Hop til indhold

DUM


AnjaCS
 Share

Recommended Posts

Det var også mit indtryk at hun blev fjernet grundet deres iq.

 

Jeg synes et godt eksempel er at de aflyser deres ferie, da de finder ud af at hun er lille "hvis nu der sker noget". Så har man altså helt styr på sine prioriteringer synes jeg. Selvom man måske ikke er så klog..

 

Ja, og de havde jo alt udstyr, og de var rigtig fokuserede paa at kunne klare tingene selv... Og det eneste jeg kan se der er et problem er at Lia kan faa problemer i skolen i forhold til lektiehjaelp... Men det findes der jo bare saa mange loesninger paa at det slet ikke er grund nok til at fjerne et barn... (Og NL er jo ved at tage sin uddannelse nu, eller faerdiggoere folkeskolen, og Bent er jo lige blevet faerdig, saa helt dumme er de jo heller ikke).

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 1,1k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg er simpelthen ikke enig i det med at NL og Bent får barnet hjem. Det kan godt være at de har lysten, men de er virkelig ikke skarpe. Og det barn vokser selv op og bliver lige sådan. Undskyld, men jeg tror at barnet ville have en bedre chance et andet sted. Ikke optimalt, men bedre!

 

 

Jeg tror også at barnet vil opvokse langt bedre i en plejefamilie. Det skal der ikke herske nogen tvivl om. Men jeg synes det er forkert at de mister barnet, blot fordi det vil vokse op og måske ikke blive så inteligent som havde det vokset op et andet sted...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror også at barnet vil opvokse langt bedre i en plejefamilie. Det skal der ikke herske nogen tvivl om. Men jeg synes det er forkert at de mister barnet, blot fordi det vil vokse op og måske ikke blive så inteligent som havde det vokset op et andet sted...

 

Enig! Men synes bare ikke at det er til barnets bedste:(

 

 

Tilgengæld er Amanda Sisse vildt sjov:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Jeg kan i øvrigt ikke huske om har været nævnt, men Natascha Linea og Bent (var det ikke det?) vandt jo anke-sagen og får Lia hjem igen.

Det er jeg altså glad for.

 

Jeg synes helt klart de gør deres bedste og jeg fik et indtryk af to unge mennesker som forsøgte at forberede sig rigtigt godt på deres nye liv og gøre alt det bedste. De skal måske have lidt ekstra støtte, og ingen af dem vinder nok en nobel-pris, men jeg tror klart de har hjertet på rette sted. Og de gør meget tydeligt deres bedste.

 

Jeg forstod slet slet ikke begrundelsen for anbringelsen i første omgang.

Ej er det rigtigt! åh det varmer virkelig mit hjerte. Sidder uge efter uge og er trist over det de går igennem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej, tak ellers Anne. Min datter ville da helt sikkert også have bedre chancer i en anden familie, hverken Martin eller jeg har en uddannelse, men jeg tror nu alligevel jeg vælger at beholde hende selv :lol:

 

Jeg synes at erindre at jeg har været meget specifik med navn und alles?? Sorry, men det er min mening at barnet vil have bedre chancer i livet i en stabil familie. Faren er sød til at hjælpe, og NL og Bent er givetvis kærlige forældre. Men social arv kan man ikke løbe fra.

 

 

Og jeg har meget værre holdninger på andre områder:oops: Men de kommer ikke nødvendigvis DUM til skade....

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvor er det i synes at NL og Bent adskiller sig frygtelig meget fra NN? For med NN er der jo udbredt enighed om at det er det rigtige....

 

det kan jeg ikke kommentere på, jeg ser jo af gode grunde slet ikke programmet. Det var bare den kommentar med at barnet ville have bedre af at vokse op hos mere intelligente mennesker, jeg ikke kunne lade ligge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvor er det i synes at NL og Bent adskiller sig frygtelig meget fra NN? For med NN er der jo udbredt enighed om at det er det rigtige....

 

I mine øjne virker NN som om hun har psykiske problemer, og hun virker psykisk ustabil.... Det synes jeg faktisk ikke NL og Bent virker som om de er... De virker bare lidt umodne og med lav IQ.... Jeg synes ikke at nogen af NL/Bents handlinger har udvist at det ville skade barnet, det synes jeg derimod at nogen af de ting og handlinger NN har gjort, kunne tyde på....

 

Bare se hvordan NL/Bent stille og roligt, forklare hvorfor barnet skal fjernes, og om at det er kommunens beslutning. NNs reaktion var at ville smadre ruder, ridse biler osv. Hun lavede trusler om vold osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Noget der undre mig er hvor utrolig lidt tid forældrene har med deres tvangsfjernede børn. Altså jeg mener HVOR meget skade kan de lige nå at lave på deres barn, blot fordi de måske besøger dem 2 gange om ugen i et par timer under opsyn ? En af mine bekendte har et barn i pleje, moren er hverken voldelig, sindsyg eller dopet af stoffer eller druk og alligevel har kommunen bestemt at moren kun må se sønnen 2 timer hver tredje lørdag. Det forekommer mig helt gak gak.

Link til indlæg
Del på andre sites

Noget der undre mig er hvor utrolig lidt tid forældrene har med deres tvangsfjernede børn. Altså jeg mener HVOR meget skade kan de lige nå at lave på deres barn, blot fordi de måske besøger dem 2 gange om ugen i et par timer under opsyn ? En af mine bekendte har et barn i pleje, moren er hverken voldelig, sindsyg eller dopet af stoffer eller druk og alligevel har kommunen bestemt at moren kun må se sønnen 2 timer hver tredje lørdag. Det forekommer mig helt gak gak.

 

Det er også vildt.... Jeg synes der burde være mere forsøg på uddannelse af de kommende forældre.... F.eks. NL der selv siger hun gerne ville have kunne bo hos plejefamilien, og de så kunne se hun kunne passe barnet.... Og det synes jeg faktisk burde være en fin løsning... Barnet vil stadig være overvåget og sikret en god opvækst og behandling....

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er også vildt.... Jeg synes der burde være mere forsøg på uddannelse af de kommende forældre.... F.eks. NL der selv siger hun gerne ville have kunne bo hos plejefamilien, og de så kunne se hun kunne passe barnet.... Og det synes jeg faktisk burde være en fin løsning... Barnet vil stadig være overvåget og sikret en god opvækst og behandling....

 

Ja man kan undre sig. Tænker nogen gange at burde give folk en chance,feks på et hjem hvor de kan bo og være under opsyn af pædagoger. Forstår ikke NL ikke fik den chance. Ligesom, årh hvad var det de hed, Dea ? Med deres datter Rosa.

 

NN burde også få mere hjælp i mine øjne. Hun elsker jo sin søn højt og er ikke ude på at skade ham. Man kan sige meget om hende, men i mine øjne er hun en ung kvinde der lider rigtig meget under at hendes søn er fjernet. Jeg tror nemlig ikke hun egentlig helt forstår hvorfor og det må være rigtig svært ikke selv at vide hvorfor og dermed have chance for at kunne se det og ændre på det. Desværre sker det jo også nogen gange at en kommune simpelthen laver fatale fejl, det må man ikke glemme. NN græder i næsten hvert afsnit. Tænker hun har en depression og har det rigtig dårligt og meget meget svært. Hun burde virkelig få noget mere hjælp.:(

 

Så tænker jeg på Malou stella, hvorfor var der ingen der greb ind der ?I mine øjne led Tino ganske meget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men lige med Dea Louise og Rasmus, de var jo bare.. Altså de formåede ikke at prioritere deres barn, de levede som svin, de forvaltede ikke deres penge så de havde råd til barnet osv. osv. Udfra hvad man så formåede de ikke en "simpel" ting som ikke at leve i en svinesti og de forstod ikke at det handlede om at de ikke kunne varetage Rosas behov, fremfor deres egne.

 

Malou Stellas Tino bløder mit hjerte også for! Tør slet ikke gisne om hvordan hans liv ville være, hvis ikke han havde sin mormor :cry:

 

 

Enig... Kan egentlig godt forstå Rosa blev fjernet, for forældrene havde jo ikke et ordentlig hjem barnet kunne komme hjem til.... Selvom de forsøgte (og det gjorde de virkelig) så var det bare ikke godt nok desværre....

 

Tino ville også have været fjernet, hvis ikke Malou Stella havde boet hos sin mor det meste af tiden.... Malou Stella kunne (kan?) jo på ingen måde sætte sine egne behov til side og priotere Tinos...

Link til indlæg
Del på andre sites

Som jeg forstår det, kan NN ikke føle empati pga en eller anden psykisk lidelse. Hun kan ikke sætte egne behov sidst og barnets først. Det evner NL og Bent.

 

Hun har jo ingen diagnose, så det er baseret på kommunens vurdering (og Ankestyrelsen og retten....).

 

Men jeg håber da at jeg tager fejl med NL og Bent.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...