Hop til indhold

Agilitytræning fælles - Vinter 2012


Amocca
 Share

Recommended Posts

Nu er det jo et nyt år, så vi laver da lige en ny fællrstråd :-D Jeg starter gerne, med en af banerne fra "nytårstræt på farmen" for de øvede hunde... den var ikke helt nem skulle jeg hilse og sige ;-) Den er tegnet efter hukommelsen, her et par dage senere, men tror jeg har husket den rigtigt :mrgreen:Picture 3.jpg

Redigeret af Amocca
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 1k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Godt med en ny tråd! Hmm, hvis ikke I var nytårstrætte i forvejen, så må I da være blevet det efter at ha' løbet den bane! Tror ikke min julemadstunge krop kunne klare noget der bare ligner... :lol:

 

den var 1 af 3 af dagens udfordringer... Udover den var der en dobbeltbox med frygteligt lange forkryds (som vi heldigvis først løb til sidst - ellers var jeg da faldet død om (banen deroppe havde nær taget livet af mig :lol:) plus en led lille satan af en modulbane hvor vi skulle sende kræene udenom og indenom forhindringer i en lang køre...

 

De lange forkryds - også kendt som "ding ding" :mrgreen: Vi skal ud og røre ved springstøtten, for at sikre at vi ligger forkrydset det rigtige sted

 

Her er Ann & Jojo

 

Her er 2 af banerne, der var en 3. men jeg kan ikke huske den lige nu! Der skal "dinges" der hvor de sorte pletter er...

Picture 10.jpg

 

 

Send udenom banerne - tror jeg har husket dem rigtigt

Picture 8.jpg

Picture 5.jpg

Picture 7.jpg

Picture 9.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg ville så meget være hende der vælter over støtterne :lol: det ser ret kompliceret ud! Har du nogle videoer med dig og Karla?

 

vi blev ikke filmet - men overraskende nok, viser det sig, at jeg er ret god til "ding ding" :lol: Det ser umuligt ud, nr man går det... men man har faktisk tid til det, når man først kommer igang med at løbe... utroligt men sandt :vedikke::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg glæder mig spændt til imorgen hvor turen går afsted til Sjællands Agilitycenter. Jeg skal lige beslutte mig for om jeg vil have skabekrukken med(en god idé så jeg kan se hvad han siger til at løbe på tæpper) eller prinsessen(en god idé fordi hun har godt af at opleve noget nyt og se fremmede hunde). Det ender nok med at jeg vælger at tage den gamle med, selvom den unge sikkert ville elske at få lov til at prøve en tunnel eller to *gg*

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har vi været afsted til SAGC og vi fik rigtig noget at lave. Hallen var booket i 2½ timer og vi var fem hundeførere. Ikke så mærkeligt det var nødvendigt med en halvtimes pause.

 

Joy vandt slaget om at følge med mig. Cassi var ikke helt tilfreds med at skulle efterlades, men det er der jo ikke noget at gøre ved. Joy var så vild efter at komme igang at han ikke engang havde tid til at snerre da en fremmed hun kom hen og sagde goddag. Jeg er rigtig glad for at jeg har fået i hvert fald en tur på tæpper, for hundene er altså anderledes at løbe med. Det er lidt vanskeligere at lave skabe vendinger(Joy røg heldigvis kun på rumpen en enkelt gang og det var simpelthen en kvaje fejl fra både hund og førers side). Slalommen går langsommere end normalt, simpelthen fordi han ikke kan nøjes med at sætte en pote i hver port. Og så sker accelerationerne noget langsommere, hvilket ikke gør mig så meget, for så kunne jeg få noget afstand til ham, hvis der var et lige stræk.

 

Vi fik lavet en del handling(det er det jeg helst ville, da jeg føler det er der vi halter bagud) og det var ganske fornuftigt. Han tog sine felter på balancen(DYYYYYGTIIIG), men ikke på A'et. Eller jo, men bassen vil bare ikke blive indtil han får lov til at gå og jeg har endnu ikke gjort op med mig selv om jeg tør satse på løbefelter, for han er lige på grænsen og er han i sit gode hjørne, så tager han dem ikke.

