Gæst miss sandra Skrevet December 22, 2011 Rapporter Share Skrevet December 22, 2011 ^^ ja, det er mig! Og det er skadeligt vil jeg godt advare om... Jeg ved ikke om jeg er den eneste herinde, men når man har en smuk omvandrende firebenet lækker hund der altid er klar til at stå model, og man er ejer af et lækkert (Canon)kamera - ja så giver resten sig selv. Har altid været bidt af fotografi, og har altid gået meget op i det, men da jeg fik min fantastiske sheltie, Mojo, i sommers, gik det da helt galt Og så var det jeg tænkte at jeg syntes jeg skulle dele det lidt herinde med jer. Havde tænkt mig at poste billeder af min lækre steg, men også billeder af så meget andet - og alle i andre skal da også gøre det Kunne være super hyggeligt med sådan en fotoblog herinde, af alle vores hunde og de ting vi falder over i hverdagen ... Håber i kan lide billederne, og glæder mig til at se alle jeres Og skriv endelig hvad i elsker at tage billeder af! Personligt er dyr og natur min favorit - og så tæt på som muligt, eller nogle fede perspektiver... Kritik modtages gerne, konstruktivt Rigtig god jul og godt nytår fra Mojo og Mig, til alle jer dejlige HF'ere :banan: <-- Råhygge i sofaen er det bedste i verden! Og dejlig ser han da ud Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
soegaard Besvaret December 22, 2011 Rapporter Share Besvaret December 22, 2011 Super billeder, og smukt, smukt motiv :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst miss sandra Besvaret December 22, 2011 Rapporter Share Besvaret December 22, 2011 Tusind tak ven Er dejligt at få at vide det man laver er ok... Vedhæfter lige lidt flere billeder, der var ikke plads i det andet indlæg Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KimC Besvaret December 22, 2011 Rapporter Share Besvaret December 22, 2011 Kritik, ja, hvis du ikke tager mig det ilde op. Billed 1: Motivet er fint, men baggrunden er en anelse urolig. En ensfarvet baggrund,og billedet havde været helt i top. Billed 2: Her kunne du have gjort billedet lidt mere spændende ved at gå lidt mere ned i knæene. Belysningen er god. Billed 3: Det hvide ude til venstre forstyrrer. Snuden er væk, men det kan retfærddigøres ved en stram beskæring af billedet. jeg har vedhæftet et eksempel på en tæt beskæring. Billed 4: Sjovt indslag, måske kunne du have været lidt tættere på. Billed 5: Fint billed med et godt pespektiv. God belysning. Billed 6: I modsætning til næste billed, forstyrrer græsset her. Skyggen i højre side af hundens ansigt virker ikke så godt. Billed 7 og 8: Her er nummer 8 det bedste. Græsset er en sjov detalje, som måske dominerer lidt for meget i billed 7. Du har lige snippet ørerne i billed 7, hvor placeringen i 8 er bedre. desuden er hele ansigtet belyst i nr 8. der er lysere og skyggede områder men det er helt OK. Billed 9: Flot nærportræt. Der er sidelys, men alligevel er der tegning i hele ansigtet. Det enlige græsstrå nederst til venstre burde måske redigeres væk. 10 og 11. Her driller den lyse baggrund, således at dit hovedmotiv der ligger i skygge bliver for mørkt, især på nr 11. Hundens pacering er ellers god, og du er gået ned i knæene hvilket giver et godt perspektiv. Du kunne muligvis have afhjulpet problemerne med belysningen ved at sætte kameraets flash til. Opfat mig nu ikke som et brokkehoved, det er bare forslag til at gøre det endnu bedre ; Og her det beskårne billed: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst miss sandra Besvaret December 22, 2011 Rapporter Share Besvaret December 22, 2011 Jeg siger mange tak for ALT din kritik hehe... og nej tager dig ikke som et brokkehoved, men fint at få lidt respons således man kan forsøge at forbedre sig. Må nu indrømme jeg ikke er helt enig i alle de rettelser du mener der skal til - men sådan er det jo, der er plads til forskelligheder jo Og ja, kunne sagtens gøre mange af dem bedre, og er glad for dine kommentare, for så tænker man lidt ekstra over det næste gang. Og må også indrømme jeg ikke har redigeret nogle af dem, da de alle er nye, og jeg ikke har haft tid til redigering. Syntes bare det kunne være charmerende vi alle postede lidt billeder af de ting vi havde i hverdagen, eller vi går op i. Og ikke mindst af vores fantastiske hundevenner som vi så livligt diskutere herinde Hvad med du postede lidt billeder ? Hehe... kunne være hyggeligt ... Specielt af mesteren ham selv hehe ej jeg gasser bare... håber du kan tage det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tacora Besvaret December 22, 2011 Rapporter Share Besvaret December 22, 2011 Deler fuldt ud dine interesser. Fine billeder du lægger op og selvfølgelig kan alting blive bedre. Dyrebilleder skal generelt tages i øjenhøjde eller lidt under øjenhøjde og det har du jo på flere af billederne. Beskæring kan diskuteres og jeg synes faktisk bedre om din version af portrættet; men hunden virker noget gul ! Hvilket Canon kamera har du brugt og hvilke objektiver ? venlig hilsen Steen stenild Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hopsa Besvaret December 22, 2011 Rapporter Share Besvaret December 22, 2011 Deler fuldt ud dine interesser. Fine billeder du lægger op og selvfølgelig kan alting blive bedre. Dyrebilleder skal generelt tages i øjenhøjde eller lidt under øjenhøjde og det har du jo på flere af billederne. Beskæring kan diskuteres og jeg synes faktisk bedre om din version af portrættet; men hunden virker noget gul ! Hvilket Canon kamera har du brugt og hvilke objektiver ? venlig hilsen Steen stenild Helt enig - halvdelen af et godt billede ligger i beskæringen.... ja 'give or take' Ihvertfald er det personligt hvordan man vælger at beskære og hvilket udtryk man ønsker billedet skal have. Fine billeder, Sandra Det er en dejlig fotogen hund du har, og jeg ser det at have hund som den direkte vej til at blive dygtigere til at fotografere, for man har altid et motiv at øve sig på Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst miss sandra Besvaret Januar 1, 2012 Rapporter Share Besvaret Januar 1, 2012 Tak for jeres ros og kritik, er helt enig og vil kun forbedre mig med alle de muligheder for gode billeder af min dejlige hundevaps Tacora: Steen, jeg har brugt et Canon EOS 400 D med et 28-98 mm. objektiv. Jeg er ikke helt sikker på jeg ved hvad du mener med den gule farve, men jeg har jo fanget solens sidste stråler på mange af billederne, så jeg ved ikke om det er dem der kan give en anden belysning og farve af hans pels ? Selv syntes jeg de giver en dejlig varm glød og farve til billederne, men det er jo selvfølgelig en smagssag Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst miss sandra Besvaret Januar 1, 2012 Rapporter Share Besvaret Januar 1, 2012 Hov undskyld, et 28-90 mm. objektiv selvfølgelig!!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts