Hop til indhold

Marvben - Kogte vs Rå


Gæst LuiseN
 Share

Recommended Posts

Hej Hf'ere :-D

Jeg vil gerne starte en debat om hvorvidt marvben/suppeben skal koges eller gives, til de kære hunde, rå.

Meningerne er mange og derfor ville det være rart med en begrundelse for, hvorfor I enten giver dem rå eller kogt - og hvor lang tid koger I dem evt?

 

Nogen siger at hundene, som vi har idag, ikke kan tåle rå ben (selvfølgelig er det meget individuelt) og kan få dårlig mave, diarre mv. Og andre mener at de ikke bør koges, da de derved splintre nemmere.

 

 

Så kom hid med jeres meninger og erfaringer, og som tidligere nemt, gerne en begrundelse for hvorfor I gør enten det ene eller det andet ;-)

 

Kolde hilsner fra Luise

Link til indlæg
Del på andre sites

Som hvalp ville Smilla kun have marvben kogt, så det fik hun. Hun er ikke særlig destruktiv og er en lille hund og jeg kunne se, der ikke var risiko for splintring. Efter Smilla er blevet voksen, vil hun gerne have dem rå og kan bruge evigheder på at tygge i dem (i forhold til før hvor ''slimklatten'' hurtigt var pillet ud). Så nu får hun dem rå. Eneste ulemper er, at hun aldrig får dem tømt helt nu, så jeg kan 'genbruge' dem med nyt fyld.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dorte, hvorfor giver du din hund rå ben og tør du give kyllingeben, når de kan splintre så nemt?

 

Selvom jeg ikke barfer, følger jeg barf-principperne ved ben = Altid rå. Tilberedte ben kan splintre, det kan rå ben ikke - det gælder også for kylling. Mine to elsker et kyllingelår :mums:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for jeres svar, kan læse at alle jer, som har svaret indtil nu, giver jeres hunde rå ben :-) Og da jeg også går ind for at maden er så naturlig, som muligt. Jeg er ikke nået til barf-fodring endnu, men det skal nok komme, så vil jeg fremover også give min hund rå ben. Og tak for informationen vedr. kyllingebenene. Jeg havde slet ikke tænkt på at man kunne give hundene rå kyllingeben.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for jeres svar, kan læse at alle jer, som har svaret indtil nu, giver jeres hunde rå ben :-) Og da jeg også går ind for at maden er så naturlig, som muligt. Jeg er ikke nået til barf-fodring endnu, men det skal nok komme, så vil jeg fremover også give min hund rå ben. Og tak for informationen vedr. kyllingebenene. Jeg havde slet ikke tænkt på at man kunne give hundene rå kyllingeben.

 

Vidste heller ikke det med kyllingebenene... så kan ham den tykke med 11 tallerne herhjemme jo godt få et kyllingelår næste gang jeg ompakker indkøb til fryseren:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 years later...
Hej Hf'ere :-D

Jeg vil gerne starte en debat om hvorvidt marvben/suppeben skal koges eller gives, til de kære hunde, rå.

Meningerne er mange og derfor ville det være rart med en begrundelse for, hvorfor I enten giver dem rå eller kogt - og hvor lang tid koger I dem evt?

 

Nogen siger at hundene, som vi har idag, ikke kan tåle rå ben (selvfølgelig er det meget individuelt) og kan få dårlig mave, diarre mv. Og andre mener at de ikke bør koges, da de derved splintre nemmere.

 

 

Så kom hid med jeres meninger og erfaringer, og som tidligere nemt, gerne en begrundelse for hvorfor I gør enten det ene eller det andet ;-)

 

Kolde hilsner fra Luise

 

Jeg BARFER så det er råt

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har forsøgt med købe ben der står "splint fri" på, men det gav ham bare dårlig mave og han aflevede det spidste kl 2. om natten... ikke verdens rareste måde at vågne på. (ja han lå på min hovedpude da det skete.)

 

ud over det så tør jeg næsten ikke give mine hunde ben, da jeg hører folk fortælle alverdens skræk historier omkring det, og så er folk drøn uenige om de skal være kogt, eller rå, eller det ene eller andet dyr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvom det er et oldgammelt emne giver jeg da gerne mit besyv med. Alle mine får alle slags ben rå. De får fra alle slags dyr og er særligt glade for rå grisehaler fx. Har hørt flere barfere der siger man ikke må give gris, men forklaringen jeg har fået er grundet urinsyre indhold og den holder ikke - der er mere urinsyre i næsten al slags indmad og fede fisk end der er i skært svinekød...

 

Rå kyllingelår er især gode som hvalpekødben.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...