Hop til indhold

sove i sengen?


Gæst KaoS
 Share

Recommended Posts

Næh, det synes jeg egentlig ikke. Har lidt vrøvl med nakken, men den er der jo ikke en grande, der ligger på, så dem kan jeg nok ikke give skylden *G*

Men indimellem vågner jeg da og ligger helt håbløst og så er der en, der bliver bedt om at flytte sig. Min søvn er trods alt vigtigst - selvom hundene ikke er af samme mening ;-)

 

Jeg kan også være lidt radbrækket om morgenen, men det er vores labbe, som ikke gider flytte sig. Hvis jeg forsøger at få hende rykket lidt, så jeg kan få dyne på fødderne eller noget, så gør hun sig bare tung - hun skal ikke flyttes nogen steder! Det store kræ, som fylder dobbelt så meget er til gengæld intet problem, han rykker gerne lidt rundt, bare han kan ligge helt tæt op af en os og under dynen, så er han tilfreds!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 111
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har 2 dobbeltsenge 2 x 180 ved siden af hinanden i soveværelset, det er rimelig nyt. Hold da op det er skønt. :-D Det er ikke fordi dyrene skal blive i en seng. Alle kan ligge hvor de vil. Men så er der altså god plads til mennsker, 3 hunde og 5 katte. :lun:

 

Iiihh!! Det plagede jeg både eks'en og min nyværende kæreste om, men ingen af dem kan se det smarte heri :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min hund kommer til at sove hos mig i sengen, når hun er bleven renlig, og putte med mig på sofaen <3

- Jeg er single og jeg ville aldrig smide min hund ud af soveværelset, den har også ret til at sove der :D

 

Jeg fik Munin da jeg var alene .. Hun har sovet i sengen siden .. Jeg elsker a putte med hende, jeg syntes det er hyggeligt .. Jeg ka ikk se problemet i det :-/ .. Men det ka min kæreste som jeg li er flyttet sammen med .! Hun sover stadig i sengen, men igår sagde han a når vi flyttede i noget andet, som vi snart gør - så er det slut med hund i sengen, og i soveværelset .. Jeg var helt lamslået .. Jeg har ikk lyst til a hun ikk ska sove i sengen .. Syntes faktisk a han ska indordne sig - det er jo ikk noget nyt .. Ellers må han sku flytte igen .. Altså .. Argh!

 

Wow, det problem ville jeg nok løse inden jeg flyttede nogle steder ? :o

- Ville være en skam hvis du så skulle flytte igen kort efter eller sådan.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Jeg har 2 dobbeltsenge 2 x 180 ved siden af hinanden i soveværelset, det er rimelig nyt. Hold da op det er skønt. :-D Det er ikke fordi dyrene skal blive i en seng. Alle kan ligge hvor de vil. Men så er der altså god plads til mennsker, 3 hunde og 5 katte. :lun:

 

Hmm.... Rigtig god ide, hvorfor begrænse sig til én dobbeltseng, når nu man har plads til flere :hmm::klap:

 

Tror jeg skal have luftet ideen for manden - Har vist så rigeligt plads til en seng mere i vores soveværelse :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg ikke læst alle indlæg i denne tråd, men de fleste.

 

Jeg må indrømme, jeg er en af dem, som ikke vil have hund i sengen... den hører ikke til der synes jeg.

I en seng sover der mennesker, ikke dyr.

 

Min kæreste så gerne Ricko i vores seng, men jeg vil bare ikke have det, også fordi Ricko fælder ekstremt meget, og jeg vil ikke have alle de hår i sengen hvor jeg selv skal sove, det synes jeg bare ikke virker så hygiejnisk, men det er bare min mening.

 

Det kunne sikkert være ganske hyggeligt, men nej!

 

Kunne jeg bare finde en gammel stol til Ricko, måtte han hellere end gerne have sådan en at sove i :lol: Det har mine andre hunde haft.

 

Min seng, er til min kæreste og mig, ikke til Ricko.

