Hop til indhold

Noget gult i øjenkanten

Recommended Posts

Hej. Min familie og jeg har en lille blandingsvovse på knap 7 måneder.

For ca. en uge siden lagde vi mærke til en klam gul søvn-lignende klat i hans øjenkrog/kant i højre øje. Vi fjernede det, da vi troede det var almindelig søvn. Men det kom igen, og vi vil ikke pille mere i det. Det blev så værre og min mor rensede det af med kogt vand (Koldt selvfølgelig) Det gjorde hun 2 gange og en gang med kamillete.

Det er der stadig og han fik det ved begge øjne. Han vil ikke have vi renser det eller fjerner det og prøver at gøre det selv. Det ender dog med at han får mere og mere af det klamme gule/grønlige stas.

Hvad skal vi som ejere gøre, eller er det bedst at han gør det selv? Det er veæ hans natur

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej. Min familie og jeg har en lille blandingsvovse på knap 7 måneder.

For ca. en uge siden lagde vi mærke til en klam gul søvn-lignende klat i hans øjenkrog/kant i højre øje. Vi fjernede det, da vi troede det var almindelig søvn. Men det kom igen, og vi vil ikke pille mere i det. Det blev så værre og min mor rensede det af med kogt vand (Koldt selvfølgelig) Det gjorde hun 2 gange og en gang med kamillete.

Det er der stadig og han fik det ved begge øjne. Han vil ikke have vi renser det eller fjerner det og prøver at gøre det selv. Det ender dog med at han får mere og mere af det klamme gule/grønlige stas.

Hvad skal vi som ejere gøre, eller er det bedst at han gør det selv? Det er veæ hans natur

Jeg ville ta' ham til dyrlægen, for det lyder som en gang øjebetændelse. Det er som regel ret nemt at komme af med, man får dråber og/eller creme, lige som til mennesker.

Link til indlæg
Del på andre sites

• 2 weeks later...

Kom I til dyrlægen?

Min hund har tendens til lidt hængende nedre øjenlåg og det giver lidt mere søvn/ophobninger. Jeg har en lille flaske kontaktlisevæske som jeg drypper med. Det er lettere desinficerende og virker rigtig godt og hurtigt hvis øjenlågene er lidt hævede.

Spørg optikeren inden I køber en væske, så I får en mild type som også kan benyttes til at dryppe med. Og som ikke er et brintoverilte-system!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Louise86
øjenbetændelse! Det smitter af H til, men er rigtig nemt at behandle, så afsted til dyrlægen som Korvis siger. Og vask hænder HVER Gang i har leget med ham/håndteret ham, og især når i har vasket hans øjne. Det kogte kolde vand gør ingen skade, men kamilleteen ville jeg holde mig fra.

Jeg har et par gange fået smittet mig selv med øjenbetændelse (jeg har arbejdet i vuggestue, nu læser jeg). Her virkede det fint at vaske øjnene med kamillete. Det er meget mildt og skader intet, tværtimod.

Til gengæld ville jeg ikke bruge det som erstatning for medicinske øjendråber eller i kombination med, da det jo så vasker medicinen ud af øjnene og så er man jo lige vidt.

Link til indlæg
Del på andre sites