Hop til indhold

DUM


AnjaCS
 Share

Recommended Posts

De fleste unge mødre, altså teenagere, klarer sig jo rigtig godt. Det er ikke dem vi ser i fjernsynet.

 

ligesom at nogle voksne kvinder ikke rigtig kan finde ud af det (en 28-årig fra bg fik fjernet to piger for en måneds tid siden).

 

Problemet med Hannah er ikke at hun ikke gør sit bedste, for det gør hun jo. Men det er ikke godt nok. Jeg synes virkelig de har arbejdet på det, og fulgt hende ret tæt, lavet videoer til hende, haft hende på morbarn-hjem og en masse andre ting. Og jo, hun har rykket sig, men har hun rykket sig nok? Det er jo spørgsmålet.

Hun er selv et svigtet barn, og må siges at have taget skade, jeg synes tydeligt man ser at hendes relationer til andre halter rigtig meget, og mimik har hun ikke meget af.

Det der tit kendetegner de som har det svært ved at være forældre, er at de ikke viser særlig mange følelser i ansigtet, og det giver de videre til deres børn, som tager det til sig, og allerede der får svært ved at skabe relationer til andre børn og voksne.

 

Noget der f.eks viser Hannahs dårlige dømmekraft er at hun vælger at blive gravid med en fyr som hun har et kaotisk forhold til, og som tydeligt viser hvor ldit han rummer at være far. Jo han kan lege med Cecilaya, men han har jo ikke gidet at se Jonas i rigtig lang tid!

 

jeg så ikke afsnittet, men selvfølgelig er det skidehårdt at få fjernet sit barn. Jeg er ikke i tvivl om at hun elsker Cecilaya meget højt. Kærlighed er bare ikke altid nok.

 

Og ja, hendes mor har vist været heay misbruger, og har vist nok været indlagt siden Hannah fik aborten, fordi hun fik en blodprop i hjernen.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 1,1k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hvem er Jonas? Som Hannahs kæreste ikke har set?

 

 

Jeg synes stadig at det er frygteligt, er faktisk lidt berørt af det må jeg indrømme.

 

Jonas (det mener jeg han hedder) er Max's søn.

 

Ham og Hannah mødtes jo på morbarn-hjem, hvor han var med en anden mor, men tog hjem med Hannah.

 

han så Jonas lidt, det første års tid, men det blev hurtigt mindre og mindre fordi det var så besværligt, så gad han ikke mere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan hun ikke gøre for. Hun har en eller anden sygdom og har haft flere blodpropper i hjernen. Så jeg tror simpelthen hun har hjerneskade. Hun har vist ikke ret lang tid tilbage at leve i.

 

Hun skulle vist reelt set have været død for længe siden, jeg syntes jeg kan huske at hannah på tidspunkt, enten da hun var gravid eller da Cecilaya var helt lille bitte, sagde at hendes mor egentlig havde fået en "dødsdom" og at hun i følge den burde være død allerede for halvandet år siden, på det tidspunkt, og nu kan man jo så ligge 2-2½ år ekstra oven i..

 

Men ja, hun ser squ godt nok ikke for frisk ud, men det kan hun jo ikke gøre for.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ang. Jonas, så ville Maks jo have forældremyndigheden, så han kunne komme i en plejefamilie, da han ikke mente at moderen kunne varetage hans behov. Jeg kan dog ikke huske hvordan det gik, om vi overhovedet har hørt det, men det kan jo sagtens tænkes, at han ikke har særlig meget samvær med sin søn. Og/eller at SandTv har valgt, at det ikke er dér fokus skal ligge.

 

 

Og så havde jeg også ufattelig ondt af Hannah i går. Uanset hvad grunden er til tvangsfjernelsen (medmindre hun direkte har mishandlet Cecilya, det virker det dog ikke til). Jeg synes det er så synd for den pige, hun vil jo tydeligvis gerne sin datter og have det godt, men der er ingen der støtter hende og hjælper hende på vej :cry:

 

Han har sagt i et program at han ikke ser jonas, fordi "det er for besværligt".. og sååå gammel var Jonas slet ikke på det tidspunkt..

