Hop til indhold

Årgang 0 2012


Gryn
 Share

Recommended Posts

Jeg sagde ikke ordet taber, hvis jeg skal klistre det på nogen fra årgang nul, så bliver det slet ikke Emma, hun ender ikke på evig overførselsindkomst med de forældre, derimod ville jeg måske klistre det på hende, der nu bor hos faderen, men lad os bare kalde mig fordømmende og hovskisnovski, jeg er bekymret, som i føler trang til at oplyse og vise Emma verden, vise hende valgene, bliver ked af hun ikke får lov at vælge, men bare triller stille derudad, jeg ser ikke ned på Emma eller andre af samme slags, jeg er bare ked af, at nogle ikke ser ret langt ud fra deres hverdag, perspektivløst vil jeg måske klistre på, det giver mig ikke lyst til at pege fingre og gøre nar, men til at hjælpe. Og igen, ikke fordi jeg tror alle kun bliver lykkelige hvis de følger min vej, tværtimod, men tror alle skal finde sin egen vej og ikke bare kopiere forældrene.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 86
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det lyder lidt som om skolesystem og øvrig omgangskreds ikke tillægges værdi, men mon ikke alle børn ser andre måder at leve og tænke på, blot ved at gå i skole og møde andre voksne rollemodeller og ved at komme i deres kammeraters hjem og se andre strukturer end i deres eget hjem.

Og skal vi endelig holde kompetencer op mod hinanden, så skal man sørme ikke tage fejl af styrken i social kompetence. Her er både Emma og pigen fra Slagelse lysår foran den pige der vokser op i akademiker familien. De børn, specielt pigen er ekstremt udfordret på det område.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Missing

Jeg så Thomas Hartmann show Science Faction, hvor han snakker om, at han var et yderst begavet barn, men han var enormt dårligt socialt begavet. Han måtte derfor vælge, om han ville være bogligt begavet eller socialt begavet. Han besluttede så, at han hellere ville have mange mennesker til sin begravelse end mange fine bogstaver på den

Link til indlæg
Del på andre sites

Bortset fra at Rachel taler sært (hvad er det for en spøjs dialekt?), synes jeg hun er fint social, men tilstår jeg ikke er ekspert på det område.

 

jeg synes faktisk også hun klarer sig bedre socialt end jeg ville have forventet. Men som hendes mor sagde så sker der nok en masse på det område nu klassekammeraterne er blevet teenagere og hun er 1-2 år efter dem

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...