Hop til indhold

Kan hunde blive forkølet?


luckyluna
 Share

Recommended Posts

Ja, kan de egentlig det?

 

Faktisk har jeg spurgt dyrlægen og han siger, kun yderst sjældent som følge af virus som vi bliver det..

 

Men er der nogen herinde der har haft en hund der var forkølet?

 

Sagen er den at mysla pigen nyser en del.. Og engang imellem laver hun reverse sneezing.

 

Jeg er så kommet til at tænke på at det nok nærmere end forkølelese, skyldes noget hun må have fået op i næsen i et musehul d. 24 da vi var i skoven, da det var der hun startede med at nyse..

 

Så er det ikke bedre i næste uge må hun jo have skyllet næsen ved dyrlægen, men jeg blev bare meget nysgerrig på om det virkelig var så sjældent at hunde blev forkølet og hvad symptomerne evt var på det så?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også fået at vide at hunde ikke kan blive forkølede, men min gamle har lige modbevist det. Hun nøs og nøs, men det var ikke kennelhoste.

Det har heldigvis ikke smittet hvalpen og begge er vaccineret mod kennelhoste.

 

Det startede med nogle ordenlige nyseturer. Primært når hun vågnede eller når vi gik ud i "kulden". Det løb ud ad næsen på hende og hun snorkede mere end normalt. Efter et par dage virkede det som om hun ikke rigtigt kunne trække vejret gennem næsen. Efter en uge havde hun mistet lugtesansen så da bestilte jeg tid hos dyrlægen.

 

Hun nåede dog at holde op med at nyse før jeg skulle afsted så den udgift sparede jeg.

Hele forkølelsen har taget ca. 10 dage.

Redigeret af PMJ
Fastslå at det ikke drejer sig om kennehoste
Link til indlæg
Del på andre sites

Da bassil havde kennelhoste var han osse bare forkølet?

 

Og rømmede sig.. Men hostede ikke..

 

Tjek evt om der sidder noget i svælget?

 

Kennelhoste kan ikke behandles men skal gå over af sig selv - noscapin kan afhjælpe symptomer - fåes i håndkøb..

 

Og blød evt tørkost op med vand? Hvis det er kennelhoste har hunden ondt i halsen.

 

Det smitter helt vildt så ingen kontakt med andre hunde.. Opsøg evt dyrlæge da det kan sætte sig til lungebetændelse..

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det kan de. Teitur var forkølet nogle dage, han blev smittet af min venindes hund som også var forkølet. Både hende og Teitur er vaccineret for KH og Teitur har haft det. Min dyrlæge sagde at hunde sagtens kunne blive forkølet og nyse rigtig meget og have feber. Men så længe det kun var meget lidt feber, og der ikke var slim eller hoste, skulle man bare sørge for de ikke blev kolde og gerne lade dem ligge under tæpper/dyne. Teitur var forkølet i knap en uge, uden feber, men hvor han nøs og nøs og nøs og konstant havde våd næse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa.

Min hund var forkølet i efteråret. Han var rigtig stakkels med snotnæse og nys ;-) Han fik også anfald af reverse sneezing når han skulle gå tur, også på bitte små ture. Det varede kun en 3-4 dage, så var han heldigvis kvik igen.

Jeg ringede også til dyrlægen og fik at vide at hunde godt ku blive forkølede!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved kennelhoste kan der godt være meget lidt (eller ingen) hoste men lidt harken og klart snot.

Hvis hunden har gult/grønligt snot er der ofte en infektion som kræver behandling.

 

Nelson havde KH sidste år, og der var snot og lidt nysen/harken, men ingen hoste. Han fik penicillin, da han havde lidt lyd på bronkierne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min Ramses d. 2. nøs og havde grøn snot ud af snuden... Ikke spor lækkert, når man hele tiden får det over vægge og døre ved nysene.

Det var så en infektion... Som blev behandlet...

14 dage senere fik han næseblod... Igen nysen og snot og blod over det hele.

 

Der blev taget prøver fra snuden. Det var så aspergillussvamp.... --Endnu en bivirkning efter hans langvarige behandling med prednisolon mod allergi..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...