Hop til indhold

Hvalpen bider og gør.


Adele
 Share

Recommended Posts

Uha! Er absolut ikke tilhænger af at sprøjte vand i hovedet på en hund. Hvorfor skabe og optrappe en konflikt når situationen kan løses stille og roligt?

 

Kan heller ikke helt tilslutte mig ideen om at lege trækkeleg eller kasteleg med en hund der er oppe og køre. Hvorfor få den stresset yderligere op i stedet for at vise den vejen frem? En stresset hund er absolut ikke godt, og vil kun skabe yderligere konflikter fremover.

 

At tilbyde den noget den godt må bide i er en anden sag, men at gå i gang med stressfremmende aktiviteter ville jeg ikke gøre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Uha! Er absolut ikke tilhænger af at sprøjte vand i hovedet på en hund. Hvorfor skabe og optrappe en konflikt når situationen kan løses stille og roligt?

 

Kan heller ikke helt tilslutte mig ideen om at lege trækkeleg eller kasteleg med en hund der er oppe og køre. Hvorfor få den stresset yderligere op i stedet for at vise den vejen frem? En stresset hund er absolut ikke godt, og vil kun skabe yderligere konflikter fremover.

 

At tilbyde den noget den godt må bide i er en anden sag, men at gå i gang med stressfremmende aktiviteter ville jeg aldrig anbefale.

 

Jeg er helt enig :5up: Må altså indrømme at det løb mig koldt ned af ryggen da jeg læste det om vandet :cry: Synes det er synd for hunden, og tilmed tillidsbrydende. Hvorfor skal hunden være bange for mor/far fordi de nogle gange sprøjter én i hovedet bare fordi man gør noget, som for hunden er naturligt? Jeg mener bare, at man risikerer at få en passiv hund på den måde. Tag det endelig ikke som et angreb, det er bare mine tanker om metoden, og ikke et udfald mod dig Ginger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...