderen er en helt anden sag. En far kan man altid låne sig til at vise frem. 🤬

Den stamtavle de påstår de har skal følge hunden og det kan man ikke bagefter forlange flere penge for. Desuden skal den være registreret i OEB’ klubben samt i den europæiske raceklub FCI. 
Din hund er lige så sød som alle andre hvalpe er, men ren er den ikke. Det ligner en mastifblanding. Hvad der er blandet i ud over mastif kan man gætte længe om. 
Jegber selv DKK opdrætter af anden race. 
Kig dig bedre for næste gang og lav dit forarbejde. Det er det bedste råd jeg kan give dig. 🥰

Link til indlæg
Del på andre sites

På 31.5.2020 den 09:58 , Therese skrev:

Koster de virkelig over 20.000? :shock: Det havde jeg virkelig ikke troet - hvad er det, der gør, at de koster så meget? :hmm::vedikke:

Old english bulldog findes ikke mere. Der er istedet avlet en lignende variant frem som hedder Leavittbulldog - opkaldt efter opdrætter David Leavitt som i starten kaldte den old english bulldog - det blev i 2005 lavet om til Leavittbulldog.

Racen er IKKE anerkendt af DKK eller lignende  - den avles her i DK af  the dog whisperer henrik ljungstrøm  - så alene det gør jo at man skal holde næsen langt væk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...