Hop til indhold

DUM


AnjaCS
 Share

Recommended Posts

´Har hun ingen kontaktpersoner i skolen eller lign. der kan hjælpe hende?

 

 

Tror jeg ikke, min far har fået forældremyndigheden over hende. Han har spurgt mine søstre om de vil være aflastning for hende, men den ene er teenager og den anden har lige fået et barn. Jeg har sagt jeg gerne vil, men at jeg ikke vil have kontakt med ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 1,1k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

de fleste af de piger, er i kommunens søgelys. Og hele tre piger, har fået anbragt deres børn i år, mens en 4. har tabt sag om forældremyndigheden, og begge hendes børn bor nu hos deres fædre (det glimt man så sidst hun deltog, så ellers rigtig fornuftigt ud!)

 

men det er faktisk de første tvangsfjernelser i programmets historie og med antallet af piger der har været med, betyder det, at tvangsfjernelsesprocenten er den samme som den generelle i danmark. der er altså ikke flere af de unge mødre (fra programmerne) der vurderes til at være uegnede forældre end der er blandt forældre i danmark generelt. det er værd at få med. og selv om citaterne da er lidt himmelråbende, er det kun de færreste af dem som jeg synes er decideret bekymrende ifht. barnets velfærd. måske er jeg bare svær at ryste.

 

i øvrigt må man gå ud fra, at ud af de 1000 teenagegraviditeter er langt størsteparten piger på 18 og 19, og selv om de selvfølgelig er unge, er de jo voksne mennesker, og det synes jeg ikke nødvendigvis er bekymrende. jeg føler mig ret sikker på, at antallet af børn født af piger under 18 må være noget lavere.

Link til indlæg
Del på andre sites

men det er faktisk de første tvangsfjernelser i programmets historie og med antallet af piger der har været med, betyder det, at tvangsfjernelsesprocenten er den samme som den generelle i danmark. der er altså ikke flere af de unge mødre (fra programmerne) der vurderes til at være uegnede forældre end der er blandt forældre i danmark generelt. det er værd at få med. og selv om citaterne da er lidt himmelråbende, er det kun de færreste af dem som jeg synes er decideret bekymrende ifht. barnets velfærd. måske er jeg bare svær at ryste.

 

i øvrigt må man gå ud fra, at ud af de 1000 teenagegraviditeter er langt størsteparten piger på 18 og 19, og selv om de selvfølgelig er unge, er de jo voksne mennesker, og det synes jeg ikke nødvendigvis er bekymrende. jeg føler mig ret sikker på, at antallet af børn født af piger under 18 må være noget lavere.

 

mente de fleste af dem citaterne kommer fra :) F.eks var der jo stor fokus på Lukas, og hans trivsel i forhold til at han ikke fik den rigtige kost.

 

Jeg tror skam også at de fleste teenagemødre er voksne, meget unge kvinder, og at rigtig rigtig mange teenagere klarer sig helt fint som forældre - selvom de uden tvivl har større udfordringer, og ofte har brug for lidt mere hjælp og støtte, end gennemsnitsmoderen.

 

Men "voksne" får jo også fjernet børn. En bruger fra BG, på 27 og med en 30+ årig mand, har lige fået fjernet sine to døtre. Det er ikke kun teenagerne, som kan have svært ved det der.

Link til indlæg
Del på andre sites

mente de fleste af dem citaterne kommer fra :) F.eks var der jo stor fokus på Lukas, og hans trivsel i forhold til at han ikke fik den rigtige kost.

 

Jeg tror skam også at de fleste teenagemødre er voksne, meget unge kvinder, og at rigtig rigtig mange teenagere klarer sig helt fint som forældre - selvom de uden tvivl har større udfordringer, og ofte har brug for lidt mere hjælp og støtte, end gennemsnitsmoderen.

 

Men "voksne" får jo også fjernet børn. En bruger fra BG, på 27 og med en 30+ årig mand, har lige fået fjernet sine to døtre. Det er ikke kun teenagerne, som kan have svært ved det der.

