Hop til indhold

Genert gårdhund?


Gæst Hundoghan
 Share

Recommended Posts

Gæst Hundoghan

Hej HF

 

For nylig er min dansk svenske gårdhund Anna begyndt at trække sig når jeg har besøg af min 9årige datter. Min datter er naturligvis meget ked af det, for hun har altid været tæt knyttet til den lille basse, og har også været med til at vælge navn til hende. :blink:

 

Jeg synes jeg har prøvet alt, godbidder, få min datter til at være tilbageholdende osv., men intet lader til at virke. Jeg har observeret dem sammen, og min datter gør ikke noget ondt mod Anna. Nogen ideer til hvad problemet kan skyldes? :hmm:

 

På forhånd tak,

Jakob

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor gammel er hunden?

 

Husk at hunden ikke er til for at tilfredsstille og fornøje ens børn, og at man derfor ikke skal kræve af den at den har samvær med barnet. Det skal foregå på eget initiativ sådan at hunden vælger barnet til. I stedet for at lokke med godbidder og smiger, hvilket vil forstærke hunden i troen på at noget er lidt farligt, så brug noget tid og energi på at snakke med din datter om forskellen mellem tobenede legekammerater og en hund.

 

Lad din hund være hund, gå de daglige ture og træn/leg med den som du gør alle andre dage. Din datter følger bare med men skal altså ikke forsøge at tage del i aktiviteten med mindre hunden selv viser interesse for at hun gør det. Jeg tror mange af de uheld man hører om med hunde og børn, bunder i grænser der overskrides fordi forældrene ikke accepterer at hunden ikke har den samme interesse i barnet, som barnet har i hunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske Basse bare er blevet en ældre hund der ikke orker så meget tummel. som han(?) gjorde engang. Ved ikke hvad din datter og basse har lavet sammen før i tiden, hvor vildt det har været osv. men det var den tanke jeg fik da jeg læste det. Vigtigt ikke at overskride hundens grænser, accepter at den trækker sig:-D

 

Edit -Sorry læste det som hunden var 9 år:stupid: Derfor jeg svarede som jeg gjorde

Redigeret af sunrise
Læsefejl
Link til indlæg
Del på andre sites

Har selv en dsg og hun kan også godt være reserveret over for mig og trække sig væk, hvis jeg vil kæle med hende, hun er 18 mdr og jeg har haft hende fra hun var 8 uger. Men jeg presser hende ikke til at komme hen til mig, hvis hun ikke vil.

Andre gange er der ikke noget, så kommer hun selv og vil have den helt store krammetur .

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst amaliebaad

Måske kan det have noget med din datters kropssprog at gøre? :-)

Min kærestes niece er helt vild med min dsg, men han ignorerer hende altid. Hun går efter ham hele tiden og vil konstant røre ham og nusse ham, og normalt elsker han dette, men hun har det med at stå oprejst og læne sig ned over ham, og så bliver han utryg og nervøs, netop fordi hendes kropssprog jo virker voldsomt overfor ham. Jeg kan ikke lige helt finde ordene lige nu, men I ved vel hvad jeg mener. :D

 

Men jeg er enig med Hopsa. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jeanette&simba

Det er ærligt, at man ikke for mere, at vide.

Hvor gammel er din hund?

Da min blev 2 år gammel ændrer han også adfærd overfor børn - En hunds hjærne bliver færdigudviklet når den er mellem 2-3 år gammel

Hvis din hund har haft en dårlig eppisode med dit eller andre børn kan det sagtens være derfor

- En hund genralitiser og det kan hænde, at hvis din hund har oplevet noget dårligt med et barn som måske har været en pige så tænker

din hund "sidst jeg mødt et barn med hunkøn der var barnet ikke særlig sød så det er det her barn nok heller ikke"

 

og som de andre andre siger så skal du tænke på hendes signaler.

Hvis hun har en tendens til, at kigge hunden i øjne, lænde sig ind over den f.eks.

Hvad gør din datter hvis hunden ikke kommer når hun kalder f.eks?

Har hun generet hunden imens den har vidst at den gerne vil slappe af.

Børn forstår jo ikke, at hunden har signaler.

 

lokkemiddel er ikke godt! - man må ikke tvinge hunden til noget.

Din datter kan f.eks sætte sig roligt ned og have frikadeller i hænderne - hun må ikke ta kontakt til hunden (Kun hvis hunden selv gør det)

Hun kan f.eks. bruge dæmpende signaler: vænde ryggen til og begynde at gabe/smaske (Dit barn visser venlighed på den måde)

 

Der er også nogen hunde som kan lide nærkontakt (kramme, kysse osv)

Hunde visser kærlighed må en anden måde og er ikke vant til den kontakt.

Håber, at det kan hjælpe dig lidt. Det er lidt svært og sige hvad der gør det når man ikke har set

din datter.

 

Jeg har selv en dansk svensk og han gør det samme. Han en fætter som har adhd og til sidst blev det så ved alle børn

fordi,, at han genaralitiseret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...