Hop til indhold

Opdrætter mm. til omplaceringshund


Howlucky
 Share

Recommended Posts

Har jer med omplaceringshunde(uden tavle selvfølgelig) nogen gange tænkt på, at det kunne være sjovt at finde ud af hvem der fik det kuld hvalpe netop jeres hund stammer fra?

 

Jeg synes det kunne være enormt fedt, at finde ud af hvor Rex egentlig stammer fra, om han ligner faderen eller moderen, hvordan det er gået evt. søskende. Reelt set kunne en bror eller søster til ham bo lige i nærheden uden man vidste det :vedikke:

 

Har ikke kontakt til ham vi købte ham af længere:???: han var i det hele taget så svær at holde kontakt til at vi slet ikke fik omregistreringspapirerne på Rex:evil: Og nu er det jo snart 2 år siden..

 

Det eneste jeg ved er, at han er født den 22. marts 2009 og hans sundhedsbog fra han var hvalp er fra Biersted dyrehospital (ligger i nordjylland/9440 Aabybro). Og ja så er han uden tavle, og den robuste slags med det store brede charmesmil:blink: Ja og så ved jeg selvfølgelig hvem der købte ham som hvalp jo, men det skal jo ikke skrives her.

 

Skulle der være nogen af jer, der evt. ved hvem der kan have haft ham da han blev født, eller kender nogen der kunne have været hans søskende, så må i da gerne sige til:genert:

 

Har også overvejet at kontakte dyrlægen, men er i tvivl om de gemmer sådanne oplysninger og/eller må fortælle mig noget hvis jeg ringer til dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville virkelig gerne vide hvor Chase kom fra, og om han evt. kunne være i familie med Cash som jeg mistede for tre år siden. De ligner hinanden vildt meget og deres personligheder ligger virkelig tæt. De har det tilfælles at de er bygget meget kraftigere end den typiske doberman herovre, og begge er helt markant skødehunde.

 

Men der er nok intet håb om nogensinde at finde ud af det, da begge blev fundet som strejfere. Ligheden i navnene er rent tilfælde og ikke noget jeg har valgt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fandt ud af hvem Vinnies opdrætter var, og ringede til hende. Jeg har også haft kortvarig kontakt med ejerne af to af hendes søskende.

Det virker helt klart som om Vinnie kommer fra et godt og kærligt "barndomshjem". Det er desværre det hjem, der har været ind i mellem, der har gjort meget skade. Ingen af de to søstre, jeg kender til, har nogle problemer.

 

Leroys opdrætter/hundehandler kendte jeg i forvejen, og havde svoret at jeg aldrig ville have en hvalp fra hende. Det skulle jeg nok have holdt fast ved, også selv om hvalpen var til omplacering fra 2. hjem. Jeg var lige ved at sige nej, da jeg hørte hvor han kom fra, men tog ham med hjem alligevel. Det viste sig at han var syg, og måtte aflives som 2-årig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har siden vi fik Gismo i 08, snakket om at det kunne være sjovt at se hans søskende og finde ud af hvordan det er gået dem. Om de har det godt osv.

Vi har været så heldige at finde Gismos bror Coda (ejet af Hundemakker), herinde på hf. Eller det var vist nærmere hans ejer, hundemakker der fandt Gismo. Vi håber på, en dag at møde Coda. Gismo og Coda ligner hinanden rigtig meget af udseende:hjerte:

Der var vist nok to tæver i kuldet, som vi ikke ved noget om. Tænker indimellem på dem og håber at det er gået dem godt. Coda har det rigtig godt hos hundemakker, men har haft det svært tidligere i sit liv, var bl.a. tæt på at blive aflivet, men blev reddet:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker ofte på at det kunne være skægt at se hvad Sally rent faktisk er lavet af, og hvorfra hun kommer. Charles bror kendte vi jo, og havde rigtig meget med at gøre til han var knap 2 år gammel, men der må have været flere?? Har desværre en mistanke om at de slet ikke kommer fra et rart sted, men man ved det jo i bund og grund aldrig, når deres herkomst og opvækst (de første 6 ugers tid) er helt ukendt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi fik mail og alt muligt fra opdrætter, så vi kunne holde kontakten og de forskellige nye hvalpe-ejere kunne følge hinandens hunde.

 

Men opdrætter har ikke reageret på henvendelser vedr. hunden på hverken mail eller tlf.

 

Men det er jo opdrætter, der går glip af noget :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi fik mail og alt muligt fra opdrætter, så vi kunne holde kontakten og de forskellige nye hvalpe-ejere kunne følge hinandens hunde.

 

Men opdrætter har ikke reageret på henvendelser vedr. hunden på hverken mail eller tlf.

 

Men det er jo opdrætter, der går glip af noget :D

Du har jo på sin vis ret. Men alligevel kan jeg nu ikke lade være med at synes, at det er lidt trist, at der findes opdrættere, der har så lidt interesse i "deres" hvalpe :???:
Link til indlæg
Del på andre sites

Du har jo på sin vis ret. Men alligevel kan jeg nu ikke lade være med at synes, at det er lidt trist, at der findes opdrættere, der har så lidt interesse i "deres" hvalpe :???:

 

Vi skrev endda under på en standard kontrakt der omhandlede sygdom, træning og videre-salg af hunden.

 

Hvis vi af en eller anden grund ikke kunne beholde hunden, så skulle de have den igen. Det syntes jeg jo var fint. Men lidt idiotisk når man ikke kan få fat i dem.

 

De havde arrangeret 1 års fødselsdag, hvor vi alle kunne komme med vores hvalpe og se, hvordan de andre hvalpe var blevet.

 

Nu er jeg ligeglad, men da dyrlægen sagde, min hund havde en skrue løs (pakket pænere ind :D) ........ Så kunne jeg da godt have brugt lidt info omk. de andre hvalpe og om andre havde det problem.

 

Heldigvis fandt jeg det her forum. Det har været "adoptiv-opdrætter" for mig og min hunni! :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi skrev endda under på en standard kontrakt der omhandlede sygdom, træning og videre-salg af hunden.

 

Hvis vi af en eller anden grund ikke kunne beholde hunden, så skulle de have den igen. Det syntes jeg jo var fint. Men lidt idiotisk når man ikke kan få fat i dem.

 

De havde arrangeret 1 års fødselsdag, hvor vi alle kunne komme med vores hvalpe og se, hvordan de andre hvalpe var blevet.

 

Nu er jeg ligeglad, men da dyrlægen sagde, min hund havde en skrue løs (pakket pænere ind :D) ........ Så kunne jeg da godt have brugt lidt info omk. de andre hvalpe og om andre havde det problem.

 

Heldigvis fandt jeg det her forum. Det har været "adoptiv-opdrætter" for mig og min hunni! :D

Jamen, det er jo det.. Man kan jo nemt komme til at døje med nogle ting, som kunne være rart at vende med de andre ejere. Og så bare se, hvordan de udvikler sig hver især.

 

Og ja, det er da ret skørt, at man ikke kan få fat i dem, når de har brugt tid på at lave en kontrakt :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...