 

Vi sluttede af med at tage en hel bane, for at tjekke konditionen hos os hundeførere. Det gik egentlig fint med Joy, men han arbejder også godt ud selv. Bagefter lånte jeg så en anden hund(Luna, som jeg tidligere har fortalt om herinde) og hun er anderledes. Hun er nok lige så hurtig som Joy, men hun arbejder ikke ud på samme måde, hvilket betyder at jeg skal følge hunden mere ud end jeg skal med min egen=meget længere vej at løbe. Men det var bevidst jeg gjorde det, for jeg er ret sikker på at jeg i starten vil have en hund der har brug for det samme når Cassi skal igang, og jeg ved at hun er hurtigere end Joy, så jeg ville lige tjekke om jeg kunne følge tempoet og så skulle pulsen lige op engang... Det har jo været ferie, ikke :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lille terrier har været til hvalpe-agility for første gang og det gik ikke så skidt endda ;-) jojo hun var da lige på en enkelt musejagt bagerst i hallen og tog et par tunneller hun lige kunne se bag sig :lol: men generelt var hun ok lydhør... Af hende at være altså :mrgreen:

 

Slalomindgang og felt på bom liggende på jorden fangede hun lynhurtigt... Så der er gode takter... Fremadsendelse er jo bare en fest, for så må man løbe stærkt :klap: vippenedslaget var hun ok med, omend hun ikke synes det var den sjoveste tingvi lavede... Forkryds omkring hegn gik ok, men der er plads til forbedringer ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Lille terrier har været til hvalpe-agility for første gang og det gik ikke så skidt endda ;-) jojo hun var da lige på en enkelt musejagt bagerst i hallen og tog et par tunneller hun lige kunne se bag sig :lol: men generelt var hun ok lydhør... Af hende at være altså :mrgreen:

 

Slalomindgang og felt på bom liggende på jorden fangede hun lynhurtigt... Så der er gode takter... Fremadsendelse er jo bare en fest, for så må man løbe stærkt :klap: vippenedslaget var hun ok med, omend hun ikke synes det var den sjoveste tingvi lavede... Forkryds omkring hegn gik ok, men der er plads til forbedringer ;-)

 

I bli'r giftige!!! :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

har du overvejet 2o2o på felterne, eller holder du dig til løbende?

 

Karla har (havde) 2o2o felter på balance og vippe og løbefelt på A. Umiddelbart bliver det det samme med Johna - lige bortset fra, at målet er at lade være med at ødelægge dem denne gang :roll: evt. Bliver jeg også tvunget ud i ståfelt på A fordi hun tager meget længere galopspring end Karla... Men det vil tiden vise, når vi engang når så langt....

Link til indlæg
Del på andre sites

Karla har (havde) 2o2o felter på balance og vippe og løbefelt på A. Umiddelbart bliver det det samme med Johna - lige bortset fra, at målet er at lade være med at ødelægge dem denne gang :roll: evt. Bliver jeg også tvunget ud i ståfelt på A fordi hun tager meget længere galopspring end Karla... Men det vil tiden vise, når vi engang når så langt....

 

Træner du deciderede løbefelter på A'et i så fald, eller lader du hende bare løbe? Jeg gik i gang med at træne løbe-A med Iso, men ååårkede ikke gøre det færdigt... :oops: Hun havde jo fine 2o2o-felter på vippen og balancen i forvejen, og tilbød selv 2o2o også på A'et, og det så fornuftigt ud så jeg beholdt det bare. Havde ellers sat mig for at indlære løbe-A da jeg synes det ser sundere ud for hunden, men Iso er så lille og let, og ser helt ubesværet ud på A'et.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved du hvorfor Karla begyndte at springe når hun har lært 2o2o?

 

Flere årsager, alle min skyld. Efter hvalpe-ag havde karla de smukkeste 2o2o felter... Men jeg var en grådig lille satan og hoppede på eth ert kursus jeg kunne, for agility var jo bare sjov sjov sjov... På et af disse kurser fik underviseren mig overbevist om, at det var spild af tid at have ståfelter, når man havdw sådan en lille hund... Hun kunne jo nærmest ikke undgå at ramme feltet :roll: suk...

 

Så jeg lod hende løbe.... Der gik meget kort tid før felt på balancen var en saga blot! Karla elsker balancen over alt andet, så når hun ser den får farten lige een tand mere.... og sætter af fra toppen af bommen, rammer 1 gang midt på nedgangen og lander derefetr ude på jorden, hvis hun får lov altså...