 

Ricko, har et tæppe at ligge på, men det sker hvis ikke vi får lukket dørerne, så ligger han sgu i sofaen, den bandit :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chocolate Labrador

Før berta fik lov at være i sofaen - gik ikke så længe :oops: - sov hun i sin kurv ved siden af vores seng. Nu sover hun i sofaen i stuen og kommer ind og vækker os når vækkelser går i gang :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm.... Rigtig god ide, hvorfor begrænse sig til én dobbeltseng, når nu man har plads til flere :hmm::klap:

 

Tror jeg skal have luftet ideen for manden - Har vist så rigeligt plads til en seng mere i vores soveværelse :5up:

 

Jeg siger dig, det er bare skønt. Det kan jo sagtens blive pænt selvom der er 2 senge. :-D Jeg købte 2 sengerammer i jysk og malede dem begge hvide. Købte 2 lidt billigere madrasser til den ene seng og havde de gode "gamle" til den anden. Alle madrasser er lige høje. Og en lækker topmadras på begge.

 

Jeg synes faktisk det ser ret godt ud. Måske jeg skulle tage et billed ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Jeg siger dig, det er bare skønt. Det kan jo sagtens blive pænt selvom der er 2 senge. :-D Jeg købte 2 sengerammer i jysk og malede dem begge hvide. Købte 2 lidt billigere madrasser til den ene seng og havde de gode "gamle" til den anden. Alle madrasser er lige høje. Og en lækker topmadras på begge.

 

Jeg synes faktisk det ser ret godt ud. Måske jeg skulle tage et billed ;-)

 

Ja - det vil vi da gerne se. Senge kan ikke blive store nok! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome

Mine hunde sover i min seng, og det har været sådan siden den dag, Charlie kom. Og derfor fulgte Buster jo selvfølgelig trop, da han flyttede ind. Vi er en flok, og vi sover sammen. Katten sover også i sengen, når hun gider. Hun har også altid gerne måttet.

Hvis der kom en kæreste og havde et problem med det, så måtte han jo bare smutte igen eller lære at leve med det. Mine dyr er min familie - og i modsætning til mænd, så bliver de hængende hos mig uanset hvad hele resten af deres lille liv, de elsker mig betingelsesløst. Derfor har de førsteprioritet. Og allerede der - hvis der kom en eller anden starut og mente, at det måtte de ikke og blabla, for det gad han ikke ... tja, hvor meget gider han så lige mig og mit liv i det hele taget. Så er der allerede betingelser, og han vil lave om på det liv jeg har, og den jeg er, og lige hvad angår mine dyr, der går jeg ikke på kompromis. De var der inden han kom og de vil være der, når han skrider igen, så de er vigtigere, sorry. De er ren kærlighed, det kan jeg aldrig være sikker på, at en ny kæreste er.

 

Når der er "voksentid" (hvis I forstår :mrgreen:), så gider jeg helst ikke have hunde i sengen, det er lidt distraherende. Men der er Charlie et lille geni - af og til fatter jeg simpelthen ikke, at han kan være så instinktiv og bare forstå alting, uden jeg behøver at lære ham det - lige så snart man begynder at kysse, så hopper han ud af sengen og lægger sig inde i stuen i sin hundeseng der. Det har han altid gjort med de forskellige kærester, jeg har haft, siden jeg fik ham. Jeg fatter det ikke - men det gør han. Så det er dejlig nemt, især hvis nu det viste sig, at Buster lærte det af ham også. Hvis det altså en dag bliver aktuelt med en mand her i huset igen, det ved man aldrig.:-D

 

I øvrigt - mht. generelt at have hunde i sengen/soveværelset, så ... jeg kan godt forstå, hvis ens temperament ikke er til at have hunden i sengen, hvis det nu er en stor hund, som sviner meget eller hvad ved jeg. Men hvis de heller ikke må være i soveværelset, så skal man altså lige være klar over, at man skal lægge alle de sove-alene-timer til de timer, hunden er alene, når man går fra den på arbejde, indkøb og andet. Især hvis man kun har én hund, så er den jo helt alene. Så har man måske pludselig en hund, som er alene 16 timer i døgnet. Og det er altså imod hundens natur, de er flokdyr, og jeg synes virkelig, det er synd, hvis de skal leve så meget i ensomhed. Dyrevelfærdsorganisationer anbefaler, at man ikke lader hunden alene mere end 5-6 timer i døgnet. Det er godt nok langt fra en almindelig arbejdsdag PLUS en gennemsnitssøvnnat alene. Det håber jeg, at folk tænker over.

EDIT: Havde ikke læst hele tråden, og nu kan jeg se, at Miss Minelli også havde bragt det på bane. Og dejligt at se, at langt de fleste lader hundene være i soveværelset. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Jeg kan også være lidt radbrækket om morgenen, men det er vores labbe, som ikke gider flytte sig. Hvis jeg forsøger at få hende rykket lidt, så jeg kan få dyne på fødderne eller noget, så gør hun sig bare tung - hun skal ikke flyttes nogen steder! Det store kræ, som fylder dobbelt så meget er til gengæld intet problem, han rykker gerne lidt rundt, bare han kan ligge helt tæt op af en os og under dynen, så er han tilfreds!

 

Hahaha, Valhrona lyder til at have et ophøjet kattestædigheds-jeg-er-dronning-af-verden-temperament på det punkt. Bowie er præcis ligesådan. Hun vil gerne ligge OVEN på mine ben og så stille og roligt kile sig ned mellem mine knæ oven på dynen. Så ligger jeg pludselig i benlås og kan ikke vende mig eller noget. Og gud nåååååde og trøste en, hvis man forsøger at kile det ene ben op for at komme fri. SÅ bliver damen sur. Men øh ... hun er jo lissom en kat - 4,5 kg - så det er til at have med at gøre, selvom man får bebrejdende blikke, en lille klagelyd og hun evt. krabber op for at bide mig i hånden som hævn. Kan forestille mig, det er pænt meget mere besværligt med en labbe, som kan lave sig til tuuuuuung dødvægt, hvis man forsøger at rykke på hende. Too bad mor, lev med det. :sjov::lun: Hvor man dog tilgiver dem meget, fordi de er så nuttede og dejlige og elskelige. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Manden synes i første omgang, at hunde hørte til udenfor soveværelset.

 

Fik med følgende argument overbevist ham om, at hvis man vil have hund og arbejde, så har man hund i soveværelset:

 

Hunde er flokdyr - Det kan vi vel alle hurtigt blive enige om?!

 

Man arbejder typisk 7-8 timer dagligt + evt. transport, men hvis vi holder fast i 8 timer, som eksempel.

Så skal der handles ind - Måske 15-20 minutter dagligt?

Så skal man sove - De fleste sover vel 8 timer sådan ca dagligt?

 

Ud af 24 timer, er der så brugt 16 timer og 15 minutter hvor man overhovedet ikke er sammen med hunden.

Så er der 7 timer og 45 minutter tilbage

Det er sgu' da ikke meget flok der er til flokdyret når det er alene over 2/3 af dagen 5 dage om ugen.

 

Jeg synes ikke det er helt fair overfor hunden at den reelt skal være alene over 16 timer i døgnet.

Synes virkelig det er synd og jeg kan godt risikere at få en over snuden for at sige det - Men undre mig over at nogle vil byde sin hund sådan en tilværelse og det kan i hvertfald ikke være for hundens skyld, de har valgt at få hund.

Har man ikke et arbejde eller hvis man arbejder forskudt af hinanden, så synes jeg det er lidt anderledes, da man tilbringer meget mere tid hos hunden når man er hjemmegående.

 

Manden ville så pludselig godt have hund i soveværelset - Dog på gulvet, hvilket er helt fint.

Så var vores hund jo stadig en del af flokken.

Der gik dog ikke længe inden Bamse havde sin faste plads i fodenden af sengen indtil han får det for varmt og lægger sig ned på gulvet.

