Hop til indhold

dårlig mave?


Gæst Winkybly
 Share

Recommended Posts

Hvad jeg har fået afvide og læst mig til. (kan selvfølgelig ikke finde siden ligenu, det er da klart) men der stod der altså at grunden til at det "kravler" ud af tuben er pga de 4,2 milliader bakterier pr ml. der gør det.

 

Når/hvis du finder den side vil jeg meget gerne se et link til den - for jeg vil da gerne indrømme at for mig lyder det som noget nær det dummeste jeg har hørt (ikke en til dig personligt).

 

Men som du selv skriver til en så skal man jo ikke tro på alt hvad man læser/hører :-D

 

Og ja, ved godt jeg er meget sart mht hvad jeg eller mine dyr propper i munden. Men sådan er jeg nu engang... det kan jeg ikke gøre så meget ved :-)

 

Det må man skam også godt være :blink: Jeg syntes så bare ikke det skal resultere i at en behandling trækkes i langdrag (det tror jeg så heller ikke det bliver/er med din hund, det er sådan en mere generel "filosofi").

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 76
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Nej det ved jeg godt... jeg er bare desværre så frygtelig sart når det kommer til bakterier og andet småkravl.... jeg for virkelig gåsehud langt ned af nakken.... Så jeg kan da lige se mig selv skulle proppe zoolac i Kiwi når jeg ved hvor mange milliader bakterier der er i. Fy for pokker jeg ville da slet ikke kunne klare at få mysser igen af hende. Nej hvor ville det da være frygteligt... :-D

 

Ikke for at ødelægge din idyl - men hvis din hund er som de fleste er det lige før jeg vil tro den er mere "ren" i munden efter en gang Zoolac :blink:

 

Tjaaa min hund slikker sig da i røven og andre steder, gnasker gerne lidt kattelort, tygger på gamle rådne pinde osv. osv. :badr: Men nu er jeg også en af de onde der ikke gider slikkes i hovedet af hunden:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Nej det ved jeg godt... jeg er bare desværre så frygtelig sart når det kommer til bakterier og andet småkravl.... jeg for virkelig gåsehud langt ned af nakken.... Så jeg kan da lige se mig selv skulle proppe zoolac i Kiwi når jeg ved hvor mange milliader bakterier der er i. Fy for pokker jeg ville da slet ikke kunne klare at få mysser igen af hende. Nej hvor ville det da være frygteligt... :-D

Ha ha ha så er det nok meget godt, du ikke ved, hvad hun ellers går og stikker tungen i :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Winkybly

Når/hvis du finder den side vil jeg meget gerne se et link til den - for jeg vil da gerne indrømme at for mig lyder det som noget nær det dummeste jeg har hørt (ikke en til dig personligt).

 

Men som du selv skriver til en så skal man jo ikke tro på alt hvad man læser/hører :-D

 

Jeg skal nok linke det hvis jeg finder det igen. Det lover jeg dig. har prøvet at google det flere gange, men der er godt nok mange sider at gå igennem. :-)

 

 

Det må man skam også godt være :blink: Jeg syntes så bare ikke det skal resultere i at en behandling trækkes i langdrag (det tror jeg så heller ikke det bliver/er med din hund, det er sådan en mere generel "filosofi").

 

Det skal det bestemt heller ikke. Hvis hun havde smerter eller mistet legelysten pga den dårlige mave. Så havde hun skam fået det bedste af det bedste.

Men da hun stadig spiser, leger og hopper rundt. Så er hun ikke mærket af det. Og hun hverken piver eller gør modstand når man trykker hende på maven.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Winkybly
Ikke for at ødelægge din idyl - men hvis din hund er som de fleste er det lige før jeg vil tro den er mere "ren" i munden efter en gang Zoolac :blink:

 

Ja det er muligt, men det er noget der sidder psykisk det det kommer til bakterier og ting der krybler og kravler.

Når min kat f.eks. har ædt en edderkop eller bille eller sådan noget. Så har jeg det også utrolig dårligt ved ikke at kunne nøsse på ham eller lade ham nøsse på mig.

 

Tjaaa min hund slikker sig da i røven og andre steder, gnasker gerne lidt kattelort, tygger på gamle rådne pinde osv. osv. :badr: Men nu er jeg også en af de onde der ikke gider slikkes i hovedet af hunden:engel:

 

Kiwi gnasker så ikke kattelort eller andet hundelort. Det får hun simpelthen ikke lov til af 2 grunde. 1. Det er for klamt. og 2. Hvis den hund har haft dårlig mave. Så bliver min smittet.

Hun kan slet ikke slikke sig i røven. Hun kan simpelthen ikke nå. hehe... (og nej hun er ikke for tyk ;-)) Pinde, kviste osv er ikke noget jeg synes er klamt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Winkybly
Ha ha ha så er det nok meget godt, du ikke ved, hvad hun ellers går og stikker tungen i :blink:

 

Ja det er det... Og jeg vil bestemt heller ikke vide det. Jeg ved selvfølgelig godt at hun er en hund der af natur slikker på underlige og ulækre ting.

 

Men som sagt er det med bakterier og kryb bare noget der sidder psykisk at jeg bare ikke kan klare det. Det er så også de eneste to ting jeg synes er klamt hvad angår dyr.

 

Og nej jeg har ikke OCD... ved godt det lyder sådan... hehe..... men bare rolig.. synes bare det er klamt. hehe

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Ja det er det... Og jeg vil bestemt heller ikke vide det. Jeg ved selvfølgelig godt at hun er en hund der af natur slikker på underlige og ulækre ting.

 

Men som sagt er det med bakterier og kryb bare noget der sidder psykisk at jeg bare ikke kan klare det. Det er så også de eneste to ting jeg synes er klamt hvad angår dyr.

 

Og nej jeg har ikke OCD... ved godt det lyder sådan... hehe..... men bare rolig.. synes bare det er klamt. hehe

Jeg forstår dig godt, det er slet ikke det. Jeg har selv haft noget lignende. Jeg har aldrig haft problemer med at spise pølser, og jeg har altid godt vidst, at det meste af det bare er "affald", men så så jeg dem blive lavet, og gylp sick3qx.gif så kunne jeg bare ikke klare tanken om at skulle spise en pølse igen. Og det hele vendte sig i mig, hvis man tilbød en pølse, velvidende at det er nøjagtig det samme, som jeg hele tiden ellers har spist med velfornøjelse. :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Winkybly
Jeg forstår dig godt, det er slet ikke det. Jeg har selv haft noget lignende. Jeg har aldrig haft problemer med at spise pølser, og jeg har altid godt vidst, at det meste af det bare er "affald", men så så jeg dem blive lavet, og gylp sick3qx.gif så kunne jeg bare ikke klare tanken om at skulle spise en pølse igen. Og det hele vendte sig i mig, hvis man tilbød en pølse, velvidende at det er nøjagtig det samme, som jeg hele tiden ellers har spist med velfornøjelse. :roll:

 

lige præcis... Sådan har jeg det specielt med medisterpøse... Og det er så åndsvagt.. For almindelige pølser kan jeg sagtens spise... Skal heller aldrig se hvordan det bliver lavet. hehe...

Link til indlæg
Del på andre sites

 

 

Hun kan slet ikke slikke sig i røven. Hun kan simpelthen ikke nå. hehe... (og nej hun er ikke for tyk ;-)) Pinde, kviste osv er ikke noget jeg synes er klamt.

 

Ha, ha ---- jeg har læst, at hvis man vil have en mops, så skal man være klar til at få en million kys om dagen, for de er rigtig kærlige og kyssesyge ----- og at man ikke behøver at tænke på, om de har slikket sig bagi, det har de ikke, for det kan de simpelthen ikke på grund af den rullepølse-facon de har :bigsmile:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Winkybly
Ha, ha ---- jeg har læst, at hvis man vil have en mops, så skal man være klar til at få en million kys om dagen, for de er rigtig kærlige og kyssesyge ----- og at man ikke behøver at tænke på, om de har slikket sig bagi, det har de ikke, for det kan de simpelthen ikke på grund af den rullepølse-facon de har :bigsmile:

 

Det er også helt korrekt.... hehe.... En mops er simpelthen for rund til at kunne nå helt derom. Men så er jeg så heldig at have en kat der kan gøre det for hende.... heh

Link til indlæg
Del på andre sites

Da i alle henviser til samme tråd svare jeg altså lige jer alle på en gang her... :-)

 

Hvad jeg har fået afvide og læst mig til. (kan selvfølgelig ikke finde siden ligenu, det er da klart) men der stod der altså at grunden til at det "kravler" ud af tuben er pga de 4,2 milliader bakterier pr ml. der gør det.

 

Men det er også ligemeget. Bare tanken om at der er SÅ mange bakterier i så lidt væmmes jeg ved.

 

Og ja... jeg har det ligesom med ost. Jeg synes det er total klamt når det er så levende. hehe....

Der er også meget mad jeg bare slet ikke vil vide hvordan det er lavet eller hvordan det ser ud under et forstørrelsesglas for jeg kender mig selv godt nok til at vide at jeg så hverken vil spise eller drikke det. :-)

 

Men altså, som jeg har sagt før... hvis det virkelig bliver nødvendigt eller hvis hun ingen appetit havde, ondt eller noget andet. jamen klart så ville jeg helt klart give zoolac hvis dyrlægen sagde jeg skulle.

men nu er det så heldigt at hun eeeeeelsker A38 og guffer det i sig med stor velbehag. og dyrlægen har sagt at jeg ikke skal fodre med andet i 2 dage. så det er sådan det er. :-)

 

Og ja, ved godt jeg er meget sart mht hvad jeg eller mine dyr propper i munden. Men sådan er jeg nu engang... det kan jeg ikke gøre så meget ved :-)

 

Hvis du har bakteriefobi, så skal du vist slet ikke tænke på at du lever i symbiose med et usandsynligt højt antal bakterier. Hvis ikke det var for dem ville du ikke kunne eksistere... Edit - deriblandt dem der udgør din tarmflora (lyder lækkert) men det er takket være dem at du ikke bliver syg af flere ting end du egentlig gør. Når man får dårlig mave, så mister man en stor del af disse nyttige bakterier, og derved har onde bakterier mulighed for at gøre mere skade, da nu er der ligesom mere plads til dem. Derfor er det bare om at få genetableret tarmflora'en så hurtigt som overhovedet muligt. Og der er en præparat som zoolac guld værd. Det er jo probiotics, hvilket betyder at du indtager de nyttige bakterier du mangler, og derved mindskes muligheden for overlevelse af onde bakterier igen...

 

Zoolac kravler ikke ud af tuben pga bakterier, men ganske rigtigt fordi der er overtryk i tuben. Og hvis du ikke har noget imod A38 kan jeg ikke se hvad der er i vejen med zoolac :) Det er ikke alle hunde der kan tåle laktose (de mangler enzymet der skal til for at nedbryde det, ligesom når mennesker er laktoseintolerante), så derfor er mælkeprodukter ikke den bedste løsning til hunde...

 

God bedring med din hund...

Redigeret af Stjernetosse
Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du har bakteriefobi, så skal du vist slet ikke tænke på at du lever i symbiose med et usandsynligt højt antal bakterier. Hvis ikke det var for dem ville du ikke kunne eksistere...

 

Zoolac kravler ikke ud af tuben pga bakterier, men ganske rigtigt fordi der er overtryk i tuben. Og hvis du ikke har noget imod A38 kan jeg ikke se hvad der er i vejen med zoolac :)

 

God bedring med din hund...

 

:5up:

Og hvis man har en bakteriefobi bør man nok gøre noget ved det.

Når man er så bakterieforskrækket forstår jeg slet ikke man har dyr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Winkybly

Ok, Stjernetosse og Gryn. der er så noget i har misforstået.

 

Det er ikke en fobi jeg har overfor bakterier overhovedet. Jeg ved godt at der er mange bakterier i hverdagen, i min egen krop og på alle de ting jeg rør ved. Men det er ikke sådan at jeg løber ud og vasker hænder hvergang jeg har rørt noget eller at jeg går og tænker på "hvor mange bakterier er der der og kan jeg rører det uden at det er klamt" Det har jeg aldrig nogensinde sagt.