 

ja, lukas' forældre var inkompetente. og christina fra randers var også ekstremt ressourcesvag på så mange måder. men sådan en som june med hans christian (hed han ikke det?), de var da cool nok. på deres egen måde og totalt anderledes end nogen jeg kender, men jo fornuftige nok egentlig. og malou stella som bestemt er rædsom, hun passer efter min mening også sit barn ok. og hende med ørerne - bente. og david. selv om de siger åndssvage citérbare ting.

 

hvad er bg?

Link til indlæg
Del på andre sites

ja, lukas' forældre var inkompetente. og christina fra randers var også ekstremt ressourcesvag på så mange måder. men sådan en som june med hans christian (hed han ikke det?), de var da cool nok. på deres egen måde og totalt anderledes end nogen jeg kender, men jo fornuftige nok egentlig. og malou stella som bestemt er rædsom, hun passer efter min mening også sit barn ok. og hende med ørerne - bente. og david. selv om de siger åndssvage citérbare ting.

 

hvad er bg?

 

June var totalt sej og herresjov! Hun var bare sjov fordi hun var bondsk, andet var der ikke i det.

 

Jeg synes så ikke at Malou Stella gør det særlig godt. Jeg synes at hende og mor Brittas sprog er direkte giftigt, og jeg får så ondt hver gang man ser dem svine hinanden til, for øjnene af den trise lille dreng, som aldrig siger noget.. Det skærer ind i hjertet på mig. Britta er jo ikke en særlig god mor, og dermed heller ikke en særlig god bedstemormor.

 

Og ja ja Bente og David var blot lyshårede, Emma trivedes jo fint.

Der er mange sjove citater og ting der er sagt lidt dumt, det gør ikke folk til dårlige forældre. Man kan snildt være en god mor eller far, selvom man ikke er højtuddannet.

 

Havde jeg et kamerahold i røven, kom der nok også nogle ret sjove og trucker-agtige citater..

 

 

BG = Babygalleri.

Link til indlæg
Del på andre sites

June var totalt sej og herresjov! Hun var bare sjov fordi hun var bondsk, andet var der ikke i det.

 

Jeg synes så ikke at Malou Stella gør det særlig godt. Jeg synes at hende og mor Brittas sprog er direkte giftigt, og jeg får så ondt hver gang man ser dem svine hinanden til, for øjnene af den trise lille dreng, som aldrig siger noget.. Det skærer ind i hjertet på mig. Britta er jo ikke en særlig god mor, og dermed heller ikke en særlig god bedstemormor.

 

Og ja ja Bente og David var blot lyshårede, Emma trivedes jo fint.

Der er mange sjove citater og ting der er sagt lidt dumt, det gør ikke folk til dårlige forældre. Man kan snildt være en god mor eller far, selvom man ikke er højtuddannet.

 

Havde jeg et kamerahold i røven, kom der nok også nogle ret sjove og trucker-agtige citater..

 

 

BG = Babygalleri.

 

Har du læst den bog der hedder 100 hemmeligheder fra en mor? :klap: SÅ skæg! Alle de tanker mødre ikke deler med andre, af frygt for fordømmelse. Delt op i 3 kategorier der variere efter hvor slemme udtalelserne er :mrsgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du læst den bog der hedder 100 hemmeligheder fra en mor? :klap: SÅ skæg! Alle de tanker mødre ikke deler med andre, af frygt for fordømmelse. Delt op i 3 kategorier der variere efter hvor slemme udtalelserne er :mrsgreen:

 

Nej, har jeg slet ikke set.. Har købt en del fagbøger til gengæld :P ahha..

 

Er dog ret stor fan af Dumme Mor! :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Eyecatcher
Christina fra Amager: 'Jeg køber aldrig

økologisk mad, ved egentlig ikke hvad økologi står for. Det smager sikkert også

dårligt!'

 

Peter fra Amager:

'Vi fik at vide, at Lukas fik forkert ernæring, så nu får han bare kylletter

ligesom os. Der er jo ingen der har sagt, at det vi spiser er forkert'

 

Christina fra Amager: 'Det ikk' rigtigt, at Lucas

ikke får sine grøntsager. Vi får da pomfritter'

 

Christina fra Randers: 'Det er jo ikke vores

skyld, at jeg er blevet gravid igen. Der har bare været så mange problemer med

kommunen, at jeg har glemt at tage mine p-piller!'

 

Ann Beths mor pustende og stønnende udbryder: 'Du

skylder mig en flaske vodka' - lige da hendes barnebarn ser dagens lys..

 

Bentes David: 'Bare fordi man er på kontanthjælp,

så kan man ikke låne 1 mio i banken...'

 

Bentes

David: 'Tyrkiet ligger et sted mellem

Danmark og Sahara.' Bentes David på vej ind i en tyrkisk restaurant kun med

danske penge: 'you take danish money?' Så siger tykeren: 'Yes Euros

right?' Så svarer David: 'Yes Yes'. Når de så skulle betale måtte

venneparet hoster op med kontanterne, da David ikke kunne betale med danske

penge.

 

June: 'Jeg kan godt mærke nu, at Nutella fik jeg

ikke som barn, så det spiser jeg nu - til morgenmad, også cocopops og sådan

noget fik jeg ikke dengang så det får jeg nu....og det er det samme får Hans

Christian'

 

June (da hun var

gravid): 'Nu må den også godt snart komme ud, jeg kan jo ikke engang gå til

banko mere'

 

Michelle, da

hun har fået en ny kæreste: 'Jeg håber da stadig, at mig og Simon kan finde

sammen igen'

 

Malou Stellas

mor: 'Du skal tage dine P-piller, jeg ved du skal til havnefest'

 

Den svovlgule gravide Christina siger noget i

retningen af: 'Jeg ryger bare endnu mere når jeg er gravid'

 

June siger: 'At få et barn, det er ligesom at få

en hundehvalp.'

 

Malou

Stella der forklarer hvorfor hun blev gravid: 'Lægen syntes at jeg var for

ung til P-piller ( 13 eller 14 år på daværende tidspunkt) og kondomer

kan man jo ikke stole på så jeg blev gravid efter jeg havde mødt ham gennem

arto.'

 

June kommenterer på, hvorfor hun ryger under

graviditeten: 'Min mor røg også, da jeg var gravid og jeg har ingen skade

taget'

 

Bentes David:

'Det er jo lidt svært at spare op til indskud når man også sparer op til en

ferie'

:sjov::sjov:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Eyecatcher
Helt iorden.

Jeg tror ikke på den, fordi jeg evt. ville være endt som en alkoholiker. Fordi min mor er en, og jeg har oplevet en masse ubehageligt.

 

Min lillebror (hvor vi har samme mor) og hans far også er en slem en, han klare sig også fint i skolen osv.

 

__

Tror man ofte selv bestemmer over sit eget liv, hva man vil osv.

Jeg tror på den sociale arv, men samtidig tror jeg også på at hvis man er bevidst om ikke at ville ende som sine forældre så bliver man en mønsterbryder og ender et helt andet sted end sine forældre !

Link til indlæg
Del på andre sites

når jeg besøger min mor i weekenden kan jeg se kanal 4. Jeg har af og til set nogle afsnit hvor malou stella har været med, også i den der udsendelse mig og min mor.

Jeg synes de er SÅ respektløse, hende og hendes mor, over for lille Tino. De har ingen omtanke for ham. De sviner hinanden til, råber og skriger som to teenage piger. Så et afsnit var de skulle have det hyggeligt i zoo. Selvfølgelig kom de op at skændes aldeldes højlydt og i mens var Tino gået hen og tisset op af et plankeværk, hvor malou stella går helt amok og siger til hendes mor " det var ikke sket hvis jeg havde haft ham noget mere" og så sidder man og tænker, at så må du jo tage dig selv i nakken og passe ham noget mere, i stedet for at overlade ham til din mor hele tiden. Hun opfører sig som en meget forkælet barn.

