Hop til indhold

Årgang 0 2012


Gryn
 Share

Recommended Posts

  • Svar 86
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Men hvis nu alle Emma'er fik ambitioner, ville Tarm (og lign.) så ikke hurtigt blive affolket?

 

Alle de Emma'er jeg har gået i skole med har da stadig en funktion i livet. For mig er de totalt visionsløse og uambitiøse, men hvis de aldrig har drømt om mere, så har de vel heller ikke de store skuffelser i livet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fnis, måske fordi moderdyr på landet står som noget godt for dig og som den ultimative rædsel for mig - men hun har jo ingen faglige ambitioner, intet udsyn, de er meget selv-tilfredse...nok forkert ord, men de behøver seriøst ikke resten af verden, de kan bare sidde der i huset og yngle, de behøver ikke gøre en forskel i verden, jeg synes de er vildt skræmmende :oops:

 

 

Hihi jo sikkert :-) Sådan nogle storbymennesker er min rædsel dog dem jeg har mødt ikke så slemme som mine fordomme sagde de skulle være hihi :-)

 

og nej os på landet behøver ikke at gøre nogle forskel i verdenen for den er til for os :-) hihi...

 

Da jeg var på hendes alder der var det vidst tiden at jeg ville være dyrelæge og jeg skulle giftes med danny kool :-)

 

blev da klogere med tiden atlså med hensyn til danny kool for klog nok til dyrelæge blev jeg aldrig :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror ikke det er land/by med de ambitioner, Rachel er den der bor i det yderste udkantsdanmark, så vidt jeg kan se. Men tja, hvis hun bliver lykkelig af at sidde og piller i sin egen navle så er det vel også ok, er bare stadig skræmt og får lyst til at kramme hende og sige 'se, der er en verden udenfor parcelhuset'

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er altså også helt vilde med dem! Og jeg er vild med at de formåer at have sådan et godt og sundt forhold til hinanden (forældrene), samt de giver børnene så mange gode oplevelser og formåer at få deres ekstremt kloge børn til at forstå at de skal "bruge det til noget", uden at det virker til at de som sådan presser dem til noget de ikke har lyst!

 

(Det virker ihvertfald på moren, som om at hun virkelig har lært noget af at hun blev presset til sit studie, som hun egentlig slet ikke havde lyst til, og nu er endt som apoteker dame!)

 

Ja Rachel er da en lille "know it all", og gud hvor er hun bare sød! Det er så sødt når hun sidder og fortæller om at de bedre kan lide hende når hun ikke afbryder dem, men nogen gange synes hun bare det hun vil sige er SÅ vigtigt :lol: Det er sgu da bare så kært!

 

Jeg synes at de har en helt fantastisk humor :hjerte: Og ellers er jeg enig i ovenstående. Og så er jeg ved at dø af grin af Rachel, hun lyder altid som om hun læser op af en gammel dansk bog :lol:

 

Jeg synes stadig Emma er det mest deprimerende, hun har ingen drømme om hvad hun gerne vil, hun er så frygteligt blank og bare forudbestemt til et liv som moderdyr, stakkels stakkels barn

 

Årh, jeg synes at Emma er så sød :lun: Det er de faktisk allesammen med undtagelse af de der skrækkelige drenge der er kommet til :shock: Den familie får jeg sgu stress af :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes at de har en helt fantastisk humor :hjerte: Og ellers er jeg enig i ovenstående. Og så er jeg ved at dø af grin af Rachel, hun lyder altid som om hun læser op af en gammel dansk bog :lol:

 

 

 

Årh, jeg synes at Emma er så sød :lun: Det er de faktisk allesammen med undtagelse af de der skrækkelige drenge der er kommet til :shock: Den familie får jeg sgu stress af :lol:

ved ikke om drengene er skrækkelige, men forældrene er! :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror ikke det er land/by med de ambitioner, Rachel er den der bor i det yderste udkantsdanmark, så vidt jeg kan se. Men tja, hvis hun bliver lykkelig af at sidde og piller i sin egen navle så er det vel også ok, er bare stadig skræmt og får lyst til at kramme hende og sige 'se, der er en verden udenfor parcelhuset'

 

Mjoh, Rachel kommer godt nok fra det sorteste sorte... Først Lolland :shock:....og nu Sønderjylland :shock:.... Men hun er ikke typisk 20 generationslollik.... -Hendes forældre er begge akademikere...