Nu har vi to hunde i sengen og de elsker det og vi elsker det mindst lige så meget. Manden kan ikke længere undvære kræene i sengen.

Især i de kolde vinter måneder, så er det skønt at have to hunde og en mand at varme sig hos :lun:

 

Jeg synes ikke det er fair din kæreste alene vil træffe det valg, at din hund ikke må være i soveværelset.

Ville nok holde fast i, at hunden skal være i en kurv på gulvet - Og ellers ville jeg insistere på en sovesofa til mig og hunden i stuen :engel:

Han har valgt hele pakken, da han valgte dig, og så er det ikke fair han vælger en del af pakken du holder meget af og som er en stor del af dig fra på den måde han gør - alene fordi i skal flytte sammen. En god snak om tingene havde været på sin plads og helt ærligt, så ville jeg (sat på spidsen) overveje om jeg virkelig havde fundet den rette, hvis han ikke havde samme holdning som mig til alene tid og hundevelfærd.

 

For jeg tror nemt det kan gå hen og blive et problem på andre områder også, hvis han ikke kan se problemet i at lade et flokdyr være alene i 16 timer om dagen.

Det er bare ikke altid så nemt i praksis og det er jo kun dig, der ved hvor din grænse går.

Jeg håber bare i finder et godt kompromis i alle 3 kan være tilfredse med!

 

Super godt indlæg og du stiller det netop op så udførligt, så man kan se logikken fuldstændigt :klap: :5up:. Håber TS vil tage det videre til sin kæreste.

Det er nemlig synd og stik imod hundenes natur - og jeg synes ikke, man kan være bekendt at byde dem det. Som du siger, så har man i hvert fald ikke fået hund for hundens skyld, hvis man arbejder OG lukker den ude, når man sover. Og selvom vi får kæledyr i høj grad for vores egen skyld, så skal vi jo også tage hensyn til dem og give dem den bedst mulige tilværelse. Andet kan vi ikke være bekendt. Hundene kan ikke vælge os fra på samme måde som vi kan vælge dem fra eller lukke dem ude. De er bare overladt til vores nåde og luner.

Link til indlæg
Del på andre sites

i bund og grund handler det her jo ikke om hund i sengen eller ej, det handler om hvor meget man skal lade sig jogge på:) hvis hunden ikke skal sove i sengen skal det være noget man som par bliver enige om, ikke noget en af partnerne dikterer:)

Det handler vel mest om grundsynet, om man betragter den anden part som ligeværdig og ønsker at leve sammen og holder af de ting den anden holder af, Hans Jørgen havde ikke hund da vi flyttede sammen, i hans familie er det almindeligt at hunde er udenfor og sover i stald, da jeg flyttede ind med en stor hund var der da helt sikkert en del af familien som undrede sig da der blev instaleret hundekurv både i køkken og soveværrelse men for Hans Jørgen har det aldrig været noget problem, når jeg har hund på den måde så har VI hund på den måde:) det er der den er efter min mening, elsker du din partner så elsker du alt også forholdet til hund:))

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst amaliebaad

Min hund sover i sengen. Han elsker at ligge under dynen og så ligge i ske med mig. Men efter jeg er flyttet sammen med min kæreste, er det altså begrænset med plads! Og Holgerhunden plejer at ligge sig i mellem os og nærmest kræve opmærksomhed, så min kæreste og jeg kan ikke rigtig ligge og putte når vi skal sove :P

Den næste hund, jeg skal have, vil jeg IKKE have i sengen. (ja, det siger jeg nu ;) )

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Det er vel egentlig bare som Jan Fogh siger (ham ejendomsmægleren, som har den cooleste Basset Hannibal og er ekstremt glad for ham) - hunden var her før dig!

