Hop til indhold

Valg af hvalp / opdrætter


HeidiL
 Share

Recommended Posts

IMG_0522.jpgEn dag med mange hunde på morgen gå turen.

IMG_0525.jpgTransporten til og fra morgen gå turen - man skal jo passe på sine ben i den alder.

IMG_0547.jpgBegge ører er oppe hele tiden nu, men de bruger hinanden til støtte stadig.

IMG_0557.jpgKlikker træning på hvalpe holdet.

IMG_0565.jpgStrandtur - der er vist mest sikkert oppe i græsset langt fra vandet ;)

IMG_0606.jpgFælles vaccine dag hos kennelmor, og alle 9 søskende mødte op. Hygge i 2 timer og fedt at se hvor forskellige alle hvalpe var blevet.

 

Hun er i dag 14 uger, og har taget 2 kilo på i den sidste uge og er nu på 14kg, og det er vores mål så det er vi rigtig tilfredse med. Hun vokser flot proportionelt, og hendes motorik ser rigtig godt ud - i hvert fald i følge kennelfar, som synes vi skal stille hende til HAS. Nu må vi se om hun fortsat vokser pænt til den tid, og se om hun er blevet bedre til at stå ;)

I sidste uge synes hun pludselig at køretøjer som passerer os, er blevet meget farligt - cykler, biler eller rulleskøjtende unger, og det er da underligt når vi bor ud til en vej som vi går forbi hver eneste gang vi lufter hund. Det har vi arbejdet en del på, og nu bakker hun da ikke væk mere, men der holdes godt øje med dem stadig.

Øjenkontakt er blevet rigtig god, og hun har næsten lært at dreje bagdelen en hel omgang med forbenene placeret på musemåtten.

Hun er blevet høj og er begyndt at løbe og lunte, men hun laver stadig masser af badut hop, når hun leger.

IMG_0489.jpg

IMG_0508.jpg

IMG_0560.jpg

IMG_0595.jpg

IMG_0604.jpg

IMG_0605.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Jeg ved godt det er længe siden jeg har lagt billeder op, men nu fik jeg endelig taget mig sammen til det ;)

IMG_0712.jpgHendes foretrukne måde at sove på.

IMG_0852.jpg En anderledes form af sit?

IMG_0820.jpgVand er godt.

IMG_0842.jpgAfslapning på morgenturen.

IMG_0898.jpgkødben i stuen.

IMG_0920.jpgThor viser sig fra sin frække siden, og sin nusser side.

IMG_0940.jpgTandskifte ører ;(

IMG_0797.jpg

IMG_0811.jpg

IMG_0883.jpg

IMG_0916.jpg

IMG_0938.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Den mangler ikke, den er bare lettere forsinket - hvem gider sidde her når solen skinner og vandet kalder ;)

 

Hendes ører har rejst sig igen, og tandskiftet er vi kommet godt igennem. Hun smed alle tænder på 14 dage, så jeg kan godt forstå der ikke var energi til at holde ørerne oppe. Der mangler stadig en månedstid, før tænderne er vokset helt ud og har sat sig godt fast i kæberne. Ørerne er stadig lidt bløde og knækker lidt ind i mellem, men de har stadig et par måneder til at vokse sig lidt stivere.

 

Hun var jo næsten helt grå på de gul/brune områder, da vi så hende de første 3 gange (3½-6½ uge) og dagen vi hentede hende var den grå erstattet med lysegul. Det så ikke lovende ud der, men allerede efter de første par udskiftninger af pelsen, er hun allerede ved at overhale Quando med hans lækre mørke orange/brune farve. Det er meget spændene at følge med i hendes udvikling, og vi glæder os meget til at se hende om et års tid. Mellemtiden nyder vi i fulde drag, hun er en skøn lille dame. Hun er meget speciel og en helt anden type hund end Quando er. Han er udadvendt og frem og ud og hilse på alt og alle. Hun er reserveret og til dels en enspænder, men gider også at lege med andre, når de lige er blevet set lidt an først. Det er dog blevet meget bedre end i starten, men der er stadig stor forskel på dem som individer ;)

 

IMG_0989.jpgTræning i kreds 55 med 'kennelfar'

IMG_0999.jpgLuftetur

IMG_1009.jpgTræning i kreds 3 på hvalpehold

IMG_1026.jpgMan skal sidde pænt inden man må gå over vejen ;)

IMG_1028.jpgLeg nu med mig, jeg er så sød!

IMG_1059.jpgJeg er som en odder i vandet...

IMG_1092.jpgMen det går stærkere i sandet ;)

IMG_1179.jpgSvømning på dybt vand, med storebror og menneskefar.

IMG_1176.jpgAfslapnings og tørre tide, efter strandturen.

IMG_1202.jpgKødben dag - den bedste dag på ugen! Mine mennesker kalder den vist for fredag, men det synes jeg er et meget underligt navn, så jeg kalder den bare kødbendag ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hov glemte helt at fortælle at vi stillede hende til skue i Suså, her for nogle uger siden. Hun blev nummer 1 ud af 1 - der er jo ikke mange langhårede som udstiller endnu, og hun fik en rigtig god beskrivelse.

 

Hendes kuld søster som kennelmor selv beholdte, blev nummer 2 af 8 - det tager jeg som en kompliment til kuldet og vores egen lille tøs ;)

 

Hun ser rigtig lovende ud, og hendes motorik er helt i top. Hun vrider ikke på bagbennene og potterne vender direkte fremad, og hendes ben støder ikke sammen. Hvis hun fortsætter bliver hun rigtig fed at udstille, og om 2-3 år og en håndfuld prøver, vil hun være klar til avl ;)

 

Vi har tilmeldt hende til hovedavlsskuet i starten af august, og håber på at se lidt flere langhårede i hendes aldersklasse, så hun bliver bedømt sammen med andre ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...