Hop til indhold

Praaaaaaaaaaaaal

Recommended Posts

Hårh lidt en praletråd. Dem er der forhåbentlig plads til :genert::mrgreen:

Ude ved min mor, er er nogle ret fede lufteområder. Det er ikke deciderede fritløbsområder, men altså INGEN har hunde i snor. Som virkelig...ingen. Alle accepterer og det fungerer problemfrit :5up:

Jeg går mest med Buzz løs, da han er god til det og det er rart at holde det ved lige. Vi har netop hilst på en familie (to voksne og barn på ca 1½), da vi går videre af en sti. Bagfra kommer en cykel og vi trækker ind til siden. Da cyklen passerer bliver Buzz temmelig "tændt" og begynder så småt at løbe efter den. Jeg giver et lille fløjt og han vender prompte om til mig :hjerte:

Sekundet efter kommer en kondiløber og Buzz laver et af sine famøse kaninhop og er klar på den sjove leg, løberen helt sikkert vil tilbyde. Igen kan jeg med et lille fløjt vende hans opmærksomhed mod mig :hjerte: Jeg sørger selvfølgelig for masser af ros (godbidder og sjove lege)

Jeg elsker min hvalp :lun:

Derudover så er der jo fyrværkeriet. Når vi er ude, så gider han ikke gå, når det virkelig brager. Så vil han bare gerne hjem. Men hjemme, der kunne han ikke være mere ligeglad. De har lige fyret helt vildt af her og han løftede ikke engang øret :lun:

Dermed ikke sagt, at han ikke laver unoder, men de hører vel ikke til i en praletråd :engel:

Pral løs med jeres hvalpe :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

dygtig dejlig Buzz:lun: Så fedt når de bare reagere på een prompte! :klap:

Mit indkald har også været virkelig godt, men nu har jeg inden for den sidste måned haft 3-4 uheldige indkald - så det skal vist trænes seriøst igen, jaja det er ikke sådan når de begynder at blive teenager

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Missing

Så kan jeg prale lidt igen :lun:

I morges på morgenturen stod vi og legede på store sten (balance og gå fra sten til sten) Rundt om hjørnet kom en mand med to hunde. Vi har mødt dem før, men det er sådan nogen vi bare hilser kort på og passerer (den ene meget gammel og den anden meget lille) Buzz ser dem og siger vrrooouuuuf. Jeg siger nej nej, vi har gang i noget her. Han giver mig sit fulde fokus og vi leger/træner videre, mens de passerer kun 1-1½m fra os.

Her til eftermiddag var vi på tur. Det var et regulært møgvejr og vi gik et sted, vi ikke går så tit. Her kommer der igen en hund gående et stykke væk (Buzz er fri og uden snor) Han giver mig klart signal til, at han gerne vil hen og snakke med den, men jeg kan se, at den er i snor og ejer virker til hellere at ville den anden vej. Så jeg begynder at lave øvelser med Buzz, der giver mig opmærksomheden igen og lader den anden hund forsvinde (den når så aldrig tæt på, som dem i morges)

Ved slutningen af turen går vi forbi nogle hestefolde (ganske bevidst fra min side, da jeg gerne vil, at han ikke reagerer på heste, fordi vi ofte risikerer at møde dem på tur) Han vil meget gerne hen for at sige hej og vi går tæt på hegnet og kigger lidt. Vi går videre og om på den anden side af folden, hvor der står to store heste helt tæt på hegnet. Buzz laver sit legehop og er meget glad for at se de søde, store "hunde" :lol: Jeg beder ham sætte sig og vi sidder/står helt tæt på de store heste, mens Buzz får munden fuld af godbidder :hjerte: Hestene fortjener dog også ros for bare at lade os stå der og glo :hjerte:

Jeg elsker min dejlige, søde, sjove og iderige hund :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Missing

Inden Buzz skræmte livet af mig med min "jeg døøøøøøøøøør af prut" i dag, så har vi haft endnu en "yir"-oplevelse (jeg samler på dem :mrgreen:)

Vi havde gået et nyt sted og på vej hjem møder vi en hvalp og en voksen hund. De får lov at lege. Efter lidt tid siger ejer til de to hunde, at han vil ind i sit hus. Jeg siger til Buzz: "Vil du så med videre?" Ejeren til de to hunde siger: "Det tror jeg nu ikke." Men men, Buzz suser fint med mig :hjerte: Det sidste af vejen hjem gik vi så helt uden snor (den var kommet af under leg) Han fulgte mig lige så pænt (mon hun smider en godbid om lidt? Finder et pølsetræ? Eller et pivedyr? En bold? Eller bare vil lege?) Han er nu nem :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites