Hop til indhold

Valg af hvalp / opdrætter


HeidiL
 Share

Recommended Posts

Hej,

 

Vi er igang med at kigge aktivt efter parringer, da vi gerne vil finde en langhåret tæve. Fødsel omkring starten af februar, og 8 uger omkring starten af april eller deromkring. Så er det vi gerne vil høre Jer om råd omkring et par parringer vi har kig på, om der er noget som falder i øjnene som vi har overset, eller andet...

 

Fra Akacias:

Chijas Bazi - Akacias Habita

 

Fra Normanner:

Chacco von der Freiheit Westerholt - Normanners Noelle

Cobra d'Ulmental - Normanners Magistrale

 

Hvis i kender til nogen som venter schæfer hvalpe omkring starten af februar, med DKK stamtavle, vil vi også gerne høre om det ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Kan se at det er en gammel tråd. Så vil bare sige pøj pøj med hvalpekøbet. Er I kommet noget tættere?

 

Jeg kender ikke pågældende hunde, og kender heller ikke kennelerne (ved hvem de er, men mindes ikke at have mødt hunde derfra, så ingen personlig erfaring med nogen af dem) så kan desværre ikke hjælpe. Men håber du vil spamme med små lækre hvalpebilleder :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jow vi har fundet en hvalp, og nu venter vi spændt på det bliver d. 20. marts...

Vi fandt frem til et par parringer mere, end dem jeg skrev i første post.

 

Fra Calippo:

Remo von Fichenschlag og Haus Haargaard Chanel

 

Fra Hassenkam:

Fred vom Rumbachtal og Hassenkam's Ursula

 

Og vi er faldet for Hassenkam's Ursula, og har valgt en langhåret pige efter hende ;)

Her er Ursula med vores Christa, og med alle hvalpeneDSC00736.jpg

Og her er Fred som er farenfred-v_-rumbachtal.jpg

Og her er lille ChristaDSC00731.jpg

 

De er 2½ uge på billederne, og skal nok poste flere som vi får dem.

 

Nu skal vi igang med at skrive til dem vi blev skrevet op til hvalp hos, og fortælle at vi har fundet vores nye hvalp ;)

DSC00737.jpg

DSC00738.jpg

DSC00739.jpg

DSC00740.jpg

DSC00741.jpg

DSC00743.jpg

DSC00745.jpg

v-fred-vom-rumbachtal--zw-73.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er der nye billeder - 4 uger og 2 dage i dag!

 

DSC00888.jpg

 

Der er jo skue i Suså på søndag, så det blev til et torsdagsaften visit. Med kun en times tid efter mad, så der var meget ZZzzZZzzzZzzz fra de små bamser. Christa nåede da at være aktiv i 5-10 minutter, før hun krøb sammen og faldt i søvn. Hendes langhårede bror Charlie var fuld af energi og frisk og fræk. Han står vist forrest når der bliver serveret mad, for han er en god del større end Christa og de andre.

De kan stadig ikke se ret godt, men et par sprælske fingre sådan tæt på, dem kan de se og hopper gerne efter og gnasker lidt i.

De 2 langhårede er stadig meget sod'et på bennene og næsten helt sorte i hovederne, hvor de kortstockhårede har fået deres brune/gule farver, som man kan se på billede 4. Vi har hørt at jo længere tid de er sod'et, jo mørkere bliver den brune farve, og det er jo det vi kan li' så det gør ik' noget. Om det er en skrøne eller sandt ved vi altså ikke, men lad os se hvad tiden bringer.

 

8 dage til vi skal se hende igen ;)

DSC00859.jpg

DSC00864.jpg

DSC00868.jpg

DSC00869.jpg

DSC00870.jpg

DSC00872.jpg

DSC00875.jpg

DSC00876.jpg

DSC00878.jpg

DSC00880.jpg

DSC00882.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst Miss_menelli

Hvor er hun dog bedårende :lun:

 

Hvor må ventetiden være lang!

 

Glæder mig til at følge hende og se hvordan hun udvikler sig - For billedspam er mere end velkommen.

Det er faktisk lidt et krav :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ventetiden er meget lang, også lidt fordi jeg har skudt alt ferie siden sommerferien så man begynder at trænge til lidt hjemmetid synes jeg...

Om 2 uger starter 3 ugers ferie, og 3 dage senere må vi hente hende. Vi har allerede aftalt hundesitning for Quando, så hun får en halv dag helt alene til at udforske hendes nye hjem.

I dag var vi i Kenjan og købe det sidste, blandt andet et kæmpe udstillingsbur som vi planlægger skal være sovehule til hverdag, og 2 uger om året med lukkede låger så vi ikke får nogen hovsa hvalpe ;) Har ligget den sidste time og klippet i skridsikre hundetæpper, og bygget en hyggelig hule til dem.

4 nye legesager blev det også til... Kender i det at hunden kan slagte alt man giver den (selv en kong har han delt i 2)? Vi køber med et smil, for han tager kun det som ligger i hans legekasse, og vores ting har altid været urørt. Jeg er spændt på hvad hun byder på af udfordringer, på det område (også det område...).

Det eneste vi mangler nu er mad og hund, og så er der kun 2 uger og 3 dage tilbage...

Link til indlæg
Del på andre sites

Så blev hun 6 uger og 4 dage, og det var tid til et visit. I dag fik hun halsbånd og snor på, og så traskede vi ud og nød hende en lille time. Hun fulgte pænt med og kom logrende løbene hen til os, når vi satte os på knæ. Vi havde fået en lille håndfuld mad med af kennelmor, så vi kunne ikke dy os for at lave lidt indkald og det lærte hun rigtig hurtigt ;)

 

DSC01042.jpg

 

10 dage mere, så er ventetiden overstået ;)

DSC01011.jpg

DSC01012.jpg

DSC01013.jpg

DSC01017.jpg

DSC01020.jpg

DSC01021.jpg

DSC01026.jpg

DSC01029.jpg

DSC01032.jpg

DSC01035.jpg

DSC01037.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

I går var ventetiden endelig overstået. Hun er et rigtig bidedyr grr, en pestilens uden lige...

Quando har taget godt imod hende, og han er en rigtig sød og blid lege onkel. Kennelmor har gjort det godt, for hun piver når hun skal, så vi har kun haft enkelte tissetåre indenfor ;)

Hun er god til at aktivere sig selv med de mange hundelegetøj, efterhånden som vi får fortalt hende hvad der er nej og hvad der er ok at lege med.

 

Her er lidt billeder fra i går, og i dag:

DSC01184.jpg

DSC01072.jpg

DSC01074.jpg

DSC01078.jpg

DSC01079.jpg

DSC01105.jpg

DSC01131.jpg

DSC01160.jpg

DSC01167.jpg

DSC01171.jpg

DSC01201.jpg

DSC01138.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Eiii men altså, hvor er hun bare bedårende :lun:

 

Hvor er det dejligt at læse hun allerede er faldet godt til, og at Quando har taget så pænt imod hende!

 

Imponerende så fint et stykke arbejde opdrætter har lavet med renlighedstræningen, det må godt nok være rart, at hun allerede nu ved man skal sige til :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

I går var ventetiden endelig overstået. Hun er et rigtig bidedyr grr, en pestilens uden lige...

Quando har taget godt imod hende, og han er en rigtig sød og blid lege onkel. Kennelmor har gjort det godt, for hun piver når hun skal, så vi har kun haft enkelte tissetåre indenfor ;)

Hun er god til at aktivere sig selv med de mange hundelegetøj, efterhånden som vi får fortalt hende hvad der er nej og hvad der er ok at lege med.

