Hop til indhold

DUM


AnjaCS
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1,1k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg tror at rigtig rigtig mange af de unge i RKI, havner der når de er mellem 18 og 20. Jeg var også kun omkring den alder, da jeg pludselig stod med en trussel om RKI, og ret hrutigt fik betalt nogle rykkere!

 

 

Måske er de ikke så skarpe, men jeg kan godt lide at de beder om hjælp. Det er vejen frem, og nogle gange er man nødt til at starte helt fra nulpunktet, med at lære alt hvad der skal læres.

 

Hurra for faster - der har de sgu skudt papegøjen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror at rigtig rigtig mange af de unge i RKI, havner der når de er mellem 18 og 20. Jeg var også kun omkring den alder, da jeg pludselig stod med en trussel om RKI, og ret hrutigt fik betalt nogle rykkere!

 

 

Måske er de ikke så skarpe, men jeg kan godt lide at de beder om hjælp. Det er vejen frem, og nogle gange er man nødt til at starte helt fra nulpunktet, med at lære alt hvad der skal læres.

 

Hurra for faster - der har de sgu skudt papegøjen.

 

Jeg tror også de folk som har oplevet at være i RKI også lærer af det... Eller det gjorde jeg i hvert fald... I dag kunne jeg aldrig finde på at låne penge til ting der ikke var strengt nødvendigt. F.eks. hvis vi er så uheldige at vores køleskab, komfur OG vaskemaskinen står af samtidig, så ville jeg nok låne til lige at kunne købe nyt :lol: (Vi har dog opsparing nok til at kunne købe ca. 2 ting, derfor de alle tre skal gå i stykker indenfor en ganske kort periode).

Men f.eks. lånte jeg jo penge til at købe et TV fordi mit andet gik i stykker... Det ville jeg aldrig gøre i dag... Så vil jeg hellere vente tre-fire måneder og spare sammen og købe et nyt uden renter!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg omgås jo stadig de kendte herude på djursland, hehe. Der er mange fra DUM der bor herude. Hvem blev jeg måske lige betjent af i kvickly forleden ?? Line hansen. Hende med liam. Lidt sjovt. Har siddet på cafe, lige ved siden af, med lianna fra de unge mødre. Hendes mor som også var med i serien har hjulpet mig ind i et tog med mine kaniner. Har stået i samme kø sammen med Nadja, hende fra bønnerup. Siger nu ikke noget til dem. Lader blot som ingenting. Det ville også være dumt at sige " hey, du er da fra de unge mødre " .

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 months later...
Undskyld, men hende Natacha Linea.....:scared: Det kan godt være at jeg er fordomsfuld, men tror det barn får det svært i livet!

Har lige læst på BT at hun netop er blevet tvangsfjernet i dag. Hun fødte i fredags.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Har lige læst på BT at hun netop er blevet tvangsfjernet i dag. Hun fødte i fredags.
jeg er nok blevet noget mere blød om hjertet efter jeg selv er blevet forældre. Jeg ved godt at det med garanti er det bedste for den lille pige, men noget i mig siger også at de skal have mulighed for at bevise at de kan klare opgaven, med støtte og opsyn.
Link til indlæg
Del på andre sites

jeg er nok blevet noget mere blød om hjertet efter jeg selv er blevet forældre. Jeg ved godt at det med garanti er det bedste for den lille pige, men noget i mig siger også at de skal have mulighed for at bevise at de kan klare opgaven, med støtte og opsyn.

 

Ja, jeg synes altså også at der skulle være noget mere støtte omkring at få det til at fungere... F.eks. med at mor og barn kan flytte på et hjem og få guidening osv. og ikke mindst være under opsyn... Men jeg tror en tvangsfjernelse skader moren og selvfølgelig barnet også... Til en grad at det økonomisk er en så stor belastning, at de penge altså kunne hjælpe SÅ meget bedre på andre måder for det barn...

 

Begrundelsen i dette tilfælde var vidst at begge forældre havde en meget lav IQ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Ja, jeg synes altså også at der skulle være noget mere støtte omkring at få det til at fungere... F.eks. med at mor og barn kan flytte på et hjem og få guidening osv. og ikke mindst være under opsyn... Men jeg tror en tvangsfjernelse skader moren og selvfølgelig barnet også... Til en grad at det økonomisk er en så stor belastning, at de penge altså kunne hjælpe SÅ meget bedre på andre måder for det barn...

 

Begrundelsen i dette tilfælde var vidst at begge forældre havde en meget lav IQ...

har også læst det med lav IQ.

 

Det er trist.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok - sidder og ser sæsonstarten nu på nutv. Og selvom jeg virkelig forsøgte at lade vær med at dømme Natascha Linea ud fra billeder+artikler på nettet. Så efter at snart være færdig med 1. afsnit - så tror jeg også jeg mener det nok var meget godt at den baby blev tvangsfjernet.. :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ziggys mor

Hov det havde jeg ikke set, men det kommer ikke bag på mig. Selv om de helt sikker ville gøre det bedste de kunne for barnet. Så virkede de godt nok ikke særlig skarpe i det, men det er de jo så heller ikke med en iq på 80...

De minder lidt om dem der fik fjernet rose.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hov det havde jeg ikke set, men det kommer ikke bag på mig. Selv om de helt sikker ville gøre det bedste de kunne for barnet. Så virkede de godt nok ikke særlig skarpe i det, men det er de jo så heller ikke med en iq på 80...

De minder lidt om dem der fik fjernet rose.

 

 

Det synes jeg faktisk ikke de gør... Men måske er det fordi jeg ikke har set så meget til dem... Med jeg synes trods alt dem med Rose havde vist at de ikke kunne "holde et hjem selv". De boede sammen, og kunne ikke magte at holde lejligheden i ordentlig stand, Omend jeg stadig synes det er voldsomt at tvangsfjerne et barn pga det, de havde trods alt udvist ansvarlighed i forbindelse med afskaffelse af kæledyr osv.

 

Men I det tilfælde som lige nu har kørt, har de jo aldrig boet sammen alene, og vist om de kunne finde ud af det. Og jeg tror også det er det som gør at kommunen ikke tør "gamble". Men jeg tror vi alle ved at man bestemt er anderledes når man bor hjemme i "tryghed" hos sine forældre, og når man er flyttet... Man bliver lige en anelse mere ansvarsfuld og det kunne jo være det var sådan i deres tilfælde her, men jeg kan i PRINCIPPET godt forstå at kommunen ikke vil løbe den risiko... Det er altså et lille menneske vi taler om....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ziggys mor

Det er rigtig. Men tror ikke hun hverken kunne lave mad eller rydde op. Det ser ud til, at det hele bare er rodet helt til på deres værelse.

Hvilket jo nok er meget normalt for et par på 17. Men når man selv syntes man er voksen, så må man også vise det.

Vi ser jo heller ikke det hele. Der skal virkelig meget til, før en kommune tvangsfjerner et barn. Det er altså kun i Aller Aller yderste konsekvens.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det synes jeg faktisk ikke de gør... Men måske er det fordi jeg ikke har set så meget til dem... Med jeg synes trods alt dem med Rose havde vist at de ikke kunne "holde et hjem selv". De boede sammen, og kunne ikke magte at holde lejligheden i ordentlig stand, Omend jeg stadig synes det er voldsomt at tvangsfjerne et barn pga det, de havde trods alt udvist ansvarlighed i forbindelse med afskaffelse af kæledyr osv.

 

Men I det tilfælde som lige nu har kørt, har de jo aldrig boet sammen alene, og vist om de kunne finde ud af det. Og jeg tror også det er det som gør at kommunen ikke tør "gamble". Men jeg tror vi alle ved at man bestemt er anderledes når man bor hjemme i "tryghed" hos sine forældre, og når man er flyttet... Man bliver lige en anelse mere ansvarsfuld og det kunne jo være det var sådan i deres tilfælde her, men jeg kan i PRINCIPPET godt forstå at kommunen ikke vil løbe den risiko... Det er altså et lille menneske vi taler om....

 

Det handlede nu ikke bare om renlighed i Dea Louise og Rasmus tilfælde :blink: de var tydeligvis lidt for tæt på at være retarderede, var ude af stand til at sætte andres behov før deres egne, havde intet bagland til hjælp og virkede virkelig uengagerede i hele forløbet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det handlede nu ikke bare om renlighed i Dea Louise og Rasmus tilfælde :blink: de var tydeligvis lidt for tæt på at være retarderede, var ude af stand til at sætte andres behov før deres egne, havde intet bagland til hjælp og virkede virkelig uengagerede i hele forløbet.

 

Ja, men det er jo netop det jeg mener med at de ikke kan "holde et hjem", her tænker jeg et hjem, hvor der er respekt, tages hensyn til hinanden, man hjælper hinanden, rydder op, osv. Men jeg synes det ER voldsomt at se disse tvangsfjernelser, netop fordi vi ikke ser halvdelen af begrundelserne. Og ærligt så kender jeg altså folk med lav IQ og klamme hjem, som har fået lov at beholde deres børn...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad sker der for hendes tænder? Bvadr, det er nærmest det eneste jeg kan fokusere på, når jeg ser hende...

Hun har fået slået sin fortand ud i en bilulykke for nogle år siden. Den kunstige hun har haft i indtil nu, er knækket - og hun kan først få lavet den rigtige tand igen, efter fødslen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...