Gæst Chili Con Caia Skrevet Februar 27, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2012 Som overskriften lyder er jeg i tvivl om der er disharmoni her hjemme blandt Chili og Caia:???: Chili er en Cairn Terrier på 7 ½ år og Caia er en Aussie på 3 år og 3 måneder. De har boet sammen lige siden vi fik Caia som 8 uger gammel. Indtil da har vi ingen problemer haft med dem, de kan spise sammen, de kan lege sammen, gå ture og bare være omkring hinanden uden problemer. Her i løbet af den sidste uges tid har vi så oplevet at Chili bliver små sur på Caia, i form af at knurre og sige fra.. Caia kan så begynde at små pive, dette sker nogen gange når de blot ligger ved siden af hinanden. Der hvor Chili bliver "sur", er hvis Caia eks. sætter poten op på ryggen.. eller skyder numsen op og går i buk for ligesom at lege.. Jeg kan ikke helt hitte ud om det er dominans, eller om det er fordi Caia gerne vil i kontakt med hende/lege.. Når Chili siger fra, stopper det, og Caia går bare væk. Men det er virkelig mærkeligt, for det er en adfærd vi ikke har oplevet hos nogen af dem. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
MiniBillen Besvaret Februar 27, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 27, 2012 Kan chili have ondt nogen steder? Hvis det er ret pludseligt at hun ikke vil lege mere eller være for tæt, kunne det godt lyde sådan? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Februar 27, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 27, 2012 Det lyder for mig som om Chili har ondt. Jeg tror jeg ville tøffe omkring en kiropraktor eller massør:genert: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret Februar 27, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 27, 2012 Kan chili have ondt nogen steder? Hvis det er ret pludseligt at hun ikke vil lege mere eller være for tæt, kunne det godt lyde sådan? Jeg har godt tænkt tanken faktisk. Det er i hvert fald meget meget underligt. Men det undre os meget er at Caia ligesom prøver igen, ikke lige med det samme, men på et senere tidspunkt. Altså hun går væk når Chili siger fra, men efter noget tid kan hun finde på at gøre det igen. og så det med at hun piver imens de bare ligger ved siden af hinanden. Det er sku mystisk. Det er nok en god ide at få Chili tjekket igennem, for tænk nu hvis hun har ondt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Missing Besvaret Februar 27, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 27, 2012 De andre siger det, jeg tænker Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Februar 27, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 27, 2012 Jeg tænker bestemt også kiropraktor. Motor kan have kortere lunte hvis han er øm og så gider han ikke lege ligeså meget, knurrer mere. Han bliver aldrig rigtig sur, men brummer bare og går væk. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret Februar 27, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 27, 2012 De andre siger det, jeg tænker Det kan sagtens være derfor. især fordi det opstår så pludseligt. Chili virker ikke til at have ondt, men hun kan sagtens skjule det for os. Må se om jeg kan finde en tid hos hende der the touch eller hvad det lige hedder. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Februar 27, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 27, 2012 Jeg ville helt sikkert også tage til kiropraktor. Jeg vil anbefale Lone fra The Touch. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Missing Besvaret Februar 27, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 27, 2012 En Cairn er jo en sej lille en, så det vil sikkert blive skjult bedst muligt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Helle1985 Besvaret Februar 27, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 27, 2012 Sonne gør det samme med sine tidligere legekammerater:S vi har fået en tid hos Lone fra The Touch, som sonja77 nævner. Det koster kun 500,- for ledmanipulation, som det kaldes:) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret Februar 27, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 27, 2012 En Cairn er jo en sej lille en, så det vil sikkert blive skjult bedst muligt Du har helt ret. Nu får jeg mega dårlig samvittighed, for det har alligevel stået på i et par dage, og hvis hun så render rundt og har ondt så er det da pisse belastende at have en søster der sådan går hende på nerverne. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Februar 27, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 27, 2012 Ellers er der også Charlotte Frigast, hun er på Dyrehospitalet 1 dag om ugen, og prisen er nogenlunde det samme. Jeg har god erfaring med Charlotte (har ikke prøvet Lone) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret Februar 27, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 27, 2012 Ellers er der også Charlotte Frigast, hun er på Dyrehospitalet 1 dag om ugen, og prisen er nogenlunde det samme. Jeg har god erfaring med Charlotte (har ikke prøvet Lone) Jeps, har vist godt hørt dig nævne hende fra tid til anden.. Hende har jeg også hørt godt om. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret Februar 27, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 27, 2012 Skal det være alm. massage eller ledmanipulation? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Februar 27, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 27, 2012 Jeps, har vist godt hørt dig nævne hende fra tid til anden.. Hende har jeg også hørt godt om. Jeg kan lide begge, men Lone fra thetouch synes jeg har mere tid til det og går lidt blødere til værks. Vi skal op til hende i dag. Og angående at vise det, så er det jo det med hunde, de viser det ikke altid. Motor opdagede jeg det jo i tidernes morgen ved at han gik skævt og efter det, har det været små ting som gør at jeg har tænkt vi skulle afsted igen, han går aldrig og halter eller værgrer sig ved at gøre bestemte ting osv. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Februar 27, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 27, 2012 Skal det være alm. massage eller ledmanipulation? Sikkert ledmanipulation, men du skriver bare at du ikke ved om der er noget, hun mærker hele hunden igennem når du er der og så har hun helt styr på hvad der skal gøres Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret Februar 27, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 27, 2012 Det gør mine også - det med at sætte poten på ryggen - gå i legebuk osv. - Hvis en af de andre ikke gider går han bare eller knurre og så er den ikke længere. Ingen af mine har ondt nogen steder så for mig er et bare en naturlig adfærd. Hvis du er i tvivl så snak med dyrlægen - der kommer ikke noget godt ud af alle de gætterier Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Februar 27, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 27, 2012 Det gør mine også - det med at sætte poten på ryggen - gå i legebuk osv. - Hvis en af de andre ikke gider går han bare eller knurre og så er den ikke længere. Ingen af mine har ondt nogen steder så for mig er et bare en naturlig adfærd.Hvis du er i tvivl så snak med dyrlægen - der kommer ikke noget godt ud af alle de gætterier Når nu det kommer sådan pludseligt og der ikke har været noget før, så vil jeg ikke mene det bare er naturlig adfærd:genert: Havde det altid været sådan, så ja. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret Februar 27, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 27, 2012 Når nu det kommer sådan pludseligt og der ikke har været noget før, så vil jeg ikke mene det bare er naturlig adfærd:genert: Havde det altid været sådan, så ja. Det er selvfølgelig rigtig - men jeg ville da gå til dyrlægen frem for at gå med en masse gætterier Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Februar 27, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 27, 2012 Skal det være alm. massage eller ledmanipulation? Sikkert ledmanipulation, men du skriver bare at du ikke ved om der er noget, hun mærker hele hunden igennem når du er der og så har hun helt styr på hvad der skal gøres Hvad Buddha skriver. :blink: Det gør mine også - det med at sætte poten på ryggen - gå i legebuk osv. - Hvis en af de andre ikke gider går han bare eller knurre og så er den ikke længere. Ingen af mine har ondt nogen steder så for mig er et bare en naturlig adfærd. Hvis du er i tvivl så snak med dyrlægen - der kommer ikke noget godt ud af alle de gætterier Når nu det kommer sådan pludseligt og der ikke har været noget før, så vil jeg ikke mene det bare er naturlig adfærd:genert: Havde det altid været sådan, så ja. Enig med Jeanette. Og så ville jeg til hver en tid tage hunden til kiropraktor, før jeg tog til dyrlæge, med den beskrivelse CCC har givet. For mig lyder det som om, at Chili meget vel kan være blevet skæv i rykken eller bækkenet (et eller andet sted i bevægeapparatet i hvert fald), når hun reagerer, når Caia lægger poten på ryggen af hende, og det kan dyrlægen ikke hverken opdage eller gøre noget ved. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Februar 27, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 27, 2012 Det er selvfølgelig rigtig - men jeg ville da gå til dyrlægen frem for at gå med en masse gætterier Men det gør hun så også nu:-D (eller en kiropraktor.. Charlotte Frigast er dog også dyrlæge). Og jeg er enig, jeg er også selv i gang med udredning af Luna:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Shii Besvaret Februar 27, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 27, 2012 Håber hun får det løst med noget ledmanipulation :ae:Min tanke er også at hun måske har ondt et sted, og derfor har en lidt kortere lunte! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Februar 27, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 27, 2012 Det er selvfølgelig rigtig - men jeg ville da gå til dyrlægen frem for at gå med en masse gætterier Hvis det er bevægeapparatet, den er gal med, vil dyrlægen næppe være til nogen hjælp - hvis h*n da overhovedet opdager problemet. Derfor synes jeg, at det er fint, at CCC tager Chili til kiropraktor, sådan som hun skriver, at hun vil gøre - hun gør altså netop noget og går ikke bare efter en masse gætterier. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret Februar 27, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 27, 2012 Hvis det er bevægeapparatet, den er gal med, vil dyrlægen næppe være til nogen hjælp - hvis h*n da overhovedet opdager problemet. Derfor synes jeg, at det er fint, at CCC tager Chili til kiropraktor, sådan som hun skriver, at hun vil gøre - hun gør altså netop noget og går ikke bare efter en masse gætterier. Jeg har ikke læst hele tråden - men kan da godt se at jeg skulle have blandet mig udenom nu. Så fint der bliver gjort noget - alligevel mener jeg det en omsonst med en masse gætterier Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret Februar 27, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 27, 2012 Jeg synes nu ikke at jeg som sådan prøver at gætte mig frem til hvad det mon kan være:genert: Jeg undre mig bare rigtig meget, nu da det er noget vi aldrig har været ude for imellem dem. Det er en temmelig underlig adfærd der pludselig er opstået. Noget vi aldrig har oplevet førhen, og så er det bare dejligt at kunne skrive om det her inde, og få et par ideer til hvad det muligvis kan være. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts