Hop til indhold

Hjemmelavet fyld til marvben


AnneMangetal
 Share

Recommended Posts

Er der nogen der har forslag til noget hjemmelavet fyld til marvben?

 

Bella elsker dem, men det er måske lige dyrt nok at købe hele tiden.

 

Det skal helst ikke være alt for ulækkert, da prinsessen nægter at spise de krummer hun laver:confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er ret meget leverpostej, det er jo ikke fordi hunden har specielt godt af alt det salt.

 

Jeg ville til enhver tid foretrække at lave min egen postej at putte i. Jeg laver hjerter i flødesovs - skærer hjerterne ud i stykker og koger dem længe for svag varme i rigeligt vand, til sidst tilsætter jeg fløde og lader det stå og trække. Når det er kølet af blænder jeg det sammen og stiller det på køl. Næste dag har man en lækker postej som man ved præcis hvad indeholder og den kan så bruges i kong eller knogle eller som noget lækkert på tørfoderet.

 

Alt efter hvor grov man vil have strukturen kan man undlade at blende det helt i smadder.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Hjerter i fløde lyder lækkert for en hund:-) Og det størkner vel sådan rimeligt i køleskab?

 

Jeg har heller ikke mødt en hund der ikke kan li' det endnu, jeg bruger det en del til de pensionshunde som er dårlige spisere. Sådan en skefuld sammen med varmt vand over foderet kan få de fleste til at spise ;-)

Alt efter hvor stift man vil have det kan man lade det koge mere eller mindre ind. Jeg koger det ret kraftigt ind og det bliver derfor til en fast postej efter en nat på køl. Man kan selvfølgelig ikke have det stående meget længe når ikke der er konserveringsmiddel i, men en 4-5 dage kan det sagtens holde sig på køl og alternativt kan det jo fryses i benene med det samme, hvis ellers man har nok af dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er sjældent at Bella ligefrem går i selvsving over mad, men HOLD da op, hvor er hun vil med de hjerter i flødesovs:hjerte::5up:

 

Gav hende noget af væden og en skefuld "pate" over tørfoderet, og det blev slugt rub og stub og skålen slikker helt ren!

 

Har lavet et ben der ligger på køl, og glæder mig til at se hendes begejstring i morgen:-)

 

TAK Hopsa, du har fået en stor stjerne i Bellas bog:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 months later...
Jeg synes det er ret meget leverpostej, det er jo ikke fordi hunden har specielt godt af alt det salt.

 

Jeg ville til enhver tid foretrække at lave min egen postej at putte i. Jeg laver hjerter i flødesovs - skærer hjerterne ud i stykker og koger dem længe for svag varme i rigeligt vand, til sidst tilsætter jeg fløde og lader det stå og trække. Når det er kølet af blænder jeg det sammen og stiller det på køl. Næste dag har man en lækker postej som man ved præcis hvad indeholder og den kan så bruges i kong eller knogle eller som noget lækkert på tørfoderet.

 

Alt efter hvor grov man vil have strukturen kan man undlade at blende det helt i smadder.

 

Hvor meget fløde kommer du i?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...