Hop til indhold

Navn til han hund?


Gæst Miamariah
 Share

Recommended Posts

Gæst Miamariah

Hej alle sammen!

 

Min han hund mangler navn! Men hvad søren skal jeg dog kalde ham??:vedikke:

Har lagt et billede op af ham, da jeg syntes i self. skal se ham, før i kan finde et godt navn!

 

IMG_1013.jpg

Her er lidt info om ham:

Jeg er den heldige og meget nye ejer af en dejlig sort Labrador, han er en unik lille skabning, med de STØRSTE hænge ører, og han er den mindste i kuldet. Han blev fodret med flaske, da han ikke helt kunne komme til, og har fået et helt specielt bånd til mennesker via. flaske fodringen. Han er ikke sky, men en forsigtig lille mand, med et kæmpe kærligt hjerte, han er simpelthen en ener.

 

Jeg har tænkt mig at bruge ham meget til at løbe ture med, da jeg løbe-træner en hel del, og hvis han viser interesse for jagt, så self. også bruge ham indenfor det.

 

Han er en skøn hvalp! Håber i kan finde et flot navn, som passer til ham. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg valgte min hunds navn med inspiration fra Disneys verden. Jeg elsker disney og vidste bare at hun skulle hedde noget derfra! Nala hedder hun nu og er opkaldt efter Simba's kæreste i Løvernes Konge. Selvom Nala er et rimelig almindeligt hundenavn, synes jeg bare det er så dejligt, at have en historie bag det og så passer det så godt med et løvindenavn til min terrier :-)

 

Er der noget du selv rigtig godt kan lide? En film? en fortælling/historie? en tidligere hund? osv :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miamariah

Micki er også ret sødt, lidt som Micky Mouse.. ;) Store ører, sort... Ja haha!

 

Jeg overvejede noget, meget anderledes, noget unikt...

Nogle af navnene er ofte set, andre er lidt mere specielle..

 

Benji, Kian, Kane, Henry, Ben, Duke, Charlie, Milo, Eli - Engelsk udtalt! Ian og Zack.

 

Navnene skal helst være til at kunne sige på engelsk, da min mand er fra Rumænien, han taler fint dansk, bare lidt nemmere for ham at sige et engelsk navn..

Udover det skal det være nogle forholdsvist nemme navne at kalde en hund, han er jo en lille hvalp og skal lærer at komme når jeg kalder. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst celinamoon

Årh navneleg! Elsker at finde på navne og så endda engelske navne :mrgreen:

Bandit

Benji

Brodie

Buzzie

Casanova (Han ligner i hvert fald en lille charmetrold :blink:)

Comet

Daemon (udtales Demon - betyder ikke dæmon men er et overnaturligt væsen)

Da Vinci

Elvis (Hårfarven passer)

Robin Hood (Robbie eller Robin som forkortelse)

Speedy (- Consarles)

 

Det var dem jeg lige kunne komme på på stående fod

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Marianner

Hej !

 

Tillykke med ham :-)

 

Jeg har hæftet mig ved at du skriver, at han er en lille forsigtig en. Det får mig til at foreslå, at du finder et navn som ender på i-lyden. Dette fordi disse navne lyder glade og venlige når man kalder. Prøv at kalde "Ben" og så prøv "Charlie"

Charlie er sødt synes jeg.

 

Dette med i-lyden var et råd jeg fik for mange år siden af en dygtig hundetræner.

 

"Lucky" er måske lidt kedeligt, men han er jo heldig at han er havnet hos dig :-). "Ozzy" efter Ozzy Osborn (som jo også er sort :-) )

 

Hilsen Marianne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miamariah

Forresten jeg har et spørgsmål, da jeg aldrig har klaret dette her med at hente en helt ny hvalp alene..

Han har fået en vaccine idag, og skal have sin sidste om fire uger fra nu af, og jeg skal så selv til dyrlæge med ham og han skal også chippes..

Men hvor mange vacciner er der som en hvalp skal have? Er det almindeligt at man som hvalpe ejer, selv chipper hvalpen?

 

Nogen som har en dygtig og rimelig billig dyrlæge tæt ved Hundige, Greve og Ishøj området? ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Du fortalte, at han var den mindste i kuldet i første indlæg, så derfor kom jeg til at tænke på en lille benjamin:-)

Men det er bibelen langt og besværligt at kalde, så forkortelsen må da være Benji- som flere allerede har foreslået;-)

 

Sjovt jeg selv tænkte det samme, da jeg selv læste første indlæg og ikke havde læst alle de Andre endnu:-p

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er nok til enkle navne tror jeg, så her er lidt forslag:)

 

 

Baldur var nok min første indskydelse. ved ikke hvorfor. Nok ikke super på engelsk, men syntes bare det var sødt til ham.

 

Anubi - efter den sorte hundegud (smed lige s'et væk så det kunne ende på i )

 

Caro - han ligner en..synes jeg.

 

Gandi - tja han er da fredelig..tænker det er pænest uden 'H'.

 

Monster - jeg er vist fortaler for navne der slet ikke beskriver hunden..lidt ala hvis ens chi huahua hedder 'king'.

 

Tarzan - klassisk synes jeg, og igen nok et navn der ikke beskriver hunden, men på en sød måde.

 

Gandalf - min næste hunds navn, og det afspejler en vis ro synes jeg.. du må gerne låne det hvis du passer godt på det.

 

 

 

Håber det kan bruges eller inspirere:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Forresten jeg har et spørgsmål, da jeg aldrig har klaret dette her med at hente en helt ny hvalp alene..

