Hop til indhold

Hundebørn vs. menneskebørn


Potemis
 Share

Recommended Posts

Egentlig mest en tråd til dem der har truffet valget.. Og dem der overvejer.. Og alle de andre der har en mening om emnet :D

 

Jeg er 27 og har egentlig altid troet at jeg ville være hurtigt ude med at få børn. Menneskebørn that is..

Men jo mere jeg tænker over det, jo mindre har jeg lyst til at få børn. Jeg arbejder som støttelærer så jeg har MANGE børn omkring mig hver dag, forskellige aldre, både velfungerende og modsat og midt imellem. Og de er da søde, det er de da. Men.. Jeg synes virkelig også bare man hører meget brok fra menneskebørneforældre.

Og hvordan får man tiden? Jeg synes det er rigeligt at stå op for at gå med Cookie om morgenen, hun skal også nusses vågen og have sweater på inden vi går. Og have morgenmad. Og sin farvelkiks. Og en forsikring om at "mor kommer hjem igen, mor kommer altid tilbage til sin Cookie". Når vi kommer hjem, skal hun ud igen, og nusses og mysses og gerne børstes lidt, hun skal have mere mad, sidde i sofaen og putte, inden hun skal ud igen og så have sine piller og så ind i sengen og sove + al den leg med diverse tøjdyr og pivedyr vi når i løbet af dagen.

 

Hvornår pokker får man tid til bleskift, lektiehjælp, "ordentlig og sund aftensmad", badetider, godnatlæsning og trøst efter mareridt og så igen tidligt op, morgenmad, tandbørstning, flyverdragter, skoletasker og huske madpakker?? Og alle de penge der skal bruges på tøj og hest og fodboldkort og pokemon og børnehave?

Vi kan lige få det til at køre rundt, med mine dagpenge og mandens SU.

Nogle gange tænker jeg om det bare er tanken om at være gravid der er lidt magisk for mig. Og det der med at bage boller i weekenden og sådan noget.