 

Her er lidt billeder fra i går, og i dag:

[ATTACH=CONFIG]80531[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]80534[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]80535[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]80536[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]80537[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]80538[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]80539[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]80540[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]80541[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]80542[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]80544[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]80545[/ATTACH]

 

Bliver helt varm om hjertet, skønne skønne schæferhvalp og selvfølgelig også din voksne :hjerte: PS: Har selv haft 4 schæfere og savner det ind imellem.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Så er ferien snart forbi - sådanne 3 uger går hurtigt når man har hvalp i huset ;)

 

Yndlings sovestedet - det holdt kun 10 dage, så var hun vokset sig for stor:

IMG_0098.jpg

 

Nææ det jo en vandhund, men det er alle hunde vel:

IMG_0100.jpg

 

Leg nu med mig! Han er godt nok lidt svær at bløde op, ham det jaloux schæferdyr:

IMG_0163.jpg

 

Så har vi rigtig godt fat i struben, på ham schæferdyret.

IMG_0171.jpg

 

En tur i skoven:

IMG_0180.jpg

 

Besøg af Thor, og vi har fået et kødben hver:

IMG_0185.jpg

 

Vent på mig!:

IMG_0196.jpg

 

Kom så med den kiks, vi sidder jo pænt!:

IMG_0201.jpg

 

Ørerne er begyndt at tilte fremad, og tænderne klør stadig hele tiden, så der skal bides i alt man lige kommer forbi. Hun kommer når vi kalder, og sætter sig pænt foran os og venter pænt på ros og kiks. Hun er blevet en halv gang højere, og har taget 3kg på - det går alt for stærkt!

IMG_0141.jpg

IMG_0173.jpg

IMG_0178.jpg

IMG_0183.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

IMG_0203.jpgPå træningspladsen - her øver vi øjenkontakt og plads.

IMG_0206.jpgJeg elsker at ligge på det grønne græs, det har mine menneske forældre ikke derhjemme :(

IMG_0259.jpgMit første bad - det er absolut ikke særlig sjovt!

IMG_0309.jpgHer hygger jeg med schæferdyret - han er begyndt at være lidt mere kælen ;)

IMG_0304.jpgHer er jeg ved at blive oplært i 'venter på far kommer hjem tiden'...

IMG_0316.jpgI svømmehalen med schæferdyret - det blev til 3 svømmeture frem og tilbage, og det gik rigtig godt. Jeg er et naturtalent, til at 'padle' derudaf ;)

IMG_0327.jpgHer muler vi Thor, den frække laban!

IMG_0338.jpgHer lærer Thor's menneskemor mig, hvordan man tager sokker af en fod.

 

Tiden går alt for hurtigt! Hun er blevet dobbelt så høj, på trods af hun ikke er den store spiser, så vokser hun nu fint. Lidt under min ønskede vægt for hende, da hun er begyndt at være lidt for slank. Der må lokkes med lidt godt i maden nogle dage, selvom det er mig meget imod...

Vi træner sit, dæk, stå og indkald. Jeg træner hende til at stå på en musemåtte, og det går rigtig godt. Begyndte i går så småt at øve hende i at dreje lidt, mens hun bliver stående på musemåtten. Hun sover ikke meget af en hvalp, og benytter en hver chance for at kravle rundt på schæferdyret og tage fat i hans øre og give det den ordentlig rusker. De leger meget sammen, og han er altså bare en god lege onkel for hende.

Gåtur med 2 hunde og 1 menneske er stadig en udfordring, og ser garanteret sjovt ud på afstand...

Jeg tror schæferdyret har taget hende godt til sig, for når vi hilser på andre hunde og hun komme hen for at hilse, så kan han pludselig brumme - det har han aldrig gjort før, så vi arbejder lidt på at stoppe denne lille jalousi.

Alt i alt så er det hele godt, og det er skønt at have 2 schæferdyr herhjemme.

IMG_0296.jpg

IMG_0298.jpg

IMG_0313.jpg

IMG_0265.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...