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej det troede jeg ikke hun havde :( .

 

Så har jeg ondt af hende :(

 

Det er helt vildt synd! Jeg tror i bund og grund at de er en god familie, der bare har det rigtig svært. Og Hanna vil jo vildt gerne gøre det bedste - hun har bare ikke den fornødne viden eller de nødvendige ressourcer. Og ingen hjælp i sin mor, desværre. Jeg synes det er rigtig ærgerligt, at kommunen ikke har været bedre til at støtte hende i stedet for at gøre det til en kamp :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Spørgsmålet er så hvor god en familie de er, når det har været nødvendigt at anbringe datteren uden for hjemmet, i en stor del af hendes liv?

 

Jo, kærligheden er der. Men den kan ikke stå alene.

 

Selvfølgelig er det skidesynd for de kvinder der får fjernet deres børn, for det er ikke spor sjovt, og vil altid føles skideuretfærdigt.

Men. Råber vi ikke altid op, når børnene ikke fjernes?

 

Hvis lille pige er Cecilaya?

Link til indlæg
Del på andre sites

Spørgsmålet er så hvor god en familie de er, når det har været nødvendigt at anbringe datteren uden for hjemmet, i en stor del af hendes liv?

 

Jo, kærligheden er der. Men den kan ikke stå alene.

 

Selvfølgelig er det skidesynd for de kvinder der får fjernet deres børn, for det er ikke spor sjovt, og vil altid føles skideuretfærdigt.

Men. Råber vi ikke altid op, når børnene ikke fjernes?

 

Hvis lille pige er Cecilaya?

 

Jeg synes (udfra den sparsomme viden man får fra programmet) at Hanna har gjort en indsats, men hun har samtidig haft det enormt svært og har haft brug for hjælp. Der er andre hvor jeg opfatter det som langt mere berettiget, at børnene fjernes. Eksempelvis det par der fik fjernet barnet lige efter fødslen (kan ikke huske deres navn).

Remee (aner ikke hvordan det staves) er da i øvrigt også blevet tvangsfjernet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes (udfra den sparsomme viden man får fra programmet) at Hanna har gjort en indsats, men hun har samtidig haft det enormt svært og har haft brug for hjælp. Der er andre hvor jeg opfatter det som langt mere berettiget, at børnene fjernes. Eksempelvis det par der fik fjernet barnet lige efter fødslen (kan ikke huske deres navn).

Remee (aner ikke hvordan det staves) er da i øvrigt også blevet tvangsfjernet.

 

Jeg synes også at Hannah har prøvet, men jeg synes ikke hun har prøvet nok.

De ting der har været og de mulighed som har været afprøvet, skulle helst køre på hendes præmisser, og i sådan en situation tror jeg man bør arbejde 100% med kommunen.

 

jeg anfægter slet ikke at hun elsker sin datter, for det tror jeg bestemt hun gør! Jeg synes bare overhovedet ikke hun er blevet mere moden de sidste tre år, og hendes datter har brug for en voksen som mor, og ikke et barn.

 

Jeg har virkelig en tiltro til at vi i Danmark ikke fjerner børn bare for at gøre det, men fordi at deres forældre ikke kan finde ud af at varetage deres interesser.

 

Måske hun forbedrer sig efter denne omgang, og fatter alvoren, og lærer at tilsidesætte sig selv, og fokusere 100% på sin datters behov. Men måske gør hun ikke.

 

Jeg synes altid tvivlen bør komme børnene til gode, og ikke mødrene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Spørgsmålet er så hvor god en familie de er, når det har været nødvendigt at anbringe datteren uden for hjemmet, i en stor del af hendes liv?

 

Jo, kærligheden er der. Men den kan ikke stå alene.

 

Selvfølgelig er det skidesynd for de kvinder der får fjernet deres børn, for det er ikke spor sjovt, og vil altid føles skideuretfærdigt.

Men. Råber vi ikke altid op, når børnene ikke fjernes?

 

Hvis lille pige er Cecilaya?

 

Jeg synes også at Hannah har prøvet, men jeg synes ikke hun har prøvet nok.

De ting der har været og de mulighed som har været afprøvet, skulle helst køre på hendes præmisser, og i sådan en situation tror jeg man bør arbejde 100% med kommunen.

 

jeg anfægter slet ikke at hun elsker sin datter, for det tror jeg bestemt hun gør! Jeg synes bare overhovedet ikke hun er blevet mere moden de sidste tre år, og hendes datter har brug for en voksen som mor, og ikke et barn.

 

Jeg har virkelig en tiltro til at vi i Danmark ikke fjerner børn bare for at gøre det, men fordi at deres forældre ikke kan finde ud af at varetage deres interesser.

 

Måske hun forbedrer sig efter denne omgang, og fatter alvoren, og lærer at tilsidesætte sig selv, og fokusere 100% på sin datters behov. Men måske gør hun ikke.

 

Jeg synes altid tvivlen bør komme børnene til gode, og ikke mødrene.

 

Min faetter efterlod en 2aarig soen da han doede, moren til barnet var narkoman... Han blev efterladt alene med sin storebror (paa 7 aar), sammen med deres lillesoester helt fra lillesoesteren var faa uger gammel.. Ansvaret laa hos en 7 aarig... Han skiftede ble osv... Alligevel blev ingen af dem fjernet... Da min faetters soen var 4-5 aar gammel efterlod moren ham klokken 3 om natten hos min moster (hans bedstemor), og det er to aar siden nu... Ingen har hoert fra hende i de to aar... Det tog over et halvt aar foer min moster kunne faa nogle rettigheder... De fik at vide det stod dem frit for at aflevere ham og lade ham komme i plejefamilie eller paa boernehjem, men det ville de selvfoelgelig ikke... De kunne intet goere, f.eks. maette de aflyse deres ferie fordi de ikke maette lave et pas til ham..

 

Hans storebror var i TV omkring det, netop fordi sagen var saa grotesk og kommunen ikke havde grebet ind foer... Desvaerre havde hun flyttet frem og tilbage imellem to kommuner, saa ingen havde gjort noget, de havde bare sendt sagen frem og tilbage...

 

Jeg synes man skal saette en graense... Dem som oensker at vaere gode foraeldre, og virkelig forsoeger, og dem som intet goer...

 

Saadan en som Natasja Nikita var i mine oejne en elendig mor i forhold til Hannah f.eks.. Men jeg synes ogsaa at det har vaeret tydeligt fra starten at Hannahs problemer har stammet fra hendes mangel paa social forstaaelse, og viden omkring hvad en familie er... Hun har ingen anelse om hvad hun laver, og maaske hun kunne have taklet tingene bedre tiden igennem, men man kan jo heller ikke bebrejde hende, hun har trods alt problemer med hjernen, og det har vaeret undersoegt, hun har endda papirer paa at hun har problemer med at styrer sit temperament pga. problemer i hjernen, saa der burde jo tages hensyn fra kommunens side... Men det er der ikke rigtig blevet...

 

Jeg synes hun virkelig gjorde en kaempe forbedring i det sidste aars tid, hun begyndte at samarbejde med plejefamilie osv... Sidst men ikke mindst, var hun naaet saa langt at hun indsaa pga. aborten at hun ikke magtede pigen og det var bedst hun var i pleje laengere tid end normalt.. Jeg synes det er synd man straffer Hannah, for at udviser str omsorgsfuldhed overfor sit barn...

 

Det er klart man skal gripe hurtigt ind, og i mange sager har de vaeret alt for langsomme.. Men i nogen sager er de i mine oejne og enten slet ikke at spore, eller kun halvhjertet for saa at tage barnet efter et par aar, med samme grunde de kom med fra starten.. Og saa kunne de lige saa godt have taget barnet foerst som sidst.. F.eks. i Hannahs tilfaelde!!! Deres grunde til at tage hende er jo de samme som da Hannah foedte, hvorfor vendte SAA lang tid med at konstatere at intet har aendret sig hvis de har den holdning?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vel fordi de har givet hende den chance, som mange efterlyser.