 

Jeg tror da også der findes helt enormt mange uambitiøse unge på nørrebronx eksempelvis... Men man bliver meget præget af sine forældres ambitioner på ens vegne. Jeg kommer da også fra det sorteste sorte... først Sønderjylland, så Falster.... Men der har da aldrig nogensinde været tvivl om hvilken vej i livet jeg skulle gå (og det var ihvertfald ikke parcelvejen). Når jeg kigger tilbage på min egen folkeskole, så var vi ud af 15, 2 der kom på gymnasiet, 3 kom på HTX (2 bestod)... Ikke mange.... -ud af de 4 der fik en eksamen fra STX/HTX er jeg den eneste der læste videre på uni... Samme billede tegner sig i de 2 parallelklasser fra folkeskolen.

 

Jeg tror bare det er et helt normalt billede på provinsen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvorfor er det så vigtigt at man som 11 årig skal have store drømme?

 

Da jeg var 11 ville jeg bare super gerne have min egen hund, og være dagplejer når jeg blev voksen.. Det er da absolut heller ikke "store drømme"... Og jeg havde da absolut ikke lyst til at dele mine drømme med "hele verden", så jeg tror man skal passe på med at dømme de piger... Specielt sådan en som Emma, der altså virker til at være en anelse bevidst om at "folk ser med"...

 

Det var skam ikke fordi jeg ikke vidste om der var mere.. men jeg tror virkelig også det kommer an på de værdier der sættes hos børnene...

 

Jeg er vokset op med at have alt, og at alt skulle se pænt ud... Ligemeget hvor råddent det var, og det synes jeg da netop at Emmas forældre er super gode til IKKE at gøre... De presser hende ikke, og de viser hende et realistisk syn på livet... Jeg ville give ALT for sådan en opvækst i stedet for at skulle kæmpe med min lyst til at alt skal SE perfekt ud, uanset om det er det eller ej...

 

Jeg tror bare jeg kan se migselv i Emma rigtig meget, forskellen er bare at hun har den barndom jeg ville ønske jeg havde fået, selvom ud af til er de stort set identiske :-D

 

Men jeg ahr da lært noget fra den barndom.. F.eks. har jeg en lav uddannelse og er ganske lykkelig alligevel :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Wow der blir serveret nogle fordømmende udtalelser i denne tråd, for mig vidner det i den grad om mangel på rummelighed når ikke man kan se at forskellig prioritering er nødvendig og til gavn for et funktionsdygtigt miljø.

 

Det er også lidt min tanke..

 

Hvis der ikke var nogen som drømte om at blive dagplejemor, pædagog og souschef i et supermarked, så ville vi jo aldrig have et velfungerende samfund... Det skal bare være "nok" for nogen...

 

Jeg er ved at kæmpe en stor kamp for min kæreste, hvis far mener man KUN kan blive glad og lykkelig hvis man får en uddannelse... Min kæreste er 20 og han aner ikke hvad han vil... i tre år startede han forskellige uddannelse for at behage sin far, og hernede betaler man altså for det selv!

 

Nu arbejder min kæreste som postbud og han er for første gang ikke stresset og trist over at skulle afsted i skole/arbejde! Jeg har sagt at hvis han vil være postbud resten af sit liv, så må han gerne det.. Lønnen er elendigt, og jeg ville aldrig gide... Men jeg har aldrig set ham så glad for at job eller studie før :lun: Tænk sig hvis ingen følte sådan for at være postbud?...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ha ha - jeg drømte om at blive gadefejer, det er hendes fuldstændige mangel på drømme, udsyn, hun er fuldstændigt blank på tsunamien, hun kunne leve i sin lille verden, mens resten af verden gik under. Nej, alle behøver ikke drømme om universitetsuddannelse, ved ikke helt, hvordan det fremgik af det jeg skrev (i ved godt, jeg ikke ligefrem arbejder som akademiker, ikk?)? Hun skræmmer mig, for hendes manglende viden ender som ligegyldighed, om så hun havde en drøm om at blive førtidspensionist, havde det været bedre (må så helre undskylde til førtidspensionister, som jeg ikke ser ned på eller føler mig bedre end eller hvad det nu kan misforståes som).

