Hop til indhold

Cavapoo hvalp søges..


Gæst VIM
 Share

Recommended Posts

  • Svar 109
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

jeg var lige inde på hjemmesiden. De fraråder ferie ved køb af hvalp, det mest optimale er at hente hvalpen en fredag og så smide den i udendørs hundegård om mandagen når man kører på arbejde :( dog med en varmelampe :roll:

:stupid: "Hvis I har mulighed for det, bør hvalpen kun være alene i fire timer i starten. Den kan dog ikke holde sig længere, så man må forvente uheld, hvis den lades alene i længere tid."

 

Ja, for det er jo vigtigere at hvalpen ikke tisser på gulvet - at den risikerer at blive dybt ulykkelig er irrelevant... :roll:

 

Og hvad er det for noget ævl med, at hvalpe kun bør være i køkken/gang eller lign. rum i de første 10 dage?? Hvalpe ser åbenbart ikke godt nok til at kunne færdes i hele huset og så kunne de jo finde et gemmested, hvor de kunne sidde og være urenlige i fred... Men det sker jo ikke, hvis man lige holder øje med hvalpen... Og jeg vil da personligt hellere sidde i stuen sammen med resten af familien om aftenen og holde øje med hvalpen derinde fremfor at være forvist til køkkenet sammen med hvalpen...

 

Og at hvalpe ikke skulle kunne orientere sig? Hmm... Jeg har godt nok ikke oplevet problemer med at hvalpe skulle færdes i hele huset - det er da i hvert fald ikke synet, der har givet problemer så!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal over og vælge en af han-hvalpene her i weekenden - det bliver så spændende!

 

Og nej nej man kan overhovedet ikke være sikker på hvordan hvalpene falder ud (heller ikke med pelstypen) - det er jo det med blandingshunde.

Men jeg er sikker på det bliver en skøn hund lige meget om den fælder meget eller lidt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
jeg var lige inde på hjemmesiden. De fraråder ferie ved køb af hvalp, det mest optimale er at hente hvalpen en fredag og så smide den i udendørs hundegård om mandagen når man kører på arbejde :( dog med en varmelampe :roll:

 

Det studsede jeg også over.

Men det gør da tingene vældig meget nemmere når vi får ny hvalp - Ud i hundegården med dig og vær hund, så er du glad :5up:

Og så slipper vi endda på at bruge al vores dyre sommerferie på hvalp!

Totalt win-win!

 

:damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
:stupid: "Hvis I har mulighed for det, bør hvalpen kun være alene i fire timer i starten. Den kan dog ikke holde sig længere, så man må forvente uheld, hvis den lades alene i længere tid."

 

Ja, for det er jo vigtigere at hvalpen ikke tisser på gulvet - at den risikerer at blive dybt ulykkelig er irrelevant... :roll:

 

Og hvad er det for noget ævl med, at hvalpe kun bør være i køkken/gang eller lign. rum i de første 10 dage?? Hvalpe ser åbenbart ikke godt nok til at kunne færdes i hele huset og så kunne de jo finde et gemmested, hvor de kunne sidde og være urenlige i fred... Men det sker jo ikke, hvis man lige holder øje med hvalpen... Og jeg vil da personligt hellere sidde i stuen sammen med resten af familien om aftenen og holde øje med hvalpen derinde fremfor at være forvist til køkkenet sammen med hvalpen...

 

Og at hvalpe ikke skulle kunne orientere sig? Hmm... Jeg har godt nok ikke oplevet problemer med at hvalpe skulle færdes i hele huset - det er da i hvert fald ikke synet, der har givet problemer så!

 

Vorherrebevares. Og hvis de har så mange hunde, hvad var det, 38 (er det med eller uden hvalpene??), så skal der godt nok også være meget plads og MANGE mennesker, som bruger MANGE timer på at passe og lufte og gøre rent og rydde op og samle op og pleje og hvad ved jeg af de mange hunde. Og med de ting, der fortælles her, så kan man jo hurtigt gætte på, at de hunde bliver ikke passet ordentligt.

Undskyld til TS, men jeg FATTER simpelthen ikke, at man vil støtte sådan et sted, og det gør man da indirekte, når man vælger en hvalp fra nogen, som slår sig op på at lave 'designer-hunde' og bruger en hund fra det sted til avlen. Øv. Trist. Så længe der er købere til sådan nogle hvalpe, så fortsætter folk jo bare med at avle. Suk.

Link til indlæg
Del på andre sites

tilgengæld må man da sige, at det er ret fint, at der rent faktisk er tale om en hjertescannet cavalier, det ser man da ikke så tit i blandingsavl! jeg deler så sådan set jeres overvejelser omkring specialdogs, men heldigvis er det jo ikke der hvalpene vokser op. jeg håber, ts, at du får en dejlig lille hvalp - og har lyst til at dele nogle billeder, når du får ham hjem.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...
Gæst cv2002
Jeg tror det er fordi man ikke kan se det, før efter hunden er blevet for gammel til at få et kuld første gang. Så hvis man vil lave nogle kuld, er man nødt til at gøre det på hunde, hvor man reelt ikke ved om de er syge. Sådan mener jeg i hvert fald det er med deres hjerteproblemer.

 

Jeg er lige kommet ind i denne tråd, da der er en der har hvalpe af blandingen på et andet forum.

 

Therese. Dit svar til hvordan man undgår de sige caviliere ikke helt efter bogen. Tager man en raceren hund med tavle, vil man ved at gå tilbage i tavlen se om der er tendens til disse sygdomme nogle led tilbage. Ud fra det, og hvis man så vælger en opdrætter der er seriøs omkring sit avl, kan man være mest sikker på at få en hvalp uden sygdomme.

 

Det har man ingen chance for på anden måde.

 

Så det at lave hvalpe og håbe på det bedste går ikke og bør hellere ikke finde sted.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 7 years later...

Jeg forstår godt du vil have en cavapoo. Og ja det er bare fancy navne for blandingshunde. Men Jeg ville også have sådan en. 😉 Jeg synes cavaleir er en super god familiehunde og puddel er enormt lærnemme og jeg elsker det udseende de får når man blander dem. Og ja man ved ikke præcis hvad man får men det gør man så sandelig heller ikke med racerene. Og der er mange der "avler" netop disse to sammen. Så vi 2 er ikke de eneste der kan lide dem.

Og come on selv alle jer med race hunde (jeg har selv haft begge dele) har jo i første omgang valgt jeres hund fordi I faldt for dens udseende og ofte også deres farver. Det er jo det der gør at man vil have lige DEN race. Folk vil have hvide schæfer, langhårede gravhunde osv. Folk der vælger en ren cavalier eller puddel har da også inden taget stilling til hvilken farve den skal have rød, tricolor, hvid.. ...

Hvis man som hundeejer også husker at kigge på dens "karaktertræk" og tager stilling til om de passer ind i ens liv, så er der da ikke noget i vejen for at man også selv synes ens hund er smuk. Jeg kunne f. eks. Ikke drømme om at købe en chines nøgenhund selvom den så adfærdsmæssigt passede 100 % ind i mit liv. For jeg synes personligt at den er alt andet end smuk. Så at "fordømme" nogen fordi de vælger hund udfra fra udseende og farver er ikke i orden.  Så længe man OGSÅ har sat sig ind i de karaktertræk hundene har hver i sær både gode og dårlige og er forberedt på at man ikke ved hvad man får. Og sørger for at de passer til ens liv. 

Jeg har faktisk sværere ved at forstå hvorfor man adopterer græske gadehunde. Hvis man er ligeglad med at få en hvalp og vil redde en hund uden at kende dens baggrund, så kunne man jo startet med dem på internatterne herhjemme. Der er nok af dem. 

Redigeret af Majer711
Link til indlæg
Del på andre sites

På 7.3.2020 den 02:01 , Majer711 skrev:

Jeg forstår godt du vil have en cavapoo. Og ja det er bare fancy navne for blandingshunde. Men Jeg ville også have sådan en. 😉 Jeg synes cavaleir er en super god familiehunde og puddel er enormt lærnemme og jeg elsker det udseende de får når man blander dem. Og ja man ved ikke præcis hvad man får men det gør man så sandelig heller ikke med racerene. Og der er mange der "avler" netop disse to sammen. Så vi 2 er ikke de eneste der kan lide dem.

Og come on selv alle jer med race hunde (jeg har selv haft begge dele) har jo i første omgang valgt jeres hund fordi I faldt for dens udseende og ofte også deres farver. Det er jo det der gør at man vil have lige DEN race. Folk vil have hvide schæfer, langhårede gravhunde osv. Folk der vælger en ren cavalier eller puddel har da også inden taget stilling til hvilken farve den skal have rød, tricolor, hvid.. ...

Hvis man som hundeejer også husker at kigge på dens "karaktertræk" og tager stilling til om de passer ind i ens liv, så er der da ikke noget i vejen for at man også selv synes ens hund er smuk. Jeg kunne f. eks. Ikke drømme om at købe en chines nøgenhund selvom den så adfærdsmæssigt passede 100 % ind i mit liv. For jeg synes personligt at den er alt andet end smuk. Så at "fordømme" nogen fordi de vælger hund udfra fra udseende og farver er ikke i orden.  Så længe man OGSÅ har sat sig ind i de karaktertræk hundene har hver i sær både gode og dårlige og er forberedt på at man ikke ved hvad man får. Og sørger for at de passer til ens liv. 

Jeg har faktisk sværere ved at forstå hvorfor man adopterer græske gadehunde. Hvis man er ligeglad med at få en hvalp og vil redde en hund uden at kende dens baggrund, så kunne man jo startet med dem på internatterne herhjemme. Der er nok af dem. 

Du har set tråden er 8 år gammel og egentligt også handler om en hundefabrik, ikke ;) Næh nej, specialdogs er sgu gode til at få naive hvalpekøbere til at falde for et fancy navn og blandingshunde er ok - hvis helbredet er tjekket med tests og røngten og lign - ikke dem hvor dyrlægen åbenbart har røngten syn og er synsk og han se at hunden er rask.
Jeg har racen fordi den kan det arbejde jeg skal bruge og temperamentet passer til familien - jeg får bare spunk når folk ikke kalder det hvad det er -en blanding eller når folk skal redde en hvalp på en fabrik - så der er penge til at de kan producere flere hvalpe.
men drop de smarte navne, se på sundheden, test og gør mere end bare at gå efter et mærkeligt navn eller en sjov farve.
Den rigtige hund finder man ikke via dens farve ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...