Hop til indhold

Fader din løve? Før og nu


ccmi
 Share

Recommended Posts

Det er et helt normalt fænomen ved marsvin..

 

Hos marsvin sker det hos racer der ikke avles efter farve... F.eks. de langhårede... Her kan man se babypelsen som er de mørke spidser, og den voksne pels som er den lyse pels...

 

127393688_de161eafb3_z.jpg?zz=1

 

Jeg overvejer om ikke en løve ville beholde den mørke baby pels i spidserne, hvis den aldrig blev klippet?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 68
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst løven disel
Det er et helt normalt fænomen ved marsvin..

 

Hos marsvin sker det hos racer der ikke avles efter farve... F.eks. de langhårede... Her kan man se babypelsen som er de mørke spidser, og den voksne pels som er den lyse pels...

 

127393688_de161eafb3_z.jpg?zz=1

 

Jeg overvejer om ikke en løve ville beholde den mørke baby pels i spidserne, hvis den aldrig blev klippet?

 

gud hvor er den paryk søde :drille: det er da for kært det marsvin ! tænkte på kan den godt gå når dens hår er så langt ? det må ligne ting fra adams family :pift::hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Eyecatcher
Det er et helt normalt fænomen ved marsvin..

 

Hos marsvin sker det hos racer der ikke avles efter farve... F.eks. de langhårede... Her kan man se babypelsen som er de mørke spidser, og den voksne pels som er den lyse pels...

 

127393688_de161eafb3_z.jpg?zz=1

 

Jeg overvejer om ikke en løve ville beholde den mørke baby pels i spidserne, hvis den aldrig blev klippet?

 

Min lillebror Jonathan ville ELSKE det marsvin :ivrig: Han ville børst og hygge og børste og børste og hygge og børste lidt mere :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Eyecatcher

I slipper ikke for mig og min Ivy :mrgreen:

Ivy (Lions of Denmark Eternal Eyecatcher) er non fading black 'n tan :lun:

 

Da han var lille :hjerte:Hvalpeivy.JPG

 

:lun: På det først billede er han tre og de to sidste er han to :lun:

Min Ivy2.JPG

Babyivy.jpg

Min Ivy.JPG

Ivy.JPG

Link til indlæg
Del på andre sites

I slipper ikke for mig og min Ivy :mrgreen:

Ivy (Lions of Denmark Eternal Eyecatcher) er non fading black 'n tan :lun:

 

Da han var lille :hjerte:[ATTACH=CONFIG]75844[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]75845[/ATTACH]

 

:lun: På det først billede er han tre og de to sidste er han to :lun:

[ATTACH=CONFIG]75846[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]75847[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]75848[/ATTACH]

 

Smuk,Smukkere,Ivy :kys::vinder: Nu vil jeg:gab::sove:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Eyecatcher
Det er det samme ved marsvin.. Facinerende!

 

Man udstiller marsvin "uklippet", og pelsen rulles op, så babypelsen bevares længst og bedst muligt!

Det er ligesom med Yorkshire terrier og maltesere, der mange der ruller deres pels op for at den bliver så lang som mulig. Det er selvfølgelig ikke alle der gør det ved de racer, men de findes!

HPIM1755.jpg

images.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

En af de aller bedste ting ved en löwchen, er løveklipningen og at pelsen skal slides naturligt af.. Er helt vild med pelshunde, og jeg er rigtig glad for at jeg ikke skal have en race, hvor pelsen skal rulles op og man går og er nervøs for om nu pelsen bliver lidt flosset.. Jeg ville ikke have det så godt med mig selv, hvis min hund ikke kunne udfolde sig som den burde, fordi pelsen skulle være til pænt brug :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Eyecatcher
En af de aller bedste ting ved en löwchen, er løveklipningen og at pelsen skal slides naturligt af.. Er helt vild med pelshunde, og jeg er rigtig glad for at jeg ikke skal have en race, hvor pelsen skal rulles op og man går og er nervøs for om nu pelsen bliver lidt flosset.. Jeg ville ikke have det så godt med mig selv, hvis min hund ikke kunne udfolde sig som den burde, fordi pelsen skulle være til pænt brug :???:

Der er også løveejere der ruller deres løvers pels op for at de får en laaang pels og som ikke lader dem løbe løs på strand og andre steder :cry: Hvis jeg fik en race hvor de mener at pelsen skal rulles op og passes på, ville jeg være ligeglad .. Sådan var det jo også med løverne da vi startede med at have dem, men vi gik imod det og har nu de pelse vi har.. For hunde er hunde og det er en bonus at de kan blive udstillet ! :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er også løveejere der ruller deres løvers pels op for at de får en laaang pels og som ikke lader dem løbe løs på strand og andre steder :cry: Hvis jeg fik en race hvor de mener at pelsen skal rulles op og passes på, ville jeg være ligeglad .. Sådan var det jo også med løverne da vi startede med at have dem, men vi gik imod det og har nu de pelse vi har.. For hunde er hunde og det er en bonus at de kan blive udstillet ! :-)

 

:klap:

 

 

 

Har godt hørt at det var normen tidligere og har også set nogen af de løver på udstilling :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

I slipper ikke for mig og min Ivy :mrgreen:

Ivy (Lions of Denmark Eternal Eyecatcher) er non fading black 'n tan :lun:

 

Da han var lille :hjerte:[ATTACH=CONFIG]75844[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]75845[/ATTACH]

 

:lun: På det først billede er han tre og de to sidste er han to :lun:

[ATTACH=CONFIG]75846[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]75847[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]75848[/ATTACH]

Ivy er og bare lille smukker løve :lun:

:lun::lun::lun::lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst løven disel
I slipper ikke for mig og min Ivy :mrgreen:

Ivy (Lions of Denmark Eternal Eyecatcher) er non fading black 'n tan :lun:

 

Da han var lille :hjerte:[ATTACH=CONFIG]75844[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]75845[/ATTACH]

 

:lun: På det først billede er han tre og de to sidste er han to :lun:

[ATTACH=CONFIG]75846[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]75847[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]75848[/ATTACH]

 

det vil vi heller ikke den skønne ivy er altid velkommen :bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst løven disel
Her er det :)

 

[ATTACH=CONFIG]75893[/ATTACH]

 

Tror det bliver lidt større, hvis man klikker på billedet :hmm: Men helt stort bliver det aldrig, det taget med et webcam :lol:

 

det bliver lidt støre hvis man klikker på det :-D og det er et godt billed af ham :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Her er det :)

 

[ATTACH=CONFIG]75893[/ATTACH]

 

Tror det bliver lidt større, hvis man klikker på billedet :hmm: Men helt stort bliver det aldrig, det taget med et webcam :lol:

 

Dejligt billede:banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...