Hop til indhold

Mislyd på hjertet :'(


Ebenhardt
 Share

Recommended Posts

Vores højtelskede Carlos skulle kastreres i går, og i den forbindelse opdagede dr. Dyr at han har en mislyd på hjertet :megaked:

 

Hold da helt op det satte lige sprinklersystemet i gang hos mig :megaked::megaked::megaked:

 

Vi valgte dog (i samarbejde med dr. Dyr) alligevel at få ham kastreret og gudskelov gik det godt.

 

Men Dr. Dyr anbefalede at vi skal få ham hjertescannet og fortalte i den forbindelse at mislyden er tydeligst i højre side, i modsætning til at man "normalt" hører det tydeligst i venstre side.

 

Jeg har været hurtig på aftrækkeren og har en tid til hjertescanning allerede i dag kl. 13, men hold op hvor tankerne kværner. Det har været en meget lang nat uden megen søvn, og dagen i dag bliver lige så frygtelig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst celinamoon

Puha, sikke noget. Krydser fingre for, at det ikke er andet end en ubetydelig mislyd. Hvis det kan dulme nerverne lidt, så har min mors Cocker/Springer Spaniel også en lille mislyd på hjertet, og hun har endnu ikke haft problemer med det, og hun er altså 4½år, og vores dr. dyr siger at det nok bare er en lille mislyd der ikke gør nogen skade. Håber Carlos' heller ingen skade gør men at den bare er en "skønhedsfejl" :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke noget... Labber har da ellers ikke sådan medfødte hjertefejl..

 

---Jeg bliver nødt til lige at sige som jeg plejer: Har I tænkt på hjerte/lungeorm? Nordsjælland er højrisikoområde. Og han kan have fået smitten ved at spise nedfaldsfrugt inden det blev frost...........

 

Hvis der er mindste risiko for hjerte/lungeorm, så må dyrlægen for alt i verden ikke skære i ham før han er helt rask igen. Fransk Hjerteorm kan give alvorlige blødningsforstyrrelser.

 

Pas p hjerteormen (fra Roslev Dyreklinik)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vel hjemme fra dyrehospitalet og vel overstået hjertescanning.

 

Scanningen viste en forsnævring af den store åre fra hjertet til lungerne.

De målte blodgennemstrømningen i åren til 2½ l/min (tror jeg det var ?????)

 

Der er ingen behandling for denne lidelse, og den er faktisk meget sjælden hos labberne.

Så vi har været usandsynligt uheldige at Carlos er ramt af den.

 

De anbefaler at vi får ham scannet igen når han er omkring 1 år gl. for at finde ud af

om forsnævringen vokser sammen med ham.

 

Han er overhovedet ikke mærket af denne forsnævring og de mener umiddelbart ikke han

vil komme til at mærke det (selvfølgelig forudsat at forsnævringen vokser sammen med ham)

 

Da Carlos jo er "hjemme-avl" har vi valgt at informere hvalpekøberne (som mest er nære venner)

og vores egen dyrlæge har tilbudt at de alle kan komme til gratis check hos hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha, øv, men godt, at det ikke virker til at være noget af betydning - krydser alt for, at han aldrig får problemer med det og at kuldsøskene er gået fri!

 

Da jeg var i praktik på en klinik var der også en hvalp i et kuld med en hjertefejl - denne fatal, hvalpen fik højst et år at leve i. Ingen af kuldsøskende havde problemer, heldigvis - men det var også et lille kuld på kun tre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Godt, at det er overstået og at I nu ved hvad det er og at der bliver holdt øje med, hvordan det udvikler sig. Og godt, at det forhåbentlig ikke er noget der får betydning for ham.

Et held at I valgte, at få Carlo kastereret, for ellers var det måske ikke blevet opdaget.

Sikken en flink dyrlæge I har, at hun vil undersøge de andre hunde gratis.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja vi håber så sandelig også at forsnævringen vokser med ham, ikke forstået at han vokser fra det for det kan han ikke, men hvis

forsnævringen følger hans udvikling og vokser med ham bliver det ikke værre end det er nu.

 

At få ham kastreret var et meget simpelt valg idet han går sammen med Mille (hans mor) og Bonnie. Vi skal bestemt ikke have nogen hovsa-indavls-hvalpe!

 

Vi har den bedste og mest elskelige dyrlæge der findes og alle 3 hunde elsker hende :hjerte: Hun var næsten lige så ked af det som mig

i går da hun opdagede mislyden.

 

I dag var vi hos anden dyrlæge til scanningen, og det er sågu ikke et sted vi brød os om. Det virkede koldt og sterilt, og der manglede

i den grad information og "medfølelse". Så vi er bestemt meget glade for vores dyrlæge og anbefaler hende gerne til alle :-P

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...