 

Vi taler her om et barn, et helt liv, som bestemmes ud fra hvordan hendes mor er.

Så er der ingen undskyldning. Der er forklaringer og årsager for hvorfor Hannah ikke magter opgaven, men uanset om hun har verdens bedste grund, er det ikke nok til at retfærddigøre at den lille smukke pige skal forsømmes, og selv vokse op med manglende social forståelse, og måske selv ende i samme situation om 15 år. Det skal jo stoppes et sted, og måske kan Cecilaya få et bedre og tryggere liv, end hendes mor har haft.

 

Er det ikke det vigtigste? Jeg synes at alt for mange fokuserer på Hannah, når det er datteren vi her bør se på.

Link til indlæg
Del på andre sites

og man skal huske at det at fjerne et barn ikke er en STRAF til moreren det er et forsøg på at hjælpe BARNET!

Så at tale om at det er synd eller uretfærdigt er slet ikke relevant i mine øjne! det er ikke nok at mor forsøger, hvis det ikke lykkes så skal barnet hjælpes uanset om man syntes det er "synd" for moren at barnet bliver fjernet!

Link til indlæg
Del på andre sites

og man skal huske at det at fjerne et barn ikke er en STRAF til moreren det er et forsøg på at hjælpe BARNET!

Så at tale om at det er synd eller uretfærdigt er slet ikke relevant i mine øjne! det er ikke nok at mor forsøger, hvis det ikke lykkes så skal barnet hjælpes uanset om man syntes det er "synd" for moren at barnet bliver fjernet!

 

Præcis!

 

det er jo en svært beslutning, og de har været længe om det, nok netop fordi de egentlig også ser Hannah som et barn, som skal hjælpes. Men hun kommer bare ikke først her.

Forældrene er ALTID dem der kommer sidst, og det er essensen af det hele, det vigtigste ved at være nogens mor eller far.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vel fordi de har givet hende den chance, som mange efterlyser.

 

Vi taler her om et barn, et helt liv, som bestemmes ud fra hvordan hendes mor er.

Så er der ingen undskyldning. Der er forklaringer og årsager for hvorfor Hannah ikke magter opgaven, men uanset om hun har verdens bedste grund, er det ikke nok til at retfærddigøre at den lille smukke pige skal forsømmes, og selv vokse op med manglende social forståelse, og måske selv ende i samme situation om 15 år. Det skal jo stoppes et sted, og måske kan Cecilaya få et bedre og tryggere liv, end hendes mor har haft.

 

Er det ikke det vigtigste? Jeg synes at alt for mange fokuserer på Hannah, når det er datteren vi her bør se på.

 

Jeg tror bare det er fordi jeg ikke kan se hvad det er Hannah goer SAA galt... Jeg kan virkelig ikke se det, men igen maaske lyver TV... Vi kan ikke vide hvad der er bagved jo...

 

Jeg synes bare naar man sammenligner pigen med andre boern, saa virker hun udadvendt og glad... En af grundene kommunen brugte til at paapege at Hannah var en daarlig mor var at pigen ikke altid havde rent toej paa og ikke fik aftensmad paa et fast tidspunkt... Og det er en af de ting hvor jeg taenker... Det kunne da vaere vaerre?

 

Hvis du f.eks. kan huske Christina og Peter, deres barn oplevede da en langt vaerre barndom, og der var ingen der greb ind... Hannah har trods alt altid haft et nogenlunde rent hjem, og pigen har da trods alt, de gange man har set det, faaet sit mad ved et spisebord imens Hannah har fodret det... Ikke som Christina og Peter fodret barnet med fast food ved et sofabord, imens de saa TV...

 

Saa jeg tror bare min forundring er at der ikke er en eller anden form for... Graense... Jeg tror der findes mange boern i Danmark som har det vaerre end Hannahs pige havde det... Du har selvfoelgelig helt ret i at det per defination betyder ikke at Hannahs pige havde det godt... Og bare fordi Hannah goer en forbedring betyder det stadig ikke at det er godt nok... Jeg mener bare i Hannahs tilfaelde skulle man maaske i stedet for have taget barnet for laenge siden, i stedet for at blive ved at give chancer til Hannah, som tydeligvis ikke har haft nogen mulighed for at forbedre sig paa de punkter kommunen har ville have hun skulle (Fordi hun ikke har haft en familie som kan stoette hende f.eks.)...

Link til indlæg
Del på andre sites

Præcis!

 

det er jo en svært beslutning, og de har været længe om det, nok netop fordi de egentlig også ser Hannah som et barn, som skal hjælpes. Men hun kommer bare ikke først her.

Forældrene er ALTID dem der kommer sidst, og det er essensen af det hele, det vigtigste ved at være nogens mor eller far.

 

Jamen selvfoelgelig er det det!

 

Men kommunen maa jo ogsaa kunne se paa Hannah, og ligesom ligge to og to sammen, at naar hun efter 6 mdr. har bevist at det de oensker er hun ikke i stand til, at saa sige de at saa stopper det!

 

Min uforstaaelse overfor sagen er at kommunen i saa lang tid har forsoegt forgaeves at fjerne barnet, og foerst nu bliver det gjort, men helt de samme argumenter som fra starten... (Ja okay nu fik de lige smidt ind i det at hun fik en abort og gik lidt ned psykisk, og DET synes jeg er en lorte begrundelse, for hvem ville ikke det!)

 

Saa hele min pointe er skam bare at de BURDE fjerne barnet hurtigere, naar de et eller andet sted ved at det sgu nok ender saadan alligevel... Det er at gamble med barnet, og hvis de reelt har lysten til at smide alt efter det at faa det til at fungere hos moren, saa er det en super loesning, men med Hannah var det fra starten svaert at samarbejde med hende, saa hvorfor ikke gaa allin og tage barnet foerst som sidst?

 

Jeg forstaar ikke de blev ved og ved at give hende chancer, for i sidste ende at fjerne barnet med samme begrundelse som fra starten.. I mine oejne svarer det til at lade staa til.. De har vidst fra starten at Hannah havde de problemer, saa skulle pigen have vaeret fjernet allerede fra ganske tidligt... Saa ja... Hvorfor har de ventet...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror bare det er fordi jeg ikke kan se hvad det er Hannah goer SAA galt... Jeg kan virkelig ikke se det, men igen maaske lyver TV... Vi kan ikke vide hvad der er bagved jo...

 

Jeg synes bare naar man sammenligner pigen med andre boern, saa virker hun udadvendt og glad... En af grundene kommunen brugte til at paapege at Hannah var en daarlig mor var at pigen ikke altid havde rent toej paa og ikke fik aftensmad paa et fast tidspunkt... Og det er en af de ting hvor jeg taenker... Det kunne da vaere vaerre?

 

Hvis du f.eks. kan huske Christina og Peter, deres barn oplevede da en langt vaerre barndom, og der var ingen der greb ind... Hannah har trods alt altid haft et nogenlunde rent hjem, og pigen har da trods alt, de gange man har set det, faaet sit mad ved et spisebord imens Hannah har fodret det... Ikke som Christina og Peter fodret barnet med fast food ved et sofabord, imens de saa TV...

 

Saa jeg tror bare min forundring er at der ikke er en eller anden form for... Graense... Jeg tror der findes mange boern i Danmark som har det vaerre end Hannahs pige havde det... Du har selvfoelgelig helt ret i at det per defination betyder ikke at Hannahs pige havde det godt... Og bare fordi Hannah goer en forbedring betyder det stadig ikke at det er godt nok... Jeg mener bare i Hannahs tilfaelde skulle man maaske i stedet for have taget barnet for laenge siden, i stedet for at blive ved at give chancer til Hannah, som tydeligvis ikke har haft nogen mulighed for at forbedre sig paa de punkter kommunen har ville have hun skulle (Fordi hun ikke har haft en familie som kan stoette hende f.eks.)...

 

Jeg synes det virker lidt som om du går efter laveste fællesnævner?

Som om at du mener det er i orden at Hannah svigter sit barn, fordi andre har fået lov at svigte deres?

 

Peter og Christinas søn Lukas, blev fulgt rigtig tæt. De var til flere møder, og de efterfulgte de retningslinier der blev fremsat.

De forsøgte at ændre på kosten, han fik eget værelse, de købte en stol der kunne bruges på to måder, så han kunne sidde ordentligt ved bordet og spise, omend det var sofabordet. De forsøgte altså, og de gjorde som de blev bedt om.

Og lukas virkede nu til at være i bedre trivsel end Cecilaya, hvis du spørger mig.

 

Og du har kun kommunens udlægnign fra Hannah, for kommunen må jo ikke udtale sig om en sag. det er de forhindret i.

 

Men de fleste små børn har desperat brug for struktur og en fast hverdag, med rutiner som f.eks indebærer at maden bliver serveret på et nogenlunde fast tidsrum hver dag, og at man står op og går i seng samme tid hver dag, og efterlever en fast rutine.

Og kommunen fjerner ikke børn fordi de har snavset tøj, men viser de mistrivsel, samtidig med at tøjet altid er snavset, også fra morgenstunden af, er det jo pludselig en del af et større billede, som giver indtryk af et barn som ikke trives i hjemmet.

 

og man skal også huske at aflastningsfamilien her spiller en rolle. De kender jo Cecilaya og kan udtale sig meget klart om hvordan hun fungerer, ligesom DP-moderen kan.

 

Der er jo indhentet mange udtalelser og Hannah ahr gennemgået en paragraf 50 som har fundet hende uegnet til at være forældre.

Man starter ikke bare en sag op for at fjerne et barn, og mange mennesker skal være enige om at det er det eneste rigtige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det virker lidt som om du går efter laveste fællesnævner?

Som om at du mener det er i orden at Hannah svigter sit barn, fordi andre har fået lov at svigte deres?

 

Peter og Christinas søn Lukas, blev fulgt rigtig tæt. De var til flere møder, og de efterfulgte de retningslinier der blev fremsat.

De forsøgte at ændre på kosten, han fik eget værelse, de købte en stol der kunne bruges på to måder, så han kunne sidde ordentligt ved bordet og spise, omend det var sofabordet. De forsøgte altså, og de gjorde som de blev bedt om.

Og lukas virkede nu til at være i bedre trivsel end Cecilaya, hvis du spørger mig.

 

Og du har kun kommunens udlægnign fra Hannah, for kommunen må jo ikke udtale sig om en sag. det er de forhindret i.

 

Men de fleste små børn har desperat brug for struktur og en fast hverdag, med rutiner som f.eks indebærer at maden bliver serveret på et nogenlunde fast tidsrum hver dag, og at man står op og går i seng samme tid hver dag, og efterlever en fast rutine.

Og kommunen fjerner ikke børn fordi de har snavset tøj, men viser de mistrivsel, samtidig med at tøjet altid er snavset, også fra morgenstunden af, er det jo pludselig en del af et større billede, som giver indtryk af et barn som ikke trives i hjemmet.

 

og man skal også huske at aflastningsfamilien her spiller en rolle. De kender jo Cecilaya og kan udtale sig meget klart om hvordan hun fungerer, ligesom DP-moderen kan.

 

Der er jo indhentet mange udtalelser og Hannah ahr gennemgået en paragraf 50 som har fundet hende uegnet til at være forældre.

Man starter ikke bare en sag op for at fjerne et barn, og mange mennesker skal være enige om at det er det eneste rigtige.

 

Jamen jeg er helt enig med dig!

 

Og jeg siger skam ikke det er okay at Hannah svigter sit barn, fordi andre får lov.... Jeg siger bare at det ikke fungere retfærdigt!

 

Men det handler jo heller ikke om retfærdighed, men om børnene... Jeg ville bare ønske at kommunen havde en kortere snor, og større mulighed for at gribe ind, så der blev grebet ind hurtigere og oftere!!!

 

(Min pointe er at de fjerner Hannahs pige på helt samme grundlag som fra starten... Det barn BURDE jo havde været fjernet for længe siden, Hannah fik en masse chancer og hun HAR forbedret sig, bare ikke godt nok... Det er skide synd for hende at de giver hende håb, i en sag der er håbløs... Det er det som gør ondt på mig, jeg tror Hannah kunne have været sparet for meget bekymring hvis de havde trumfet igennem da barnet var 6-7 mdr. og sagt "Det går ikke det her", og fundet en løsning hvor pigen var hos plejefamilien, og når hun var gammel og stabil nok kunne komme på besøg hos sin mor i X antal dage.. Det tror jeg havde været langt bedre for alle parter i sagen! Og det er faktisk det der gør mig trist... At det virker som mangel på indsats at mange børn ikke bliver fjernet hurtigere..

 

Hvis du f.eks. ser på Dea Louise som fik fjernet sit barn da barnet var nyfødt, så KAN det jo lade sig gøre at rykke ind hurtigt; Og ærligt så tror jeg Dea Louise ville have været lige så god en mor som Hannah (god... fortabt.. ved ikke hvilket ord jeg skal bruge.. de er jo ikke "gode mødre")...

 

Der hvor min fortvivlelse ligger er altså det virker lidt som et lotteri... Man skal bo i den rigtige(forkerte) kommune, og hvis det ikke går som man vil, så kan man bare flytte... F.eks. som Natasja Nikita gjorde... Der burde være en hårdere grænse... Og mindre tolerance, overall.. Jeg synes det er synd at give sådan en som Hannah en masse muligheder for at forbedre sig, men uanset hvad så har det ALDRIG været nogen overraskelse at hun ikke kunne leve op til kravene, og at hun ikke kunne forbedre sig hurtig nok, så det er bare synd at holde det hen... Og det er det jeg synes er forkert...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tudbrølede i øvrigt også da hun fik aborten, selvom jeg bestemt tror det var det rette for hende.

 

Også mig! Synes det var SÅ synd :cry: men flot af hende at indse at det var bedst! Men kameraet burde lige have været slukket derinde, det var privat.

 

 

Vel fordi de har givet hende den chance, som mange efterlyser.

 

Vi taler her om et barn, et helt liv, som bestemmes ud fra hvordan hendes mor er.

Så er der ingen undskyldning. Der er forklaringer og årsager for hvorfor Hannah ikke magter opgaven, men uanset om hun har verdens bedste grund, er det ikke nok til at retfærddigøre at den lille smukke pige skal forsømmes, og selv vokse op med manglende social forståelse, og måske selv ende i samme situation om 15 år. Det skal jo stoppes et sted, og måske kan Cecilaya få et bedre og tryggere liv, end hendes mor har haft.

 

Er det ikke det vigtigste? Jeg synes at alt for mange fokuserer på Hannah, når det er datteren vi her bør se på.

 

Præcis :5up:

 

Det er hér den sociale arv skal brydes!

Link til indlæg
Del på andre sites

Og hendes søn den mest triste og ignorerede dreng jeg længe har set. Mit hjerte bløder for den lille mand.:(

 

Det er næsten ikke til at bære. Heldigvis har sønnen da den stabile og velfungerende mormor at støtte sig op af. Men det er virkelig synd for ham. Skiftende kærester konstant og en noget ustabil mor!

Link til indlæg
Del på andre sites

Og hendes søn den mest triste og ignorerede dreng jeg længe har set. Mit hjerte bløder for den lille mand.:(

 

Same here :( han er altid så mut og stille, bruger stadig sut, siger aldrig noget og hans øjne fortæller alt om hele hans verden. Jeg får våde øjne, blot ved tanken!

 

Det er næsten ikke til at bære. Heldigvis har sønnen da den stabile og velfungerende mormor at støtte sig op af. Men det er virkelig synd for ham. Skiftende kærester konstant og en noget ustabil mor!

 

Bah! Britta er sgu da lige så slem, bare 30 år ældre!!!!

Hvordan er MS måske blevet sådan?

 

Mor Britta og Malou Stella udspyder ren gylle, og står og sviner hinanden til foran den stakkels lille dreng. De er inkonsekvente og elendige rollemodeller.

Jeg bliver så ked af det, helt dybt indeni, hver gang jeg ser stakkels Tino.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...