Hop til indhold

Her er vi :)


Gæst LivetErKomplet
 Share

Recommended Posts

Gæst LivetErKomplet

Hejsa alle:vinken:

 

Ja, jeg har gennem de sidste mange måneder kigget med fra sidelinien herinde og lært mangt og meget fra alle de mange tråde og debattører herinde (og tak for det)

 

Årsagen til mit brugernavn er, at jeg endelig har et komplet liv :-D

 

"Vi" er en familie på 4 tobenede mor og far på 37 og to afkom på henholdsvis 11 og 8 år.

For godt 2 mdr siden blev vi de lykkelige ejere af Rolf - en dejlig F1 labrador noget vi har snakket om i de sidste par år, men har ment at det at forøge familien med en hund er noget der kræver det rette tidspunkt.

 

Både min mand og jeg er vokset op med hund - min mand voksede op med Golden Retrievers og jeg voksede op med mynder (3 stk italienske og 1 russisk)

 

Vi voksne var begge enige om at vi også skulle have hund i vores familie når:

- ungerne var store og ansvarlige nok til at indse hvad en hund kræver, slev kunne tage hjem fra skole og tage sig af hunden

- tiden var den rette

- hvis vi kunne tilbyde en hund det en hund efter vores mening var det rette.

- det skulle være en labrador

 

..

 

Åhh ja, det med at tiden var den rette er jo...bob-bob.

Vi ville jo helst have at det var op til en længere ferie, men sådan skulle det ikke blive.

Mandens chefs kones hund ventede hvalpe og de var noget kræsne med hvem der skulle aftage. Vi fik tilbuddet og skrev os på til en hanhund og i slutningen af august blev Rolfs mor velsignet med 6 sunde og flotte hvalpe.

Vi havde kendskab til moderen og mors søster som meget dejlige og rolige hunde.

 

Vi stod lige med en næsten færdig tilbygning, en have der var gravet op, uden hegn og i en travl arbejdsmæssig periode.

 

Heldigvis blev hvalpene afsat internt - chefen beholdt en, en anden kollega valgte en og et familiemedlem med tilknytning til mandens arbejdsplads tog også en hvalp.

 

Da chefen jo tit selv havde hunden med på arbejde, så var det så dejligt at min mand sagtens kunne tage hvalpen med på arbejde, og så kunne hvalpene lege sammen. Min arbejdsplads (statslig) havde ingen problemer med det heller, så efter en uges fri så kom Rolf med på arbejde og det er gået rigtig godt.

 

Vores børn er meget ansvarsbevidste og sørger for Rolf når de kommer hjem. Haven er indhegnet men de får ikke lov til at gå tur med Rolf inden de har været på kursus og har lært den korrekte metode og er blevet sat ordentligt ind i tingene.

De bruger så til gengæld omkring 1 time når de kommer hjem på de dage hvor Rolf har været alene på at lege og aktivere ham.

 

Manden tager tit hjem og giver Rolf en luftetur og jeg sørger for at flexe så vidt muligt så han ikke skal være alene hjemme i længere tid.

På de dage hvor vi har problemer med pasning, der træder mine svigerforældre meget gerne til hvis de kan.

 

Men livet er nu komplet....

 

Det er vidunderligt at putte med en hund i sengen, at være fysisk aktiv med hunden, at gå i skoven og ja..se skoven på en helt anden måde, at nærmest blive mor igen til et barn, der ikke forstår nej, men skal lære.

 

og takket være jer herinde, så har jeg virkelig lært meget og glæder mig til at snakke hund med jer alle.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...