Hop til indhold

DUM


AnjaCS
 Share

Recommended Posts

Jeg ved ikke hvad jeg skal mene :vedikke:

 

De siger, at jeg slår ham - - Ude og Hjemme

 

Jeg har svært ved at tro på, at kommunen går så "drastisk" til værks, uden der er hold i sagen, men samtidig så synes, udfra hvad vi har set, at Natacha er en mor der vil Remi det bedste. Måske lige bortset fra at gøre ham til passiv ryger.. Men okay, gode intentioner osv. er jo ikke nok, hvis energien, overskuddet og ressourcerne ikke er der, til at hun kan tage sig af ham.

 

Jeg tror helt bestemt at der må være mere i det end den lille rift...

 

Udfra hvad man har set er hun jo en okay mor... men jeg ville faktisk betegne Hannah som en bedre mor.. Synes Hannah udviser langt mere kærligehed overfor sit barn... Jeg tror Hannahs problem ligger i at hun har en eller anden form for "forstyrrelse" omkring hendes følelser... Hun er ekstremt humørsvingende, og som teenager er det ekstremt svært i et forhold osv.. Og det går udover datteren...

 

Dertil skal det så siges at jeg har ALDRIG kunne snuppe Natacha, jeg synes simpelthen hun fra starten havde helt forkerte forventning til det at blive mor, og hun fra starten modarbejede kommunen...

 

---

 

Med hensyn til tvangsfjernelse og tvangsadoption, så er jeg meget splittet...

 

Jeg synes ikke man skal tvangsbortadoptere børnene, de skal kunne kende deres forældre...

 

Men jeg synes at hvis man får tvangsfjernet et barn, så må kommunen gøre det "for evigt".. Det kan ikke passe at det er i et barns interesse at det bliver gjort opmærksom på at dets forældre ikke har kunne passe det godt nok, og så f.eks. som i Nataschas tilfælde hvor det tages op igen om to år, bliver barnet leveret tilbage 4 år gammel, oplever "tabet" af sine plejeforældre, og som 2årig tabet af sin mor... Han er 4 år gammel og velvidende omkring at der er en grund til han ikke er hos sin mor... At kaste ham frem og tilbage er IKKE gavnligt, det kan man altså ikke bilde mig ind...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 1,1k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

ÅHH jeg fatter ikke i ser det!!!!:stupid:

 

Det er da et af de mest for-dummende programmer på TV i laaaaaaang tid. :D

 

Det er jo ikke til at fatte, at det Danmarks fremtid de avler! Det er et program, jeg viser mine elever, som skræk og advarsel mod teenage-graviditeter og faren ved at droppe ud af skolen uden en eksamen!!!!! :-D

"Sådan ender du, Connie! Medmindre du tager dig sammen og slår jordet ud af hovedet".

 

Men Paradise-pigerne er jo så ikke et hak bedre. '

"Er du nymfo"

"NAAARJ da. Det er da sådan en der sætter ild til ting"

 

:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

yes hun skulle lave en musikvideo, så man så stort set ikke barnet

 

Ja, det er så kikset, altså hallo vågn nu lige lidt op...

 

Og ja synes også de viste lige rigeligt af den skide musikvideo de skulle filme...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke hvad jeg skal mene :vedikke:

 

De siger, at jeg slår ham - - Ude og Hjemme

 

Jeg har svært ved at tro på, at kommunen går så "drastisk" til værks, uden der er hold i sagen, men samtidig så synes, udfra hvad vi har set, at Natacha er en mor der vil Remi det bedste. Måske lige bortset fra at gøre ham til passiv ryger.. Men okay, gode intentioner osv. er jo ikke nok, hvis energien, overskuddet og ressourcerne ikke er der, til at hun kan tage sig af ham.

 

 

Jeg køber ude og hjemme hver onsdag og læste artiklen i går om natacha. Jeg undre mig også.

Ud fra hendes historie lyder det jo helt vanvittig at kommunen går så hårdt til værks, men vi kan ikke vide hvad der sker alt den tid hun ikke bliver filmet. Men men men, jeg synes det er virkelig vigtig at huske at kommunen ikke altid tager de rigtige beslutninger.

 

Jeg har selv været inde i systemet siden jeg var 8 år gammel og det er ufattelig hvad man skal stå model til, hvor mange sagsbehandler man skal have, hvor ofte de glemmer en, hvor meget vrøvl der bliver sagt og trukket tilbage igen, ja ens sag bliver tilmed VÆK, så man skal starte forfra. Nogle gange skal kommunere have udtalelser fra læger, og alle har sikkert prøvet at være inde hos en læge der var arrogant og total har misforstået en, eller tilmed næsten mistænkt en for diverse ting. Jeg havde borelia et halvt år inden det blev opdaget. Det lignede et kæmpe brandsår på mit underben. Det var rigtig slemt til sidst og hele mit ene ben var blå og misfarvet. En læge påstod jeg selv havde slået benet blåt og at jeg havde lavet et brandsår med vilje for at få opmærksomhed. Man tror jo det er løgn. Tænkt hvis den slags stod i min journal og jeg var mor samtidig. Det er sku skræmmende at tænke på. Det stod så rent faktisk i min journal, men da det blev opdaget hvad der virkelig var galt, forlangte jeg at det blev slettet.

 

 

En lang langt ude i min familie fødte en datter som ved fødselen brækkede kravebenet. Dette blev ikke opdaget i første omgang, men da det så blev opdaget, ja så mistænkte man sku moren for at det var hende der havde gjort det.

 

Jamen det er jo vanvid.

 

Så det er ikke sådan at jeg bare læner mig tilbage og tænker " kommunen ved hvad de laver, de handler kun, hvis der virkelig er hold i tingene " øh nej, kommunen laver SÅ mange fejl og rigtig mange alvorlige fejl, men alvorlige konsekvenser for det enkelte menneske.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er så kikset, altså hallo vågn nu lige lidt op...

 

Og ja synes også de viste lige rigeligt af den skide musikvideo de skulle filme...

 

 

Men i bund og grund er mange af udsendelser uden ret meget indhold. De kan bruge et helt afsnit på at ævle om det samme. Feks at Line havde plukveer, det blev jo nok gentaget 20 gange. Andre gange er det en eller anden der skal handle ind, det går hele afsnittet så med, eller en der skal gøre rent.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så fik jeg set genudsendelsen.

Har svært ved at klare Line fra Grenå, men synes godt om Michela. Nogen som ved hvorfor kommunen er efter hende?

Det har ingenting på sig, mødet med kommunen går rigtig godt, og det er bare en lille ting som er blæst op til noget stort - sagsbehandleren lukker sagen med det samme, der er intet at komme efter :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Så kommunen kan bruge en masse tid på at følge op på en sag, der slet ikke har noget på sig? :hmm: Det er jo flot :klap:

 

Ja, det er smart ik? Både forældre som skændes om forældremyndigheden, sur familie, folk man rager uklar med osv..

 

 

Vi er jo alle vindere, når systemet bruges sådan!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er smart ik? Både forældre som skændes om forældremyndigheden, sur familie, folk man rager uklar med osv..

 

 

Vi er jo alle vindere, når systemet bruges sådan!

Ja, det er jo fantastisk... :roll: Det er åndssvagt, at det misbruges sådan... Der må nødvendigvis gå noget tid fra nogen børn, der rent faktisk har brug for det..
Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Jeg fulgte engang med hver eneste gang det var i fjernsynet.. men det er simpelthen blevet for meget for mig.. Så nu ser jeg det ikke længere... men finder i stedet en god film, bog, spiller et spil med ungerne eller nusser/går en tur med Albert i stedet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Godt for dig!

 

Mit svar på dette indlæg var bestemt ikke for at lyde hellig eller bedre end andre. Så jeg håber ikke at dit svar på mit er fordi du føler dig "trådt" på for det var bestemt ikke hensigten med mit svar.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mit svar på dette indlæg var bestemt ikke for at lyde hellig eller bedre end andre. Så jeg håber ikke at dit svar på mit er fordi du føler dig "trådt" på for det var bestemt ikke hensigten med mit svar.

 

Jeg synes også det er godt for dig, og jeg mener det i hvertfald helt oprigtigt! (det tror jeg nu også Tonks gør).

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er skide svært med det skrevne sprog.. man ved aldrig om man kommer til at støde andre fordi de ikke kan se ens memik når man Siger det man nu siger/skriver den man nu skriver... Lige for tiden kan jeg slet ikke samle om, at se fjernsyn.. jeg bliver fuldstænding rastløs og har bare fået nok af alle de der reality programmer, hvor det desværre går ud på, at udstille deltagerne på de mest nedern måder.

 

Jeg ved godt at det er dét der gør, at vi mennesker gider se på det... men altså hvor er der bare nogle tragiske personer med i de programmer, som egentlig hellere skulle have hjælp.. end blive fremstillet som komplet tåber.. og ja, der er da nok nogle af dem, der virkelig ikke har så mange brikker at flytte rundt med... men de får jo heller ikke flere af, at blive vist som tåber på fjernsynet..

 

Selvfølgelig er der heldigvis også nogle "gode" personer med.. og jeg har da også grint med hende Camilla? Der skulle tabe sig.. hun bor vist i Nordjylland.. hun virker skarp og jeg kan godt lide, at DUM også bliver vist fra positive sider og ikke altid som tragiske tilfælde..

 

Jeg ser Medical night om mandagen (Greaces hvide hverden og Private Practice) på kanal 4 - Det er såmænd heller ikke kloge fjernsyn.. men de 2 serier fanger mig.. og så ser jeg X factor om fredagen... men kun når de er nået til de endelige live shows - og dette er fordi jeg ser det med mine unger.

 

Nu hvor vi har fået Albert... jamen så er det hele også bare så nyt og spændende at det bare er SÅ nemt at gå ud end at sætte mig i sofaen.

 

Men altså.. jeg håber virkelig ikke at jeg har trådt nogen over tæerne.. hvis jeg har så beklager jeg.. det var IKKE min mening.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...