Hop til indhold

Hundepasser for en weekend (Allerede en ny, ligegyldig smøre! :D )


bernerazuro
 Share

Recommended Posts

Så er jeg grueligt tilbage, efter kun ganske få uger :blink:

 

Rekorden for at se Azuro er slået i flere baner i år. Vi har nemlig lige været på besøg hos ham, fordi vi skulle hjælpe hans forældre med at flytte, dvs. i alt 4 gange! :ivrig:

 

Eller rettere, mine forældre skulle - jeg skulle bare agere som hundepasser :pift:

 

Vi ankom fredag aften (kl. 22:30 :gab: ), hvor flytteriet for den dag selvfølgelig var ovre. Og sikke da en velkomst! :shock: Vi fik både logren med halen, bjæffen og springen op og ja, der var ikke det, som han ikke gjorde, for at sige at han var bare SÅ glad for at se os igen :lun:

Den aften fik jeg gået en gåtur med ham af den kortere type, dvs. ikke særlig interessant (i hvert fald i forhold til dagen efter). Meeen så alligevel! For jeg er overbevist om at (mor)-Annie er begyndt at tage mine gå-pænt-trænings-metoder til sig! I hvert fald responderede han ufatteligt let, når han trak - dermed absolut ikke sagt, at han ikke trak, desværre. Han gik ud i linen, jeg stoppede, han vendte om og gik på plads og vi gik videre. Derudover reagerede han også ufatteligt villigt på "Sit" i forhold til sidst, når man er ude og gå.

 

Og så det bedste af det hele (fra den gåtur altså). Hvis nogen kan huske den sidste smøre, jeg skrev herinde, så havde jeg trænet ham lidt i "Dæk" sidste gang (noget han jo ikke kunne i forvejen) og han lærte det næsten, wipee! :klap2: Eller, det troede jeg i hvert fald... Faktum er, at han rent faktisk LÆRTE det! :shock::mrgreen::mrgreen::mrgreen: Jeg skal overhovedet ikke bruge godbidden til at lokke ham derned af længere, er bare så stolt af den bette fyrs hukommelse :lun:

 

Nå, men næste dag kom jo, lørdagen, og der kom gang i flytteriet igen. Og den stakkels fyr blev jo totalt stresset, Annie væk, Carit kommer og går og de (behjælpelig) venner og bekendte gik ind og ud af døren i samme stil som Carit... OG DE TOG FANDME MØBLERNE MED UD! :confused::shock::confused::shock: Kunne man lige se forvirringen og stressen i den stakkels lillemands øjne... Mig fat i snoren og ud og gå med Azuro. Jeg nåede da heldigvis at spørge Annie, hvor henne skoven den var :-P Så der gik vi ned og gik en laaang tur. Og jeg vidste jo ikke at man ikke måtte have hunden løs derinde, så da jeg fandt et stort område, hvor jeg kunne holde øje med om der kom andre, vovede jeg pelsen og lod Azuro løbe frit - og han var bare så døgtugt til det :lun: Han plejer altid at være komplet døv, når man går tur med ham, men ikke i skoven. Tror han var bange for, at jeg ville forsvinde bag et træ eller lign., for han kiggede jævnligt tilbage efter mig. Og hvis jeg kaldte på ham (med sikkerhed så fremt han kiggede tilbage mod mig), så kom han prompte :-D

 

Lige en video af den dygtige dreng (alle film og billeder i denne tråd er taget med mobil, så beklager den dårlige kvalitet):

 

[media]

[/media]

 

Det var dårligt vejr den morgen, så vi mødte rent faktisk ikke en sjæl i skoven, på trods af at vi først gik den ene vej og så den anden, fordi undertegnede har verden dårligste stedssans og derfor ikke kunne finde ud af hvor hun var :mrgreen:

 

Vi fik gået hele to gode ture i skoven, hvor Azuro kunne gå løs, men på den tredje kom der selvfølgelig en (dåhm :-P ) skovejer kørende, som sagde, at hunde altså skulle være i snor - øv bøv.

 

Så på med snoren og så kunne vi ellers lege dansepar ned gennem skoven, for Azuro har vitterligt svært ved at forstå, at hvis man går for hurtigt i linen, så går verden i står, indtil man har danset rundt om Rikke (altså, han har fattet at verden går i stå med jævne mellemrum og at den går videre, hvis man tager en svingom, men han har åbenbart ikke helt fattet, HVORFOR den går i stå :confused: Måske det har noget at gør med, at han hele tiden har snudeskaftet nede i jorden...? :hmm: :

 

[media]

[/media]

 

Det lader til at virke på ham, at man vender om og går modsatte vej, men det havde jeg altså bare ikke lige den store tålmodighed til... Nok fordi jeg kun havde et par dage til at opleve en masse med ham, og man ikke rigtig oplever noget, når man går frem og tilbage på de samme 100meters penge i et godt stykke tid :oops:

 

Men ja, vi kom da fremad med linen på, selvom Azuro klart foretrak 0 line :mrgreen: Især når vi en enkelt gang imellem mødte andre hunde. Sidste gang kom jeg frem til, at Azuro han vidst nok var hundeaggressiv... Trór jeg er kommet frem til en anden konklusion :mrgreen: Alle andre hunde i Brørup er aggressive :-P Ej, spøg til side, vi var bare møg uheldige. De eneste hunde vi kom i nærheden af, var to aggressive rottweilere (sprang frem i linen og knurrede og gøede på 25meters afstand) og en lille bidst gravhund, der ikke kunne tåle at høre Azuro pive. Ejeren gik forbi os med en hund, som stod på to ben i linen og snerrede og knurrede og så i det hele taget MEGET sur ud. Jeg stod med en kæmpe berner, som sprang frem i linen for at sige "Daws". Og han fik da snust lidt til dens ryg... Men hvad jeg vil med dette, er bare at konkludere, at Azuro er ikke Brørup-hunde-aggressiv, som jeg ellers troede efter sidst vi var sammen, hvor han knurrede og snerrede af en enkelt hund :-D Det er så bare synd for ham, at de færreste tør lade deres hund hilse på ham, fordi han er så vild...

 

Tror jeg fik sagt alt interessant for denne gang, så jeg vil slutte af med nogle billeder af Basse-drengen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Azuro er altså heldig med dig :blink:

 

Og som altid så er det dejligt at hører historier fra dig, specielt fordi man virkelig kan lsæe at du er glad for dne lille vovse :mrgreen:

 

Der er nogle få mennesker jeg ville overlade Aslan til, og jeg tror meget nemt du kunne blive en af dem.

 

 

SÅ....flyt så til Fyn altså!

 

Vi vil også have en der kommer og tager sig af Aslan engang imellem :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Azuro er altså heldig med dig :blink:

 

Og som altid så er det dejligt at hører historier fra dig, specielt fordi man virkelig kan lsæe at du er glad for dne lille vovse :mrgreen:

 

Der er nogle få mennesker jeg ville overlade Aslan til, og jeg tror meget nemt du kunne blive en af dem.

 

 

SÅ....flyt så til Fyn altså!

 

Vi vil også have en der kommer og tager sig af Aslan engang imellem :blink:

 

Ih, jamen, tak altså :oops: Bliver jo helt rød i ansigtet, når du skriver sådan noget :mrgreen:

 

Og ja, du kan tro jeg er glad for ham, han er bare såååh deejligt :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...