Hop til indhold

Forsvarligt at bruge Brentan på hunden?


Gæst Fenris
 Share

Recommended Posts

Fenris har fået en ringorm - sådan en ringformet svamp på brystet, det er rødt og skæller lidt og klør. Jeg havde på et tidspunkt selv en på hånden, som jeg sikkert har arvet fra hunden, så derfor har jeg noget Brentan-salve liggende (håndkøbssalve mod svamp til mennesker). Jeg lurer lidt på om jeg kan prøve at smøre ham med det - mon det gør nogen skade?

 

Jeg er helt stensikker på, at det er en såkaldt ringorm, han har - har haft adskillige selv, så kender dem udmærket.

 

PS: Ja jeg burde egentlig læse indlægssedlen :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Fenris har fået en ringorm - sådan en ringformet svamp på brystet, det er rødt og skæller lidt og klør. Jeg havde på et tidspunkt selv en på hånden, som jeg sikkert har arvet fra hunden, så derfor har jeg noget Brentan-salve liggende (håndkøbssalve mod svamp til mennesker). Jeg lurer lidt på om jeg kan prøve at smøre ham med det - mon det gør nogen skade?

 

Jeg er helt stensikker på, at det er en såkaldt ringorm, han har - har haft adskillige selv, så kender dem udmærket.

 

PS: Ja jeg burde egentlig læse indlægssedlen :-)

 

Efter hvad jeg har kunnet læse mig til, så behandles ringorm hos hunde nu med midler i tabletform

Link til indlæg
Del på andre sites

Min hest blev i tidernes morgen behandlet med Brentan-creme mod ringorm.

 

Jeg synes dog det er noget besværligt og langvarigt, så jeg ville til enhver tid vælge tabletter, hvis mine hunde skulle rende ind i det (jaja, jeg ved det: dovenskaben længe leve :mrgreen:).

 

MVH

Wivian

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, et grundigere eftersyn af hundens pels afslørede mange ringorme. Så vi må til dyrlægen med ham og få en kur.

 

Til gengæld kan jeg så bruge Brentan'en selv, for han har smittet mig :-(

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke noget :(

 

Du skal VIRKELIGT være påpasselig med hygiejne og behandling. Det smitter helt sindssygt - også andre dyr :( Vi har haft en ringormslign ting inde 2-3 gange pga køb af "syge" dyr, fandt vi ud af. Og det smitter lynhurtigt :shock:

 

Det er slet ikke nok med kun creme. Skal hunden i bades i medikament, så er det skrappe sager!

 

Vi valgte en 5-ugers oral kur med pauser i stedet for, da jeg ikke ville proppe det shampoo i ørerne på dem osv.

 

Vi vaskede vægge ned, desinficerede alt med Virkon S osv. Det er vigtigt at din dyrlæge sætter dig grundigt ind i det :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 years later...

Man skal generelt være påpasselig med at anvende lægemidler og creme mod svamp. Jeg hørte dyrlægen og han anbefalede et andet middel end Brentan creme. Bedste råd er at høre dyrlægen eller evt. på apoteket.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Man skal generelt være påpasselig med at anvende lægemidler og creme mod svamp. Jeg hørte dyrlægen og han anbefalede et andet middel end Brentan creme. Bedste råd er at høre dyrlægen eller evt. på apoteket.

 

Det er nok lidt sent, denne tråd er over to år gammel :-D

Velkommen til :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...