Hop til indhold

Når børnene bliver store....


Aslan
 Share

Recommended Posts

Vil bare lige minde jer om noget som jeg ikke havde tænkt over...

 

 

Vores små skattebasser bliver større.....det gør legetøjet IKKE.

 

Aslan havde den her gule bidering, i hvalpe størrelse.

 

Igår stod han og drak en heeeeeeelt masse vand... EFTER han var færdig med at drikke,bøvsede han og spyttede ringen ud :roll:

 

Den er så hermed smidt ud.

 

Husk, vovser vokser, det gør deres legetøj ikke :blink:

 

(gud ved om den har været en tur nede i halsen:( )

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for det.

 

Jeg har lige tjekket alt hvad han har om det er i stand til en stor vovse...

 

Overvejer om jeg skal skifte hvape kongen ud med en stor sort.... der går ikke lang tid inden han kan sluge den også. Så fra nu er er det under opsyn at han får den!!!

 

Og ja, jeg er pyllert, jeg ved det godt :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nuuii, sikke en forskrækkelse!!! :shock: :shock:

Sådan en fik jeg også af Noomi, hun var dog ikke helt så kvik som Aslan. En morgen hvor vi skulle til dyrlægen og hun skulle bedøves (pga. skrab i øjnene) havde hun af gode grunde ikke fået morgenmad og da hun gav sig til at kaste op troede jeg at det var fordi hun ikke havde fået mad i maven (hun var ikke så gammel dengang), men pludselig lyder der et "klonk" og der ligger noget i det slim hun har kastet op... Jeg tror at det er et stykke af en politistav hun havde fået, men det viste sig at være en plastikmus på omkring 6 x 2,5 cm!!! :shock: :shock: Hvor hun har fået fat i den aner jeg ikke, jeg havde aldrig set den før. Doktor Dyr så også noget lang ud i ansigtet og sagde med alvorlig mine at "det var godt at den kom op af sig selv, den kunne VIRKELIG have lavet ravage dernede" :shock:

 

Skal vi to ikke bare beslutte os for at det var et "wake up call" og så gør de ikke sådan noget en anden gang?? :blink:

 

Ps.: Er det ikke skønt at have hvalp?? :lol: :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for det.

 

Jeg har lige tjekket alt hvad han har om det er i stand til en stor vovse...

 

Overvejer om jeg skal skifte hvape kongen ud med en stor sort.... der går ikke lang tid inden han kan sluge den også. Så fra nu er er det under opsyn at han får den!!!

 

Og ja, jeg er pyllert, jeg ved det godt :roll:

 

vi har allerede den store sorte til Cujo, den er fin nok, vi har også en rød frisbee fra kong, den er han glad for også :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er i det hele taget svært at finde legetøj, der egner sig til store hvalpe. Berner-bassen her kvæster alt. Vi har den sorte Kong efter råd herindefra og den virker og så har vi fundet noget bide / trække legetøj af et eller andet blåt gummiagtigt materiale, der også ser ud til at overleve og som er stort nok. Ellers synes jeg dælme der er meget, der må skrottes før man overhovedet køber det: Det er for småt, for skrøbeligt, for farligt osv...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu bliver jeg da helt nervøs :(

 

Vi har den røde Kong, som iflg. klinikassistenten hos vores dyrlæge skulle være til små hunde - som en Shih Tzu.

 

Men jeg kan da blive helt bange for om den er for lille - det ser ikke ud til at hun kan få den i halsen - og hun elsker den - fyldt med leverpostej, når hun skal være alene hjemme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu bliver jeg da helt nervøs :(

 

Vi har den røde Kong, som iflg. klinikassistenten hos vores dyrlæge skulle være til små hunde - som en Shih Tzu.

 

Men jeg kan da blive helt bange for om den er for lille - det ser ikke ud til at hun kan få den i halsen - og hun elsker den - fyldt med leverpostej, når hun skal være alene hjemme.

 

Der er 3 eller 4 str Kong - hvad er det for een du har ?

 

Jeg brugte en medium til en hund på godt 4 kg. Kunne nok godt have brugt small, men fik anbefalet medium.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved faktisk ikke, hvad størrelse det er - den er mellem 8 og 10 cm. lang. Jeg tror måske, det er small. Og hun vejer 6 kg. nu.

 

Min medium er ca 9-10 cm høj og 5 cm i diameter i den nederste ring :-D

 

Såvidt jeg husker en smallén RET lille. Men er ikke hundrede.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu bliver jeg da helt nervøs :(

 

Vi har den røde Kong, som iflg. klinikassistenten hos vores dyrlæge skulle være til små hunde - som en Shih Tzu.

 

Men jeg kan da blive helt bange for om den er for lille - det ser ikke ud til at hun kan få den i halsen - og hun elsker den - fyldt med leverpostej, når hun skal være alene hjemme.

 

Der er 3 eller 4 str Kong - hvad er det for een du har ?

 

Jeg brugte en medium til en hund på godt 4 kg. Kunne nok godt have brugt small, men fik anbefalet medium.

 

Blander mig lige :oops:

 

Der findes 5 størrelser i Kong, extra small (1-5 kg), small (5-10 kg) medium (10 - ? kg), large og extra large. Hvilke størrelse hund (kg) står på emballagen.

 

Til Bondo og Cille (voksne schæfere 35-38 kg) brugte jeg primært størrelse medium, men også str. large. En medium kunne de bruge op til en 1 time på, mens de kunne bruge op til 1½ time på en large, Cille havde dog ikke tålmodighed til 1½ time, så fik hun en large levnede hun altid :???:

 

Jacki har sin første Kong tilgode :( da jeg er for nærig til at gå ud og købe en til hende, som hun vokser ud af i løbet af et par uger :oops: I stedet må hun nøjes med en fyldt kalve klov :neutral:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...