Hop til indhold

Folk har sagt at min hvalp ikke er OEB, men hvad er hun så?


Claudia2500
 Share

Recommended Posts

Hej alle! :)

 

Der er et par stykker som har sået tvivl om hvorvidt min OEB hvalp på 12 uger rent faktisk ER en OEB, samt om hun er lovlig.. Hendes øjne sidder måske ikke ligeså langt fra hinanden, hun er meget smal i ansigtet, og hendes næse er ikke trykket særlig meget ind osv osv.. Men på den anden side ligner hun meget en Leavitt Bulldog ( Her er lidt billeder, særligt hvalpebillederne ligner hende næsten på en prik :)Welcome - Lonsdale Bulldogs)

 

Og hvorfor skulle opdrætter sælge hende som noget hun ikke er? De er rare og ærlige mennesker, og har set hendes stamtavle osv..

 

Her er lidt billeder af tøsen :)

Inca.jpg

IMAG0535.jpg

IMAG0544.jpg

IMAG0545.jpg

IMAG0546.jpg

IMAG0554.jpg

IMAG0557.jpg

Inca og min kæreste "bobler" :D

IMAG0560.jpg

Hvad siger i? Jeg vil jo gerne være sikker i min sag

:o)

 

 

/Claudia

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 106
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

jeg synes heller ikke så meget, at hun ligner de oeb's som jeg har set (billeder af) - uden at jeg kender noget som helst til racen i øvrigt. ligner hendes forældre oeb's? for så kommer hun vel også til det ;-) hvis hun har stamtavle, går jeg ud fra, at du har fået den med? i så fald er det sådan set "ligemeget" hvor racetypisk hun er, for så kan du jo altid bevise, at hun er lovlig. hun ser virkelig sød ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg bare havde set billeder af hvalpen uden at få at vide hvad hun skulle være, ville jeg have troet at hun var en Broholmerhvalp eller mastiffblanding - og det er jo noget helt andet :genert:

Hun har hængeører - en Bulldog skal have rosenører. Hun har meget lange ben og lang snude, og så har hun den hudfold fra øje til mundvig, som er meget typisk for mastiff-racer, men som Bulldogs ikke har, fordi de har for mange rynker der går på tværs. Hun er også noget større end en "normal" OEB på den alder.

Selvfølgelig kan der være nogle enkelte hvalpe, der falder meget udenfor standarden, men det er godt nok mange ting på én gang

 

Hvis du har set en stamtavle, skal der stå International Olde English Bulldogge Association på den, for det er den eneste forening, der stambogsfører racen.

 

Men altså - jeg har selv en OEB uden stambog. Hans far har, men ikke moderen, så "ægte" kan jeg aldrig påstå at han er. Det er jeg også ligeglad med :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jaa, har selv overvejet broholmer, men synes de har mere spidse snuder :o Jaa, det er rigtig mange ting :( Og vil jo så gerne vide hvad fanden hun er :S Der stod EKC, nu føler jeg at jeg er blevet snydt :(

 

Men, jeg forstår det ikke, det kan jo være DE (de opdrættere jeg har købt hende af) er blevet snydt, de "låner" nemlig forældrene fra et hollandsk opdræt, og sælger så hvalpene herhjemme.. men har set billeder af forældrene.. Synes faktisk lidt hun ligner en amstaff, og det må hun for guds skyld ikke være! :/

 

 

Altså jeg er også selv ligeglad, men vil jo gerne finde ud af hvad hun er (særligt hvis en politimand en dag skulle betvivle det).

Kunne man spørge en eller anden forening måske? :o)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår ikke hvorfor du vil være så sikker, for så vidt jeg ved, er racen ikke international godkendt og under FCI. Så alle kan vel lave en stambog på deres afkom uden at kunne verificerer , at den er korrekt.

Måske snyder farven også, for den ligner jo bullmastif.

Hvis du har fået verdens dejligste hvalp, så er det da ligegyldigt, hvad andre mener om den, når bare man ikke render ind i listehundeloven.

 

Jeg synes den ser herlig ud på dine billeder. Minder mig om mine 4 april09 084.jpgplejehvalpe for år tilbage , hvor modertæven var død efter fødsel.De var mix af Dogei de bordoex og amm buldog.

Man kan ikke se på en hund, hvilken aner den kan have, for alt fra fortiden kan dukke op. Man kan kun se om den er racetypisk.