 

Bliver så harm og ked af det på Tinos vegne. Det er et under hvis han ikke lider under det og ender med at blive ked af det og være en dreng med ondt i maven hele tiden. Han elsker jo dem begge to, og kan ikke lide at høre de skændes så voldsomt. Synes malou og hendes mor skulle skamme sig så meget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes absolut heller ikke at Malou Stella passer sit barn ordentligt. Det er jo Britta som har ham hele tiden - Malou Stella overlader sin søn til sin mor, fordi hun flytter til KBH - man flytter vel for pokker da ikke nogen steder hen uden sit barn?! Og synes så heller ikke Britta klare opgaven som "reservemor" særlig godt - men set ud fra Malou Stella, så tror jeg heller ikke Britta er den rette til at tage vare på et barn! De burde også tage deres opførsel overfor hinanden op til en seriøs genovervejelse - sådan opfører man sig ikke når er står et lille barn og ser på. Synes altid Tino ser så betuttet/ked ud af det :cry:

 

Hannah synes jeg på mange punkter virker ok fornuftig - synes virkelig hun har prøvet på at gøre sit bedste for at samarbejde med kommunen og tage sig bedre af sin datter - i forhold til hvordan hun var i starten, så synes jeg hun er vokset en hel del med opgaven - og jeg tror på at hun har gjort sit bedste for at tage vare på sin datter. Men jeg tror også kommunen har gjort rigtigt i at tvangsfjerne Cecilya alligevel - for selvom Hannah gjorde det bedste hun kunne og virkelig forsøgte, så tror jeg desværre bare ikke det var godt nok. Men jeg synes hun forsøgte og virkede på mange punkter fornuftig - og det er mere end man kan sige om så mange andre i den serie.

 

Jeg ser trofast D.U.M hver uge - og ja, det er da ganske underholdende. De har selv valgt at stille op i programmet, de ved hvad de går ind til - og de har jo åbenlyst intet imod at blive udstillet og være underholdning for hele DK, eftersom mange af dem fortsætter i sæson efter sæson. Jeg synes det er en rigtig fin dokumentar, som viser mange aspekter af unge mødre i DK - og samme tid er der så en vis underholdningsværdi i programmet, både fordi nogle af de unge mennesker som deltager, måske virkelig ikke ER de skarpeste knive i skuffen - men også fordi jeg tror programmet bag udstiller dem lidt værre end de egentlig er - mht. at klippe tingene sammen og sådan. Når folk selv har valgt at stille op i sådan et program, og man ikke tænker sig om inden man udtaler sig på TV, så ser jeg ærlig talt ikke noget problem i at det er underholdning for mange mennesker i DK. Mange af dem er jo blevet rimelig kendte af at være med i D.U.M og er kommet "videre" af samme vej (fx Malou Stella i "Mig og min mor") - de havde jo intet været uden D.U.M. Og hvis Malou Stella hygger sig med fortsat at udstille sig selv, fordi hun tror hun kan synge - jamen så lad hende da, og så lad os andre grine lidt af det.

 

Normalt vil jeg mene at jeg er en ansvarlig, klog og moden pige - men satte man et kamerahold i ryggen på mig, så ville de lynhurtigt kunne udstille mig som værende ekstremt uintelligent foran hele DK - for ofte får jeg da kludret rundt i det jeg vil sige og får sagt nogle virkelig sære ting. :lol: Men fordi jeg har sådanne øjeblikke som folk kan grine af, så betyder det da ikke at jeg generelt er uintelligent! ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Men i det første afsnit af denne sæsons D.U.M - der viser Camilla Framnes rundt i deres nye hus - og da hun så når gangen hvor toilettet er, siger hun "Føj da" - hvorefter hun råber ind gennem døren "Christian sidder du og skider?", og det bliver så efterfulgt af et "Fy for satan" - jeg var flad af grin! :sjov: Det havde jeg muuuuligvis ikke spurgt om hvis et kamerahold optog til TV. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ham der Nicki, nøj, han er en røv med ører og øretæveindbydende!