Men er da ked af hvis i har opfattet det sådan.

Jeg synes generalt bare at små kryb der kribler og krabler rundt er klamme. Det har jeg da vel lov til at synes uden at have en fobi for det. Synes da også at medisterpølse er klamt... Det har jeg jo heller ikke en fobi for... hehe

 

Nu siger jeg sådan omkring zoolac da jeg som sagt at læst/hørt et eller andet sted at det er bakterier der selv kravler ud af tuben fordi indholdet er så højt. I siger så noget andet og det tror jeg da så på. Nu er det flere der har sagt det.

Og grunden til at jeg også sagde sådan er fordi at de bakterier er nogle der skal spises og jeg har bare meget svært ved at forestille mig at det skulle proppes i munden på min hund hvis hun skal møsse mig i hovedet bagefter.

Men igen, som jeg også har sagt før, hvis det bliver nødvendigt at hun skal have zoolac. Så får hun det selvfølgelig. men nu er det sådan at dyrlægen har sagt at jeg bare skal fodre med A38 og det har jeg i sinde at gøre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, Stjernetosse og Gryn. der er så noget i har misforstået.

 

Det er ikke en fobi jeg har overfor bakterier overhovedet. Jeg ved godt at der er mange bakterier i hverdagen, i min egen krop og på alle de ting jeg rør ved. Men det er ikke sådan at jeg løber ud og vasker hænder hvergang jeg har rørt noget eller at jeg går og tænker på "hvor mange bakterier er der der og kan jeg rører det uden at det er klamt" Det har jeg aldrig nogensinde sagt.

Men er da ked af hvis i har opfattet det sådan.

Jeg synes generalt bare at små kryb der kribler og krabler rundt er klamme. Det har jeg da vel lov til at synes uden at have en fobi for det. Synes da også at medisterpølse er klamt... Det har jeg jo heller ikke en fobi for... hehe

 

Nu siger jeg sådan omkring zoolac da jeg som sagt at læst/hørt et eller andet sted at det er bakterier der selv kravler ud af tuben fordi indholdet er så højt. I siger så noget andet og det tror jeg da så på. Nu er det flere der har sagt det.

Og grunden til at jeg også sagde sådan er fordi at de bakterier er nogle der skal spises og jeg har bare meget svært ved at forestille mig at det skulle proppes i munden på min hund hvis hun skal møsse mig i hovedet bagefter.

Men igen, som jeg også har sagt før, hvis det bliver nødvendigt at hun skal have zoolac. Så får hun det selvfølgelig. men nu er det sådan at dyrlægen har sagt at jeg bare skal fodre med A38 og det har jeg i sinde at gøre.

 

Det er også helt okay at det ikke er en fobi, det er da bare dejligt...

 

Men jeg forstår ikke at du vil trække hendes bedring i langdrag ved kun at give hende A38. A38 hjælper da også til med at genoprette bakterieflora'en, men det tager lang tid. Zoolac gør det jo nærmest med det samme...

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Det er også helt okay at det ikke er en fobi, det er da bare dejligt...

 

Men jeg forstår ikke at du vil trække hendes bedring i langdrag ved kun at give hende A38. A38 hjælper da også til med at genoprette bakterieflora'en, men det tager lang tid. Zoolac gør det jo nærmest med det samme...

Fuldstændig enig.

jeg har altid zoolac liggende, det er meget mere effektivt en A38.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Winkybly
Det er også helt okay at det ikke er en fobi, det er da bare dejligt...

 

Men jeg forstår ikke at du vil trække hendes bedring i langdrag ved kun at give hende A38. A38 hjælper da også til med at genoprette bakterieflora'en, men det tager lang tid. Zoolac gør det jo nærmest med det samme...

 

Jeg trækker det jo heller ikke i langdrag. Hun har fået A38 i 2 dage efter dyrlægens anbefaling. Og hendes mave er i orden igen nu.

Havde dyrlægen sagt jeg skulle give zoolac havde jeg gjort det.

 

Men måske du er bedre til at give anbefalinger end min dyrlæge?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg trækker det jo heller ikke i langdrag. Hun har fået A38 i 2 dage efter dyrlægens anbefaling. Og hendes mave er i orden igen nu.

Havde dyrlægen sagt jeg skulle give zoolac havde jeg gjort det.

 

Men måske du er bedre til at give anbefalinger end min dyrlæge?

 

Du har gjort som din dyrlæge anbefalede og det er fint :5up:

 

Er hundens mave i orden igen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Winkybly
Du har gjort som din dyrlæge anbefalede og det er fint :5up:

 

Er hundens mave i orden igen?

 

Mange tak.... :-)

 

Ja hendes mave skulle gerne have det fint igen. Vi stoppede på A38 i går aftes. Og givet hende en lille smule mad så hun ikke forslure sig. Så nu må vi se hvordan det ser ud i aften :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg trækker det jo heller ikke i langdrag. Hun har fået A38 i 2 dage efter dyrlægens anbefaling. Og hendes mave er i orden igen nu.

Havde dyrlægen sagt jeg skulle give zoolac havde jeg gjort det.

 

Men måske du er bedre til at give anbefalinger end min dyrlæge?

 

Næh det er jeg såmend ikke... Jeg vil bare ikke bruge a38, pga laktosen. Men fred nu med det. Godt hun har det bedre igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Winkybly
Næh det er jeg såmend ikke... Jeg vil bare ikke bruge a38, pga laktosen. Men fred nu med det. Godt hun har det bedre igen.

 

Det er også helt fair at du ikke vil bruge a38. Så skal du så sandelig heller ikke gøre det.

Men det er jo også præcis det samme for mig med zoolac. Hvis jeg ikke vil bruge det skal jeg vel heller ikke.

 

Måden du skrev det på løs det bare for mig at du faktisk sad og sagde at du vidste bedre og at min dyrlæge havde givet mig forkerte instruktioner hvilket jeg ikke brød mig om.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er også helt fair at du ikke vil bruge a38. Så skal du så sandelig heller ikke gøre det.

Men det er jo også præcis det samme for mig med zoolac. Hvis jeg ikke vil bruge det skal jeg vel heller ikke.

 

Måden du skrev det på løs det bare for mig at du faktisk sad og sagde at du vidste bedre og at min dyrlæge havde givet mig forkerte instruktioner hvilket jeg ikke brød mig om.

 

Ej det synes jeg nu ikke jeg har gjort, det er helt fint at din dyrlæge er til a38, det er min ikke...

 

Det er et faktum at bakteriekulturen i a38 ikke er så koncentreret som den er i zoolac. Derfor vil behandlingen unægteligt også tage længere tid hvis du vælger a38...

 

Igen, fred nu med det, der er ikke nogen grund til at diskutere det videre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Winkybly
Ej det synes jeg nu ikke jeg har gjort, det er helt fint at din dyrlæge er til a38, det er min ikke...

 

Det er et faktum at bakteriekulturen i a38 ikke er så koncentreret som den er i zoolac. Derfor vil behandlingen unægteligt også tage længere tid hvis du vælger a38...

 

Igen, fred nu med det, der er ikke nogen grund til at diskutere det videre.

 

Sådan opfattede jeg det bare... og det undskylder jeg da så også :-) Som du selv siger.. ingen grund til at diskutere det. Det vigtigste er at hun har det fint igen. :-)

 

Altså behandlingen af Kiwi tog 2 dage med a38. så hvis zoolac kan gøre det hurtigere end det, så ingen tvivl om at jeg prøver det næste gang. For der er da ingen tvivl om at hun nok skal få det en anden gang også.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan opfattede jeg det bare... og det undskylder jeg da så også :-) Som du selv siger.. ingen grund til at diskutere det. Det vigtigste er at hun har det fint igen. :-)

 

Altså behandlingen af Kiwi tog 2 dage med a38. så hvis zoolac kan gøre det hurtigere end det, så ingen tvivl om at jeg prøver det næste gang. For der er da ingen tvivl om at hun nok skal få det en anden gang også.