Tillykke med skønheden.

april09 060.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Den eneste måde du med sikkerhed kan finde ud af hviken racer/racer din hvalp er, er ved en gen-test. Det er ikke muligt bare at se på en blandingshund, og sige hvilke racer, der er i den, for de falder så forskelligt ud, selv indenfor samme kuld.

 

Men at dømme efter dine oplysninger om dem, du har købt hende af, så er de hundehandlere af værste skuffe, så ja, du er blevet snydt.

Det er der ikke så meget at gøre ved nu. Jeg vil råde dig til at nyde din dejlige hvalp, og sørge for at opføre dig ansvarligt med hende, så politiet aldrig får grund til at undersøge hendes afstamning.

Men husk til en evt. næste gang at gøre dit forarbejde inden du køber, så du ikke bliver snydt igen!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jeanette&simba

Så du hvalpens mor og far?

Hvis det er en engelsk bulldog må den vel ikke vokse mere?

Der på de sidste billeder ser den rimlige stor ud, men billeder kan selfølgelig snyde :blink:

Men den er da sød :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nuttet hvalp :lun:

 

Håber du ikke misforstår, men det er helt vildt vigtigt, at du har 100% styr på både loven og din egen hunds race, politiet, som skal bedømme racen og vildt gerne vil aflive har ikke den store viden (om overhovedet nogen viden) og har meget travlt. At du har set forældrene og stoler på sælgeren er ikke nok, du skal have noget på papir (sælgerne kan jo flytte / dø og så har du ingen beviser).

 

Senest var jeg med 7 måneder gravid veninde hos politiet for at melde en mand, der slog hende på maven, betjenten var rimeligt ligeglad med slag og eftersom det ikke var en kamphund, så gjaldt hundeloven ikke for den mands hund - betjente har overhovedet intet overblik. Sådan for egen regning ligger politiet på niveau med hundegalleri.

 

Så det jeg har skrevet, er ikke fordi jeg hader din hund eller tror du lyver, men fordi din hund i en betjents øjne hurtigt ligner en hund fra listen, så pas godt på hende ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gentest kan da kun bruges hvis man også har blodprøver fra forældredyrene, mener jeg. Altså er disse 2 forældre til hvalpen.

Dette kan foretages på KU , det gamle KVL. Dette siger intet vedr racer, kun forældredyrene, kan det være dem, der er opgivet på papirene???

Broholmer er nok udelukket, der findes vel ikke så mange i Holland, så er bullmastif da et bedre bud, tror jeg??? Og ja hun er noget langbenet i forhold til alderen .

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg synes overhovedet ikke, at hun ligner en amstaff, og det er nok meget heldigt for jer og hende. men har du slet ikke set hendes forældre overhovedet, heller ikke moderen? for så er det jo helt umuligt at vide, hvordan hun ender, så kan sælger principielt bare have vist dig billeder af helt "tilfældige" hunde. det lyder også som om, at du ikke har fået stamtavlen med, og som umulia også siger, så lugter det hele desværre langt væk af hundehandlere. uanset hvad synes jeg dog bare, at i skal nyde hende, nu har i hende jo. og jeg vil tro, at de fleste mastifftyper trives fint i små omgivelser, vil de ikke helst ligge tæt på ejeren i sofaen alligevel?

Link til indlæg
Del på andre sites

Men, jeg forstår det ikke, det kan jo være DE (de opdrættere jeg har købt hende af) er blevet snydt, de "låner" nemlig forældrene fra et hollandsk opdræt, og sælger så hvalpene herhjemme.. men har set billeder af forældrene.. Synes faktisk lidt hun ligner en amstaff, og det må hun for guds skyld ikke være! :/

 

Kan du prøve at uddybe det der lidt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, som sagt sagde de at moderen og faderen blev parret og de havde så moderen her i DK indtil hun fødte, og hun tog så hjem igen da hvalpene var 8 uger. Jeg købte hende først da hun var 12 uger, og har set hendes søskende. De var ikke hundehandlere, deres hunde havde det bedste liv og de havde udover hvalpene 3 amerikanske bulldogs. Men ja, har overvejer at billedet bare kan have været noget de har fundet, har bare svært ved at tro på det.. Var hos dem 3 gange, og alle gange snakkede vi i ca. 2 timer og de var simpelthen så søde og ærlige.. Spørger dem når jeg skal besøge dem til januar :) Kunne jo vælge at få stamtavle, og kan nok stadig nå at få den med :)

 

 

Vi nyder hende også, hun er perfekt i vores øjne, og ja, hun elsker ihvertfald at putte i sofaen (o;

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, som sagt sagde de at moderen og faderen blev parret og de havde så moderen her i DK indtil hun fødte, og hun tog så hjem igen da hvalpene var 8 uger. Jeg købte hende først da hun var 12 uger, og har set hendes søskende. De var ikke hundehandlere

 

Jeg bliver nødt til at spørge, hvad mener du så en hundehandler er? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, som sagt sagde de at moderen og faderen blev parret og de havde så moderen her i DK indtil hun fødte, og hun tog så hjem igen da hvalpene var 8 uger. Jeg købte hende først da hun var 12 uger, og har set hendes søskende. De var ikke hundehandlere, deres hunde havde det bedste liv og de havde udover hvalpene 3 amerikanske bulldogs. Men ja, har overvejer at billedet bare kan have været noget de har fundet, har bare svært ved at tro på det.. Var hos dem 3 gange, og alle gange snakkede vi i ca. 2 timer og de var simpelthen så søde og ærlige.. Spørger dem når jeg skal besøge dem til januar :) Kunne jo vælge at få stamtavle, og kan nok stadig nå at få den med :)

 

 

Vi nyder hende også, hun er perfekt i vores øjne, og ja, hun elsker ihvertfald at putte i sofaen (o;

 

Det kan du altså ikke. Hvalpene skal være stambogsført senest 3 uger gamle. Du kan ikke selv vælge/fravælge en stamtavle på den måde:genert: Så den stamtavle du vil få, vil ikke være noget værd

Link til indlæg
Del på andre sites

selv om de kun har få hunde og deres hunde har det godt, kan de jo godt være hundehandlere, der har hentet et kuld i udlandet for at sælge det videre i danmark til overpris og under "falsk varebetegnelse" - en god forretning op til jul. det der med at man kan vælge stamtavle til eller fra, får altid advarselslamperne til at blinke, en tavle følger hvalpen. men jeg ville absolut prøve at sikre mig den, så har du da den som argument, hvis nogen skulle begynde at stille spørgsmål til hendes racemæssige ophavs lovlighed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, som sagt sagde de at moderen og faderen blev parret og de havde så moderen her i DK indtil hun fødte, og hun tog så hjem igen da hvalpene var 8 uger. Jeg købte hende først da hun var 12 uger, og har set hendes søskende. De var ikke hundehandlere, deres hunde havde det bedste liv og de havde udover hvalpene 3 amerikanske bulldogs. Men ja, har overvejer at billedet bare kan have været noget de har fundet, har bare svært ved at tro på det.. Var hos dem 3 gange, og alle gange snakkede vi i ca. 2 timer og de var simpelthen så søde og ærlige.. Spørger dem når jeg skal besøge dem til januar :) Kunne jo vælge at få stamtavle, og kan nok stadig nå at få den med :)

 

 

Vi nyder hende også, hun er perfekt i vores øjne, og ja, hun elsker ihvertfald at putte i sofaen (o;

 

Så du billeder fra hvalpetiden så du har set kuldet ligge hos deres mor i det samme hjem som du hentede hvalpen i?

Har du overvejet af en af de ambull's evt. kunne være far til kuldet (hvis ellers det passer at tæven er parret i DK og har befundet sig i DK)?

Lissom Umulia tænker jeg, hvad forventer du en hundehandler er?

Køb af hunde med salg for øje er hundehandleri.

At du føler åbenhed, ærlighed osv. fortæller ikke noget om at det ER ærlige mennesker du har handlet hund hos, at du selv kan vælge om din hvalp skal have tavle hænger ihvertfald ikke sammen med den kategorisering. Men igen kan det selvfølgelig osse sagtens være at dem du har købt hvalpen af heller ikke selv ved bedre og derfor sælger i god tro, men det gør jo altså ikke hvalpen mere til en OEB af den grund.

Link til indlæg
Del på andre sites

selv om de kun har få hunde og deres hunde har det godt, kan de jo godt være hundehandlere, der har hentet et kuld i udlandet for at sælge det videre i danmark til overpris og under "falsk varebetegnelse" - en god forretning op til jul. det der med at man kan vælge stamtavle til eller fra, får altid advarselslamperne til at blinke, en tavle følger hvalpen. men jeg ville absolut prøve at sikre mig den, så har du da den som argument, hvis nogen skulle begynde at stille spørgsmål til hendes racemæssige ophavs lovlighed.

 

Men det kan hun jo ikke, hvis det hun skriver ovenover er rigtigt. For hun kan ikke selv vælge en stamtavle til eller fra. Så det hun vil få, vil ikke være gyldigt:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

I har sgu ret.. Allesammen.. Men ja, tror ikke selv de ved så meget om racen endnu faktisk, de har indtil videre avlet på amerikanske bulldogs, men så kom hundeloven jo.. Ja, jeg har overvejet det, men han er kridhvid..

Altså, det de skrev på annoncen var: "Registreret i EKC, Stamtavle fra EKC (uden stamtavle: 6000 k., med stamtavle: 8000 kr.)"

Hvad skal jeg sige til dem når jeg skal besøge dem ? At jeg vil se billeder fra hvalpetiden og se faderen? (Evt. hjemmeside/kontakt til dem de har lånt forældredyrene hos?)

Link til indlæg
Del på andre sites

Men det kan hun jo ikke, hvis det hun skriver ovenover er rigtigt. For hun kan ikke selv vælge en stamtavle til eller fra. Så det hun vil få, vil ikke være gyldigt:genert:

 

hvis hun får at vide, at tavlen hører til hvalpen, og der står oeb på tavlen, så er man vel i god tro? jeg er da enig i, at det er totalt suspekt, men helt ærligt har man jo også hørt om det med alle mulige andre racer der er stambogsført i "useriøse" klubber. at man kan vælge tavle til og fra på den måde. hvad opdrætter skulle få ud af at beholde tavlen, kan man jo så spekulere over.

Link til indlæg
Del på andre sites

hvis hun får at vide, at tavlen hører til hvalpen, og der står oeb på tavlen, så er man vel i god tro? jeg er da enig i, at det er totalt suspekt, men helt ærligt har man jo også hørt om det med alle mulige andre racer der er stambogsført i "useriøse" klubber. at man kan vælge tavle til og fra på den måde. hvad opdrætter skulle få ud af at beholde tavlen, kan man jo så spekulere over.

 

Ja jeg ved sgunte:genert:

 

Men ja hele denne historie er dælme suspekt. Og skriger hundehandel.

Link til indlæg
Del på andre sites

I har sgu ret.. Allesammen.. Men ja, tror ikke selv de ved så meget om racen endnu faktisk, de har indtil videre avlet på amerikanske bulldogs, men så kom hundeloven jo.. Ja, jeg har overvejet det, men han er kridhvid..

Altså, det de skrev på annoncen var: "Registreret i EKC, Stamtavle fra EKC (uden stamtavle: 6000 k., med stamtavle: 8000 kr.)"

Hvad skal jeg sige til dem når jeg skal besøge dem ? At jeg vil se billeder fra hvalpetiden og se faderen? (Evt. hjemmeside/kontakt til dem de har lånt forældredyrene hos?)

 

en tavle koster under ingen omstændigheder 2000 kroner, så det er i hvert fald bondefangeri. men ja, dine spørgsmål er meget rimelige og relevante, du skal dog måske forberede dig på, at de ikke nødvendigvis falder i god jord. hvis man har noget at skjule, er det jo ikke rart at blive mistænkeliggjort. du skal måske også tænke over, hvad du ønsker at få ud af det hele - skal de tage hende tilbage, vil du have nogle penge tilbage, vil du have tavlen gratis? desværre er det ikke sikkert, at du får særligt meget ud af dine anstrengelser, udover måske yderligere overbevisning om, at de ikke har været helt ærlige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil egentlig helst bare have sandheden frem.. Og have en stamtavle for at kunne bevise hun er lovlig (hvis der bliver tvivl om det en dag)

 

Men ja, det der med en stamtavle til 2000 kr. synes jeg også lyder lidt voldsomt.. Og nu føler jeg også at jeg giver alt for mange penge for hende, 6000 kr. hvis hun ikke er ren (hvilket hun tydeligvis ikke er..) Vil bare have retfærdighed + vil kunne fortælle folk hvad hun er når de spørger :b Der er jo så mange der hilser på hende og vil høre hvilken race hun er, men måske skulle jeg bare sige blanding :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...