Hop til indhold

DUM


AnjaCS
 Share

Recommended Posts

Det er også min opfattelse at nn er decideret afstumpet. At hun fejler noget oppe i sit hoved og aldrig rigtigt vil kunne tage sig af sit barn.

 

 

 

Og så forstår jeg bare ikke hvordan folk altid kan sige "godt Tino har mor Britta". Jeg synes at Britta er lige så slem og den måde de taler til hinanden på. Jeg har aldrig set et afsnit med de to, hvor jeg ikke har haft lyst til at give Tino et stort stort kram. Mor og mormor står og sviner hinanden til og råber og den søde lille dreng sidder bare der - helt stille, med en sut han er alt for gammel til og de mest triste øjne i hele verden...

 

 

 

Jeg er i øvrigt også af den overbevisning at unge som nl og Bent burde tilbydes et ophold på et hjem hvor de kan støttes i rollen og vurderes af professionelle.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 1,1k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gæst Chili Con Caia
Det er også min opfattelse at nn er decideret afstumpet. At hun fejler noget oppe i sit hoved og aldrig rigtigt vil kunne tage sig af sit barn.

 

 

 

Og så forstår jeg bare ikke hvordan folk altid kan sige "godt Tino har mor Britta". Jeg synes at Britta er lige så slem og den måde de taler til hinanden på. Jeg har aldrig set et afsnit med de to, hvor jeg ikke har haft lyst til at give Tino et stort stort kram. Mor og mormor står og sviner hinanden til og råber og den søde lille dreng sidder bare der - helt stille, med en sut han er alt for gammel til og de mest triste øjne i hele verden...

 

 

 

Jeg er i øvrigt også af den overbevisning at unge som nl og Bent burde tilbydes et ophold på et hjem hvor de kan støttes i rollen og vurderes af professionelle.

 

Synes også at NL og Bent bør få et tilbud ala det su nævner...

 

Enig med dig i forhold til Mor og Mormor/Tino. Så lige en kort sekvens i går af et gammelt afsnit hvor Stella skal flyve. Den dreng så trist og helt mut ud. Jeg tror dog at det kunne gå endnu mere galt hvis mormor ikke havde været der så meget trods alt.

 

NN er bare for viderkommende... Jeg blev helt dårlig af at se hende på tv igår...

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes også at NL og Bent bør få et tilbud ala det su nævner...

 

Enig med dig i forhold til Mor og Mormor/Tino. Så lige en kort sekvens i går af et gammelt afsnit hvor Stella skal flyve. Den dreng så trist og helt mut ud. Jeg tror dog at det kunne gå endnu mere galt hvis mormor ikke havde været der så meget trods alt.

 

NN er bare for viderkommende... Jeg blev helt dårlig af at se hende på tv igår...

 

Virkelig for viderekommende! Håber aldrig hun får ham hjem, tør slet ikke tænke på hvordan det ville gå!

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så forstår jeg bare ikke hvordan folk altid kan sige "godt Tino har mor Britta". Jeg synes at Britta er lige så slem og den måde de taler til hinanden på. Jeg har aldrig set et afsnit med de to, hvor jeg ikke har haft lyst til at give Tino et stort stort kram. Mor og mormor står og sviner hinanden til og råber og den søde lille dreng sidder bare der - helt stille, med en sut han er alt for gammel til og de mest triste øjne i hele verden...

 

Jeg tror ikke at det er "godt" for ham. Jeg tror det er grunden til han ikke er blevet fjernet. For Britta har, trods alt, formået at passe barnet, give det mad,, tør ble, aflevere i dagpleje osv. At Tino så er vokset op i et yderst urolig og destruktivt hjem, har flyttet utallige gange i sit korte liv, og aldrig kendt til stabilitet, det virker det ikke til at kommunen tænker over... "Barnet får jo mad", og Britta har da sat sine egne behov efter Tinos (og Malou Stellas), men det betyder jo ikke at hjemmet er et godt hjem at vokse op i.

 

Jeg tror blot at det er Brittas tilstedeværelse der har gjort at kommunen ikke har grebet ind, det betyder ikke at jeg synes at det er okay at kommunen ikke har grebet ind. Jeg tror netop grunden til man (vi/jeg) altid trækker Malou Stella ind når der snakkes om tvangsfjernelse er at de fleste jo nok faktisk mener at Tino BURDE have været tvangsfjernet.

 

Jeg tror faktisk at NN kunne give Remi en lige så god og stabil opvækst(eller mangel på) som Tino har fået.

 

Der hvor Malou Stella bliver grebet af sin mor er at når Malou Stella ikke har kunne varetage sit barns tarv, så har Britta sprunget til og sørget for der blev taget sig af Tino (Og tydeliggjort for barnet at mormoren egentlig ikke GAD).... NN har ikke rigtigt haft den mulighed da hun boede alene. Og det er ikke fordi at Tino har haft det godt, eller ikke har været udsat for omsorgssvigt. Jeg tror bare det er nemmere for kommunen at retfærdiggøre det at Tino, trods alt, havde en der kunne springe ind når hans mor ikke gad ham mere... Det havde Remi ikke... Det er stadig lige tragisk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Som jeg forstår det, kan NN ikke føle empati pga en eller anden psykisk lidelse. Hun kan ikke sætte egne behov sidst og barnets først. Det evner NL og Bent.

 

Jeg mener hellere ikke at NN skal have sin søn hjem, ud fra det vi ser på tv. Men jeg mener hun bør få noget mere hjælp til at få det bedre eller til at få lidt mere samvær med sin søn under opsyn.

 

Jeg kan huske jeg så et afsnit hvor NN skulle passe sine to små brødre og hvor jeg bare sad og tænkte at det var da helt galt den måde hun var på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så lige et kort klip i, godt nok mig og min mor, hvor Malou stella, mor Britta og tino, er i IKEA - der bliver sagt til tino "så flyt dig dog for fanden når det bliver sagt!!!" Og efterfølgende skændes Malou og BrittaBritta. Får så ondt i hjertet på den lille drengs vejene, hver gang jeg ser hvordan de er overfor ham... :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Så lige et kort klip i, godt nok mig og min mor, hvor Malou stella, mor Britta og tino, er i IKEA - der bliver sagt til tino "så flyt dig dog for fanden når det bliver sagt!!!" Og efterfølgende skændes Malou og BrittaBritta. Får så ondt i hjertet på den lille drengs vejene, hver gang jeg ser hvordan de er overfor ham... :(

 

Det er så synd. Jeg forstår slet ikke hvordan man kan tale sådan til et barn (eller dem man holder af).

Men det r jo normen i deres familie. Det er bare så hårdt et sprog de har og det gør mig lidt ondt.

 

Jeg tænker at mor Britta nok ikke har haft jordens fedeste opvækst heller - grønlænder and all.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er så synd. Jeg forstår slet ikke hvordan man kan tale sådan til et barn (eller dem man holder af).

Men det r jo normen i deres familie. Det er bare så hårdt et sprog de har og det gør mig lidt ondt.

 

Jeg tænker at mor Britta nok ikke har haft jordens fedeste opvækst heller - grønlænder and all.

det er i hvert fald en vild måde de generelt taler til hinanden, ja :( kan umuligt være sundt for et barn at vokse op i! Vi kan da også blive trætte i hovedet, når drengene indimellem har dage, hvor man skal sige tingene 3 gange til dem, men kunne aldrig i livet finde på at snakke sådan til dem!! :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er så synd. Jeg forstår slet ikke hvordan man kan tale sådan til et barn (eller dem man holder af).

Men det r jo normen i deres familie. Det er bare så hårdt et sprog de har og det gør mig lidt ondt.

 

Jeg tænker at mor Britta nok ikke har haft jordens fedeste opvækst heller - grønlænder and all.

det er i hvert fald en vild måde de generelt taler til hinanden, ja :( kan umuligt være sundt for et barn at vokse op i! Vi kan da også blive trætte i hovedet, når drengene indimellem har dage, hvor man skal sige tingene 3 gange til dem, men kunne aldrig i livet finde på at snakke sådan til dem!! :shock:

 

Ej, det kunne jeg godt nok heller ikke.

 

Kunne aldrig finde på at snakke sådan til nogen!

 

Kan godt have lidt groft sprog når jeg er sarkastisk, ironisk og generelt joker, men sådan kan man jo ikke tale omkring børn - de forstår det jo ikke. Og ms og b taler bare sådan :-(

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej, det kunne jeg godt nok heller ikke.

 

Kunne aldrig finde på at snakke sådan til nogen!

 

Kan godt have lidt groft sprog når jeg er sarkastisk, ironisk og generelt joker, men sådan kan man jo ikke tale omkring børn - de forstår det jo ikke. Og ms og b taler bare sådan :-(

 

Jeg omgås et par piger der desværre konstant bliver talt sådan til at deres forældre. Særlig den yngste på 9 år går det meget hårdt udover. Det er sætninger som " din forbandede lorteunge, så hør dog efter " eller " du er en møgunge " høre du efter eller er du snotdum eller hvad " osv. Det gør så ondt i mit hjerte at høre på. Fatter ikke man kan tale sådan til sine børn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej, det kunne jeg godt nok heller ikke.

 

Kunne aldrig finde på at snakke sådan til nogen!

 

Kan godt have lidt groft sprog når jeg er sarkastisk, ironisk og generelt joker, men sådan kan man jo ikke tale omkring børn - de forstår det jo ikke. Og ms og b taler bare sådan :-(

 

Jeg omgås et par piger der desværre konstant bliver talt sådan til at deres forældre. Særlig den yngste på 9 år går det meget hårdt udover. Det er sætninger som " din forbandede lorteunge, så hør dog efter " eller " du er en møgunge " høre du efter eller er du snotdum eller hvad " osv. Det gør så ondt i mit hjerte at høre på. Fatter ikke man kan tale sådan til sine børn.

 

Det forstår jeg heller ikke. Ville aldrig kunne tale sådan til en fremmed på gaden og da slet ikke til mit eget barn!

 

Havde også nogle veninder som barn, hvor der blev talt på den måde hjemme hos dem. De havde begge til i nogle ret svage familier, sådan rent socialt, og jeg tænker at det modbydelige sprog ofte følges ad med den sociale arv..

 

Men ja, får bare ondt ind i hjertet når folk taler sådan til deres børn. Jeg syntes selv jeg var lidt hård mod Vito i dag da jeg udbrød "kig lige ned på din mad når du spiser - du hælder det ned af dig selv!"... Men det er jo ingenting sammenlignet med MS og B..

Link til indlæg
Del på andre sites

Normalt kan jeg jo ikke se dum mere fordi jeg ikke har den store tv pakke længere... Nogle dage kan jeg dog godt se kanalen, og meget passende er der hul igennem lige nu, hvor der er dum :-D

 

Hvor må det være forfærdeligt at skulle føde og vide at babyen bliver fjernet kort efter... Puha

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...