Hop til indhold

Hvordan reagerede jeres hvalpe på fladsnudede racer?


Gæst Louise86
 Share

Recommended Posts

Gæst Louise86

Taiki på 12 uger er sgu lidt luren på dem. Først en mops, som han bare sad og gloede på, og man kunne se at han ikke rigtig forstod, at det var en anden hund.

 

Her til aften to små franske bulldogs, som han først blev lidt bange for fordi de fnyste og pustede og gryntede (som den slags nu gør). Men efter at have set dem an i 20 minutter, turde han godt lege med dem. Han skulle bare lige lure, at den lyd de sagde ikke var knurren, men grynt.

 

 

Han er jo en shiba og har derfor ikke nogen tidligere erfaring med de fladsnudede racer. Man kan godt mærke, at han ikke helt ved, om det nu ER hunde eller hvad, og ikke forstår sig på de mærkelige lyde.

 

 

Hvad med jeres?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores hvalp er 11 uger. Hun har det alt for godt med andre hunde og bliver helt vild fornærmet hvis vi går forbi en hund der ikke synes hun er speciel spændende.. Det er både store og små hunde hun har det sådan med. Hun bliver også vældig fornærmet når en kat ikke vil hilse på hende, så er godt nogle af dem gider hehe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ayo har ikke mødt fladsnudede hunde, men mine tidligere hunde har mødt et par stykker - Kency var hunderæd for dem! Vi var på et tidspunkt i hundeskoven, hvor der så kommer en Engelsk Bulldog - den var vældig glad og ville rigtig gerne lege, så den løb over til Kency for at snakke med hende - EB'en kom glad og gryntende løbende, men de gryntende lyde resulterede i at Kency stak af - selv ikke efter at have set den an i noget tid, havde hun vænnet sig til den - og hun reagere på samme måde overfor andre fladsnudede hunde vi mødte senere hen. De var IKKE et hit! :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Inca og jeg har netop mødt en i dag (en fransk), og hun knurrede/gøede lidt af den, men det var i leg :) Tror dog også hun blev lidt forvirret over gryntelydene.. Hun har før mødt en engelsk bulldog, og der var intet, de snuste bare til hinanden (og der sprang endda et kæmpe kanonslag næsten ved siden af dem, uden de lagde mærke til det :hmm:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Louise86

I dag legede Taiki med de to små bulldogs, men den ene blev forpustet og begyndte at grynte MEGET og jeg tror, Taiki mistolkede det, for han blev bisset med det samme, og så stoppede vi (de andre ejere og jeg) altså legen, mens det stadig var en god oplevelse. Men de fik sagt farvel på en god måde, så det var fint nok.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Gæst celinamoon

Første gang Bella så en Fransk Bulldog kom den glad styrtende imod hende, uden snor, og hun var da også glad for at kunne lege med den - lige indtil den kom så tæt på at gryntelydende blev højere og hun kunne se dens rynkede ansigt - så blev hun godt nok bange! Den var så glad for at se hende, men hun var så bange hun næsten krøb og jeg var nødt til at samle hende op. Hun har dog mødt den igen siden, og da legede de glad sammen, dog efter hun liiiige havde set den lidt an. Hun vil dog kun lege med dem hvis de er alene, vi mødte en i hundelegestuen, og der sad hun igen i et hjørne og kunne ikke rigtigt overskue at der var 4 hunde samtidig med at den ene var rynket og gryntede :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde en hund der helt fra hvalp ikke brød sig om franske bulldogs. Jeg tror hun mistog grynteriet for knurren :vedikke: Sputnik derimod havde en engelsk bulldog-veninde i Sverige som han var fuldstændig tosset med.

 

Apropos, så tror jeg ikke altid heller at Chino forstår at chihuahuaer er små hunde. Han reagerer gerne på dem med en undrende rynke i panden :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har stødt på en EB nogle gange, som hørte til i forretningen ved siden af, hvor vi boede.. Otto..

 

Han havde det med at komme styrtende, når han så Cody..

Cody synes han var meget sød, indtil Otto begyndte at møffe rundt og grynte.

 

Cody blev rigtig gal på ham, når grynteriet startede.

Tror ikke han kunne aflæse signalerne, efterson der også kun var en lil'bit hale, der logrede..

 

Jeg begyndte at blive lidt bange på Otto's vegne. Så vi skyndte os altid forbi, så han ikke nåede at indhente os, når han lå udenfor forretningen

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har altså ret forskruede border collier. Begge mine (og især Otto) eeelsker nemlig rynkede hunde! Otto er dybt forelsket i alt, der har rynker - helst de store. Cane corso og mastiffer er helt i top...

 

Border collier er normalt kendt for at være ret racistiske, men det har mine altså ikke hørt. De er også begge helt forgabte i bernere....:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Louise86
Jeg havde en hund der helt fra hvalp ikke brød sig om franske bulldogs. Jeg tror hun mistog grynteriet for knurren :vedikke: Sputnik derimod havde en engelsk bulldog-veninde i Sverige som han var fuldstændig tosset med.

 

Apropos, så tror jeg ikke altid heller at Chino forstår at chihuahuaer er små hunde. Han reagerer gerne på dem med en undrende rynke i panden :lol:

 

Taiki tror at chihuahuaer er store egern eller skravlede kaniner. Det er meget lidt heldigt, så hvis han er fri i parken og der kommer sådan en, kalder jeg ham straks ind og i snor. Med tanke på hvordan han rusker sine lege-rotter herhjemme, tør jeg ikke tænke på hvis han fik fat i en chi. Uf. :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 months later...

Første gang vi mødte en mops gik Thor fuldstændig i baglås, med halen mellem benene og det hele.. Nu har vi dog mødt den et par gange, og han har vist lært at, jamen, sådan lyder den altså bare når den er glad..

Vi har også flere gange mødt en anden, som vidst er en fransk bulldog, men der var ingen problemer.. Den var dog heller ikke ligeså fladnæset, og gryntede ikke ligeså meget, så der var stor forskel på hvordan de lød.

Mest af alt er han ligeglad hvilken race det har, bare det vil lege.. Også selvom det er kaninen det går ud over :stupid: Men efter 4 hak i tuden har han vist lært at hun gider altså ikke lege..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...