 

Jeg var jo heldigvis ikke dummere, end at jeg godt kunne se, at løbefelter ikke duede! Desværre så lider jeg af sygdommen inkonsekvens! Så selvom jeg genindførte ståfelterne, så ødelagde jeg træningen hver gang vi løb stævne. For ti, stævner har Karla et ekstra gear, hun kan godt mærke, at stemningen er het anderledes... Så her smed hun felterne ognjeg satte hende IKKE tilbage, ligesom jeg gjorde hvis hun smed dem til træning...Så hver gang vi havde været til stævne var jeg gået 2 skridt baglæns imin træning...

 

Nu er balancefelterne endelig ved at være på plads igen... Men det har taget næsten 1 års træning at få rettet op på noget, som blev ødelagt på ganske få uger...

Link til indlæg
Del på andre sites

Træner du deciderede løbefelter på A'et i så fald, eller lader du hende bare løbe? Jeg gik i gang med at træne løbe-A med Iso, men ååårkede ikke gøre det færdigt... :oops: Hun havde jo fine 2o2o-felter på vippen og balancen i forvejen, og tilbød selv 2o2o også på A'et, og det så fornuftigt ud så jeg beholdt det bare. Havde ellers sat mig for at indlære løbe-A da jeg synes det ser sundere ud for hunden, men Iso er så lille og let, og ser helt ubesværet ud på A'et.

 

Trænede decideret løbefelt med Karla... Ved at belønne helt nede jorden, ca 1 meter foran A. Så hun søgte nedad.

Link til indlæg
Del på andre sites

Trænede decideret løbefelt med Karla... Ved at belønne helt nede jorden, ca 1 meter foran A. Så hun søgte nedad.

 

Okay. Jeg gik i gang med at træne med ramme, kan ikke huske hvad hun hedder, der har lavet den metode...

 

Har forresten glemt at sige at jeg ææælsker din avatar!!! De to tossehunde! :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay. Jeg gik i gang med at træne med ramme, kan ikke huske hvad hun hedder, der har lavet den metode...

 

Har forresten glemt at sige at jeg ææælsker din avatar!!! De to tossehunde! :lun:

 

Jeg ka heller ikke huske hvad hun hedder, men ved gidt hvad du mener... Ideen er lidt den samme, som bare at belønne lavt... Du tvinger hunden ind i et løbemønster, hvor den søger nedad for at komme af forhindringen...

 

Og tak, jeg elsker også det billede :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

er det ikke Trckman eller sådan noget? Mener min træner fik mig til at youtube hende da jeg skulle beslutte mig hvad jeg ville gøre med Sally.

 

edit: nej hun bruger vist ikke en ramme, men at forhøje enderne af nedløbsfeltet, så hunden nløber helt hen til slutningen før den hopper ned.

giver mening i mit hoved, men ikke på skrift :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

jamne du ved i det mindste hvad der er gået galt, og du begår nok ikke den samme fejl med Johna! Nej, det kan nok betale sig at smide dem tilbage, også i konkurrencer, hvis man vil have et stabilt slutresultat. Men jeg kender godt det der med at lade sig gribe af stemningen :lol:

 

Haha nej man kan have lov at håbe, at jeg ikke begår samme fejl med Johna ;-) er Sally begyndt at smide sine felter? Og ja, du har helt rt, det er ikke kun karla der bliver grebet af stemningen ti, stævne :lol: jeg kan sagtens have sagt til migselv, at selvfølgelig bliver hun smidt tilbage hvis hun misser feltet, men når jeg er igang med at løbe, så ryger alle de gode intentioner af helvede til... :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ka heller ikke huske hvad hun hedder, men ved gidt hvad du mener... Ideen er lidt den samme, som bare at belønne lavt... Du tvinger hunden ind i et løbemønster, hvor den søger nedad for at komme af forhindringen...

 

Og tak, jeg elsker også det billede :lun:

 

Fandt det lige - Rachel Sanders hedder hun. Sanders Method | Running-Contacts.Com

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, Sally har ret gode felter! Det sker at hun misser et opgangsfelt, men det er altså svært med de store hunde. Et kiks på et nedgangsfelt for Sally, er højst at begge bagben ender på jorden, eller det ene bagben, eller hun bryder sit "on it" (bliv stående i 2o2o til jeg giver dig fri) før jeg giver lov. Så selv med sådan en fejl vil det jo ikke være "fejl" i konkurrenceøjemed, og det er da sikkert der man kan lade sig friste af at tillade det ikke perfekte.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...