Hop til indhold

Årgang 0 2012


Gryn
 Share

Recommended Posts

  • Svar 86
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Et mælkebøtte barn er et barn der uanset hvad der sker i livet, klarer sig. En mælkebøtte vokser alle steder, og kommer op igennem asfalten, hvis den "har lyst".

Det er en betegnelse man bruger om børn, der ikke har optimale vilkår i opvæksten eks. børn af alkoholikere, psykisk syge etc. , men alligevel får hold på tilværelsen og et "normalt" liv, bryder arv og miljø.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg elsker altså også bare Rachels families "særheder", hvor er de bare fantastiske, og de forstår virkelig at leve et liv som de har lyst til...

 

Emmas familie synes jeg har været så meget igennem, og det er virkelig dejlig at se at hendes forældre har "klaret det", de var jo ved at blive skilt... Super dejligt at der er styr på det, for hvor er de bare søde sammen!

 

 

 

Drentsche: Mælkebøttebarn? :vedikke:

 

 

Jeg kan ikke se tv2 mere, så jeg ser det ikke - for første år. Jeg er for nærig til at betale for at se det på Sputnik :oops: (mest fordi jeg faktisk burde kunne tage tv2, men hverken tv2 eller viasat vil tage ansvar for, at den kanal - som den eneste - aldrig har kunne gå ind via vores sattelit. Førhen så vi så bare tv på stueantenne/boks i soveværelset)

 

 

Årgang nul, i hvert fald første afsnit kan ses GRATIS på sputnik:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ikke så meget til Rachel for at sige det mildt, hendes stemme og måde at snakke på irriterer mig... Emmas familie er min yndlingsfamilie, og så kan jeg nu så godt lide Stephanie, håber hun formår at klare sig uden alt for mange mén af den ret turbolente barndom hun har haft...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej hun fortalte at hun ikke hade nogen planer om at få flere børn lige nu, men at hun godt kunne forestille sig at få et barn engang i fremtiden med ham politimanden. Hun ville ikke udelukke den mulighed :mrsgreen:

 

Nå, så husker jeg forkert, jeg husker det som om, at hun sagde, at hun jo hele tiden havde sagt, at hun ikke skulle have flere børn, men at nu var hun så gravid alligevel. :hmm:

 

 

 

Jeg nåede jo lige at se første afsnit af denne sæson, inden TV2-signalet forsvandt. Nu skal jeg have fikset noget med Boxer, hvis jeg ikke når det inden næste afsnit, køber jeg nok en måned på Sputnik for at se det. :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Jeg synes det er lidt tidligt at sende afsted som 11 årig, alene i 4 uger... Synes hun virker til at have brug for meget mor kontakt stadigvæk, feks der om morgenen, hvor hun ligger og putter med sin mor under dynen, og jeg er ikke helt sikker på hun ved hvad hun går ind til...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er de.

 

Jeg er vild med dem!

 

Jeg er altså også helt vilde med dem! Og jeg er vild med at de formåer at have sådan et godt og sundt forhold til hinanden (forældrene), samt de giver børnene så mange gode oplevelser og formåer at få deres ekstremt kloge børn til at forstå at de skal "bruge det til noget", uden at det virker til at de som sådan presser dem til noget de ikke har lyst!

 

(Det virker ihvertfald på moren, som om at hun virkelig har lært noget af at hun blev presset til sit studie, som hun egentlig slet ikke havde lyst til, og nu er endt som apoteker dame!)

 

Ja Rachel er da en lille "know it all", og gud hvor er hun bare sød! Det er så sødt når hun sidder og fortæller om at de bedre kan lide hende når hun ikke afbryder dem, men nogen gange synes hun bare det hun vil sige er SÅ vigtigt :lol: Det er sgu da bare så kært!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe jeg har nu også lidt svært ved Rachel og hendes familie men tilgengæld er jeg helt vild med Emma og hendes familie der ville jeg gerne være barn :-)

 

Jeg synes stadig Emma er det mest deprimerende, hun har ingen drømme om hvad hun gerne vil, hun er så frygteligt blank og bare forudbestemt til et liv som moderdyr, stakkels stakkels barn

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes stadig Emma er det mest deprimerende, hun har ingen drømme om hvad hun gerne vil, hun er så frygteligt blank og bare forudbestemt til et liv som moderdyr, stakkels stakkels barn
Hehe det billede har jeg slet ikke fået af hende synes bare de er så hyggelige i familien :-)

 

og jeg gad da godt være et moderdyr på landet :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe det billede har jeg slet ikke fået af hende synes bare de er så hyggelige i familien :-)

 

og jeg gad da godt være et moderdyr på landet :-)

 

Fnis, måske fordi moderdyr på landet står som noget godt for dig og som den ultimative rædsel for mig - men hun har jo ingen faglige ambitioner, intet udsyn, de er meget selv-tilfredse...nok forkert ord, men de behøver seriøst ikke resten af verden, de kan bare sidde der i huset og yngle, de behøver ikke gøre en forskel i verden, jeg synes de er vildt skræmmende :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes stadig Emma er det mest deprimerende, hun har ingen drømme om hvad hun gerne vil, hun er så frygteligt blank og bare forudbestemt til et liv som moderdyr, stakkels stakkels barn

 

Jeg vil give dig ret mht. drømmene. Jeg undrede mig meget over, at hun sagde hun overhovedet ingen drømme havde for fremtiden. Da jeg var i den alder havde jeg allerede i nogle år drømt om, at når jeg blev voksen så skulle jeg have et stort hus fyldt med dyr :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg kommer lidt fra en baggrund som emmas, mine forældre gik begge ud af 8 klasse og jeg tror det har givet dem frygtelig mange bekymringer da de opdagede at jeg var bedre begavet end de andre i klassen. Det er enormt svært at bryde sådan en baggrund, mine forældre har aldrig kunne hjælpe med lektier eller rådgive omkring studier. Jeg tvivler på at de helt har forstået hvad den cand.mag jeg har taget egentlig består i.

 

Nå det skulle ikke være selvpraleri :oops: min pointe er at med den baggrund så er emma nødt til selv at få sig nogle drømme hvis hun vil andet i livet end sine forældre. De skubber nok ikke på hende. Der er intet galt med at være dagplejemor eller fabriksarbejder, men det er nu lidt sørgeligt hvis hun ikke får øjnene op for at der er andet her i livet end Tarm...

Link til indlæg
Del på andre sites

mine forældre har aldrig kunne hjælpe med lektier eller rådgive omkring studier.

 

Det har mine heller ikke, synes ikke det er noget specielt og decideret en uskik, at få hjælp til lektierne, de er jo til ungen, ikke til et fælles mor-barn-projekt (jep, en kæphest, ingen medlidenhed med dem der bruger manglende hjælp / motivation som undskyldning for egen fiasko).

 

Og jo, selvfølgelig er hun arv-miljø-præget, det gør det jo kun endnu værre, tænk hvis hun var blevet forbyttet med Rachel, er sikker på Rachel stadig ville drømme og have ambtioner, men Emma havde måske foldet sig ud i en .... anden familie.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...