Hop til indhold

Bolognese han eller bomuldshund han søges til avl


Gæst Rita
 Share

Recommended Posts

Hej,

min westie er på vej ud af sin løbetid og jeg har besluttet at jeg vil have hvalpe på hende næste gang.

 

Hun er avlsgodkendt, sund og rask.

Jeg søger anden race end westie af den grund at jeg har set denne kombi før og de er fantastiske, altså bolognese eller bomuldshund

 

Vi bor i indre København og jeg forestillede mig at hundene kunne mødes et par gange inden der skal parres så de kender hinanden lidt.

Min kæledægge kan være en anelse sky men når hun først kan lide en hund eller person er det "true love"

 

Håber nogen har en han til låns

 

 

Send evt en SMS til 27284331 hilsen Sofie og rita

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Hej,

min westie er på vej ud af sin løbetid og jeg har besluttet at jeg vil have hvalpe på hende næste gang.

 

Hun er avlsgodkendt, sund og rask.

Jeg søger anden race end westie af den grund at jeg har set denne kombi før og de er fantastiske, altså bolognese eller bomuldshund

 

Vi bor i indre København og jeg forestillede mig at hundene kunne mødes et par gange inden der skal parres så de kender hinanden lidt.

Min kæledægge kan være en anelse sky men når hun først kan lide en hund eller person er det "true love"

 

Håber nogen har en han til låns

 

 

Send evt en SMS til 27284331 hilsen Sofie og rita

Hvorfor finder du ikke en Westie?

Bolognese og bomuldshund er selskabshunde..Westien en terrier..De ligner jo slet ikke hinanden i temperament, legemåde eller udseenden?? Du(eller hvalpekøberne) har jo overhovedet ingen forudsætning for at vide om de temperamentsmæssigt falder ud efter terriereren eller bichonen.

Det du vil lave er bare en rundkørsel, en bastard? Hvorfor? dem er der da rigeligt af derude i verden

Jeg vil foreslå du finder en avlsgodkendt og sundhedstjekket westiehan, så ved alle hvad de får..

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

min westie er på vej ud af sin løbetid og jeg har besluttet at jeg vil have hvalpe på hende næste gang.

 

Hun er avlsgodkendt, sund og rask.

Jeg søger anden race end westie af den grund at jeg har set denne kombi før og de er fantastiske, altså bolognese eller bomuldshund

 

Vi bor i indre København og jeg forestillede mig at hundene kunne mødes et par gange inden der skal parres så de kender hinanden lidt.

Min kæledægge kan være en anelse sky men når hun først kan lide en hund eller person er det "true love"

 

Håber nogen har en han til låns

 

 

Send evt en SMS til 27284331 hilsen Sofie og rita

 

 

Jeg ved godt, at der er mange herinde, der hellere vel have racerene hunde, istedet for blandingshunde, for så ved man hvad man får osv. osv.

Jeg synes du skal gøre, som du føler for.

Fandt lige et link om blandingshunde:SOR Hundeskole

Link til indlæg
Del på andre sites

Med fare for at få et par klap i skallen vil jeg alligevel lige sige at jeg synes det er lidt mærkeligt/uansvarligt at ville lade din tæve parre. Du skriver hun er en anelse sky - vil du virkelig føre det videre til et helt kuld hvalpe??

Men blandingen synes jeg lyder sød, og jeg tror at de to sind vil komplementere hinanden godt. Skulle du vælge at parre hende, synes jeg du skal gøre et stort arbejde i at finde en han som er MEGET rolig og sikker, så det ikke bliver dobbelt op på skyheden..

Link til indlæg
Del på andre sites

Det tror jeg ikke det er. Har haft en tæve som var enormt harmonisk under både drægtighed og hele hvalpetiden og som simpelthen var den bedste hundemor man kunne blive, men faderen var sky (havde hørt at det kom an på hvalpetiden, da jeg i sin tid lod dem parre) og der var altså 1 ud af 4 som var sky og 1 som var en bider.. :-/ derfor fraråder jeg det!

Link til indlæg
Del på andre sites

Arvelighedsmæssig menes det vist stadigvæk at skyhed, evt. nervøsitet, skulle stamme fra tævens håndtering og pleje af hvalpene i de første 3 uger. Og evt stresstærskel under drægtighed.

Aner ikke, om det er korrekt.

 

Selvfølgelig præger tæven sine hvalpe mens de er hos hende, men genetik er nu engang genetik og begge hunde der indgår i en kombination nedarver deres "kvaliteter" til afkommet.

Så nej, en sky hanhund bruges selvfølgelig ikke i avl, men mindre man med sikkerhed kan vurdere at hunden har været udsat for noget traumatisk der har ændret ham radikalt. Og så bør man i øvrigt stadig overveje det ret grundigt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...