Fatter ikke at Line bare accepterer at han "søger trøst ved en anden" gang på gang :vedikke: Jeg ved godt de har et barn osv., men nogle gange er kærligheden altså bare ikke værd at kæmpe for, og slet ikke når den anden part behandler en som en dørmåtte! Mistede godt nok alt for ham, da han skred, fordi Line ikke gjorde nok derhjemme, men godt nok kom tilbage da hun begyndte på det, men stadig truede med at skride igen, når/hvis det skete igen. Så i stedet for at hjælpe Line med div. ting, så det var nogenlunde ligeligt fordelt, så sad han bare i sofaen på sin store, mandchauvinistiske røv :oops:

Ham kan jeg simpelthen heller ikke snuppe! Kæft han er en røv!! :evil:

Jeg mener så absolut heller ikke at "Jamen vi har jo børn" er nogen reel grund til at blive i et forhold som ikke fungere - kan i ikke få det til at fungere helt generelt, eller behandler den anden part dig som skidt, så smut for pokker da - børn eller ej! Jeg er selv skilsmissebarn og synes overhovedet ikke det har været hårdt eller synd for mig - men på trods af mine forældre "først" blev skilt da jeg var 7 år, så husker jeg kun virkelig få glimt af at have min far hos mig og det er: da vores kat skulle aflives, da min farmor døde, da han kom hjem fra Tyskland med bobbeltyggegummi til mig - jeg var syg - og jeg kastede op ud og det hele fordi jeg absolut skulle stoppe kæften med al det tyggegummi :lol:, at jeg hørte mine forældre stå nede i kælderen og skændes, og så den da vi fik af vide de skulle skilles - vi så SnurreSnups søndagsklub og min far og jeg spiste rundstykker med smør og hamburgerryg. Der er ikke noget positivt jeg husker - og hvis ikke det fungere, så synes jeg sgu det er bedre at blive skilt, end børnene skal høre deres forældre skændes eller kan mærke at der er noget galt mellem forældrene. Jeg husker da tydeligt at jeg ikke synes det var særlig fedt at høre dem skændes. :???: Er de mere lykkelige hver for sig end sammen - så er det sådan det skal være, uanset om der er børn i forholdet eller ej. Børnene får heller ingen lykkelig barndom, med forældre som ikke fungere sammen.

 

Og hvis jeg havde været Line så var han fandme røget ud øjeblikkeligt! At hun vil finde sig i hans opførsel - dét fatter jeg ikke.. Men ok, at jeg i 2½ år har fundet mig i min ekskærestes opførsel, dét fatter jeg så slet ikke! :shock: Det kunne jeg desværre bare først se til sidst - og endnu mere tydeligt bagefter..

Link til indlæg
Del på andre sites

Stella,

er så enig i det med Tino.. Det er så synd for ham. Han har to forældre, mor og mormor, og de skændes konstant. Hver dag står han op til at skulle overhøre en ny serie af verbale overfald. Det skærer i hjertet på mig, og jeg forstår ikke hvordan man kan byde et barn man elsker, at vokse op sådan.

Mit hjerte græder for ham..

 

Og er også ret enig i dine tanker omkring Hannah. Hun havde prøvet at forbedre sig, men jeg synes stadig ikke hun var en god nok mor.

Nu skal hun arbejde på at blive helt god, og få sin datter igen. Hun skal lære et være et godt forbillede, og lære hvordan man er mor.

Jeg ved godt at det er svært, med hendes bagage, og at vi her ser hvor tydelig den sociale arv er, men hun kan hvis hun vil.

 

Og når det er sagt, så så jeg genudsendelsen forleden dag, fra i tirsdags, og nuj, hvor jeg græd da hun fik sin abort. Det gjorde altså ret ondt på mig. Jeg synes det er MEGET fornuftigt at hun ikke får det barn, men en abort må bare være noget af det værste at gennemgå. Jeg håber ALDRIG at jeg vil føle mig nødsaget til at få gjort sådan noget!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ham der Nicki, nøj, han er en røv med ører og øretæveindbydende!

Fatter ikke at Line bare accepterer at han "søger trøst ved en anden" gang på gang :vedikke: Jeg ved godt de har et barn osv., men nogle gange er kærligheden altså bare ikke værd at kæmpe for, og slet ikke når den anden part behandler en som en dørmåtte! Mistede godt nok alt for ham, da han skred, fordi Line ikke gjorde nok derhjemme, men godt nok kom tilbage da hun begyndte på det, men stadig truede med at skride igen, når/hvis det skete igen. Så i stedet for at hjælpe Line med div. ting, så det var nogenlunde ligeligt fordelt, så sad han bare i sofaen på sin store, mandchauvinistiske røv :oops:

 

Helt enig, hun er altså desværre lidt for naiv synes jeg... Aj, kan slet heller ikke klare, at de/hun satser på noget indenfor musikken... Fair nok at have det som hobby, men en smule realisme omkring det, ville ikke være helt af vejen :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det der er med Hannah er at.... Jeg synes på SÅ mange punkter at det er tydeligt at hun virkelig forsøger.. Altså hvis man ser hende i forhold til Malou Stella f.eks. som ikke egentlig viser interesse eller omtanke overfor sit barn, så virker det virkelig som om at Hannah forsøger at gøre sit bedste og forbedre sig; Men hun har aldrig selv oplevet hvordan en normal og sund opvækst er, så hvordan skal hun dog kunne give den til sit barn?

 

I mine øjne så er Hannah for længst blevet tabt af de sociale myndigheder... De skulle fra day one have støttet op om hende, og have haft en pædagog hos hende hver dag f.eks... Jeg tror Hannah, med meget hjælp, har potentialet til at være en god mor, og jeg tror vigtigst af alt, at hun oprigtigt gerne VIL.

 

Men det er der hvor man må sige "Nogen gange er ens bedste bare ikke godt nok"... Havde Hannah dog bare været så heldig som Malou Stella og haft en mor der kunne have gået ind og hjulpet... Og måske tager jeg fejl.. Men ærligt så tror jeg altså at Tina har taget mere skade en Hannahs pige.. Jeg mener mange af de ting Hannah har fået huk for er de samme som Malou Stella egentlig gør... Malou Stella gør det bare endnu mere, fordi hun har en mor der tager over...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det der er med Hannah er at.... Jeg synes på SÅ mange punkter at det er tydeligt at hun virkelig forsøger.. Altså hvis man ser hende i forhold til Malou Stella f.eks. som ikke egentlig viser interesse eller omtanke overfor sit barn, så virker det virkelig som om at Hannah forsøger at gøre sit bedste og forbedre sig; Men hun har aldrig selv oplevet hvordan en normal og sund opvækst er, så hvordan skal hun dog kunne give den til sit barn?

 

I mine øjne så er Hannah for længst blevet tabt af de sociale myndigheder... De skulle fra day one have støttet op om hende, og have haft en pædagog hos hende hver dag f.eks... Jeg tror Hannah, med meget hjælp, har potentialet til at være en god mor, og jeg tror vigtigst af alt, at hun oprigtigt gerne VIL.

 

Men det er der hvor man må sige "Nogen gange er ens bedste bare ikke godt nok"... Havde Hannah dog bare været så heldig som Malou Stella og haft en mor der kunne have gået ind og hjulpet... Og måske tager jeg fejl.. Men ærligt så tror jeg altså at Tina har taget mere skade en Hannahs pige.. Jeg mener mange af de ting Hannah har fået huk for er de samme som Malou Stella egentlig gør... Malou Stella gør det bare endnu mere, fordi hun har en mor der tager over...

 

hun boede på mor-barn-hjem ret længe, såvidt jeg husker?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...