 

Uh ja, de drenge, trænger godt nok til nogle tæsk, men de er meget stereotype, kreative forældre, så naturligvis skal drengen udfolde sig - og mere respekt for dum dreng, med fremtidsdrøm om at blive tennisstjerne, uanset hvor elendig han er til tennis og hvor latterlig den drøm måtte være, han har i det mindste en drøm, han ved, at der kommer en fremtid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ser Emma som et ganske normalt barn med almindelige fremtidsudsigter, og synes da på ingen måder at hun virker blank -måske set i forhold til Rachel, men det er jo så heller ikke normalt at være så klog som hun er i den alder...

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg ved ikke om det var mit indlæg der virkede fordømmende :genert: jeg er fuldstændig ligeglad med hvad man bliver som voksen bare man er glad for det. Det jeg synes er synd er hvis man ikke tør drømme om noget større eller anderledes end det ens forældre har. Hvis Emma finder ud af at hun vil være dagplejemor fordi det er det der gør hende glad så er det da skønt. Men hvis hun inderst inde kunne tænke sig at læse på universitetet men ikke gør det fordi det plejer man ikke i vores familie så synes jeg det er trist.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror at jeg misforstod Petrine og Skipper før :oops: Men nu er jeg med: Det er ikke så vigtigt HVAD man drømme om, bare man drømmer om noget :5up: Og ikke lader sig hæmme af sine omgivelser. Den kan jeg godt være med på, det må handle om at man er lykkelig i det man gør uanset hvad det er :-D (så længe det ikke skader andre selvfølgelig ;-))

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror at jeg misforstod Petrine og Skipper før :oops: Men nu er jeg med: Det er ikke så vigtigt HVAD man drømme om, bare man drømmer om noget :5up: Og ikke lader sig hæmme af sine omgivelser. Den kan jeg godt være med på, det må handle om at man er lykkelig i det man gør uanset hvad det er :-D (så længe det ikke skader andre selvfølgelig ;-))

 

Nemlig :5up: det var nok også dumt skrevet :genert: pyt da med hvad man laver og hvor man bor, bare man ikke sidder som 50 årig og er bitter over at man ikke turde

Link til indlæg
Del på andre sites

Må indrømme jeg ingen store dræmme havde da jeg var 11, måske også fordi min familie blev ramt af en tragedie på det tidspunkt.

Da jeg var 12-13 år bestemte jeg mig for at ville køre bus eller lastbil. Min mor mente jeg skulle udnytte mine bolige evner, men jeg havde ikke lysten. Min far mente jeg skulle blive det jeg havde lyst til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville også være dyrlæge, da jeg var barn - lige indtil jeg fandt ud af, at jeg så ville skulle på matematisk linje i gymnasiet, så droppede jeg det. :mrgreen: Senere ville jeg være filmanmelder, så jeg kunne komme rigtig meget gratis i biografen, det var egentlig ikke en dårlig idé, den skulle jeg måske have holdt fast i. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville også være dyrlæge, da jeg var barn - lige indtil jeg fandt ud af, at jeg så ville skulle på matematisk linje i gymnasiet, så droppede jeg det. :mrgreen: Senere ville jeg være filmanmelder, så jeg kunne komme rigtig meget gratis i biografen, det var egentlig ikke en dårlig idé, den skulle jeg måske have holdt fast i. :lol:

 

tænk hvor meget lort du skulle sidde og se, så :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville være jordemoder indtil min "skønne" klasselærer proklamerede foran hele klassen at det var jeg altså alt for dum til at blive (nej det var ikke flovt:roll:) Det var da jeg var 11 år eller deromkring.. Så ændrede jeg det til læge.. Indtil jeg ligesom Sonja opdagede at man skulle på matematisk linie OG tilmed være god til det, så droppede vi også den :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville være jordemoder indtil min "skønne" klasselærer proklamerede foran :evil:hele klassen at det var jeg altså alt for dum til at blive (nej det var ikke flovt:roll:) Det var da jeg var 11 år eller deromkring.. Så ændrede jeg det til læge.. Indtil jeg ligesom Sonja opdagede at man skulle på matematisk linie OG tilmed være god til det, så droppede vi også den :mrgreen:

 

Jeg HADER sådan nogle lærere :damn: Hvad skal det gøre godt for?? Hvorfor smadrer de bevidst børns lyst til at lære? Og deres selvværd? Aaaargh... der er bare alt for mange af dem!!!! RØVBANANER!!!! :evil: :evil: :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg var 12-13 år bestemte jeg mig for at ville køre bus eller lastbil.