 

Guuud. Det er første gang, jeg har fundet Jan Fog sympatisk. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min hund sover i sengen. Han elsker at ligge under dynen og så ligge i ske med mig. Men efter jeg er flyttet sammen med min kæreste, er det altså begrænset med plads! Og Holgerhunden plejer at ligge sig i mellem os og nærmest kræve opmærksomhed, så min kæreste og jeg kan ikke rigtig ligge og putte når vi skal sove :P

Den næste hund, jeg skal have, vil jeg IKKE have i sengen. (ja, det siger jeg nu ;) )

Nu ved jeg godt der er mennesker der glad og gerne, for hundens skyld, ligger fuldstændig skævt, nærmest halvt ude af sengen og uden dyne, fordi hunden har lagt sig på en måde så der ikke er plads til dem i sengen - dér er mine grænser altså. Hunden er kommet op i MIN seng, ergo skal der være plads til mig og jeg skal kunne ligge som jeg har lyst til - så bliver hun altså rykket på, passer det ikke hende, så skal hun være hjertelig velkommen til at sove i sin kurv i stedet. ;-)

 

Så herhjemme der bliver Ayo altså flyttet hvis hun ligger i vejen for mig. Det ser nu ikke ud til at genere hende synderligt, hun falder i søvn igen i løbet af 0,5 der hvor hun blive placeret i stedet. :5up: Så synes da også bare i kan flytte lidt på Holger, hvis han ligger i vejen, sådan så der er plads til jer alle tre i sengen. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Guuud. Det er første gang, jeg har fundet Jan Fog sympatisk. :mrgreen:

 

Ha ha. Meget kan man sige om ham, men han er god ved sin hund! Han købte blandt andet en bil "til hunden", hvor der var god plads bagi (en Smart stationcar), men dyret vil hellere sidde på forsædet i Ferrarien. Det er da også de problemer vi slås med herhjemme.. Eller noget! :fornaermet: Jeg synes den hund er så cool! Hele den udståling. "Du skal ikke bestemme over mig, jeg gør hvad der passer mig".. Og så de der lange ører og ugidelige udtryk!

Link til indlæg
Del på andre sites

herhjemme tør ingen rykke på halfdan - for hvis man kommer til at forstyrre ham i hans søvn, risikerer man, at han hopper ned og lægger sig på gulvet :skraek: den risiko tør vi selvfølgelig ikke løbe :lol:

Haha, nej dét dur da heller ikke :mrgreen:

 

Som regel er det kun én gang der skal rykkes på Ayo, hvis det er - for når hun så er blevet placeret et andet sted, så er det som regel bare der hun bliver liggende. Indtil senere på natten, så kan hun godt flytte rundt - men så ligger jeg også som jeg skal, så så genere det ikke at hun flytter sig - og som regel flytter hun sig længere ned mod fodenden i løbet af natten. Ja skide ond er jeg :engel: men jeg gider sgu ikke ligge dårligt fordi hun skal sove i sengen :genert: hun skal være velkommen til at sove i sengen, for det ER da hyggeligt :hjerte: meeeen det er stadig vores seng og jeg har mine grænser.

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha, nej dét dur da heller ikke :mrgreen:

 

Som regel er det kun én gang der skal rykkes på Ayo, hvis det er - for når hun så er blevet placeret et andet sted, så er det som regel bare der hun bliver liggende. Indtil senere på natten, så kan hun godt flytte rundt - men så ligger jeg også som jeg skal, så så genere det ikke at hun flytter sig - og som regel flytter hun sig længere ned mod fodenden i løbet af natten. Ja skide ond er jeg :engel: men jeg gider sgu ikke ligge dårligt fordi hun skal sove i sengen :genert: hun skal være velkommen til at sove i sengen, for det ER da hyggeligt :hjerte: meeeen det er stadig vores seng og jeg har mine grænser.

 

halfdan lægger sig der, hvor han synes, at han skal ligge. så må vi andre ligesom selv løse vores egne liggeproblemer. forsøg på flytning fører altid til, at han hopper på gulvet :megaked: er så glad for vores nye 180cm dobbeltseng, nu kan vi næsten altid få draperet os nogenlunde komfortabelt omkring den lille prins :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...