Hop til indhold

Nu vil jeg snart gerne have styr på tøsepigens race :o)


Claudia2500
 Share

Recommended Posts

Jamen hundehandleren har da sikkert ret.... "Old English Bulldogge er en blanding af engelsk bulldog og Mastiff"

 

Du har da givetvis en blanding mellem EB og DDB og de sælges jo noget nemmere og til en højere pris hvis man kan køre dem under et navn som OEB.

 

Ud over det, så har jeg aldrig forstået hvorfor nogle hundeejere går så meget op i deres hunds ophav og så samtidig køber hund uden tavle. Enten er man interesseret i at vide noget om sin hund og så indkøber man en stambogsført hund, eller osse er man skide lige glad og så henter man en blanding (eller hund uden tavle).

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 82
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

# Shii, kan du evt. hjælpe mig med at skrive en mail til dyrlægen hvor jeg vedhæfter billederne af kuldet og spørger om han kan huske at have haft dem inde til vaccination osv? :) Ellers kan man vel skrive en mail på engelsk?

 

Du kan sagtens skrive til dem på engelsk, i rigtig lang tid kommunikerede jeg udelukkende på engelsk hernede, og de er generelt rigtig gode til det.

 

hvis du evt kender en opdrætter kan det være de ligger inde med en scanner så sparer du da de penge ved dyrlægen. Da vi hentede vores hund blev han scannet så vi selv kunne tjekke at chipnr på hund og stambog var ens

 

Vi fik også tjekket at chipnummer i bog og hund tilhørte hinanden.. Sågar skulle vi skrive under på i kontrakten at vi havde fået udleveret hund med chipnummer XX... Og det kan man jo kun skrive under på hvis man selv ser at hunden rent faktisk HAR det nummer...

 

Hmm.. Kender ikke rigtig nogen, men kan jo lede :) Tak for rådet.

 

Du skulle gerne have fået hende vaccineret selv, ikke? Hvor gammel er hun nu?

 

Hun skal jo vaccineres 2 gange helst, og hvis jeg var dig ville jeg som minimum, selvom opdrætteren siger det tage hende til dyrlægen og få hende sundhedstjekket, det koster ikke specielt meget, og du finder ud af om hun vokser som hun skal, om der er startende tegn på HD osv. Og med mastiffer er det vidst ret vigtigt omkring HD...

 

Nå men om ikke andet for at hun kan vaccineres vil dyrlægen tjekke hendes chipnummer, og at det er i overensstemmelse med det i passet, og han ville ikke acceptere at vaccinere hende og skrive det i et pas der ikke tilhøre hende.

 

 

Reglerne omkring vacciner og hvalpe ved jeg ikke hvordan forholder sig når de følges med en diegivende mor... Jeg ved ikke om der er specielle regler for dette, og om hvis moren er korrekt vaccineret så behøves hvalpene ikke være?

 

Jeg ved at vi kunne først få Dexter rabies vaccineret da han var 16 uger, og der skal gå minimum en måned før han så må komme til Danmark efterfølgende... Det er faktisk en af grundene til vi fravalgte at få en hund fra Danmark, fordi vi netop først kunne få den når den var over 16 uger gammel... Nå skidt det er OT, det handler jo netop ikke om at hvalpen er transporteret efter den er 8 uger, men om der er regler for når den er under 8 uger...

 

Nå men hvorom alting er, så kan jeg fortælle at hundehandel defineres som at man importere hunde, med henblik på videresalg, og det er i hvert fald det som er sket i dette tilfælde må man sige...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen hundehandleren har da sikkert ret.... "Old English Bulldogge er en blanding af engelsk bulldog og Mastiff"

 

Du har da givetvis en blanding mellem EB og DDB og de sælges jo noget nemmere og til en højere pris hvis man kan køre dem under et navn som OEB.

 

Ud over det, så har jeg aldrig forstået hvorfor nogle hundeejere går så meget op i deres hunds ophav og så samtidig køber hund uden tavle. Enten er man interesseret i at vide noget om sin hund og så indkøber man en stambogsført hund, eller osse er man skide lige glad og så henter man en blanding (eller hund uden tavle).

 

Tror du har helt ret... Og den er da sikkert oprindelig opstået via en blanding mellem de to racer... Men derfor betyder det jo ikke at fordi man blander to racer, så får man vupti lige en ny race...

 

Det er lige som de de... Chipilloner jeg engang så til salg.. Et mix imellem en chihuahua og en papillon.. jow jow!

Link til indlæg
Del på andre sites

#Hopsa, Jeg vil jo bare gerne vide noget om hvor stor hun ender med at være og om hun er en blanding af noget ulovligt bl.a.

 

Ellers er jeg faktisk ligeglad, hun er jo skøn og dejlig og det betyder ikke så meget for mig ellers. Jeg havde faktisk tænkt mig at finde en hund fra et internat eller en omplaceringshund til at starte med, men så fandt jeg hende og synes bare hun var ubeskriveligt smuk, og ja.. Så var jeg lidt ligeglad med alting, selvom jeg godt kan se nu at det var mega dumt :stupid:

 

Men jeg har også fået svar nu, og prøver som sagt stadig at finde ud af sandheden + higer efter at afsløre dem jeg købte hende hos, hvis de er altså hundehandlere, som meget tyder på de er :)

Link til indlæg
Del på andre sites

#Hopsa, Jeg vil jo bare gerne vide noget om hvor stor hun ender med at være og om hun er en blanding af noget ulovligt bl.a.

 

Ellers er jeg faktisk ligeglad, hun er jo skøn og dejlig og det betyder ikke så meget for mig ellers. Jeg havde faktisk tænkt mig at finde en hund fra et internat eller en omplaceringshund til at starte med, men så fandt jeg hende og synes bare hun var ubeskriveligt smuk, og ja.. Så var jeg lidt ligeglad med alting, selvom jeg godt kan se nu at det var mega dumt :stupid:

 

Men jeg har også fået svar nu, og prøver som sagt stadig at finde ud af sandheden + higer efter at afsløre dem jeg købte hende hos, hvis de er altså hundehandlere, som meget tyder på de er :)

 

Jeg forstår dig godt, og jeg forstår godt at hvor det før ikke var vigtigt at vide noget om baggrunden, så er det pludseligt nu, hvor du står med en lille sandsynlighed for at du har en blanding af noget hvor du faktisk skal f.eks. bruge mundkurv og tage forbehold og den slags...

 

Jeg synes også det er vigtigt at du får udelukket at hund er en blanding af noget ulovligt, og så kan det være ligemeget om du finder helt ud af hvad der er i hende; Bare du finder ud af hvad der IKKE er i hende! :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun ligner jo meget de 4 moderløse hvalpe jeg -OK, min ene tæve overtog som ca 5 dage gamle. De var 100 % et uheld mellem Dogie de bordeux??? og amm ,. buldog.

Disse 4 stk , der overlevede tævens død blev i 8 ugers alderen da også lidt forskellige , især med hensyn til forventet benlængde og statur.

Når man mixer kan alt ske mht udseende, der dukker op fra fortiden.

april09 020.jpg

april09 044.jpg

april09 083.jpg

april09 084.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

I kan forresten læse reglerne for indførsel af hunde her: Indførsel til Danmark af uvaccinerede hvalpe, killinger eller fritteunger yngre end tre måneder

 

Da hvalpen var under 3 måneder, skal den ikke rabiesvaccineres - det var det samme med min Voodoo, tror de skal være mindst 3 måneder før de må få den vaccine, noget med at de kan blive alt for syge før den alder, så vidt jeg husker.

 

Der står godt nok at det ikke må være med formål at sælge dyret, det forstår jeg så ikke helt. I kan selv søge rundt og se om i kan finde reglerne for import i forbindelse med salg: Dyr

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke nogen behøves at banke dig i hovedet, det tror jeg du klare helt fint selv:ae:

 

Jeg har selv været i helt samme situation som dig, og man er bare så træt af at være "blevet snydt", fordi man ikke lige vidste at denne her verden virkelig er fyldt med mennesker der bare vil tjene penge!

 

Jeg synes du skal insistere på at få forældrenes navne, og det skal du simpelthen have fordi du skal kunne foreligge bevis for hvad der er i din hund. Du kan jo sige det til dem som det er! Du elsker din hund, og vil aldrig bytte hende for noget i verden! Du vil bare have det på skrift at der ikke er noget ulovligt i hende, og det har du fået at vide du skal have forældrenes navne og race for at kunne. Andet er der ikke i det.

 

At du så efterfølgende kan tjekke op på forældrene er jo bare et plus...

 

Jeg ved godt du ikke har brug for gok i hovedet, men din hund kommer fra en hundehandler, og det er vigtigt at du påpeger overfor din dyrlæge at den skal have et meget grundigt sundhedstjek! Bare for at du er på den sikre side!

 

Det slår mig lige;

 

Hvor gamle var hvalpene da de kom til Danmark? Nævnte opdrætteren det?

 

For der står jo hun vejede 4,5 kg ved den undersøgelse hun fik i Holland... Jeg mener min Husky vejede 3,5 kg da han var 8 uger, og deres slutvægt er 25 kg (ligesom en OEB, omend deres kropsbygning er noget forskellig)...

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Det slår mig lige;

 

Hvor gamle var hvalpene da de kom til Danmark? Nævnte opdrætteren det?

 

For der står jo hun vejede 4,5 kg ved den undersøgelse hun fik i Holland... Jeg mener min Husky vejede 3,5 kg da han var 8 uger, og deres slutvægt er 25 kg (ligesom en OEB, omend deres kropsbygning er noget forskellig)...

 

Sådan kan man ikke helt sige det, Voodoo vejede nok 1 kilo mindre end Motor som 8 uger gammel, og han bliver alligevel større og tungere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror du skal regne med en "stor hund".. Jeg ville skyde på hun kommer op på 30+ i hvert fald, hvis hun fortsætter sin vægt stabilt... Hun er jo sund at se på, hverken for tyk eller tynd... Og i forhold til min husky, som vejede 11,7 kg ved sin 16 ugers undersøgelse, og din er 16 uger og vejer 16 kg, så er der altså et stort skridt imellem.... jeg ved at en malamut på ca. 16 uger vejer omkring 16-18 kg, og deres slutvægt er 40-50 kg... (en huskys er 25 kg)..

 

Men hunde vokser jo også helt vildt forskelligt... Så det er super svært at sige...

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan kan man ikke helt sige det, Voodoo vejede nok 1 kilo mindre end Motor som 8 uger gammel, og han bliver alligevel større og tungere.

 

jah jeg ved det.. Jeg tænker bare.. Undersøgelsen er foregået d. 26 oktober... Hunden er i dag 16 uger gammel...

 

Det betyder at hvalpen har vejet ca. 4,5 kg som 3-4 uger gammel.... Er det ikke ret stort? Altså jeg tænker i forhold til at en OEBs slutvægt er 25 kg... Så skal den da ikke veje 1/5 del af det når den er 3-4 uger gammel?

 

(Og så forstår jeg slet ikke at man sender hvalpene og mor til Danmark når de er 4 uger, for så at sende hende hjem igen når de er 8 uger, sikke et spild af stress!).

 

Og mange tak for reglerne omkring ind og udførsel af hvalpe, det var dejligt at læse, har virkelig forsøgt at finde det og bare aldrig lykkedes! Men skal hvalpene ikke stadig være chippet for at man må tage dem ind og ud af landet? Også selvom de er under 3 mdr.?

Link til indlæg
Del på andre sites

Blinde mig...

 

Uanset hvad skal dyret være chippet før det må indføres i Danmark så vidt jeg kan løse.. Også hvalpe der følges med tæve...

 

Men ja hvor er det underligt at man kun må importere dem "til sig selv", og ikke med henblik på videresalg.. Jeg mener hvorfor skulle man ellers få en tæve med et kuld hvalpe til Danmark :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige præcis.. Og det værste er jo at jeg snakkede pisse godt med sælger, min veninde og jeg sad der i 2½ time og snakkede om alt mellem himmel og jord og snakkede om næsten samtlige hunderacer og de var så flinke og man kunne virkelig se at de elskede hvalpene og deres ambulls. Ja, det må jeg spørge dem om, bliver nød til at være lidt kold og droppe at tro på deres "jamen hun er jo Old English Bulldog, hun er raceren, bla. bla.) Håber virkelig at jeg finder ud af noget omkring hendes baggrund :)