 

Vupti, du var ikke blank, du havde da en drøm, at du ligefrem førte den ud i livet, er da imponerende (din drøm var realistisk)

 

Ville også være dyrlæge, så meget at jeg tog den lille latinprøve, men så opdagede jeg det med dyrlæger på slagterier, fy føj.

 

Sjovt at jeg er endt som 4.-generations lokomotivfører, er glad for jeg har været rundt om andre ting, var jeg tvunget til at følge i forfædrenes fodspor, så havde det været et kedeligt arbejde, men jeg har valgt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vupti, du var ikke blank, du havde da en drøm, at du ligefrem førte den ud i livet, er da imponerende (din drøm var realistisk)

 

Ville også være dyrlæge, så meget at jeg tog den lille latinprøve, men så opdagede jeg det med dyrlæger på slagterier, fy føj.

 

Sjovt at jeg er endt som 4.-generations lokomotivfører, er glad for jeg har været rundt om andre ting, var jeg tvunget til at følge i forfædrenes fodspor, så havde det været et kedeligt arbejde, men jeg har valgt.

 

jeg tror godt nok man skal lade være med at stoppe sine egne ideer i den grad ind i andre folk! bare fordi du havde drømme så mener du at andre som ikke giver udtryk for deres eventuelle drømme er tabere eller har et sørgeligt liv eller hvad du nu kalder det, jeg var som barn realist, dvs jeg havde en rimelig ide om hvad jeg kunne og hvad jeg ville, hvis nogen havde spurt mig i 11 års alderen ville jeg formodentlig have sagt aner det ikke, men at få det til at blive et sørgeligt liv kan jeg da slet ikke få til at hænge sammen, jeg mener at Emma virker til at have et dejligt liv med forældre som elsker hende og en tryghed man ikke skal kimse af, jeg er noget mere bekymret for Christian og rigtig mange børn med ham, som efter min mening har en meget selvcentreret opførsel, jeg syntes det er meget bekymrene når man lade børn vokse op med en oplevelse af at de er verdens centrum og andre fx mor bare er til for at gøre livet lettere.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg tror godt nok man skal lade være med at stoppe sine egne ideer i den grad ind i andre folk! bare fordi du havde drømme så mener du at andre som ikke giver udtryk for deres eventuelle drømme er tabere eller har et sørgeligt liv eller hvad du nu kalder det, jeg var som barn realist, dvs jeg havde en rimelig ide om hvad jeg kunne og hvad jeg ville, hvis nogen havde spurt mig i 11 års alderen ville jeg formodentlig have sagt aner det ikke, men at få det til at blive et sørgeligt liv kan jeg da slet ikke få til at hænge sammen, jeg mener at Emma virker til at have et dejligt liv med forældre som elsker hende og en tryghed man ikke skal kimse af, jeg er noget mere bekymret for Christian og rigtig mange børn med ham, som efter min mening har en meget selvcentreret opførsel, jeg syntes det er meget bekymrene når man lade børn vokse op med en oplevelse af at de er verdens centrum og andre fx mor bare er til for at gøre livet lettere.

 

Jeg kan ikke vaere mere enig..

 

Jeg synes virkelig Christian er mere foruroligende end Emma... "Ej jeg skal slet ikke ha en tatovering, det vil oedelaegge min paene krop"... Det kommer da lige ud af foraeldrenes mund!

 

Emmas svar er: jeg tror ikke jeg skal have en tatovering, det kan jeg i hvertfald ikke forestille mig

 

Hun laver altsaa forestillinger omkring sin fremtid, omend det ikke er hvad hun skal arbejde med, saa om andre ting...Hun arbejder ogsaa et par uger hos sin onkel, og siger da hun maaske gerne vil arbejde med mode...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...