Hop til indhold

DKK Før du køber hund kursus - kan det anbefales ?


Gæst Gucci
 Share

Recommended Posts

Hvad med en blanding af en cavalier og en papillon? Sådan en så jeg til Tysons første agility-time i dag, og den var ret så sød (omend noget gøende) - men sådan en kan måske være lidt svær at finde. :-)

 

Selv troede jeg jo, at jeg skulle have en cavalier, indtil jeg så den lille ræv og var solgt på stedet. Og jeg synes altså stadig, at de er dejlige hunde. :lun: Der er en cavalier på vores lydighedshold, og den er sååå sød. Men det ved du selvfølgelig fra Fie. :-)

 

 

Jeg kan ikke udelukke, jeg får en blanding - men bliver nok mest, hvis jeg vælger fx en internathund eller lign :-D Jeg kunne godt tænke mig at hjælpe en hund med et godt hjem - har vi gjort i familien før, da jeg var barn :-D

 

Cavalierén er SKØN - uden tvivl :mrgreen: Men det skræmmer mig meget med de mange hjerteproblemer, døvhed osv :( Og så ved jeg, at lige med denne race, kan der også være temperaments problemer (temp afviger fra standarten). Så man skal virkeligt kigge sg godt for :shock:

 

 

Kigger jo en del på racehunde - men jeg er lidt ked af at en hund hurtigt kan løbe op i 15-20.000 kr, hvis jeg vælger een hund fra fx Jylland :( Jeg vil jo gerne se min hvalp en del gange, inden jeg skal have ham/hende hjem og det er virkeligt mange penge på transport så :( Så nu ser vi :-D

 

 

Jeg er lidt rådvild - jeg er dog ret betaget af både løven og shih tzuen stadigvæk :mrgreen: Der er bare forskel på aktivitetsniveau, sind osv.

 

Tror bare at een eller anden skal tage en beslutning for mig :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan jeg godt forstå... jeg er også selv blevet lidt afskrækket af alle de historier om hjertefejl, selvom jeg stadig godt kunne tænke mig en cavalier en dag. Men så bliver det med DKK-stamtavle.

 

Selv med DKK tavle kan opdrætterne jo ikke sige, hvor stor chance der er for hjertefejl, selvom hundene er scannede.

 

Men vil man tage det med, så får man HELT sikkert en skøn hund, hvis det er fra en ordentlig opdrætter :5up: :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nåååå, jeg lovede jo lige at vende tilbage ;-)

 

 

Vi var afsted i går. Det tog ca 3 timers tid og det var lidt blandet, hvor meget jeg/vi fik ud af det.

 

 

Jeg troede at der ville være blevet mere fortalt om aktivering og hvordan man BØR opfylde ens kommende hunds behov. Men nej, det fik vi så desværre ikke indblik i gennem aftenen.

 

Der var nogle gode råd om, hvad man skulle kigge efter osv og de to DKK´ere havde stor indsigt :-D. Det meste gik dog på gennemgang af racer / grupper. Og det var jeg lidt skuffet over. Mikkel lærte heller ikke det store, som jeg ellers havde regnet med.

 

Men har man ikke gjort forarbejdet med at undersøge racer - så er det en udemærket måde at lære lidt om grupperne på. Der var flere, der BESTEMT ikke havde sat sig ind i hundenes behov, når de tænkte på racer :shock::( At man tror en Border Collie bare skal have en times gåtur dagligt og ellers er en super rolig familiehund, ja det kan man undre sig over :evil:

 

 

Jeg er dog helt sikker på, at det skal være en selskabshund, som jeg skal have :5up:Der var ikke nogle fra de andre grupper, som "sagde" mig noget :-D

 

 

For 50 kr for en husstand, ja så er det i hvert fald ikke dyrt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Nåååå, jeg lovede jo lige at vende tilbage ;-)

 

 

Vi var afsted i går. Det tog ca 3 timers tid og det var lidt blandet, hvor meget jeg/vi fik ud af det.

 

 

Jeg troede at der ville være blevet mere fortalt om aktivering og hvordan man BØR opfylde ens kommende hunds behov. Men nej, det fik vi så desværre ikke indblik i gennem aftenen.

 

Der var nogle gode råd om, hvad man skulle kigge efter osv og de to DKK´ere havde stor indsigt :-D. Det meste gik dog på gennemgang af racer / grupper. Og det var jeg lidt skuffet over. Mikkel lærte heller ikke det store, som jeg ellers havde regnet med.

 

Men har man ikke gjort forarbejdet med at undersøge racer - så er det en udemærket måde at lære lidt om grupperne på. Der var flere, der BESTEMT ikke havde sat sig ind i hundenes behov, når de tænkte på racer :shock::( At man tror en Border Collie bare skal have en times gåtur dagligt og ellers er en super rolig familiehund, ja det kan man undre sig over :evil:

 

 

Jeg er dog helt sikker på, at det skal være en selskabshund, som jeg skal have :5up:Der var ikke nogle fra de andre grupper, som "sagde" mig noget :-D

 

 

For 50 kr for en husstand, ja så er det i hvert fald ikke dyrt :-D

 

Det lyder da til I trods alt fik lidt ud af det :-D

 

Var der ikke mulighed for at stille spørgsmål?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder da til I trods alt fik lidt ud af det :-D

 

Var der ikke mulighed for at stille spørgsmål?

 

Jo og jeg stillede også en del - bare for at få en andens mening om evt. racevalg :blink: Men selve det med racebeskrivelserne tog det meste af tiden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå... Men altså, er du klar over, at der er en stor udstilling i Ballerup d. 20. og 21. september?

 

På DKK's hjemmeside kan du se hvilke racer der udstilles hver af de to dage.

 

http://www.dansk-kennel-klub.dk/1116

 

gruppe 1 er Hyrde- og kvæghunde

gruppe 5 er Spidshunde

gruppe 8 er Apporterende jagthunde

gruppe 9 er Selskabshunde.

 

Det er om lørdagen.

De andre grupper er om søndagen.

 

Og jeg kan STÆRKT anbefale at købe et katalog, --selv om det da koster ca. en halvtredser.

 

Kataloget er en liste over alle de udstillede hunde. Der står opdrætter og ejer for hver af dem. OG der står hunden stambogsnummer så man kan gå ind på Hundeweb og undersøge hundens familie nærmere hvis man får brug for det.

Kataloget kan være nyttigt mange måneder efter man har glemt alt om udstillingen... --Jeg bruger stadig mine gamle kataloger, -men det nyeste jeg har er fra 2006, --så det kan da godt være, at jeg skulle lægge vejen forbi.. :lol:

---I 2006 var der 1560 hunde udstillet bare om lørdagen. Og deraf var der 546 selskabshunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men har man ikke gjort forarbejdet med at undersøge racer - så er det en udemærket måde at lære lidt om grupperne på. Der var flere, der BESTEMT ikke havde sat sig ind i hundenes behov, når de tænkte på racer :shock::( At man tror en Border Collie bare skal have en times gåtur dagligt og ellers er en super rolig familiehund, ja det kan man undre sig over :evil:

 

Det er jo lidt skræmmende! :shock:

 

Jeg er dog helt sikker på, at det skal være en selskabshund, som jeg skal have :5up:Der var ikke nogle fra de andre grupper, som "sagde" mig noget :-D

 

Fik du spurgt ind til "dine" racer - og hvilke råd fik du i så fald? Er du blevet klogere på, hvilken en af racerne, du vil have?

(Jeg synes, at du skal få en lille löwchen-tæve, som kan lege med Tyson, for det vil da bare være for sødt med en løve og en ræv, der er legekammarater ;-))

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå... Men altså, er du klar over, at der er en stor udstilling i Ballerup d. 20. og 21. september?

 

På DKK's hjemmeside kan du se hvilke racer der udstilles hver af de to dage.

 

http://www.dansk-kennel-klub.dk/1116

 

gruppe 1 er Hyrde- og kvæghunde

gruppe 5 er Spidshunde

gruppe 8 er Apporterende jagthunde

gruppe 9 er Selskabshunde.

 

Det er om lørdagen.

De andre grupper er om søndagen.

 

Og jeg kan STÆRKT anbefale at købe et katalog, --selv om det da koster ca. en halvtredser.

 

Kataloget er en liste over alle de udstillede hunde. Der står opdrætter og ejer for hver af dem. OG der står hunden stambogsnummer så man kan gå ind på Hundeweb og undersøge hundens familie nærmere hvis man får brug for det.

Kataloget kan være nyttigt mange måneder efter man har glemt alt om udstillingen... --Jeg bruger stadig mine gamle kataloger, -men det nyeste jeg har er fra 2006, --så det kan da godt være, at jeg skulle lægge vejen forbi.. :lol:

---I 2006 var der 1560 hunde udstillet bare om lørdagen. Og deraf var der 546 selskabshunde.

 

Tak for rådene :-D Ja jeg har overvejet at tage ud og kigge næste weekend til udstilling. Men kommer an på vejret og om det kan passe ind :-D Og så skal jeg nok evt købe et katalog :blink:

 

Det er jo lidt skræmmende! :shock:

 

Fik du spurgt ind til "dine" racer - og hvilke råd fik du i så fald? Er du blevet klogere på, hvilken en af racerne, du vil have?

(Jeg synes, at du skal få en lille löwchen-tæve, som kan lege med Tyson, for det vil da bare være for sødt med en løve og en ræv, der er legekammarater ;-))

 

Ja jeg spurgte om et par stykker :blink: Men da jeg fik at vide at Löwchen var en super stædig hund (den var jo også fransk og bla bla), der nægtede at gøre noget, så måtte jeg lige fortælle, at det var jeg så ikke enig i :roll:

 

Jeg har en ide om hvilken race ;-) Men pga lidt personlige ting, så går der nok et år til måske to inden jeg skal have hund. Økonomien kan ikke hænge sammen før pga uddannelse (tror jeg ikke). Så jeg kan nå at ombestemme mig mht racevalg :roll::lol:

 

Ja det kunne være super sødt med Tyson og X :lun: Vores egen lille zoo :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg glemte forresten en positiv ting :oops:

 

Der var en MASSE gratis brochurer, men de virkede ret gode :5up: Og så fik jeg et par gamle "Hunden" gratis også :-D Jeg har ikke fået kigget alt igennem nu, men tror bestemt det er brugbart :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder da til, at det var de 50 kr. værd trods alt. :-)

 

Ja da :-D Der var endda forplejning med kage og te/kaffe, så det kan man bestemt ikke brokke sig over. Og kom man 4 fra samme familie, var det stadig kun 50 kr :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...