 

Det skal jeg nok, min dyrlæge er heldigvis sindssygt sød, har selv været i praktik der og har brugt ham i snart 10 år, så han skal nok undersøge hende grundigt :o)

 

Det aner jeg faktisk intet om :S men tror at de har været omkring en måned, altså at de er transporteret hertil kort efter passet er blevet udfyldt. På næste side står de danske vacciner. IMAG0568.jpg Der står også at hun vejede 7,7 kg der, altså da hun var 10 uger :) Vil prøve at veje hende igen i dag, ville ønske ZooZity's vægt virkede -.-

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår dig godt, og jeg forstår godt at hvor det før ikke var vigtigt at vide noget om baggrunden, så er det pludseligt nu, hvor du står med en lille sandsynlighed for at du har en blanding af noget hvor du faktisk skal f.eks. bruge mundkurv og tage forbehold og den slags...

 

Hvis der er ulovlige racer i hvalpen, skal den ifølge loven ikke bære mundkurv - den skal aflives.

 

Derfor er jeg enig med de andre i tråden, få dem, du købte hende af, til at skrive under på, hvilken race/racer der er i hende, Ikke fordi jeg tillægger deres ord nogen som helst betydning, men det kan godt være, at det i sidste ende alligevel er en hjælp for dig at have denne "dokumentation", hvis der er nogen, der stiller spørgsmål til, om hun er ulovlig.

 

Hvor gamle var hvalpene da de kom til Danmark? Nævnte opdrætteren det?

 

Men tror du på, hvad "opdrætteren" siger? Alt tyder på, at hvalpene er ulovligt importeret til Danmark. Jeg tror ikke på, at moderen har været sendt med til DK og derefter er blevet sendt tilbage til Holland. Jeg tror, at hvalpene er smuglet alene herop bag i en bil.

 

 

 

TS: Det er dejligt at høre, at din hvalp udvikler sig godt og lyder til at have et godt sind. :-) Man kunne jo have frygtet noget andet under disse omstændigheder, men heldigvis lyder det til, at alt er, som det skal være med hende fysisk og mentalt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men ja hvor er det underligt at man kun må importere dem "til sig selv", og ikke med henblik på videresalg.. Jeg mener hvorfor skulle man ellers få en tæve med et kuld hvalpe til Danmark :hmm:

 

Det vil man jo heller ikke... sådan gør rigtige opdrættere jo ikke, og vis mig lige den seriøse opdrætter, der laver en aftale med nogle privatpersoner i et fremmed land om at sende sin drægtige tæve til Danmark, så hvalpene kan sælges der, og derefter får tæven sendt tilbage igen? Højst usandsynligt imo. Jeg er som sagt helt overbevist om, at det er et kuld blandingshvalpe, der er smuglet ind i landet uden tæven.

Link til indlæg
Del på andre sites

jah jeg ved det.. Jeg tænker bare.. Undersøgelsen er foregået d. 26 oktober... Hunden er i dag 16 uger gammel...

 

Det betyder at hvalpen har vejet ca. 4,5 kg som 3-4 uger gammel.... Er det ikke ret stort? Altså jeg tænker i forhold til at en OEBs slutvægt er 25 kg... Så skal den da ikke veje 1/5 del af det når den er 3-4 uger gammel?

 

(Og så forstår jeg slet ikke at man sender hvalpene og mor til Danmark når de er 4 uger, for så at sende hende hjem igen når de er 8 uger, sikke et spild af stress!).

 

Og mange tak for reglerne omkring ind og udførsel af hvalpe, det var dejligt at læse, har virkelig forsøgt at finde det og bare aldrig lykkedes! Men skal hvalpene ikke stadig være chippet for at man må tage dem ind og ud af landet? Også selvom de er under 3 mdr.?

 

Vel ikke bare 25 kilo?? Samojede hanner ligger på alt mellem 24 og 30 kilo (plus minus vel også)..

 

Selv tak :-D Jo mener også de skal være chippede, det var Voodoo i hvert fald - registrering ved hunderegister skal man selv sørge for, vi skulle gøre det før han ankom til DK (det gøres gennem ens dyrlæge, man kan også gøre det gennem DKK).

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis der er ulovlige racer i hvalpen, skal den ifølge loven ikke bære mundkurv - den skal aflives.

 

Derfor er jeg enig med de andre i tråden, få dem, du købte hende af, til at skrive under på, hvilken race/racer der er i hende, Ikke fordi jeg tillægger deres ord nogen som helst betydning, men det kan godt være, at det i sidste ende alligevel er en hjælp for dig at have denne "dokumentation", hvis der er nogen, der stiller spørgsmål til, om hun er ulovlig.

 

 

 

Men tror du på, hvad "opdrætteren" siger? Alt tyder på, at hvalpene er ulovligt importeret til Danmark. Jeg tror ikke på, at moderen har været sendt med til DK og derefter er blevet sendt tilbage til Holland. Jeg tror, at hvalpene er smuglet alene herop bag i en bil.

 

 

 

TS: Det er dejligt at høre, at din hvalp udvikler sig godt og lyder til at have et godt sind. :-) Man kunne jo have frygtet noget andet under disse omstændigheder, men heldigvis lyder det til, at alt er, som det skal være med hende fysisk og mentalt.

 

Jeg er også nærmest helt sikker på at moren til disse hvalpe har været i DK, netop derfor jeg spurgte hvad opdrætteren havde sagt... Jeg kan ikke se den økonomiske gevinst ved at tæven skulle have været i DK i de fire uger, fremfor at vente med at sende hvalpene til DK når de var 8 uger... Begge dele er jo ulovlige når der er tale om videresalg af hundene..

 

Vel ikke bare 25 kilo?? Samojede hanner ligger på alt mellem 24 og 30 kilo (plus minus vel også)..

 

Selv tak :-D Jo mener også de skal være chippede, det var Voodoo i hvert fald - registrering ved hunderegister skal man selv sørge for, vi skulle gøre det før han ankom til DK (det gøres gennem ens dyrlæge, man kan også gøre det gennem DKK).

 

Nej vægten er 20-28 kg faktisk.. Men det kommer an på hvilket lang man opdrætter dem i hvor store de er... Jeg synes personligt der er ret stor forskel på 20 kg og 28 kg.. En tæve er fra 15 kg til 23 kg, hvilket jeg også synes er et ekstremt stort spring...

Link til indlæg
Del på andre sites

Mht import af kuld til videre salg er det da for at stoppe importen af så mange syge og ulovlige hvalpe. Førhen kunne dyrlæger aflive så mange små 8 ugers hvalpe, fjernet for tidligt fra moderen og kørt gennem flere lande herop . Alle fra diverse importopsamlingssteder i diverse lande. De dyrlæger der stod for papirene existerede da hellerikke i de pågældende lande.

En bekendt af mig fik sig da en hund, papillion, fra en nok 2 værelseslejlighed på Nørrebro i København, hvor der ialt var ca 40 hunde, incl. hvalpe. Hun skulle have en hvalp og de fik da solgt hende en yngre?? tæve, der sikkert har været mor til nogle af de små. 2 dage efter kom en anden køber, der kontakte politi , og alle hunde blev fjernet.

Flere dyrlæger var så chokerede over at se disse og andre hvalpe , at de klagede til Justistministeriet.

Og iøvrigt kræver det tilladelse at sælge hvalpe, man ikke selv har avlet. Hermed regnskat , moms, skat osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder godt nok som et helt sindssygt tilfælde :S Der hvor jeg bor er der lige blevet fundet 6 døde killinger og deres mor oppe på 2. sal :vedikke: Hende der boede der er lige flyttet og hun var åbenbart psykisk syg, og da ejendomskontoret skulle kigge på lejligheden fandt de disse halvt rådnede katte så de måtte tilkalde politiet osv. :S SÅ bizart, ikke underligt at der har lugtet mærkeligt i opgangen i det sidste stykke tid..

 

Men kan jeg godt registrere hende som det i hunderegisteret? Eller hvad skal jeg gøre? Har skrevet til Dansk Bullmastiff Klub og spurgt om de mener min Inca kunne være Bullmastiff :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...