Hop til indhold

cairn terrier - champion


Gæst cairn
 Share

Recommended Posts

Haha så folk der går højt op i udstilling er ikke fornuftige. Så fik vi da det på plads!:vinken:

 

Jeg står med 3 eksteriørmæssigt meget gode hunde, de er efter eksteriørmæssigt meget gode forældre og har kostet derefter. Min tæve blev parret med en eksteriørmæssigt super god han og har fået et kuld hvor samtlige udstillede har mindst 1 cert, desuden er en af tævehvalpene blevet bir få dage efter hun fyldte 9 måneder. I guder hvor er jeg ufornuftig!:blink:

 

Det kan jeg nu ikke mindes, at jeg har givet udtryk for og da specielt ikke i betragtning af, hvor meget vi selv udstiller vores egen. Jeg kan bare ikke se det fornuftige i, at min - når og hvis - han engang bliver avlsgodkendt kan være dyrere i drift for en tæve-ejer end en hvilken som helst anden han avlsgodkendt hanhund.

 

Beklager, men min og min mands lyst til at udstille vores hund, der indtil nu lover særdeles godt, skal nu ikke betales ved en senere lejlighed af andre. Den slags står naturligvis for vores egen regning...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan jeg nu ikke mindes, at jeg har givet udtryk for og da specielt ikke i betragtning af, hvor meget vi selv udstiller vores egen. Jeg kan bare ikke se det fornuftige i, at min - når og hvis - han engang bliver avlsgodkendt kan være dyrere i drift for en tæve-ejer end en hvilken som helst anden han avlsgodkendt hanhund.

 

Beklager, men min og min mands lyst til at udstille vores hund, der indtil nu lover særdeles godt, skal nu ikke betales ved en senere lejlighed af andre. Den slags står naturligvis for vores egen regning...

 

Men det er vel så også helt fint I ser på det på den måde. Så sætter i så også bare parringsgebyret derefter vel, og lader dem der vil tage højere gebyrer, tage højere gebyrer.

 

 

Der er vel kunder nok til alle så længe ens hund har noget godt avlsmæssigt at byde på. Det er ikke min erfaring at det er prisen der afgør valget af hanhund.

 

Jo måske i nogen tilfælde, men så er det som regel de der har tæver der heller ikke har ret meget at byde ind med selv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men det er vel så også helt fint I ser på det på den måde. Så sætter i så også bare parringsgebyret derefter vel, og lader dem der vil tage højere gebyrer, tage højere gebyrer.

 

 

Der er vel kunder nok til alle så længe ens hund har noget godt avlsmæssigt at byde på. Det er ikke min erfaring at det er prisen der afgør valget af hanhund.

 

Jo måske i nogen tilfælde, men så er det som regel de der har tæver der heller ikke har ret meget at byde ind med selv.

 

Parringsgebyret indenfor "min" race står nogenlunde lige så fast som prisen på en hvalp og det er temmelig steady, så ja. Det bliver selvfølgelig ikke smækket højere op bare fordi vi har en ubændig lyst til at sidde i et udstillingstelt og lappe kaffe, guffe kage og snakke med Gud og hver mand, der popper forbi på visit.

 

Måske er det bare fordi stilen inden for "min" race er en anelse mere afslappet end indenfor andre racer, at vi ikke kan geare os op til at se på pengepungen, når vi ser på hunden...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...