 

Min erfaring er at zoolac virker med det samme. Oscar kan have dårlig mave om morgen, og om aften er det fint igen efter en gang zoolac...

 

Havde jeg ikke læst om fordøjelse og mikrobiologi osv, så kan det da også godt være jeg havde været noget betænkelig ved at give min hund "et skud bakterier"... Men (det her lyder ikke så lækkert...) det forholder sig sådan, at dumme bakterier giver tynd mave. Og de gode bakterier bliver så "skyllet" ud sammen med det her. Nogle af de dumme kommer jo også ud, men nu er der så mere plads til at sprede sig og leve fedt for de dumme der er tilbage. Så ved at give hunden de her bakterier direkte, så øges kroppens mulighed for at slå de dumme ned hurtigere...

 

Paraghurt, som birgitta har nævnt, indeholder også et stort antal gode bakterier, og det kan fås i pilleform. Så hvis det er fordi du er ked af at det er pasta (du ved når man en gang synes noget er ulækkert :) ) så kan du købe sådan nogle tabletter og have derhjemme. De virker på samme måde :)

 

Men igen, jeg er slet ikke ude på at modsige din dyrlæge. Overhovedet ikke! Og jeg er slet ikke ude på at løfte pegefingeren overfor at du har givet din hund a38. Det har jo virket fint for hende :) Jeg ville bare komme med mine inputs, som godt nok ikke stammer fra KVL, men fra AU :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Winkybly
Min erfaring er at zoolac virker med det samme. Oscar kan have dårlig mave om morgen, og om aften er det fint igen efter en gang zoolac...

 

Ok, jamen så er det da bare at prøve zoolac næste gang også må det bare være kæresten der giver hende det når jeg ikke ser det jo :)

 

Havde jeg ikke læst om fordøjelse og mikrobiologi osv, så kan det da også godt være jeg havde været noget betænkelig ved at give min hund "et skud bakterier"... Men (det her lyder ikke så lækkert...) det forholder sig sådan, at dumme bakterier giver tynd mave. Og de gode bakterier bliver så "skyllet" ud sammen med det her. Nogle af de dumme kommer jo også ud, men nu er der så mere plads til at sprede sig og leve fedt for de dumme der er tilbage. Så ved at give hunden de her bakterier direkte, så øges kroppens mulighed for at slå de dumme ned hurtigere...

 

Nu har jeg ikke læst fordøjelse og mikrobiologi, men vidste godt de ting der. Det er det samme med mennesker og f.eks. underlivssvamp. hvis man f.eks. har haft klamydia og får antibiotika mod det er chancerne kæmpe store for at man for underlivssvamp lige efter fordi antibiotikaen dræber alle de gode bakterier i underlivet. :)

 

Paraghurt, som birgitta har nævnt, indeholder også et stort antal gode bakterier, og det kan fås i pilleform. Så hvis det er fordi du er ked af at det er pasta (du ved når man en gang synes noget er ulækkert :) ) så kan du købe sådan nogle tabletter og have derhjemme. De virker på samme måde :)

 

Næh det er nu ikke lige fordi det er pasta, det er sådan set kun det at jeg har fået afvide at det kravlede ud af tuben dengang min kat havde dårlig mave. Men det er ved at gå op for mig ikke har været rigtigt så. Ellers bilder jeg mig ihvertfald ind nu at det bare er overtrykket der gør at det kommer ud af tuben. hehe

 

Men igen, jeg er slet ikke ude på at modsige din dyrlæge. Overhovedet ikke! Og jeg er slet ikke ude på at løfte pegefingeren overfor at du har givet din hund a38. Det har jo virket fint for hende :) Jeg ville bare komme med mine inputs, som godt nok ikke stammer fra KVL, men fra AU :)

 

hvis jeg ikke ville have andres meninger eller noget, så havde jeg aldrig oprettet dette indlæg. ;-) Men du kender godt det der ik, at mange skrevne ting kan blive opfattet forkert. Specielt når tonelejet ikke kan høres i skrift :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...