Han har fået en vaccine idag, og skal have sin sidste om fire uger fra nu af, og jeg skal så selv til dyrlæge med ham og han skal også chippes..

Men hvor mange vacciner er der som en hvalp skal have? Er det almindeligt at man som hvalpe ejer, selv chipper hvalpen?

 

Nogen som har en dygtig og rimelig billig dyrlæge tæt ved Hundige, Greve og Ishøj området? ;)

 

Nej, vidt jeg ved er det lovpligtigt at hvalpen er chippet fra opdrætter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Når du beskriver ham så lyder det meget som min hanhund. Han er fra mit eget kuld som jeg lavede i sommeren 2010. Han var den mindste i kuldet, men fra uge 5 til uge 8 i han liv voksede han simpelthen som meget at han endte med at blive den største. Bruger de tre uger på at sove hele tider - var vist hårdt for han at vokse så meget på så kort tid i forhold til de andre hvalpe som voksede mere jævnt. " Han er ikke sky, men en forsigtig lille mand, med et kæmpe kærligt hjerte, han er simpelthen en ener." præcist ligesom min vaps :)

 

På stambogen hedder han Amazing little one. Lystre navnet Maz ( mads dansk udtale ) Måske jeres hvalp kunne hedde det også, dog med engelsk udtale a-maz(e)-ing

 

Mine hunde er jagt hunde. har vedhæftet et billede som jeg tog sidst jeg var på jagt.

 

God fornøjelse med at finde et navn...

 

iphone billeder 321.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miamariah

Hvor er det dog et MEGA lækkert billede!

Jeg har selv spejlrefleks, elsker at tage billeder af hunde, åha jeg ville gå helt amok hvis jeg sku tage billeder når i var på jagt! :D

 

Benji er ret sødt ja! - Amaze, det er vildt lækkert det navn, det vil jeg overveje lidt.. :)

 

ER det et must at ejer chipper hvalpen før den får ny ejer? Jeg er totalt forvirret over det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det dog et MEGA lækkert billede!

Jeg har selv spejlrefleks, elsker at tage billeder af hunde, åha jeg ville gå helt amok hvis jeg sku tage billeder når i var på jagt! :D

 

Benji er ret sødt ja! - Amaze, det er vildt lækkert det navn, det vil jeg overveje lidt.. :)

 

ER det et must at ejer chipper hvalpen før den får ny ejer? Jeg er totalt forvirret over det...

 

Hvalpe skal senest chippes når den blir 8 uger, derfor er det noget der skal gøres af opdrætteren.

Man er ikke længere fritaget for den slags fordi man laver tavleløse hvalpe.

Link til indlæg
Del på andre sites

"1. § 1, stk. 1, affattes således:

 

Besidderen af en hund skal sørge for, at hunden, inden den er 8 uger gammel, er mærket og registreret. Besidderen af en hund skal endvidere sørge for, at hunden, fra den er 4 måneder gammel, bærer halsbånd forsynet med et skilt, der angiver besidderens navn og adresse."

Link til indlæg
Del på andre sites

Du har to valg synes jeg... Enten påpeger du at hun ifølge loven skal sørge for at hvalpen er chippet... Du risikere tre ting ved dette;

1. Hun bliver sur, fordi hun med vilje har forsøgt at snyde og du har opdaget hende, og nægter at sælge dig hvalpen.

2. Hun bliver små flov, og sørger for at hvalpen er chippet ved fraflytning.

3. Hun bliver lettere flov, og sætter prinsen på hvalpen op med beløbet det koster at chippe den.

 

Du kan også vælge at lade være at påpege det, og selv sørge for at få den chippet...

 

Dog vil jeg sige at jeg synes det er meget underligt at den får sin 8 ugers vaccine uden at dyrlægen påpeger overfor hende at den skal være chippet ifølge loven!!! Husk at være 100% sikker på at papirene omkring vaccination er i orden!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miamariah

Shii - Godt at du er der til at hjælpe mig da... Burde lige tage mig en snak med hende! Jeg skal bestemt ikke have problemer med at han ingen vacc har, men tror bestemt hun har en fuld vacc bog, han mangler sidste vaccine her om 4 uger fra idag (igår nu heh) og skal have chippen der siger hun.. Det skal jeg selv få, har hun også fortalt..

Link til indlæg
Del på andre sites

Du har to valg synes jeg... Enten påpeger du at hun ifølge loven skal sørge for at hvalpen er chippet... Du risikere tre ting ved dette;

1. Hun bliver sur, fordi hun med vilje har forsøgt at snyde og du har opdaget hende, og nægter at sælge dig hvalpen.

2. Hun bliver små flov, og sørger for at hvalpen er chippet ved fraflytning.

3. Hun bliver lettere flov, og sætter prinsen på hvalpen op med beløbet det koster at chippe den.

 

Du kan også vælge at lade være at påpege det, og selv sørge for at få den chippet...

 

Dog vil jeg sige at jeg synes det er meget underligt at den får sin 8 ugers vaccine uden at dyrlægen påpeger overfor hende at den skal være chippet ifølge loven!!! Husk at være 100% sikker på at papirene omkring vaccination er i orden!!

 

Jeg mener så man har en valgmulighed...

 

Gør damen opmærksom på at hvalpen skal være chippet inden du afhenter den - vil damen ikke det beholder hun bare sin hvalp.

 

Der er mange hvalpe at vælge imellem og man kan blive forelsket i hvilken som helst af dem - hvorfor skulle man dog købe den der sælges af et mennesker der ikke vil overholde dansk lovgivning?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...