Gæst Baxii Skrevet December 19, 2011 Rapporter Share Skrevet December 19, 2011 Hej. Min familie og jeg har en lille blandingsvovse (6 forskellige racer) og han er knap 7 måndeder gammel. Vi er lidt i tvivl om han skal kastereres. Så vi vil bare lige spørge hvad I, af erfaring, synes er bedst. Han hopper nogle gange op af vores ben og tror han skal producerere hundehvalpe Og så gør han meget af biler, cyklister og fodgængere, men det tror vi ikke har noget med det at gøre, mere med at han vil hyrde dem (da der er Border Collie i ham) Kasterering eller ej? Vil det give en forskel? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Baxii Besvaret December 19, 2011 Rapporter Share Besvaret December 19, 2011 Han er en blanding af: Border Collie, Sheltie (mini collie), Labrador, Schæfer, Dansk/svensk Gårdhund og Golden Retriver Jeg stopper op og sætter mig ned for at beroligere ham, da han tit virker over-frisk og lalleglad, når han "angriber mit ben" Underligt nok er omstædighederne og situationen omkring ham ikke spor anderledes end normalt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret December 19, 2011 Rapporter Share Besvaret December 19, 2011 Han lyder helt normal og hormon forvirret unghund:) Kastrering plejer at afhjælpe humperiet men i kan også sagtens få det væk ved bare at stoppe ham i at udføre det og tænke på det som den fase det er:) Så jeg syens ikke det som sådan er grund nok til at kastrere men det kommer også an på hvad man ellers vil fremadrettet med sin hund? Ved I at i vil blive meget irriteret på ham hvis han hyler flere dage i træk fordi der er nabo hund i løbetid, glemmer sin hjerne hvis han træffer en lækker dame hund og så videre, som er hel normal ung hanhunde adfærd, så kan i nok lige så godt kasterere ham nu:) Hvorfor gør ahn af fodgængere? Det burde ikke have noget med hyrdeinstinkete at gøre... Hvordan har han det med fremmede mennesker? tilbageholdene eller frembrusende? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Baxii Besvaret December 19, 2011 Rapporter Share Besvaret December 19, 2011 Jeg tror ikke at der vil være et problem at han træffer en damehund (Han mister hjernen alligevel ) Han er meget forsigtig ved fremmede mennesker. FOR forsigtig ifølge mig. Han er tilbageholdene, men ikke aggresiv. Når det ringer på døren, løber han mod døren og gør som en sindsyg, mens halen går. Han vil så gerne snakke med folk, men hvis de kommer for tæt på eller som mine venner (Jeg er 13 år) "Nårh! Hvor er han søøøøød!! Heeeej vovse!!" Dér trækker han selvfølgelig tilbage, da det er ALT for påtrængende. De tænker heller ikke på deres kropssprog (De bøjer sig ind over ham) og det føler han sig selvfølgelig truende. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret December 19, 2011 Rapporter Share Besvaret December 19, 2011 Ok, så din hund er faktisk usikker på fremmede og med det følger at det nok ikke er en god ide at kastrere ham! Så nu gætter jeg bare, da jeg jo ikke kan se din hund, men det med at gø af cyklister, biler og mennesker skal i ikke slå jer til tåls med er hyrdeinstinkt. Jeg gætter på han bliver usikker på hvad det er der kommer i mod ham og derfor gør. Prøv at være på forkant med situationerne ved at have lækre godbidder med på tur som I giver ham når der passerer noget forbi jer. Vær selv den der er tættest på feks cyklen, så han finder ud af at I tager jer af det og at han selv får ros og guf for at forholde sig roligt. Ligedan med gæster. Bed dem ignorere ham og tage det roligt når de kommer ind og i stedet kaste lidt godbidder til ham. Også vent med at åbne dåren for gæster til at tier stille. Det er ok at aflede ham med noget lækkert for at få ham til at være rolig. Han skal forbidne det at der kommer gæster med at være rolig og at få godbidder:) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts