Hop til indhold

sove i sengen?


Gæst KaoS
 Share

Recommended Posts

Alle mine hunde har sovet i sengen. Før havde jeg både hund/e og kat/te i sengen, men det gider Iso ikke mere, så nu er det kun hende og mig. Synes som flere andre, at hvis man køber hund sammen så finder man ud af det sammen. Men har man hund i forvejen, der er vant til at sove i seng/soveværelse så er det noget andet. Selv kunne jeg nok finde på at kyle en evt. kæreste ud, men det er nok fordi jeg er singlepige i sjæl og hjerte. :lol: Men sådan rent teoretisk, kunne jeg gå med til at flytte hunden ned fra sengen, men aldrig ud af soveværelset.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 111
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Miss_menelli

Manden synes i første omgang, at hunde hørte til udenfor soveværelset.

 

Fik med følgende argument overbevist ham om, at hvis man vil have hund og arbejde, så har man hund i soveværelset:

 

Hunde er flokdyr - Det kan vi vel alle hurtigt blive enige om?!

 

Man arbejder typisk 7-8 timer dagligt + evt. transport, men hvis vi holder fast i 8 timer, som eksempel.

Så skal der handles ind - Måske 15-20 minutter dagligt?

Så skal man sove - De fleste sover vel 8 timer sådan ca dagligt?

 

Ud af 24 timer, er der så brugt 16 timer og 15 minutter hvor man overhovedet ikke er sammen med hunden.

Så er der 7 timer og 45 minutter tilbage

Det er sgu' da ikke meget flok der er til flokdyret når det er alene over 2/3 af dagen 5 dage om ugen.

 

Jeg synes ikke det er helt fair overfor hunden at den reelt skal være alene over 16 timer i døgnet.

Synes virkelig det er synd og jeg kan godt risikere at få en over snuden for at sige det - Men undre mig over at nogle vil byde sin hund sådan en tilværelse og det kan i hvertfald ikke være for hundens skyld, de har valgt at få hund.

Har man ikke et arbejde eller hvis man arbejder forskudt af hinanden, så synes jeg det er lidt anderledes, da man tilbringer meget mere tid hos hunden når man er hjemmegående.

 

Manden ville så pludselig godt have hund i soveværelset - Dog på gulvet, hvilket er helt fint.

Så var vores hund jo stadig en del af flokken.

Der gik dog ikke længe inden Bamse havde sin faste plads i fodenden af sengen indtil han får det for varmt og lægger sig ned på gulvet.

Nu har vi to hunde i sengen og de elsker det og vi elsker det mindst lige så meget. Manden kan ikke længere undvære kræene i sengen.

Især i de kolde vinter måneder, så er det skønt at have to hunde og en mand at varme sig hos :lun:

 

Jeg synes ikke det er fair din kæreste alene vil træffe det valg, at din hund ikke må være i soveværelset.

Ville nok holde fast i, at hunden skal være i en kurv på gulvet - Og ellers ville jeg insistere på en sovesofa til mig og hunden i stuen :engel:

Han har valgt hele pakken, da han valgte dig, og så er det ikke fair han vælger en del af pakken du holder meget af og som er en stor del af dig fra på den måde han gør - alene fordi i skal flytte sammen. En god snak om tingene havde været på sin plads og helt ærligt, så ville jeg (sat på spidsen) overveje om jeg virkelig havde fundet den rette, hvis han ikke havde samme holdning som mig til alene tid og hundevelfærd.

 

For jeg tror nemt det kan gå hen og blive et problem på andre områder også, hvis han ikke kan se problemet i at lade et flokdyr være alene i 16 timer om dagen.

Det er bare ikke altid så nemt i praksis og det er jo kun dig, der ved hvor din grænse går.

Jeg håber bare i finder et godt kompromis i alle 3 kan være tilfredse med!

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har ikke hunde i sengen, men jeg ville på ingen måde lade en anden bestemme om mine hunde skulle være det ene eller andet sted, mine hunde sover i soveværrelset og det bliver de ved med:), for mig er problemet nok ikke om hundene er i sengen, problemet er mere at din kæreste pludselig vil bestemme at din hund ikke må være i soveværrelset, det er for mig slet ikke ok mine hunde er en stor del af mig og den måde jeg har dem på er også en stor del af mig:) det skal ingen komme og bestemme skal være anderledes:)) for mig er det et indgreb i min måde at være på, og kan man ikke lide min måde at være på så har vi iengen fremtid sammen.

Link til indlæg
Del på andre sites

for mig er det ikke så meget om hunden må eller ej, og selvfølgelig kan den lære noget nyt. Det er det at han ikke har sagt noget før i er flyttet sammen, det syunes jeg er dårlig stil! Hsn har nok vist at det ikke var sikkert hans ting kom indenfor døren hvis han havde sagt det tidligere :lol:

 

Håber i kan finde et brugbart kompromis.

 

Meget enig i ovenstående. Man kommer ikke langt i et parforhold ved at stille krav og ultimatum'er. Det tyder på en grundlæggende mangel på respekt for partneren, som jeg personligt ikke ville finde mig i. Men jeg er også lykkeligt fraskilt og single :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville aldrig lade mine hunde sove i sengen.

 

Tror ellers sådan en dobermann ville elske det! min rottweilerblanding har det bedst hvis han ligger i mine arme, med hovedet på min pude og dynene trukket godt op om ørerne. Og han bevæger sig ikke hele natten! Faktisk står han ikke op før man siger han skal :lol: Nu er det så ikke så tit han får lov mere, synes det er synd hvis Sally skal blive nedenunder helt alene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fik Munin da jeg var alene .. Hun har sovet i sengen siden .. Jeg elsker a putte med hende, jeg syntes det er hyggeligt .. Jeg ka ikk se problemet i det :-/ .. Men det ka min kæreste som jeg li er flyttet sammen med .! Hun sover stadig i sengen, men igår sagde han a når vi flyttede i noget andet, som vi snart gør - så er det slut med hund i sengen, og i soveværelset .. Jeg var helt lamslået .. Jeg har ikk lyst til a hun ikk ska sove i sengen .. Syntes faktisk a han ska indordne sig - det er jo ikk noget nyt .. Ellers må han sku flytte igen .. Altså .. Argh!

 

Pelle sover blandt andet i sengen.

 

Jeg mener som Therese, at hvis man har hund før kæreste, så må man tage den derfra så alle bliver tilgodeset - også kæresten som man vel gerne vil beholde :vedikke:

 

Men jeg ville ikke være lamslået eller målløs hvis min kæreste mente han suverænt skulle bestemme hvor min hund skulle sove når vi flyttede andetsteds. Jeg ville sige mange ord og spørge hvad han ellers havde besluttet at bestemme sådan helt for sig selv, det er da rart at vide på forhånd.

 

Tror du ikke, din kæreste gerne ser at dit hundenusseri bliver overført til ham? Han kan være lidt misundelig over din hunds og dit tætte bånd :fornaermet: så tænk også på hans behov :bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

.. Ihh det irretere mig bare a han ikk har sagt set før.. Syntes slet ikk det er fair, og SLET ikk den måde han sagde det på "sådan er det bare" .. Tror jeg vælger a snakke med ham om det, blir vi ikk enige, så ka han sku flytte selv .. Munin vejer så dårligt 20 kg nu, hun har sit faste hjørne, hun sover i min side, og der lægger hun hele morgenen .. Han sir der er hår osv, men det er sku pænt begrænset hvor meget sådan en hund fælder, og møg osv, det er han nu også pænt god til selv når han kommer stiv hjem og vælter ned i sengen med arbejdstøjet på :) .. Ja, mig og Munin er meget meget tæt knyttet, jeg arbejder ikk, men ska til a begynde i skole, og han arbejder ..

Link til indlæg
Del på andre sites

.. Ihh det irretere mig bare a han ikk har sagt set før.. Syntes slet ikk det er fair, og SLET ikk den måde han sagde det på "sådan er det bare" .. Tror jeg vælger a snakke med ham om det, blir vi ikk enige, så ka han sku flytte selv .. Munin vejer så dårligt 20 kg nu, hun har sit faste hjørne, hun sover i min side, og der lægger hun hele morgenen .. Han sir der er hår osv, men det er sku pænt begrænset hvor meget sådan en hund fælder, og møg osv, det er han nu også pænt god til selv når han kommer stiv hjem og vælter ned i sengen med arbejdstøjet på :) .. Ja, mig og Munin er meget meget tæt knyttet, jeg arbejder ikk, men ska til a begynde i skole, og han arbejder ..

 

Helt ærligt... Sådan en fyr kunne ikke have nok gode kvaliteter for at opveje det du skriver her, til at jeg ville have ham. Naturligvis skal du tale med ham om det, ellers kommer I jo ingen vegne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sover jeres hund i sengen.? Hvad ville i gøre hvis jeres kæreste havde et problem med det .??

 

Da jeg mødte min kæreste havde jeg en 65 kg.'s grand danois som sov i sengen. Fra start gjorde jeg en stor ting ud af, at fortælle ham hvad min hund betød for mig og at intet ville ændre det, heller ikke ham.

Det lyder måske hårdt, men hunden kommer før ham og han VED det!

 

Begge mine sover i sengen, den bette ryger dog i bur når manden kommer i seng. men kommer så op i sengen igen tidlig på morgnen og sover der indtil vækkeuret ringer... Eftersom jeg er alene med hundene halvdelen af året mens manden rejser, så har han ikke en mening der skal tilgodeses i dette spørgsmål... så hvis hn ikke ville have det, var det bare ærgerligt, for at være helt ærlig...

 

Et undrende spørgsmål, håber det er okay, hvorfor er det kun Jonna der kommer i bur og ikke også Karla? Er sikker på der er en god grund, er bare nysgerrig :oops:

 

nu går jeg ud fra at det er en kæreste du er glad for. Jeg ville lave et kompromis om at munin må være i soveværelset, men ikke i sengen. Der er folk der ikke bryder sig om at dele seng med en hund og det synes jeg egentlig man bør respektere. I hvert fald hvis man også vil beholde kæresten :blink:

 

at han så burde have sagt noget før i flyttede sammen er en anden sag.

 

Meget enig!

 

Da jeg fandt min kæreste havde jeg to hunde i sengen (en på 17 kg og en på 30 kg :engel:).

Kæresten var meget sød og respekterede det fuldt ud.

 

Da jeg så sidste år mistede dem begge (den ene var gammel og den anden blev syg), skulle vi jo have en ny retriever.

 

Kæresten var ikke helt med på at skulle have ny hund, men jeg VILLE have hund (jeg træner meget med min hund, går til stævner osv), og derfor holdt jeg på at jeg ville have hund igen. Betingelsen var så at den nye hund ikke skulle være i sengen, da han synes den forrige 30 kg.´s hund fyldte lige rigeligt. (Indrømmet! Den hund skulle helst ligge på tværs, og var IKKE til at flytte!).

 

Hundehvalpen lærte så at seng og sofa var forbudt område, og respekterede det SÅ fint. Lige indtil den dag jeg kom lidt tidligere hjem og fandt mand OG HUND i sengen! Nøj jeg så sådan her ud :evil:

Den stakkels hund skulle have faste rammer! Så nu måtte han bestemme sig!! Resultatet blev en lang periode uden hund i sengen, på nær lige de gange hvor hunden listede sig op, for nu havde han jo fundet ud af hvor hyggeligt det var!

Så nu er hunden kun i sofaen og sengen indtil vi får gennet ham ned med det samme.

 

Egentlig vil vi gerne have ham i både seng og sofa, men synes han sviner meget i sengen, både med sand og pels, men også hvis han slikker sig, eller ligger og "drypper" lidt, og det er altså ulækkert, og desuden sover jeg let og han ødelægger min nattesøvn hvis han skubber. Vores seng er kun 3/4 seng så der er ikke så god plads til hund.

Og sofaen vil vi ikke have beskidt, for det er der hvor vores gæster sidder, og vi vil heller ikke have en 30 kg. retriever på skødet af vores gæster.

 

Så faktisk er vi stadig i et dilemma, for vi vil gerne indimellem, men det forstår hunden jo ikke noget af. Vi er ikke helt færdige med at beslutte os endnu... dog tror jeg det med sengen giver sig selv når kæresten skal ud og rejse i 4 uger nu :engel:

 

Hvis din kæreste synes en retriever fylder meget i en 3/4 seng, så fortæl ham at vi har sovet 2 voksne mennesker + 30 kg.'s retriever + 65 kg.'s grand danois i samme :mrgreen:

 

Kan lige hilse at sige at retrieveren fylder/fyldte mest. Hvordan hun gør, dét aaaaner jeg ikke :vedikke:

 

 

Jeg ville aldrig lade mine hunde sove i sengen.

 

Må vi hører din begrundelse?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Michelle w

Mine sover ikke i sengen. Inden jeg fik Gaia, fik reiki lov at komme op og "sige godnat". Det er alt for varmt for ham at sove i sengen, så han gik jo ned ret hurtigt igen -ellers havde han heller ikke fået lov. Jeg har brug for at kunne ligge ordentligt når jeg sover, og det er ikke nemt med hunde der optager pladsen:blink:

Gaia har fra dag 1 ikke fået adgang til sengen. Hun er lidt for vild og har det med at ville ligge ovenpå folk fremfor ved siden af dem, osse når hun er i sofaen, og det gider jeg altså ikke når jeg sover.

 

Men havde de sovet i sengen begge to, og en kæreste ikke brød sig om det, så røg de da ned. Det er ikke super vigtigt for mig at have hunde i sengen.

 

Tilgengæld ville jeg ikke gå med til at smide dem helt ud af soveværelset. Jeg synes det er mange timer de skal være alene, hvis de både skal være alene når jeg er væk om dagen OG igen om natten.

 

Men ellers enig i at han burde have meldt ud inden i flyttede sammen -og at det i øvrigt ikke er særlig god stil at sige "sådan er det, og det er ikke til diskussion" i sådanne sager. I det mindste burde det da være noget der kunne snakkes om.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine sover ikke i sengen. Inden jeg fik Gaia, fik reiki lov at komme op og "sige godnat". Det er alt for varmt for ham at sove i sengen, så han gik jo ned ret hurtigt igen -ellers havde han heller ikke fået lov. Jeg har brug for at kunne ligge ordentligt når jeg sover, og det er ikke nemt med hunde der optager pladsen:blink:

Gaia har fra dag 1 ikke fået adgang til sengen. Hun er lidt for vild og har det med at ville ligge ovenpå folk fremfor ved siden af dem, osse når hun er i sofaen, og det gider jeg altså ikke når jeg sover.

 

Men havde de sovet i sengen begge to, og en kæreste ikke brød sig om det, så røg de da ned. Det er ikke super vigtigt for mig at have hunde i sengen.

 

Tilgengæld ville jeg ikke gå med til at smide dem helt ud af soveværelset. Jeg synes det er mange timer de skal være alene, hvis de både skal være alene når jeg er væk om dagen OG igen om natten.

Men ellers enig i at han burde have meldt ud inden i flyttede sammen -og at det i øvrigt ikke er særlig god stil at sige "sådan er det, og det er ikke til diskussion" i sådanne sager. I det mindste burde det da være noget der kunne snakkes om.

Enig i det meste og kan især tilslutte mig det markerede - og det gælder jo sådan set begge veje :blink:
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst sunrise

Vores må hjertens gerne sove i sengen, de gider som oftest bare ikke. Har to sofaer og et par store sækkepuder, hvor de hellere vil lægge. Der er heller ikke to trælse ejere der ligger og breder sig...:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ninja hygger med os i sengen sen aften, hvis vi f.eks. ligger og læser inden vi skal sove..

 

Når vi så slukker lys og går helt i seng bliver hun bedt om at lægge sig ned i sin egen seng, som står for fodenden af vores - Dette gør hun uden bøvl, nogle gang skal hun dog "hjælpes" lidt :lol: Men hun bliver liggende i sin seng, for hun forstår godt at nu skal vi sove.

 

Om morgenen omkring kl. 6.30 lister hun hen og kigger på os, indtil Casper løfter dynen op - så ved hun at hun må komme op og ligge indtil vækkeuret ringer.

 

 

Vi kan simpelthen ikke ligge med Ninja hele natten i en 140cm bred seng, og der er ikke plads til en 180cm seng i vores soveværelse :lol:

 

Men synes egentlig også at man sover bedst uden et par hundepoter i ansigtet, så jeg forstår fuldt ud hvis en kommende kæreste ikke bryder sig om hunde eller bare dyr generelt i sengen.

 

Jeg ville som jeanette bede hunden lægge sig på sin egen madras/bur - dog ville jeg aldrig smide den ud af soveværelset! Hunden bor her altså også, og her er der ingen der bliver "forvist" til andre rum i sove-situationer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Missing

Han sover ikke i sengen. Den er alt for høj, men jeg tror nu heller ikke, han ville gide. Han har sin "prinsesseseng" i soveværelset. Alle døre i huset er åbne, så han kan lægge sig, hvor han lyster. Han sover gerne i sofaen eller i vores gang. Men det står ham som sagt frit for.

 

Jeg ville ikke være ok med, at kæresten satte sådan et ultimatum. Jeg ville kunne acceptere ned af sengen, men stadig i soveværelset. Men eftersom i dårligt sover sammen i sengen i forvejen kan jeg ikke forstå, at han har et problem (som du selv nævner, slæber han selv skidt i sengen alligevel)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gravbulleren

Min hund sover også i sengen! Gerne under dynen og helt oppe af ens ben. Også når det er ved at blive lyst eller hun kan se man kigger på hende så kommer hun op og skal putte og gerne ligge med hovedet på puden :D

Jeg synes det er hyggeligt med hund i sengen, og savner hende faktisk hvis jeg sover et andet sted eller hun bliver passet. Kæresten og jeg har fået hende sammen, og vi var enige om at hun gerne måtte sove i sengen, vi har også katten i sengen. Vores hund vejet også kun 10 kg, men nogen gange skulle man tro hun var mefet større, da hun tit synes hun skal ligge på tværs af det hele.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sover hver nat med 3 grander i sengen - indimellem 4, hvis den ældste stribe har lyst.

Det er møghyggeligt, men man skal sørge for at komme under dynen, inden de tre kræ smider sig. For flytte sig, fordi de ligger ovenpå dynen, dét gider de ikke :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sover hver nat med 3 grander i sengen - indimellem 4, hvis den ældste stribe har lyst.

Det er møghyggeligt, men man skal sørge for at komme under dynen, inden de tre kræ smider sig. For flytte sig, fordi de ligger ovenpå dynen, dét gider de ikke :lol:

 

Er du ikke radbrækket om morgenen?

 

Min Rasmus (lab) sov i sengen og han fik altid låst mine ben fast fordi han lå ovenpå dynen og hen over mine ben. Jeg var tit helt ødelagt i bentøjet om morgenen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er du ikke radbrækket om morgenen?

 

Min Rasmus (lab) sov i sengen og han fik altid låst mine ben fast fordi han lå ovenpå dynen og hen over mine ben. Jeg var tit helt ødelagt i bentøjet om morgenen.

 

Næh, det synes jeg egentlig ikke. Har lidt vrøvl med nakken, men den er der jo ikke en grande, der ligger på, så dem kan jeg nok ikke give skylden *G*

Men indimellem vågner jeg da og ligger helt håbløst og så er der en, der bliver bedt om at flytte sig. Min søvn er trods alt vigtigst - selvom hundene ikke er af samme mening ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...