Hop til indhold

Nu vil jeg snart gerne have styr på tøsepigens race :o)


Claudia2500
 Share

Recommended Posts

Hvis hun var min ville jeg lade hende registrere som bullmastif. Men OEB er vel også OK, selv om ligheden er lidt tvivlsom.

 

Ja det er flot!!

 

Når hunden så om to år gammel og har et par overfald på samvittigheden og skaderne er registreret, så er det bullmastiffen der blir forbudt næste gang.

Man må fanmer som minimum tage ansvar for sin egen useriøsitet i hundeindkøb og ikke forsøge at komme uden om evt. restriktioner ved at fedte sig ind et sted hvor der er styr på tingene :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 82
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Vent lidt.. Jeg har skrevet helt forkert, hun har været 7 uger i Holland til den undersøgelse. Hun er født 8. september :)

 

hvis kuldet har været i holland til de var 7 uger, er det da i hvert fald endnu mere utroværdigt, at moren er slæbt med til danmark. tilgengæld kan det så tyde på, at hvalpene ikke er taget voldsomt tidligt fra moren, og det er jo trods alt godt.

 

det eneste listehund jeg tænker der kan være i hende, udover de mere sjældne, og det er der nok ikke så stor risiko for, er ambull. og da størsteparten af hvalpene var ret mørke, synes jeg trods alt, at det er mere nærliggende med dogue de bordeaux, bullmastiff el.lign. så jeg tror faktisk ikke, selv om det kun er et gæt selvfølgelig, at der er listehund i hende - så er det bare med at få hende registreret som lovlig hund også, så du er helt sikker på at ikke havne i problemer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Bullmastiff'en er jo i forvejen på obs. listen.... Tror bare jeg får hende gentestet, det må forhelved være det bedste/nemmeste...

 

Ja derfor er der da endnu mere grund til at afholde sig fra at skubbe den i negativ retning..

Jeg synes simpelthen det er så usmageligt kun at have egen "sikkerhed" som mål, uden den mindste interesse i hvem man rammer i forløbet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror heller ikke der er noget ulovligt i hende som sådan, for hun ligner ikke udpræget nogle af de racer.. Men en DDB/Mastiff/Engelsk Bulldog agtig blanding kunne hun nok godt være :) Men hvordan? Altså hun er jo registreret ligenu som OEB, både hos forsikringsselskabet, i hunderegisteret og i passet.. Problemet er at den race ikke er "godkendt" i fx. DKK, men kun i IOEBA -.-

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er jeg heldigvis en person der kan finde ud af at opdrage min hund, så jeg tror ikke ligefrem det bliver et problem.. Det er jo ikke "egen sikkerhed" det handler om på den måde. Altså selvfølgelig vil jeg absolut ikke have min hund aflivet, men det er nok mere for at hun også passer til racen, for hun ER altså tættere på en bullmastiff end på en OEB..

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror heller ikke der er noget ulovligt i hende som sådan, for hun ligner ikke udpræget nogle af de racer.. Men en DDB/Mastiff/Engelsk Bulldog agtig blanding kunne hun nok godt være :) Men hvordan? Altså hun er jo registreret ligenu som OEB, både hos forsikringsselskabet, i hunderegisteret og i passet.. Problemet er at den race ikke er "godkendt" i fx. DKK, men kun i IOEBA -.-

 

Det er da underordnet om racen er reg. i DKK, du skal jo ikke udstille den?

Nej den er ikke OEB og teoretisk mener jeg heller ikke den burde være registreret som sådan, men hellere lade den være som den er end at begynde at gætte sig til andre lovlige racer man kan dække sig ind under så ikke man skal indordne sig under stramningerne i hundeloven.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan det være fordi, disse er ulovlige at sælge i Holland, at de er taget herop til salg. Men lidt pudsigt, at de så kom så små at de ikke kunne chippes.Hvis tæven havde de fornødne ting i orden , kan hvalpenes jo medtages efter ansøgning hos Fødevarerstyrelsen, hvilket nok ikke er sket.

Du vil aldrig finde ud af , præcis hvilke evt raser der indgår i hende, alt for mange muligheder , både med bullerarter og mastiffer. Mht stambog kan alle lave en sådan, og måske er det kun for DKK hunde at stambog skal følge hunden.

Der kommer nok flere hvalpe til denne sælgerfamilie, da det jo kan være en god forretning.

Var de ikke 6 uger da de fik pas? De må have rejst uden mor.. Hvis det havde været nyfødte hvalpe der rejste med mor er det kun mor der har pas. SAmt en attest fra dyrlægen på at mor og x antal hvalpe er rejst.
Link til indlæg
Del på andre sites

Var de ikke 6 uger da de fik pas? De må have rejst uden mor.. Hvis det havde været nyfødte hvalpe der rejste med mor er det kun mor der har pas. SAmt en attest fra dyrlægen på at mor og x antal hvalpe er rejst.

 

7 uger.. Og jo.. Jeg tror også de er rejst uden mor.. Kan virkelig ikke se hvorfor hun skulle være sendt med til Danmark..

 

Dertil sagt er jeg enig med Hopsa; Lad være at registrere den som noget andet, du kan kun gætte, og det ville være ekstremt synd at putte den som f.eks. Bullmastiff og så give den race et dårligt ry i statestikkerne, uden at man egentlig VED om det er en sådan.

 

Og jeg ved godt at du godt kan finde ud af at opdrage den, men du må også huske på en ting.. Du har desværre fået en hund via en hundehandler... Og der avles på hunde som ikke burde avle på, også aggressive hunde. Og uanset hvor meget man træner, så kommer denne aggressivitet altid ud af "intet" (altid som i når den gør, ikke at den kommer hos alle hunde)... Du kan ikke vide p forhånd om din hund bliver aggressiv.. Den hund jeg fik fra en hundehandler, var jordens dejligste og sødeste hund, og så en dag.. var han ikke mere... :megaked:

 

Jeg vil ikke male fanden på væggen, og du skal nyde din hund og være glad for at hun er sund og rask.. Men bare husk at der er altså ting du ikke kan vide, og det er helt ligesom at få en tilfældig hund.. Du kender intet til hendes baggrund og til forældrenes temperament, eller hvordan hun er opvokset, om det er sammen med mor osv.

 

Held og lykke, det skal nok gå alt sammen! Sikke en indviklet sag!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

er det ikke netop bevist at aggression ikke er arveligt?

 

Ville personligt være mere bekymret for hundens manglende prægning, såfremt den er sendt hertil i en hjulbrønd...

Link til indlæg
Del på andre sites

Til Hovsa og andre.

Min ide om at indregistrere som bullmastif var så sandelig ikke at generer nogle. Men har jo selv en mixhund, der i DH er racebeskevet som i hans pas. Og der står så spanielmix. Og hvis han bliver væk og hans ID siger spanielmix , vil enhver idiot nok sige - hvad??? så har den da nok det forkerte pas. Den ligner jo en hyrdehund- mest ala border og har mht kropsbygning ingen lighed med nogen spaniel. Min anden mix hund er sikkert også mærkelig beskrevet mht hvad hun ligner mest. Lidt ruhårede hunde fra Grækenland har oftest pas med beskrivelse Griffon??? Sikkert også dem der kunne være ren airedale.

Så min tanke var at registre ala det de lignede mest. Sådan for genkendelighedens skyld.

Link til indlæg
Del på andre sites

er det ikke netop bevist at aggression ikke er arveligt?

 

Ville personligt være mere bekymret for hundens manglende prægning, såfremt den er sendt hertil i en hjulbrønd...

 

Det er jo netop også prægningen (eller mangel på) fra forældrene der kan gøre at hunden bliver aggressiv... Spørgsmålet er jo så hvor stor en betydning det har...

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så lige- en af mit områdes mest pzykisk stabile hunde, der stort set kan med alle er et mix af bullmastiff og am. bulldog. Han er godt nok kastreret nu , men det var, fordi de gerne ville have en tævelegekammerat til ham. Hun er gravhund + pekingeser og en værre rappenskralle, den lille Wilma. Det er denne max 5 kg´s der er den udfarende.

Link til indlæg
Del på andre sites

er det ikke netop bevist at aggression ikke er arveligt?

 

Ville personligt være mere bekymret for hundens manglende prægning, såfremt den er sendt hertil i en hjulbrønd...

 

Hvem har bevist at aggression ikke er arveligt?

For mig er det logisk at forældre med aggressivt temperament også kan give dette videre til afkom, ligesom nervøsitet eller skyhed også kan.

Masser eller manglende drift nedarves jo også.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og dertil er jeg 100 % enig med de der ytrer at hvalpen ikke bør registreres som et eller andet tilfældigt, fordi det måske er det den ligner.

Slet ikke med de nuværende hundelov og de racer, der i forvejen er på OBS-listen. Det er rigeligt at alle tåberne lige pludselig laver masser af "boxer-blandinger", så endnu en race derved kan komme i fedtefadet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Hvem har bevist at aggression ikke er arveligt?

For mig er det logisk at forældre med aggressivt temperament også kan give dette videre til afkom, ligesom nervøsitet eller skyhed også kan.

Masser eller manglende drift nedarves jo også.

 

Synes bare der er blevet linket til en tysk rapport herinde flere gange...men du besvarer altså også et spørgsmål med et spørgsmål...spørger jo ind til det...enlighten me...

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes bare der er blevet linket til en tysk rapport herinde flere gange...men du besvarer altså også et spørgsmål med et spørgsmål...spørger jo ind til det...enlighten me...

 

Ja, det er jo et spørgsmål :-)

Jeg har aldrig set en rapport, som fastslår at aggression ikke nedarves, så derfor spørger jeg - specielt fordi jeg finder det ulogisk.

Link til indlæg
Del på andre sites

er det ikke netop bevist at aggression ikke er arveligt?

 

Ville personligt være mere bekymret for hundens manglende prægning, såfremt den er sendt hertil i en hjulbrønd...

Men undlader man ikke netop at avle på aggressive hunde, fordi det er arveligt? Det har jeg i hvert fald altid hørt :vedikke: Men det er måske kun egetkønsaggression? :hmm:
Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 years later...

Haha, jeg fandt lige denne tråd igen, hvor er det længe siden... Så meget klogere jeg er blevet siden da :)

 

Jeg finder aldrig ud af hvilken race Inca er.. Har flere gange overvejet DNA tests osv, men tror ikke helt på at disse tests er pålidelige..

 

Jeg har snakket med flere ddb opdrættere/ejere som mente hun lignede en "fejl" ddb, og derfor måske er sendt billigt videre fra Holland ulovligt.. Nu hvor jeg kender Inca, og har mødt adskillige boxere, dogue de bordeaux, bullmastiffer osv, kan jeg klart mest se boxer og ddb, både af sind og udseende. Dog er jeg ret ligeglad med hvad hun er og ikke er, jeg er bare glad for at jeg har fået denne fantastiske, livsbekræftende hund ind i mit liv :lun:

 

Der blev spekuleret i denne tråd, omkring at jeg kunne være uheldig at hun udviklede en uheldig (muligvis aggressiv) adfærd, det har jo heldigvis ikke været tilfældet :lun: Hun har det mest rolige sind (nogle gange lidt for rolig :lol:) og hun elsker alle mennesker og hunde (hvalpe kan godt være irriterende, men hvis hun sætter dem på plads, er det som en "almindelig" hund ville gøre det ^^ ), katte er lidt farlige, og fluer er hun bange for :mrgreen:

 

Hun har desværre meget dårlige led, men hun er heldigvis overhovedet ikke påvirket af det :hjerte: Hun spiser sin mad, elsker at lege og henter selv noget legetøj og opfordrer til leg flere gange daglig :lun:

 

 

Elsker mit skinke-delledyr, og ville aldrig bytte hende for noget...

 

 

 

10150712_10154068548055387_8891374165371149990_n.jpg

1044820_10152948505420387_313460885_n.jpg

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...